هراتیان ا‏ز دسترسی آسان مردم به اسلحه نگران اند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۵    ۱۳۹۷/۳/۱۵ کد خبر: 151701 منبع: پرینت

دسترسی افراد به سلاح در هرات، نگرانی باشندگان به شمول اعضای شورای ولایتی این ولایت را برانگیخته است.
اعضای شورای ولایتی هرات میگویند که 'دسترسی آسان' اقشار مختلف مردم به سلاح در این ولایت باعث شده تا نا امنی و سرقت های مسلحانه در شهر هرات افزایش یابد.

اعضای این شورای میگویند که شماری زیادی از افراد به شمول سارقین، افراد غیرمسؤل و مخالفین مسلح دولت میتوانند به راحتی به سلاح‌ مختلف در این ولایت دست یابند.

وکیل احمد کرخی، مسوول کمیته امنیتی شورای ولایتی هرات، به صدای امریکا گفت که: "دسترسی به سلاح قابل نگرانی و تشویش است که مردم بسیار به شکل ساده میتوانند به سلاح دست یابند و خواست ما به خصوص از قوماندان امنیه و نیروهای کشفی این است که با کسانی که دست به فروش سلاح میزنند با جدیت برخورد کنند."

اما قوماندان امنیه هرات میگوید که با عوامل ناامنی در این ولایت با جدیت مبارزه خواهد کرد. جنرال امین‌الله امرخیل، قوماندان امنیه هرات، گفته است که در تلاش اند تا با ایجاد قطعه‌ ای خاصِ جمع‌ آوری سلاح در این ولایت، به خودسری‌ های افراد غیرمسؤل پایان دهند و از افزایش نا امنی‌ ها بکاهند.

به گفتۀ جنرال امرخیل "ما در این حصه اقدامات جدی خواهیم کرد و قطعه ای خاص را برای سرکوب این افراد در حال جور کردن استیم و تا آخرین سرحد با افرادی که نا امنی را ایجاد میکنند و حتی دست به اختطاف هموطنان ما میزنند سرکوب خواهیم کرد و به هیچ وجه به این افراد رحم نخواهیم کرد".

محمد آصف رحیمی، والی هرات، نیز گفته است که نیروهای امنیتی این ولایت در جریان چهار ماه اخیر نزدیک به ۱۳۰ میل سلاح مختلف را از نزد افراد مسلح غیرمسؤل و سارقین مسلح کشف و ضبط کرده اند که اداره محلی آنها را به پروسه دایاک تسلیم کرده است.

والی هرات، همچنان اضافه کرده که در جریان این مدت نیروهای امنیتی، ۵۰ نفر را به اتهام فروش و حمل اسلحه غیرقانونی بازداشت کرده اند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هرات
اسلحه
نظرات بینندگان:

>>>   همگیش نمایشات عرب هاست علیه ایران وعرب ها ناحق به هرات رفت وامد نمیکنند
مردم هرات مطلع باشید

>>>   همگیش نمایشات عرب هاست علیه ایران وعرب ها ناحق به هرات رفت وامد نمیکنند
مردم هرات مطلع باشید که توسط پول مردم هرات را خریداری کرده وبرضد ایرانیها سلاح میدهند

>>>   این سلاح‌ها دست اوغان هاست از دستشون بگیرید اوغان ها رو برگردونید به جنوب مشکل حل میشه اوغان ها میخوان پارسی ها رو بکشن همه پشتون بشن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است