پدرام آخرين اميد براي نجات مردم است
كرزي بايك پتو و لباس ژوليده آمد همه را نابود يا اسير كرد! گفت: ما مسلمان و برادر هستيم، اما مثل موريانه زره زره ريشه هاي مردم ما را برادر گفته خورد! نه كرزي و نه غني به ارزشهاي اسلامي ايمان ندارند 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۰۰    ۱۳۹۷/۳/۱۵ کد خبر: 151711 منبع: پرینت

سالها در برابر طالب جنگيديم و ايستادگي كرديم با وجود حمايت مستقيم ارتش پاكستان موفق نشدند شمال را تسخير كنند، چونكه فرمانده دانا و شجاع داشتيم...
اما كرزي بايك پتو و لباس ژوليده آمد همه را نابود يا اسير كرد!
چونكه رهبران سنتي و ساده دل داشتيم!
كرزي به رهبران ما گفت: ما مسلمان و برادر هستيم، آن ساده دل ها هم باور كردند!
مثل موريانه زره زره ريشه هاي مردم مارا برادر گفته خورد!
در قدم اول ريشه را خورد؛ فرمانده هان شجاع را يكي يكي در استانها ترور كرد و در پايان تنه را خورد (رهبران را ترور كرد)
لوي قندهار از خون مان سيراب شد نو بت را به لوي پكتيا تحويل داد...

گفتند: برادر هستيم، مسلمان هستيم!
اما نه برادري وجود داشت نه مسلماني.
و نه كرزي و نه غني به ارزشهاي اسلامي ايمان داشتند، بلكه با نام برادري و مسلماني گفته ما را نابود كردند...
حتماً پشتونيست ها به حال روز ما مي خندند ومي گويند: با چه كساني سالها جنگيديم و در جنگ موفق نشديم،
اما با گپ زدن كارشان را تمام كرديم!
سنگر هاي مقاومت مردم شمال خالي شده ديگر هيچ نام و نشاني از آن رهبران سنتي باقي نمانده كه بتوانند به مردم ما خدمت كنند و آن آرزوهاي از دست رفته را كه آرامش و آزادي مردم ما است برگردانند...

جناب لطيف پدرام؛
موضع گيري هاي شمارا از اجلاس بن تاكنون شاهد هستم،
ايمان راسخ به خداوند داريد، اعتقاد كامل به آزادي مردم، آرزوي خدمت به مردم كشور، انسان آزاد انديش، شجاع و با غرور هستي و دلت خيلي از آن آدمها گرفته كه به مردم ما خيانت كردند، اما يك چيز را فراموش نكنيد گاهي براي خدمت كردن به همان مردم كه آرزوي شما است بايد غرورت و احساساتت را زير پا بگذاريد!
چونكه هدفي مهم تر و والاتر از خدمت كردن به مردم نزد شما نيست و هيچ چيز از خدمت كردن به مردم ماندگار تر نيست. پس براي خدمت كردن به مردم به همان آدمها كه دل خيلي از مردم از آنها پر است نياز است!

دوستم، عطا، محقق، احمدولي، اسماعيل خان، امرالله صالح، صلاح الدين، امان الله گذر و... اينها با وجود اشتباهات جبران نا پذيرشان همچنان هريك لشكري دارند!
با اينها مذاكره كنيد و به آنها تعهد معاونت رياست جمهوري، وزير، سفير، مدير و... را بدهيد تا در انتخابات و... در حمايت از تو قرار گيرند!
اين تنها راه رسيدن به رياست جمهوري و پيروزي غير پشتونها است.
ديگر هيچ فردي غير ازشما نه قابل اعتماد براي جامعه غير پشتون است و نه توانايي مديريت و تقابل را در قبال دسيسه پشتونيست ها دارد...

مردم ما هفده سال فريب پشتونيست هارا خورده اند كاسه صبرشان پر شده كافي است، و حزب جمعيت در طول اين هفده سال جزشكست خفت بار هيچ پيروزي در برابر فاشيست ها نداشته پس بر حزب جمعيت،جنبش،وحدت لازم است در حمايت از شما بخاطر منافع مردم مان تعهد بسپارند...

شايد به علت خود خواهي ها، تكبر و يا خود فروشي يك عده به پشتونيست ها چنين مذاكراتي سخت باشد اما متاسفانه چاره اي جز اين نيست كه شما رايزني كنيد!
هر آنكه پذيرفت در كنار شما باشد خدمت كار مردم است و اشتباهات گذشته اشان ممكن است قابل بخشش باشد اما هر آنكه نپذيرفت خيانت كار است و جزء از خود فروخته ها در تاريخ نام وي را ثبت كنيد!

اميد است همه زير يك چتر جمع شوند و در حمايت از آقاي لطيف پدرام قرار گيرند تا گروه هاي تروريستي در شمال بيشتر جابجا نشوند،زمين مردم غصب نشود، بيشتر از اين فرماندهان ما ترور و خانه نشين يا زندان نشوند!
بيشتر از اين سربازان جوان ما كشته نشود...

پشتونيست های قبیله وحشيانه در قتل عام و نابودي مردم ما قدم به قدم پيش ميروند از هيچ چيز- به همه چيز از هيچ جا به همه جا رسيدند!
ديگر چيزي از مردم غير پشتون نمانده تنها هويت شان مانده
كه آن را هم ميخواهند تغير دهند!
پس براي زنده ماندن و زندگي كردن در خراسان همه بسيج شوند و در دفاع از آينده خود و فرزندان شان در كنار لطيف پدرام قرار گيرند.

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امیری
کرزی غنی
نظرات بینندگان:

>>>   شبیر کاکر نویسنده‌ی افغان (پشتون)
حق‌خواهی ما پشتون‌ها در افغانستان وپاکستان:
در پاکستان؛ باید سطح زنده‌گی ما پشتون‌ها با پنجابی‌ها برابر باشد و قوانین پاکستان بالای همهء اقوام بدون تبعیض وامتیاز در چارچوب نظام فدرال کشور خداداد پاکستان تطبیق شود. اما حق‌خواهی ما در افغانستان این است که قدرت عام وتام دولتی؛ تنها میان غلجایی ودرانی دست بدست شده و به قول قوماندان زرداد وبرادر مجاهد حکمتیار در دست افغان‌های اصیل باشد. اقوام غیر پشتون نیز به زور یا به رضا خودشان را (افغان) بسازند. اعتراض های مدنی شان به لنده غری تعبیر شود ودر استعمال زبان مادری شان نیز تابع مقررات ما باشند.
چه عدالتی!

>>>   وقتی شکریه بارکزی به صراحت ملا عمر را مجاهد خطاب میکند و در سوگ مرگش سیاه پوش می شود و اشرف غنی از مردم افغانستان میخواهد که همه بایداز طالبان معذرت خواهی کنند؛ به یقین که مردم افغانستان باید مبارزه با سازمان استخباراتی پاکستان ( ISI) را نه از سرحدات کشور بلکه از داخل کابل از ارگ خیلی ساده با تف انداختن به دو این صورت .....شروع کنند.

>>>   کاپی از صفحه جناب ظهوری
قابل توجه!
آنانی که "کوته سنگی" ما را "میرویس میدان" خواندند، "ده بوری و کارته سخی" را "جمال مینه" نامیدند، "شاه شهید و سیاه سنگ" را "سید نور محمد شاه مینه" گفتند، "افشار" را به "سپین کلی" تغیر دادند، "قلعه جرنیل" را "خوشحال مینه" ساختند، "بازار ارگ و خیابان پل خشتی" را "جاده "نادر پشتون" مسمی کردند، میدان هوایی "خواجه رواش" را "حامد کرزی" و سایر مناطق ، مکاتب و بیمارستان ها را به نام یک قوم سکه زده اند یکبار سر خود را در گریبان نمایند که کی ها تعصب قومی را درین ملک دامن میزنند و کدام قوم سبب تجزیه خراسان/ افغانستان میشود؟ وقتی جوال دوز را در جان دیگران میزنيد لطفن سوزنی را هم در بدن خود هم فرو ببرید. وقتی جاده یی را در شهر دوشنبه بنام کمال الدین بهزاد دیدم و ناحیه های یی را در تاجیکستان بنام عبدالرحمن جامی و ناصر خسرو قبادیانی و مولا جلال الدين بلخی دیدم فهمیدم که انها هر چند فرزندان اصیل این خاک اند ولی درین وطن جای پایی ندارند.
برادران عزیز اين نامگذاری های زوره کی و تقلبی را دست کم.نگیرید این اقدامات اغاز کشتار فرهنگی شماست بدست چند فاشیست سیه فکر و سیه اندیش. وقتی فرهنگ زبان و هویت تان مرد دیگر کشتن خود تان برایشان مانند نوشیدن اب خواهد بود. سرزمینی که ناقلین صاحب اصلی اش خوانده شود. سرزمینی که کوچی ها ده كرسى در پارلمانش داشته باشند و هندو ها هیچ. سرزمینی که تشکیل قوای مخصوص اش به استثنای قوم اصلی این خاک باشد سرزمينی که مخکشان اش پیرو راه محمدگل مهمدیان باشند بدون شک که جز رفتن به سوی ویرانی و تباهی راه دیگری در قبال نخواهد داشت. تا قبل ازینکه نعره های تجزیه طلبی و سلسله جنگ های چند صد ساله دیگر درین وطن رقم بخورد برادران صاحب قدرت ما باید سر تعقل بیايند و بدانند که امروز دیگر سیاست های فاشيستی عبدالرحمن خانی کارگر نیست بیایید همه یکدیگر را به حیث شهر وندان مساوی الحقوق در اغوش بگیریم و از تعصب و خامی گذر نماییم اگر زره یی از محبت این وطن در دل تان است.
حالا بگو قومگرا کیست و متعصب کیست؟

>>>   دادفر اویانی
دکتور پدرام یگانه ناخواسته و نپذیرفتنی برای هممیهنان افغان/پشتون ماست؛ چرا؟
یک هممیهن افغان/پشتون ما را کسی خواهد یافت که دکتور پدرام را نفرین نداشته باشد؟
چرا اینهمه نفرت به یگانه آزادیخواه و بزرگمرد نترس در برابر ستم ملی و فاشیزم قومی؟

چون او دانا ست.
چون او راست است.
چون او دبستان آزادیخواهیست.
چون او بیدار گر و انگیزه خود شناسیست.
چون او رهبر راستین راه و روان عدالت خواهی در مبارزه با فاشیزم است.
چون او اندیشمند و مبارز آگاه و آشتی ناپذیر با فاشیزم است.
چون او خود ارزش پربهاست و برای پاسداری از ارزش های تاریخی و فرهنگی و چبود سرزمین نیاکانی ی ما.
چون او راست است و با همه برساختکاری ها و میهن فروشی ها ناسازگار.

چون او یگانه رهبر رهایی بخش ماست.
با دکتور پدرام باشیم!

>>>   Ahmady
رأست رأست است و بس
واقعت اين است كه ،
پشتونها تا تسلط کامل بر قدرت و به حاشیه راندن دیگران به هر وسیله ای چنگ خواهند زد، چه که به طالبانیزم باشد، تکنوکراسی غربی، احیای سلطنت شاهی، روشنفکری کهن، خردجال، عاجوج و معجوج، داعش، و ....
ه
تازيان توسط انگلیسها پشتونها را بر ما طائفه عاجوج و معجوج پرورانده اند.
می‌گویند، "جگر خوار طاقت کرده، آموخته خوار طاقت نکرده."
جماعتهای پشتونهای افغانستان، توسط تازيان و مخصوصاً انگلیسها، به آموخته خواری و حاکمیت جز بر کل عادت داده اند و این سرزمینها تا ابد روی خوبی را نخواهند دید.
…..
اه از این قوم ریایی که در این شهر دو روی
روز ها شحنه و شب باده فروشند همه

ما نميتوانيم كه با اين طور مردم كه رهبرش كرزي و غني جاسوس پاكستان باشند و باباي طالبان و ٩٩٪‏ اين قوم شُياد دفاع از طالبان ميكنند و ما در يك كشور زندگي كنيم كه وحشي ترين جناور باشند و مضر جامعه ما باشند
پس بهترين راه جدايي است !!!

ابله اي خود را گم كند
كدخداي خانه مردم كند

>>>   'خاين كسى است كه پاى سند ديورند امضا كرد'
لطيف پدرام
پشتون ها را تباه كرديد، هزاران جوان هلمندى معتاد شدند، من مى خواهم جوانان پشتونم درس بخوانند، پس من دشمن پشتون هستم يا اسماعيل يون كرزي غني وگلبدين
مسلم_شيرزاد

>>>   Salam
فاشيزم قبيله هيچگاه در سير تاريخ اين قدر رسوا و مسخره نشده بود ، قدسيت جعلى اش مكروه شد و نام جعلى اش از سر زمين خراسان دارد زدوده مى شود و اكثريت مطلق شهروندان اين جغرافيا ديگر به اين نام حرمت ندارند .
حاكميت قبيله يى غنى در دوراهى قرار گرفته است كه يا خودش را تخريب مى كند و پراگنده مى شود و يا رو مى آورد به خواست اكثريت مطلق باشنده گان زمين خورشيد .
لجام گسيختگى هاى نظام قبيله يى فعلى از فرط دست و پاچگى است كه هر گز تا اكنون با گزينه تغير نام افغانستان بر نخورده بود و حتا تصورش را هم نمى كرد . اكنون عدالتخواهان اين جبر تاريخى را به چالش كشيده اند و كابوسى شده است به حاكمان و نخبگان قبيله .

>>>   Najib Salam
خطاب به تاجيكان به ويژه به نخبگان و نسل جوان؛
تا از نسل معامله گر و گروه هاى مزدور و گماشته شده و وفادار به اقتدار قبيله گرايان فاصله نگيريد و اين گروه هاى خائين را از بدنه تاجيكان پاك نكنيد ، قبيله گرايان نتنها شكست نخواهند خورد بل توسط اينها قدرت مند تر خواهند شد .
اين گروه ها و افراد از راس تا قاعده مايه يى سر افنگنده گى و سرخورده گى تاجيكان اند و ابزار هاى ملوث و كشنده دردست ارباب قدرت و قبيله گرايان .

>>>   خطاب مهاجرین کوه سلیمان و ناقلین غاصب و احسان فراموش وحشی
وقتی اجداد من درین کشور زندگی میکردند اجداد تو عقب شتر های سرگردان شان در صحرا های اسرائیل راهشانرا گم کرده بودند که از بخت بد به کوه های سلیمان انجامید۰ تو درین کشور تاریخ نداری، نوروز را نمیدانی، و هیچ دست آورد فرهنگی نداری۰ تمام اسم های محلات تاریخی و اسم شهرستان های کهن این کشور، سنگ های نوشته یافت شده درین دیار، آثار کهن و تاریخی کتبی این دیار همه به زبان فارسی اند که خود نمایندگی از قدامت و اصلیت تاریخی فارسی زبانان مختلف درین خاک میکنند، در حالیکه تو در اول هم یک مهاجر شتروان بودی و بعداً حالا هم یک ناقل بیفرهنگ هستی که خودت هم میدانی.

>>>   نام افغان و زبان افغانی در اسناد دولتی تا سال ۱۳۴۳ بصورت رسمی مترادف نام پشتون و زبان پشتو بودند تا آنکه در لویه جرگه قانون اساسی سال ۱۳۴۳ این نام به ظلم، تهدید، وریا، توسط ظاهر شاه و کاکاهایش به حیث نام ملی تمام شهروندان کشور بزور به تمام مردم کشور تحمیل شد.
اوغان یا افغان یعنی پشتون، و ما اکثریت قاطع کشور اگر پشتون نیستیم اوغان یا افغان هم نیستیم.

>>>   هر کسی کو دور ماند از اصل خویش
باز جوید روزگا وصل خویش
بلی، ما آن چیزی که هستیم، هستیم. نه آنکه برما برچسپ میزنند تا هدف بدست آرند.
......بر این نام بدنام که با وطنفروشی، ناموسفروشی، زنفروشی، نوکری روس و امریکا و پاکستان، و با وحشت، انتحار، انفجار، بیفرهنگی، تمامیت خواهی، زن ستیزی، تقلب، خیانت، کوکنار، تریاک، و هزار کثافت دیگر گره خورده است.
اوغان یا افغان هیچ فرقی باهم ندارند و هردو یعنی پشتون۰
اوغان یا افغان همان اپگان یا پتهان است که همه نامهائی هستند که غیر پشتونها به پشتونها اطلاق میکردند و میکنند در حالیکه خود پشتونها به خود پختون یا پشتون مینامند۰
ما اوغان نیستیم۰ افغان یا افغان یعنی پشتون و من را خداوند پشتون هست نکرده است۰ اکثریت مردم کشور اوغان نیستند۰
ما نه هویت خود را بر دیگران تحمیل میکنیم و نه هم میگذاریم دیگران هویت خود را به هر بهانه که شده بر ما تحمیل کنند۰
نام افغان اولین بار در قانون اساسی سال ۱۳۴۳ توسط حاکم های پشتون بر ملت تحمیل شد وتا بحال با جعل و فریب در ماده چهارم قانون اساسی وجود دارد که باید اصلاح و تغییر بخورد۰
غیر پشتونهای ساده دِلی که از روی سادگی و خوبی خود را افغان مینامید، فردا روزش که رسید، باز هم پشتون افغان اصیل میباشد، و با کوچکترین اعتراض که اگر انجام دهی، توافغان نا اصل میباشی، لهذا فریب بیجا بنام وحدت ملی نخور۰
پشتونها تمامیت خواه هستند، به وحدت ملی واقعی باور ندارند، و بهترین کاری که میکنند به زور همه را یکسان نام میگذارند، و این یکسان سازی جبری، آنهم بنام قوم خودشانرا وحت ملی تلقی میکنند۰
چرا بر دور یک نام بیطرف ویا بر دور نام انسانیت همه متحد و یکپارچه نشویم که بر دور نام یک قوم خاص همه قوم های کشور متحد شویم؟
این وحدت ملی است یا یکسان سازی به جبر و به زور، آنهم بنفع یک قوم خاص؟

>>>   خراسان نامی است کهن تاریخی و پر از افتخارات ادبی و فرهنگی و چون نام قومی نیست میتواند نام بسیار مناسبی برای کشور مشترک چند قومی ما باشد و سبب اتحاد همدلی و وحدت بین اقوام مختلف کشور مشترک ما گردد.
افغانستان یا محل زندگی افغانها یک نام قومی است، چون افغان که معرب اوغان است نامی است که غیر پشتونها تنها به پشتونها اطلاق میکنند در حالیکه خود اوغانها یا پشتونها بخود پشتون یا پختون میگویند. بناعن افغانستان یک نام تک قومی و غیر عادلانه برای یک کشور چند قومی میباشد.

>>>   خداوند امید برای نجات افغانها است
پدرام چیکاره است که امید نجات شود ما مسلمان هستیم توکل بخدا داریم نه برانسان بیچاره

>>>   آقای گل امیری دنیاه را با این مشورۀ شان گل و گلستان ساختند!
گل جان امیری! خود را تکان بده و از خواب بیدار شو! لطیف پدرام و احزاب جهادی هیچ وجه مشترک آیدیولوژیکی ندارند، شما بیجهت خود را درد سر میدهید، پدرام چپگرا با جهادی های راست افراطی به هیچ وجه نمیتوانند به یک تفاهم مشترک برسند، هزار گلو پاره نمائید، لطیف پدرام نزد جهادی ها یک بیدین است! میتوانید به مردم نشان بدهید که اگر احزاب جهادی گاهی از ملت و ملیت نام برده باشند؟ به من نشان بدهبد که اگر سیاف و ربانی گاهی علیه ام قرار گرفته باشند؟ شما خود را فریب میدهید، مهمترین اصل بهم آمدن انسانها همدلی، همباوری و اعتقاد سیاسی مشترک است نه زبان! زبان فقط وسیلۀ افهام و تفهیم است نه بیش ازین! آنچه منافع مشترک را تضمین میکند، هدف مشترک متکی به آیدیولوژی مشترک است که میتواند با هر زبانی توضیح گردد!
از پدرام اعجوبه نسازید، این انسان هم برای بدست آوردن منافع آنی اش به پست ترین معامله ها دست زده است و در آینده هم دست خواهد زد! فعالیت کنونی اش هم فرمایشی و خود کامه است که بجز ضرر، کدام مفاد به ملیت مربوطه اش ندارد.
میهن زرغون

>>>   نزدما آخرین امید خداوند ج است نه شخص

>>>   من هم به بسیاری از مطالب تان هم نظرم.
مگر لطیف پدرام را صفت کرده اید وگفته اید که ایمان راسخ به خداوند دارد. اینرا ازکجا دانستید.
در دیگر جای ازدوستم- عطا - محقق-احمدولی _ اسماعیل خان- وامرالله صالح- صلاح الدین وامان لله گذر اینها که وطن را هم خراب کردند وهم فروختند . اینها همان شاگردهای هفت .... نیستند؟.
آیا در افغانستان کسی دیگر نیست جز همین چند دزد ولندغر؟
ما مردم عوام به کسی ضرورت داریم که در اول مسلمان واقعی ودرست -دوم دارای انسانیت واخلاق درست - سوم خدمتگار به مردم -چارم عملش مطابق سخنش وپنجم انسان غیر گروهی وتنظیمی وششم قبلا همرای این خاینین همدست نبوده باشد وهفتم دلسوز به وطن ومردمش باشد . حالا اگر کدام کسی همین طور پیداشود وخودرا کاندید کند به همه ماوشماست که ازو حمایت کنیم. نه این دزدان ولندغران که امتحان خودرا داده اند.

>>>   بیایید همه یکدیگر را به حیث شهر وندان مساوی الحقوق در اغوش بگیریم درغیر ان روز ی رسد که افغانستان توته - توته پارچه - پارچه خواهد شد انګاه پیشمانی سودی نخواهد داشت .

>>>   اقای امیری.ما باید حق خودرا بخواهیم کاملا درست. ولی این موضوع که با خدا وپیامبر واسلام کاری ندارد.

>>>   سالهای دراز کابل را ویران کردیم، به عفت و ناموس مردم تجاوز کردیم، شرایط را برای هجوم طالبان آماده ساختیم و خود ما فرار کردیم و در غار ها پنهان شدیم. بعد از خیرات بی 52 دوباره بالای گردن مردم ستمدیده سوار شدیم، چور کردیم و چپاول. دارائی های عامه و دالر های بادآورده را به شماره های بانکی خود در خارج انتفال دادیم و قصر ها برای خود آباد کردیم. هنوز هم قناعت نمی کنیم. این مرتبه می خواهیم که این وطن را پارچه پارچه کنیم و هر پارچه ای آنرا غضب کنیم و در آن پادشاهی برانیم و دود از دمار مردم بکشیم. بعد کسی به ما گفته نتواند که بالای چشم تان ابرو ست.

>>>   وقتی اجداد من درین کشور زندگی میکردند اجداد تو عقب شتر های سرگردان شان در صحرا های اسرائیل راهشانرا گم کرده بودند که از بخت بد به کوه های سلیمان انجامید۰ تو درین کشور تاریخ نداری، نوروز را نمیدانی، و هیچ دست آورد فرهنگی نداری۰ تمام اسم های محلات تاریخی و کهن این کشور به زبان فارسی اند که خود نمایندگی از قدامت و اصلیت من درین خاک میکند، در حالیکه تو در اول یک مهاجر و بعداً یک ناقل هستی

>>>   هموطن های عزیز غیر پشتون یا غیر اوغان.
خودفروشی و بیغیرتی نکنید، ماده چهارم قانون اساسی را که اوغانها به خیانت و تقلب بر همه تحمیل کرده اند باید اصلاح گردد.
هموطنان پشتون، شما حق دارید خود را افغان بنامید، چون در اصل اوغان هستید، و افغان نامی است که غیر پشتونها به پشتونها اطلاق میکنند، در حالیکه خود آنها به خود پشتون یا پختون میخوانند.
ولی یکتعداد هموطن های غیر اوغان، شما اگر صد بار هم از روی چاپلوسی ویا خوشباوری اوغان شوید، باز هم اوغانهای واقعی شما را به اوغان اصل و اوغان نا اصل تقسیم خواهند کرد، و بازهم ترور، تمامیت خواهی، و وحشت این گرو بنام طالب یا غنی کوچی بالای شما خاتمه نمیابد.
متعصب کیست؟
متعصب آنست که هویت قومی خود را بر دیگران تحمیل کند، نه آنکه از هویت اصلی اش مردانه دفاع میکند.
ما هویت خود را بر دیگران تحمیل نمیکنیم، و این اجازه را به دیگران هم در مورد خود نمیدهیم.
اوغانها فقط همان پشتونها هستند و این پروژه اوغان سازی مثل سابق بازهم ناکام میماند، و هیچگاهی موفق نمیشود، چون برحق نیست.
همچنان اگر درپاسپورت ما افغان نوشته میشود، ویاخارجی ها ما را ناگذیر بنام افغان یاد میکنند، آن همه نتیجه خیانت های گذشتگان و حاکمان قبلی هستند که همه باید اصلاح گردند.
ما همه اوغان نیستیم چون اوغان نام تنها یکی از قوم های مردم کشور ما است، نه نام ملی تمام شهروندان کشور ما.

>>>   خراسان نامی است کهن تاریخی و پر از افتخارات ادبی و فرهنگی و چون نام قومی نیست میتواند نام بسیار مناسبی برای کشور مشترک چند قومی ما باشد و سبب اتحاد همدلی و وحدت بین اقوام مختلف کشور مشترک ما گردد.
افغانستان یا محل زندگی افغانها یک نام قومی است، چون افغان که معرب اوغان است نامی است که غیر پشتونها تنها به پشتونها اطلاق میکنند در حالیکه خود اوغانها یا پشتونها بخود پشتون یا پختون میگویند. بناعن افغانستان یک نام تک قومی و غیر عادلانه برای یک کشور چند قومی میباشد.

>>>   سوالات
دزد با شحنه چون شریک بود
کوچه ها را عسس چریک بود
آن هایی که در جلسه ی بن قدرت را دو دسته به کرزی تقدیم کردند ملامت هستند. آرزو دارم روزی حقیقت پشت پرده آن جلسه برملا شود تا سیاه روی شوند آن هایی که خیانت کردند.
شمشیر سنگ

>>>   نظردهندگان محترم!
لطفا خود را در خجالت و پدرام را در ...... ندهید.

>>>   دوکتور پدرام با شهامت و آشکارا واقعیت ها را بیان میکند، و آن واقعیت ها بیخ و بنیاد استبداد قبیله را به لرزه درآورده اند۰
دوکتور پدرام کسی است که تمام تابو های اوغانهای قبیلوی و تمامیتخواه را دیگر شکسته است۰ او با صراحت و جرعت سرشار امروز تهداب لرزان و شاریده استبداد خونین و پوسیده قبیله اوغان را چنان به لرزه درآورده است که استحکام دوباره آن خواب است و خیال است و محال، و فروپاشی آن حتمی۰
زنده و سربلند باد پدرام۰
بلی، از پدرام با هر وسیله ممکن حمایت گردد۰

>>>   سلام علیکم دوستان عزیز!
نمیدانم چرا ما خود را مسلمان میگویم، گاه خود را تسلیم روس ها ، گاه آمریکایی ها و گاهی تسلیم جنایت کاراان می کنیم استغفرالله مسلمان واقعی خود را تسلیم صرف الله سبحان تعالی نموده و امید و راه نجات اش نزد الله مهربان است نه نزد کفار، منافقین شیاطین و جنایت کاران از هر قوم که باشد. این جناب عالی امید و راه نجات خود را به پدرام جان خودش نموده استغفرالله چی بگویم خداوند متعال هدایت کند ....
برادر تان قیس

>>>   زنده بادمردشجاع ونترس لطیف پدرام که همه حقایق وخیانتهای قوم فاشیست اوغان راباسربلندی وشجاعت بیان میکند ومردم راآگاه میسازدکه دیگرزیربارظلم نروند واز کوچیهاو بادیه نشینهانترسندوازحق خود دفاع کنند
حقی که همیشه اوغانهابه زوراز مردم غیرپشتون گرفته
امادیگر ان زمانهای گذشته که مردم ازسایه اوغانها میترسیدند حالامردم میفهمندکه بایددهن این قوم راموقع
زورگویی بشکنند

>>>   تشکر از تحلیل همه جانبه محترم گل امیر صاحب ! دقیق برمودید که گرد اقای پدرام برای نجات این کشور و ضد فاشسم جمع شویم تا هویت - حیثیت و حق مان دیگر پایمال نگردد . کار ی را که فاشیست ها انجام می دیهند موش در گدام نمی کند و یعضی تاجیکان مرتجع هم نمی دانند که فاشیست ها چه اهداف شومی دارن و تابکی ستم . پدرام شخصیت پیشگام و مرد آهنین در مقابل ستمگران تاریخ قابل حمایت و پشتیبانی است . زنده وسلامت باد پدرام .
زره

>>>   با این نظریات و این پدرام خیل ها روی اتحاد و اتفاق و روی ترقی و انکشاف را نخواهد دیدیدم باید گیلم این متعصبین و بیگانه پرستان جمع شود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است