وظیفه رییس امنیت ملی را تخار را معلق کنید
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۲    ۱۳۹۷/۳/۱۵ کد خبر: 151703 منبع: پرینت

کمیسیون امور داخلی و امنیت ملی مجلس نمایندگان کشور در پیوند به حمله تروریستی ناکام بر جان عبدالباقی ملک‌زاده، عضو این مجلس، خواهان بررسی دقیق این رویداد و تعلیق وظیفه آمر امنیت ولایت تخار شد.

جلسه هفته وار کمیسیون امور داخلی و امنیت ملی مجلس نمایندگان به ریاست محمد اقبال صافی دیروز با حضور ویس احمد برمک، وزیر داخله، معین اوپراتیفی ریاست عمومی امنیت ملی و شماری از مسوولان امنیتی مرکز و ولایت تخار برگزار شد.

در این جلسه مسوولان امنیتی ولایت تخار که برای بررسی چگونگی حمله تروریستی به جان عبدالباقی ملک‌زاده توظیف شده بود، گزارشی را مطرح کرد، اما این گزارش قناعت آقای ملک‌زاده را کسب نکرد.

عبدالباقی ملک‌زاده، نماینده مردم تخار در شورای ملی پیشتر جهت بازدید از مردم و اشتراک در مراسم فاتحه خوانی به این ولایت رفته بود، هدف حمله افراد مسلح قرار گرفت و از این حمله جان به سلامت برد.

در خبرنامه کمیسیون امور داخلی و امنیت ملی مجلس نمایندگان آمده است که مسوولان توظیف شده گزارشی در مورد این حمله ارایه کرده و گفته اند که حمله ترورستی بالای وکیل عبدالباقی از طرف مخالفان دولت صورت نگرفته بلکه این حمله توسط تعدادی از افراد مسلح غیری مسئول صورت گرفت است.

از سویی هم گفته شده که تیم بررسی از طرف ریاست امنیت ملی توظیف شده و تحقیقات آنان در این مورد جریان دارد.

در این جلسه فیصله بر آن شده تا هیاتی از جانب مجلس نمایندگان با ترکیب از ارگان‌های امنیتی جهت بررسی از نزدیک موظف شده است و همچنان تا زمانی که بررسی تکمیل نشده باشد وظیفه رئیس امنیت ملی آن ولایت به حالت تعلیق قرار داده شود.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تخار
امنیت ملی
نظرات بینندگان:

>>>   بودن ونبودن ریاست بنام امنیت ملی یکی است باشد نباشد هیچ اثری ندارد

>>>   این هم یک راه خوب برای کاندید شدن دوباره در مجلس نمایندگان است ،که به دولت نشان دهد که بالای مه بیچاره حمله انتحاری شده است و من را دوباره به حیث وکیل انتخاب کنید.

>>>   عبدالباقی ملکزاده را نمی شناسم، ولی اگر از جمله "مجاهدین" است مطمین باشید که سوء قصد از جانب کسانیست که مربوطین شان بدست همقطاران ملکزاده صاحب!! کشته شده اند.

>>>   امنیت وجود ندارد اگر میداشت این همه بی سری نمیبود
کدام شهر و قریه در افغانستان آرام است ؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است