اعطای مدال‌های دولتی به بازیکنان کرکت
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۹    ۱۳۹۷/۳/۱۵ کد خبر: 151702 منبع: پرینت

اشرف غنی، به بازیکنان تیم ملی کرکت مدال‌های دولتی غازی محمدایوب خان فاتح میوند و مکافات نقدی تفویض کرد.
دفتر مطبوعاتی ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ای اعلام کرد، در مراسمی که به همین مناسبت در قصر چهارچنار ارگ تدویر یافت، رییس‌جمهور غنی ضمن تبریکی به بازی‌کنان تیم ملی کرکت افغانستان از آنها تشکر کرد که از افغانستان نمایندگی خوب و موثر نموده اند.
آقای غنی گفته: ” شما سفیران واقعی کشور هستید، من و همه مردم بالای شما افتخار می‌کنیم.”

آقای غنی خطاب به بازی‌کنان تیم ملی کرکت گفته: ” شما از کشوری نمایندگی می‌کنید که نامش به جنگ و مرگ گره‌خورده است، اما شما کلمۀ زندگی را به آن اضافه نموده‌اید. به تلاش‌ها و موفقیت‌های‌تان به همه نشان‌دادید که افغان‌ها به گونۀ منظم و منسجم این چنین افتخارات و قهرمانی را کسب می‌نمایند که همه به آن افتخار کنند.”
تیم ملی کرکت کشور اخیرا در مسابقات راهیابی جام جهانی با چهار پیروزی و سه شکست راهی جام جهانی کرکت ۲۰۱۹ شد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرکت
مدال
نظرات بینندگان:

>>>   قابل توجه!
آنانی که "کوته سنگی" ما را "میرویس میدان" خواندند، "ده بوری و کارته سخی" را "جمال مینه" نامیدند، "شاه شهید و سیاه سنگ" را "سید نور محمد شاه مینه" گفتند، "افشار" را به "سپین کلی" تغیر دادند، "قلعه جرنیل" را "خوشحال مینه" ساختند، "بازار ارگ و خیابان پل خشتی" را "جاده "نادر پشتون" مسمی کردند، میدان هوایی "خواجه رواش" را "حامد کرزی" و سایر مناطق ، مکاتب و بیمارستان ها را به نام یک قوم سکه زده اند یکبار سر خود را در گریبان نمایند که کی ها تعصب قومی را درین ملک دامن میزنند و کدام قوم سبب تجزیه خراسان/ افغانستان میشود؟ وقتی جوال دوز را در جان دیگران میزنيد لطفن سوزنی را هم در بدن خود هم فرو ببرید. وقتی جاده یی را در شهر دوشنبه بنام کمال الدین بهزاد دیدم و ناحیه های یی را در تاجیکستان بنام عبدالرحمن جامی و ناصر خسرو قبادیانی و مولا جلال الدين بلخی دیدم فهمیدم که انها هر چند فرزندان اصیل این خاک اند ولی درین وطن جای پایی ندارند.
برادران عزیز اين نامگذاری های زوره کی و تقلبی را دست کم.نگیرید این اقدامات اغاز کشتار فرهنگی شماست بدست چند فاشیست سیه فکر و سیه اندیش. وقتی فرهنگ زبان و هویت تان مرد دیگر کشتن خود تان برایشان مانند نوشیدن اب خواهد بود. سرزمینی که ناقلین صاحب اصلی اش خوانده شود. سرزمینی که کوچی ها ده كرسى در پارلمانش داشته باشند و هندو ها هیچ. سرزمینی که تشکیل قوای مخصوص اش به استثنای قوم اصلی این خاک باشد سرزمينی که مخکشان اش پیرو راه محمدگل مهمدیان باشند بدون شک که جز رفتن به سوی ویرانی و تباهی راه دیگری در قبال نخواهد داشت. تا قبل ازینکه نعره های تجزیه طلبی و سلسله جنگ های چند صد ساله دیگر درین وطن رقم بخورد برادران صاحب قدرت ما باید سر تعقل بیايند و بدانند که امروز دیگر سیاست های فاشيستی عبدالرحمن خانی کارگر نیست بیایید همه یکدیگر را به حیث شهر وندان مساوی الحقوق در اغوش بگیریم و از تعصب و خامی گذر نماییم اگر زره یی از محبت این وطن در دل تان است.
حالا بگو قومگرا کیست و متعصب کیست؟

>>>   اشرف غرب و حاکمان افغانستان چرا تنها قوم خود را لایق مدال میدانن در حال که قوم خودشان کسانی استن که ابرو و عزت ملی را نقض و یا معامله کردن ؟

>>>   احمد خان درانی اش مدال خودش را بر گردن نادر افشار انداخته بود،
عبدالرحمانش بر سینه مورتیر دیورند مدال بست۰
شاه جاع بر سینه انگلیس،
تره کی و نجیب گاوش بر سینه روس ها مدال میبستند ،
عمر کور مدالش را گردن کرنیل های پاکستانی و عرب مینداخت،
کرزی سینه بوش را مساژ میداد و مدال غازی وزیر اکبر خانش را آنجا بست،
حقانی مدالش را بر گردن راحیل شریف پاکستان انداخته است،
حالا غنی کوچی هم جنرال های ناتو و امریکائی را یکه یکه دلخوش میسازد و گردن هایشان را با مدال ملالی مزین میسازد۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است