از جنبش روشنایی این توقع نبود
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۷    ۱۳۹۷/۳/۱۶ کد خبر: 151727 منبع: پرینت

از جنبش روشنایی توقع این بود که این جنبش بتواند ایتلاف‌سازی کند و بیشتر در عرصه سیاسی جریان‌ساز باشد نه اینکه همه‌کوشش و تلاش سران جنبش این باشد؛ کاندیدای پارلمان شوند و رای بیاورند.

بهتر بود تعدادی از سران جنبش بی‌آنکه کاندیدا شوند، ایتلافی‌را مدیریت می‌کردند و به‌عنوان مدیران و برنامه‌ریزان سیاسی ایتلاف، حضور و اعتبار شان‌را در جامعه و در عرصه سیاسی رقم می‌زدند و حفظ می‌کردند. در این صورت، تاثیرگذاری سیاسی و اجتماعی جنبش بیشتر می‌شد و اعتماد مردم نیز به‌جنبش بیشتر جلب می‌شد که این جنبش در پی برنامه‌های درازمدت سیاسی و اجتماعی است.

اما سران جنبش چنین کاری‌را نکردند همه دویدند که پیشتر از یکدیگر، کاندیدای پارلمان شوند؛ بنابراین دیده می‌شود که هدف اساسی سران جنبش بیشتر انتخاباتی بوده تا جریان‌سازی و ایتلاف‌سازی سیاسی.

منظور این نیست‌ که اعضای جنبش در انتخابات سهم نمی‌گرفتند، در انتخابات سهم می‌گرفتند اما از آدرس یک‌ایتلاف که مدیر یا مدیران این ایتلاف کاندیدا نمی‌بود، بلکه برنامه‌ریز می‌بود و افرادی‌را از نشان ایتلاف مستقیم و غیر مستقیم حمایت می‌کردند و با جریان‌های حزبی و سیاسی دیگر نیز برخورد ایتلافی می‌داشتند تا در پارلمان جایگاهی پارلمانی پیدا می‌کردند.

متاسفانه سران جنبش در انتخابات خیلی تقلیل‌گرایانه برخورد کردند که این برخورد می‌تواند طوری تلقی و وانمود شود؛ انگار جنبش از طرف تعدادی برای کمپاین انتخابات پارلمانی مهندسی شده بوده‌است."

يعقوب يسنا


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنبش روشنایی
یسنا
نظرات بینندگان:

>>>   جنبیش روشنای از همان اول سرانش براندازی دیگران وبه قدرت رسیدن شخص خود شان بود از احساسات یکه عده جوانان فریب خورده سو استفاده می کرد که چه قدر خانواده های را به داغ جوانانش عزادار کرد وان همه کمک مهاجرین از خاریج برای خا نوادهای شهداجمع کرد فرستاد همه در جیب سران جنبیش وخانواده های شهدای دهمزنگ خبر ندارد مردم باید هوشیار باشد دونبال هر سرو صدای نرود ودر اینتخابش هم متوجه باشد خودرا بازیچه دست هر کس قرار ندهد

>>>   هزار سال وقت لازم است تا از سیاست سر در بیاریم
برای همین است که لگد مال می‌شویم
خود کرده را نه درد است نه درمان
دست از پا دراز رای را به پشتون دهیم تا فردا بمب های قویتر را در مسجد و بازار های که دور بر ما است جاسازی کنه
و شاگردان ما را لگد مال کرده افتخار کنن
و مثل حال نه دفاع کرده بتوانیم از خود و نه مرد انتقام گیری باشیم
باز هم وقت برای تاجک اوزبک هزاره است تا هیچ پشتونی نتواند بی اجازه به ارگ داخل شود
احمد از کابل

>>>   در انتخابات آینده 99 در صد وابستگان مافیا، سران دزد جهادی و جواسیس سازمانهای استخباراتی منطقه و جهان به پارلمانراه می یابند. مهم نیست مربوط جنبش روشنایی یا هر کسی باشند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است