هیچ تصمیمی نمی‌تواند، قناعت همه را فراهم کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۰۵    ۱۳۹۷/۳/۱۵ کد خبر: 151712 منبع: پرینت

مردم عزت‌مند و جوانان غیور ولایت ‌پنجشیر، حتما در جریان هستید که جمعی از مردم پنجشیر اعم از شخصیت‌ های سیاسی، فرماندهان و جوانان هفته پیش‌تر روز پنجشنبه به‌تاریخ ٣ جوزا، بخاطر فشرده ساختن تعداد کاندیدان پنجشیری در حوزه کابل، جلسه‌ی دایر نمودند.

از آنجایی‌که قانون حق انتخاب‌شدن و انتخاب‌کردن را برای هر شهروندی با داشتن معیارهای قانونی محفوظ داشته است، هر شهروند بدون ممانعت می‌تواند از حق خودش استفاده کند. با در نظر داشت حق قانونی، تعداد زیادی از وطنداران ما خودشان را کاندیدای انتخابات پارلمانی از حوزه کابل نموده بودند. پارلمان یک نهاد سیاسی است و بدون شک کار و فعالیت سیاسی هم با برنامه، انسجام و هماهنگی می‌تواند موثر باشد.

اینکه تعدد بیشتر کاندیدان می‌تواند آرای مردم را میان شان پراگنده کند و در نتیجه هم ممکن هیچ یکی نتوانند به مجلس راه پیدا کنند. به همین خاطر جلساتی بخاطر فشرده ساختن تعداد کاندیدان روی دست گرفته شد و تصمیم بر آن شد که از هر دو ولسوالی پنجشیر یک کاندیدا در حوزه کابل معرفی شود که در نتیجه‌ی جلسه روز دوشنبه به‌تاریخ ١۴ جوزا چهار تن معرفی شدند.

با توجه به شرایط پیش آمده و گذشته عمل‌کرد مسوولین از آدرس‌مردم در نهادهای مختلف و متاسفانه فضای بی‌اعتمادی موجود، گرفتن تصمیم و اتفاق نزدیک به اکثریت را در رابطه به مسایل مختلف، بسیار دشوار ساخته است و اساساً هیچ تصمیمی نمی‌تواند، قناعت همه را فراهم کند.

جمعی که چندین جلسه‌ی را در این مورد برگزار کردند، با وجودی‌که از ۸ ولسوالی پنجشیر مردم حضور داشتند، نمی ‌توانستند از کُل مردم نماینده‌گی کنند و به یقیین که این ادعا را هم نخواهند داشت. کاری که صورت گرفته در نفس خود ستودنی و نیک است، اما این‌که چقدر روش این عمل‌کرد درست و نادرست بوده و گزینش افراد به اساس چه معیارهای صورت گرفته است و افراد گزینش شده از چه ظرفیت و توانایی برخوردار استند، و آیا این افراد رضایت همه را با انتخاب شان از طرف یک جمعی با خود دارند ویا خیر، مواردی است که مخالفت و نقدهای جدی را با خود دارد. بدون شک شخصیت‌ها و چهره‌های توانا و با ظرفیتی دیگری هم از پنجشیر در کابل کاندیدا استند که حمایت‌های مردم را با خودشان دارند.

پیام من این‌ست: با توجه به فضای باز و قانونی که وجود دارد، یک جمع دست به ابتکاری زدند و در طی چند جلسه تصمیمی گرفتند، قانوناً حق داشتند و هیچ مشکلی هم وجود ندارد و بدون شک که این تصمیم کدام الزامیت قانونی هم ندارد. اما باور شان این است برای این‌که آرای مردم موثر و کارا واقع شود باید با انسجام‌و هماهنگی به انتخابات رفت.

اگر نقد و مخالفتی هم در رابطه به این تصمیم وجود دارد، این هم حق مردم است و مردم حق دارند که تصمیم بگیرند برای کی رای بدهند. اما مهم‌ترین مسئله اتحاد و وحدت مردم است که باید همه به آن توجه جدی داشته باشیم و نظریات و دیدگاه‌های اختلافی مان را پیرامون مسایل در چارچوب گفت‌‌گو و احترام گذاشتن به یک‌دیگر بیان کنیم و ارزش‌های والای مردم مان را در نظر داشته باشیم.

با حرمت
امان‌الدین‌معنوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
معنوی
تضمین
نظرات بینندگان:

>>>   Ahmady
رأست رأست است و بس
واقعت اين است كه ،
پشتونها تا تسلط کامل بر قدرت و به حاشیه راندن دیگران به هر وسیله ای چنگ خواهند زد، چه که به طالبانیزم باشد، تکنوکراسی غربی، احیای سلطنت شاهی، روشنفکری کهن، خردجال، عاجوج و معجوج، داعش، و ....
ه
تازيان توسط انگلیسها پشتونها را بر ما طائفه عاجوج و معجوج پرورانده اند.
می‌گویند، "جگر خوار طاقت کرده، آموخته خوار طاقت نکرده."
جماعتهای پشتونهای افغانستان، توسط تازيان و مخصوصاً انگلیسها، به آموخته خواری و حاکمیت جز بر کل عادت داده اند و این سرزمینها تا ابد روی خوبی را نخواهند دید.
…..
اه از این قوم ریایی که در این شهر دو روی
روز ها شحنه و شب باده فروشند همه

ما نميتوانيم كه با اين طور مردم كه رهبرش كرزي و غني جاسوس پاكستان باشند و باباي طالبان و ٩٩٪‏ اين قوم شُياد دفاع از طالبان ميكنند و ما در يك كشور زندگي كنيم كه وحشي ترين جناور باشند و مضر جامعه ما باشند
پس بهترين راه جدايي است !!!

ابله اي خود را گم كند
كدخداي خانه مردم كند

>>>   Najib Salam
خطاب به تاجيكان به ويژه به نخبگان و نسل جوان؛
تا از نسل معامله گر و گروه هاى مزدور و گماشته شده و وفادار به اقتدار قبيله گرايان فاصله نگيريد و اين گروه هاى خائين را از بدنه تاجيكان پاك نكنيد ، قبيله گرايان نتنها شكست نخواهند خورد بل توسط اينها قدرت مند تر خواهند شد .
اين گروه ها و افراد از راس تا قاعده مايه يى سر افنگنده گى و سرخورده گى تاجيكان اند و ابزار هاى ملوث و كشنده دردست ارباب قدرت و قبيله گرايان .

>>>   حوزه کابل حوزه تمدن و روشنفکری است به این اساس فکر نمیکنم که پنجشیری (پنچرمین) حق وکالت را از این حوزه به دست ارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است