تظاهرات در پكتيا كودتا در كابل
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۰۵    ۱۳۹۷/۳/۱۶ کد خبر: 151734 منبع: پرینت

در پكتيا عليه كسانيکه افغانيت و اسلاميت را قبول ندارند تظاهرات كردند،
در كابل كميسون انتخابات اعلام کرده: كسانيکه افغانيت را قبول ندارند از ليست نامزدي حذف شوند!

پشتونيست ها برنامه شان چيست و چرا چنين برنامه اي مغرضانه و قوم گرايانه را با قوم جاهل شان در دستور كار گرفته اند؟
در پاسخ به اينكه افغانيت و اسلاميت را قبول نداريم؛
خدا را شكر افغان نيستيم و خدا را شكر مسلمان هستيم.

پشتونيست ها امكانات از نظر نيروي انساني و جغرافياي براي حكومت داري ندارند. آنها تلاش دارند با إيجاد تضاد قومي اوغانها را كه ده ها قوم و قبيله با تضاد هاي داخلي هستند زير نام افغانيت و اسلاميت متحد كنند تا بتوانند در برابر نيروهاي بزرگ و اكثريت غير پشتونها از خود دفاع كنند.
اما چرا كانديدا ها را كه اوغانيت را قبول ندارند از ليست مي خواهند خارج كنند؟

هيچ غير اوغاني افغانيت را قبول ندارد آنهايي هم كه قبول كرده اند خود را فروخته اند جز اين كاري نكرده اند،
ميخواهند با اين برنامه تنش هاي را ميان مردم غير پشتون خلق كنند!

در برابر اين مشكل چه بايد كرد و كدام نيرو بايد از حق كانديد شدن افراد غير اوغان در انتخابات پارلماني دفاع كند؟
فكر ميكنم اين مسووليت عبدالله است هر چند تاحالا جز خيانت چيزي از آن مشاهده نشده است.

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کودتا
پکتیا
نظرات بینندگان:

>>>   اشرف غنی و تیم ارگ را مردم افغانستان محکوم و رد کردند کوشش فایده ندارد

>>>   هر نماینده ای که افغانیت را قبل کند نماینده دولت است نه نماینده مردم.

>>>   کسیکه در افغانستان زنده گی میکند افغان است،حق کاندید را دارد جز جنایتکاران ندارند.
ق،م،کاپیسا.

>>>   گلبیدین قاتل مردم کابل که نامقصاب کابل رابه ان داده اند در ولسوالی چهار اسیاب رفته بود باز هم از حلقوم .....اش به مسایل قومی و زبانی و قبولی افغان در تذکره های برقی پوچک پرانی کرد کهجواب بسیار دقیق و مستند از جانب اقای لطیف پدرام برایش داده شد گلبیدین قاتل و خاین نمک حرام و حق ناشناس از روزیکه غنی احمدزی فاشیست گلبیدین را بشهر کابل وارد کرده جز نفاق و تفرقه و تهمت بستن وارد کردن اتهام به شهدای گلگون کفن استاد شهید ربانی و قهرمان ملی کشور و توطعه و دسیسه دیگر هیچکاری نکرده فقط و فقط دستورات ای اس ای را عملی کرده و بس .

>>>   افغانستانی نه افغانی فک کنم یک جنگ داخلی دیگربایدشروع شودتاپشتونهاادم شون چهل سال جنگ نتیجه نداد پشتونها نفهمیدویک جنگ دیگرباید شروع شود چرامیخواهین هویت خودرابه دیگران تحمیل کنین مکرنمیدانید هیج قومی زیربار زورنمیرود چراجنگ راانتخاب میکنیدوکشور راویران جهل ونادانیتان ازحدگذشته و همه اقوام رایغما میبرد یکم فک کنیداگربه مسلمانیتان وخدایتان باوردارید بدانیدهمه افغانستانی هاحق کاندیدشدن وریس جمهورشدن دارن نه تنهایک قوم جنگ چهل سال قبل برسرچه بودایازوروجنگ نتیجه میدهد خیرنمیدهد پس دنبال یک راه حل باشید همه اقوام بیچاره واواره وبی اعتبارهستن

>>>   تغییر نام افغانستان ، اولین گام درراه ازبین بردن تعصبات قومی وقبیلوی است. زیرا این نام، علاوه بر اینکه درزبان انگلیسی به سگ شکاری ، اطلاق شده است، از نظر تاریخی متاسفانه یکی ازسه نامهای یک قوم واحد است، یعنی ، افغان؛ پتان، پشتون یا پختون، هرسه این نامها به یک قوم خاص اطلاق میگردد. بقیهء ملیتهای این کشور هرگز نه افغان استند ونه هم با افغان کدام پیوند تاریخی وفرهنگی ویا نژادی دارند.
افغانها مطابق تیوری پدر ژورنالیزم اوغانی، محمود خان طرزی، زبان قومی خودشان را دارند، که زبان اوغانی یا پشتو می باشد.
ازنظر تباری،افغانها یا پشتونها تعدادی ازقبایل هندی الاصل ملتانی بوده که سرزمینهای آبایی شان اطراف کوه سلیمان، خیبر پشتخوا و وپشین وژوب می باشد و این مناطق درتاریخ بنام افغانلند یاد شده است و دریاد داشتهای تاریخی بعضی ازنویسنده گان انگلیسی منجمله ( الفنستون) مولف کتاب افغانان نمایندهء انگلیس در دربار شاه شجاع نامهای تمام مناطق افغان نشین با تفصیل آن ذکر گردیده است.
درقرن بیست ویک برای ازبین تعصبات قومی وقبیلوی، یگانه راه حل در افغانستان کنونی، تغیر نام قومی افغانستان است که اساس تعصب های قومی پنداشته میشود.

>>>   Lalee
امروز در زیر نام واژه افغان Afghane در صفحه ویکیپدیا برخوردم ،تعریف های زیر از هویت ملی خود خواندم که، از هیچکدام آن نمیباشم.
من این جا نمی خواهم مباحثاتی نژادی و نژادپرستانه را دامن بزنم، چون از آن چیزی که نفرت دارم نژاد پرستی میباشد. اما این یک تذکری به آنهایی میباشد که امروز حتماً میخواهند واژه را بنام افغان در شناسنامه های ما درج نمایند.
سه چیز اینجا ذکر شده است
1- افغان اسم نژاد سگی میباشد که در کشور های آسیایی میانه زندگی میکند و چیزی جالب که اینجا خواندم که،اسم این سک از طرف انگلیس ها به حیث نژاد ثبت شده است.
2- قبایلی پشتون که در کشور های افغانستان و پاکستان زندگی می کنند.
3- یک نوع چرس (حشیش) که در افغانستان تولید میشود.
حالا من نه سگ تازی هستم که انگلیس ها اسم او را افغان نامیده اند، نه جز قبایل پشتون و نه چرس هم در زندگی خود کشیده ام چی برسد که اسمم چرس نامیده شود.
این جا از مسولین که حتماً اسم افغان را در شناسنامه من ثبت می کنند، خواهش داریم که تعریف های را که با من هیچ رابطه‌ای ندارند از ویکیپیدیا حذف کنند. تا فردا اگر من جایی خود را به اسم افغان معرفی دارم با چیزی های که در بالا ذکر شد عوضی گرفته نشوم.

>>>   در اروپا آلمان ها نیز این سگ را به نام افغان میشناسند.
روزی یک آلمانی از دوستم پرسید تو از کجا هستی؟ ایشان هم با غرور جواب دادن که افغان هستند. درمقابل آلمانی یاد آور شد او هم یک افغان را در خانه خود نگاه داری میکند. چند دقیقه از کنجکاوی ما گذشت دریافتیم که این آلمانی یک سگ تازی در خانه خود دارد. امیدوارم که دوستان تحلیل غلط نکنند. فقط یک سر گذاشت بود که یاد آور شدم.

>>>   هیچکدام از نماد های ملی افغانستان امروز؛ معرف هویت، فرهنگ، تاریخ و تمدن ما نیستند.
نماد هاى ملى افغانستان امروز كه همگى براساس تفكر فاشيسم افغانى ( مطابق مانفيست تئوريسين فاشيسم افغان محمد گل خان مومند تعیین گرديده است )مربوط یک اقلیت مهاجر به نام افغان می باشد.
بیایید بدور از هرگونه تعصب و تبعیض به این نماد ها نظری بیاندازیم و جایگاه خود را بیابیم .

>>>   اگر مهاجرت اقوام در نظر گرفته شود، پسینه ترین باشنده شدگان خراسان پشتونها اند. حضور شان در شمال کشور و کابلستان که مسالۀ دیروزی است و همه به یاد دارند. در جنوب کشور نیز اینها باشنده های اصلی نیستند. اگر به راستی مسالۀ پیشینۀ حضور در این کشور را دامن می زنند، بازنده خود شان اند.

پادشاهی کردن در یک ملک معنی باشندۀ اصلی آن ملک را ندارد. ورنه هندوستان باید سرزمین مغولها و کورگانی ها می بود نه سرزمین هندیان. حکومت پشتونها در خراسان نیز از همین مقوله است. سرزمین اصلی پشتونها اطراف کوههای سلیمان است، نه آنچه امروز افغانستان نام گرفته است

>>>   من که تاجیک ام با فرهنگ تمدنی و زبان فارسی شیرین و انساندوستانه اش تاجیک باقی میمانم .
ملت شدن همه اقوام در پوشش نام یک قوم حاکم در قدرت ( افغان ) ناممکن است .
هرگاه هموطنان پشتون یا افغان خواهان زندگی صلح آمیز با اقوام دیگر اند باید به عدالت اجتماعی و انتخاب نامی برای ملت که آیینه آن تجلی همه اقوام باشد باورمند گردند ، نه به گرایشات شونیستی و فاشیستی که حاکمان ایشان در قدرت دارند رو بیاورند .
همبستگی و وحدت ملی از عدالت اجتماعی و دموکراسی پدید میآید نه از خود محوری قومی در قدرت

>>>   به سخنان این جوان با احساس پشتون ما گوش دهید که واقعیت هخا را بیان می دارد .
پسران يك پدر پشتون ازش مى پرسند كه كشور ما كجاست دراينجا ما احساس بيگانگى ميكنيم و چرا دلبسته اين سرزمين نيستيم اگر اين وطن اصلى ماست پس چرا به آباديش نميكوشيم همه روز دست به ويرانى ميزنيم با انتحار و انفجار پدرشان ميگويد وطن اصلى ما كوهى است بنام سليمان درپاكستان ما همه مهاجر به اين سرزمينيم به نيرنگ و جعل حكومت كرديم

>>>   Salam
من با جرات و با مسوؤليت مى گويم ، اگر نامى و واژه يى در جهان منفور و قبيح باشد ، آن واژه يى افغان ( اوغان) است . هيچ كسى در بيرون كشور ، حتا همان پشتون دو آتشه هم جرات ندارد خود را اوغان معرفى كند . تمام جفنگ اوغان خواهى تنها مصرف شوؤنيستى در داخل دارد .

>>>   Abdulhabib Habibi
من افغان نیستم، من یک خراسانی آزاد اندیش و آزادیخواه و تاجیک بودم و هستم و خواهم بود، این سرزمین از مردمان خراسانی بوده که هزاران سال است که درین خطهء باستانی زیست می نمایند برادران اواغین در حدود دوصد و هفتاد سال میشود که با غژدیهای سیاه، چند تا اشتر، کوسفند، بز و مرغهای خود، وارد این سرزمین شدند، و زمام امور مملکت را غصب کردند، حالا وقتی که ایشان در نقاط مختلف کشور جابجا گردیدند، شدند صاحب اصلی این خاک، در حالیکه در نواحی کوه های سلیمان صد ها سال با گاو و گوسفند و شتر و مرغهای خود زندگی میکردند، و هیچگونه خانه و کاشانهء نداشتند، از زمان به قدرت رسیدن احمدشاه ملتانی، آهسته آهسته از کوهای سلیمان تشریف فرمای سرزمین خراسان گردیدند، و زبان فارسی را یاد گرفتند، و شروع کردند به اعمار خانه های گلی و بالآخره آدمیت را آموختند، و حالا خود را صاحب اصلی این سرزمین محسوب می‌نمایند، و دیگران را مهاجر خطاب میکنند، قضاوت برای شما هموطنان عزیزم، ازین کرده نمکحرامی و دیده درآیی و بی شرمی ندیده ام.

>>>   اول خو تو .....به همه بشتونها تهوين نكن!! دوم اينكه اينجا افغانستان هست اكر مى خواهى كه خود را انتخاب كنى بايد افغان باشى و به أفغانيت باور ووفادارى داشته باشى!! اكر از كدام قماش ديكر هستى بس برو همانجا خود را انتخاب كن!! اينجا افغانستان هست!! ميهن نيكان!!! غل ميرخان فهميده شد!!!

>>>   افغان یا اوغان نام پشتونها است و بس۰ ختم داستان۰

>>>   سلام و روز بخیر
داکتر عبدالله هم معامله گر است یک روز اوغان میشه یک روز پشتون میشه یک روز تاجک و یک روز هم جمعیتی یک روز هم شورای نظار , پس هر چه میشه به خیر مردم عام و بی طرف افغانستان باشد.
نورمحمد از شهر مولا علی

>>>   طبق قانون کار عالی است کسی که افغان نیست نمی تواند به پارلمان افغانستان خودرا کاندید کند، و تو ....امیر باید این بدانی

>>>   به همه پشتونها نسبت بد ودودشنام دادن کار عاقلانه نیست .ماپشتونها هیچګاه ازین ګونه سیاستهای که نفعش به شخص یا اشخاص وضررش به قوم باشد حمایت وپشتیبانی نمیکنیم . بنآ بخود بیایید وبخود باندیشید آنهیایکه به اینګونه اختلافات دامن میزند ولو منسوب به هر قوم است مردود است . هیچګاه قضاوت کلی درباره یک قوم یا یک ګروه نکنید ،خوب وبد درهرجا ودرقوم وهرګروه است.

>>>   این اشی است که اشرف غنی برای ملت ما پخت. اشرف غنی کاری کرد که روحیه قوم گرایی را در کشور زنده کرد و مردم را به سوی قوم گرایی تحزریک کرده و کشور با چالش خطرناک روبرو نموده است. اشرف غنی کاری کرد که غیر پشتونها را از اسم افغانستان متنفر نمود. کسی نیست که به اشرف غنی بگوید که آیا درج یک کلمه افغان در تذکره این قدر ارزش دارد که ملت را تکه پارچه کند؟ اشرف غنی حتما نیم داند که قرن 21 است و مردم آگاه شده و تسلیم دیکتاتوری نمی شوند. اشرف غنی فکر می کند که در زمان عبدالرحمن خان زندگی می کند و همان فرهنگ را می خواهد زنده کند.غافل از اینکه دیگه آن زمان تحجر گرایی گذشته است.

>>>   در حالیکه یکعده مغرض فساد پیشه هااز از قوم پشتون که هدفم اشخاص خاص است نه تمام قوم محترم پشتون بیان میکنند که افغان مساوی به پشتون نیست پس اسرار انها از پذیرش ملیت شان از اقوام بزرگ تاجیک و ازبیک و هزاره درج کلمه افغان بحیث میت شان در تذکره های برقی به چه عنوان است خو واضح است که پشت این واژه افغان خیانت و جنایت روان است ورنه چرا یک عده از قوم خاص دیگران را نسبت عدم پذیرش کلمه افغان منحیث ملیت شان در تذکره های برقی روان است همچنانی که چد خاین ملیت فروش بخاطر چوکی و پول تذکره برقی را با همین نوشتن واژه کلمه افغان بنام ملیت شان در داخل ارگ گرفتند مردم دیگر انها در بین قوم و ملیت شان جا ندارند و بحیث ملیت فروش معامله کرده انها را از خود رانده اند برادران پشتون ما هم همین منافقین نفاق افگن را از خود برانند مانند گذشته دوست و برادر دیگر اقوام به زندگی صلح امیز گذشته شان ادامه دهند روی قومگرایان و قوم فروشان را سیاه و سیاه تر سازند .

>>>   پدرشان هم اینکار را نمیتواند۰ این کار غیر قانونی است۰ دیگران مگر مرده باشند که چند تا اوغان هرچه دلشان شن بکنند۰

>>>   اسلامیت را کنار افغانیت ننویسید کمی فکر کنید ارزش اسلام عزیر را با این کار پایین نیاورید اسلام قومیت نمیشناسد من مسلمان تاجیک و هزاره فارسی زبان هستم تو هم مسلمان اوغان باش مرا به افغانیت تو چکار است؟

>>>   پدرشان هم اینکار را نمیتواند۰ این کار غیر قانونی است۰ دیگران مگر مرده باشند که چند تا اوغان هرچه دلشان شد بکنند۰

>>>   این اشی است که اشرف غنی برای ملت ما پخت. اشرف غنی کاری کرد که روحیه قوم گرایی را در کشور زنده کرد و مردم را به سوی قوم گرایی تحزریک کرده و کشور با چالش خطرناک روبرو نموده است. اشرف غنی کاری کرد که غیر پشتونها را از اسم افغانستان متنفر نمود. کسی نیست که به اشرف غنی بگوید که آیا درج یک کلمه افغان در تذکره این قدر ارزش دارد که ملت را تکه پارچه کند؟ اشرف غنی حتما نیم داند که قرن 21 است و مردم آگاه شده و تسلیم دیکتاتوری نمی شوند. اشرف غنی فکر می کند که در زمان عبدالرحمن خان زندگی می کند و همان فرهنگ را می خواهد زنده کند.غافل از اینکه دیگه آن زمان تحجر گرایی گذشته است.

>>>   تا امید داشتن به عبدالله به گربه ارگ امید ببندید بهتره. اوروز خودرا خوش تیر میکند. وبس. اوتحقیر وتوهین های که ازمسعود شده بود به خوبی جبران کرد. مسعود ومسعودیان را تباه وقتل عام کرد خوب انتقام گرفت. آیا این اطلاعات رانداشت که مسعود ترور میشه. آیا روز شنیدن مرگ او چقدر ناراحت شد عبدااله ِِِ.

>>>   چرا بر دور نام انسانیت همه متحد و یکپارچه نشویم که بر دور نام یک قوم همه قوم های کشور متحد شویم؟
این وحدت ملی است یا یکسان سازی به جبر و به زور بنفع یک قوم خاص؟
نه، تشکر، افغان یا افغان یکی از نام های قوم پشتون است که از طرف غیر پشتونها به آنها اطلاق میشود، مانند اپگان یا پتهان، در حالیکه خود اوغان ها به خود پشتون یا پختون می نامند.

>>>   این کشور از اوغانها تنها نیست.
خوش نیستی برو گمشو به همو پشتونستان خیالی ات زیر بیرق پاکستان و همانجا با بقیه غول هایت اتن رقص کن.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است