همایش علما: جنگ افغانستان نا روا است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۳    ۱۳۹۷/۳/۱۴ کد خبر: 151678 منبع: پرینت

دوهزار تن از علمای دینی کشور امروز دوشنبه (۱۴ جوزا) با گردهمایی در خیمه لوی جرگه، جنگ جاری در افغانستان را ناروا دانستند.
علمای شرکت کننده در این همایش، از طالبان و دیگر مخالفان خواستند تا به احترام دهه آخر ماه مبارک رمضان، آتش‌بس کنند.

در بخشی از اعلامیه نشست شورای علما آمده است: "علمای جهان حملات انتحاری را در اسلام حرام خوانده و ما علمای افغانستان نیز بربنیاد کلام الله، انتحار را به دلایل واضح که در مورد خودکشی و مؤمن کشی آمده است، حرام می دانیم".

آنها همچنین حضور نیروی های خارجی را متکی به شورش گروه های مسلح خوانده، افزودند که "هیچ فرد آنان مایل به حضور خارجیان نیستند"؛ اما خروج آنان زمانی ممکن خواهد شد که گروه های مسلح مخالف، صلح کنند.
این در حالی است که طالبان و دیگر گروه های مسلح، بارها صلح و ترک مخاصمه را مشروط به خروج نیروهای بیگانه از کشور کرده اند.

در اعلامیه علما همچنین گفته شده که گروه طالبان در گفتگوهای مستقیم با حکومت بنشیند و دوطرف راه حل را دریابند؛ در غیر آن علما از کشورهای اسلامی خواهند خواست تا میان دو طرف میانجیگری کنند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
همایش علما
جنگ افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   علما فتوا بدهند که خارجیها ازافغانستان بیرون شوندجنگ وجهادخودبه خودتمام میشود چراکه همه مردم افغانستان ازجنگ وخونریزی وجهاد خسته شده اند اگرخارجیها بروند دیگر بهانه جنگ وجهاد ومجاهدبودن تمام میشودپس اگر علما پایان جنگ رادرافغانسنان میخواهند بایدفشاربیاورندکه امریکایها ومتحدانش افغانستان را بحال خودش رهاکنند و هرگونه پیمان استراتیژیک وآموزش به نیروهای نظامی افغانستان بهانه است برای ادامه جنگ وخونریزی و تجاوز ودخالت درامور داخلی افغانستان است.

>>>   امروز خبر ها حاکی از ان بود که بر خیمه لوح جرگه که عالمان در ان گرد امده بودند حمله انتحاری صورت گرفت ۔هر گروه و یا کشوری که عامل این حمله باشد به شدت از صلح در افغانستان هراسان هستند ۔ مردم افغانستان خواهان صلح هستند۔ و ما به جنگ طلبان می گوییم جنگ دیگر بس است ۔
حبیب الله یوسف زی

>>>   هر .....ای میفهمد که جنگ افغانستان ناروا است!!! خود طالبها هم میفهمند. امریکاییها تلاش دارند جنگ افغانستان را جنبه دینی و مذهبی بدهند!! و غنی وایسرا دهل امریکاییها را کوبیده میرود!

>>>   این جنگ فقط وفقط مردم رااواره وکشوررانابودوعقب نگه خواهدداشت وبه ضرر همه اقوام است تنها یک قوم اواره نمیشودونسل درنسل ماازرندگی وجهان وعلم عقب خواهدماندوهمیشه برده دیگران خواهن ماندواین ماهستیم مسعول اوارگی وبدبختی نسل درنسل افغانستان وواقعا برای همه افغانستانی ها متاسفم جنگ نتیجه نخواهدداد
جمشیدی هرات


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است