اعلامیه شورای صلح در مورد آتش بس حکومت
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۳    ۱۳۹۷/۳/۱۷ کد خبر: 151750 منبع: پرینت

شورای صلح به مثابه نهاد ملی میانجگر و تسهیل کننده پروسه صلح کشور از فتوای متفقه علمای کرام افغانستان که به تاریخ 14 جوزا در شهر کابل طی یک نشست بزرگ 3000 عالم جید صادر گردید، حمایت مینماید. همچنان، از جلالتمآب رییس جمهور بخاطر اینکه صدای علمای کرام و مردم عزیز افغانستان را لبیک گفته، آتش بس را اعلان نمودند، استقبال نموده مراتب شکران خویش را ابراز میدارد. این خود یک گامیست مهم در پروسه صلح کشور.

این بر همه مبرهن است که تمام شهروندان کشور، در پروسه صلح افغانستان نقش به سزای ادا مینمایند. فتوای متفقه دیروز علمای کرام و اعلان آتش بس در سراسر کشور توسط مقام عالی ریاست جمهوری موضوعات خیلی اساسی برای آینده مرفه کشور تحت چتر صلح و ثبات دایمی میباشد.

شورای صلح با استفاده از این فرصت از تحریک طالبان میخواهد، صدای ملت مسلمان افغانستان را لبیک بگویند و وارد مرحله مذاکرات مستقیم و رو در رو با حکومت جمهوری اسلامی افغانستان شوند. مردم با عزت افغانستان آرزو دارند تا مذاکرات صلح رو در رو و مستقیم به رهبری و حاکمیت افغانستان به زودی آغاز گردد.

ملت بزرگ افغانستان همواره از هر گوشه کشور صدای دادخواهی برای صلح و ختم جنگ را بلند نموده اند و بسته پیشنهادی صلح که از سوی رهبری دولت جمهوری اسلامی افغانستان اعلان گردید صدای متحد و متفق مردم ما میباشد. آرزو داریم این اقدام ابتکاری باشد برای آغاز یک آینده مرفه و با صلح و ثبات در سراسر کشور.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شورای صلح
نظرات بینندگان:

>>>   دشمن اصلی این ملت شورای صلح است بنام صلح ما هیچنوع مفادی نمیبریم اگر غنی آرام بود شورای صلح بانگ میدهد
اگر شورای صلح آرام بود تقلب انتخبات سرو صدا میکند
اگر انتخبات آرام بود موضع تاجک وپشتون سروصدامیکند
اگر تاجک وپشتون آرام بود یک انتحاری میشود
آخرش جنگ برسر پوستین ملانصرالدین تست

>>>   با حکومت دست نشآمده کابل آنها اصلا مذاکره نمیکنند زیرا آنها اختیاری از خود ندارند

>>>   خداراصدهزاربارشکرپس باید دیگرنیروهای متجاوزخارجی افغانستان راترک کنند تامردم افغانستان ازاشغال ازادشوند
دیگرجنگ معناندارد و مسلمان درمقابل مسلمان جنگ جایز نیست دیگرافغانسنان هیچ نیازی به امریکاومتحدانش ندارند دیگربس است مردم افغانستان باآمدن خارجیهاخیلی چیزهای مهم خودراازدست دادن وبعدازین وقت مدوا است دیگرهمگی مانندسابق برادر وبرابرمیشویم
وبرزخمهای وطن خودمرحم میگذاریم.

>>>   کل و کوری که نیارزد به جویی
کل دمبوره زند و کور بخواند غزلی
ترورستان طالب مرتد دین دشمنانسان و انسانیت نا فرمان از دستورات قران و حدیث فرا خوان بی قید و شرط صلح و نشست و فتوای علمای کشور را در اولین بلند کردن صدای ان بر علاوه اینکه رد کرده اند همزمان با حملات انتحاری شان جان صد ها تن بشمول علمای دین جواب رد دادند با انهم ریس جمهور با نوع حمایتی اش از طالبان اکنون که طالبان در برابر حملات تهاجمی نیرو های مسلح کشور و ضربات کوبنده انها از زمین و هوا تلفات سنگین جانی و وسایل نظامی به ترورستان طالبان وارده شده برای جلوگیری از ضربات و خسارات بیشتر به طالبان اله دست پاکستان او بند یکجانبه را اعلام کرده است .

>>>   این اتش بس یک جانبه هیچ کمکی به روند صلح نخواهد کرد ۔
حبیب الله یوسف زی

>>>   Khurasani
اعلام آتش بس و عیدانهٔ فاشیستی رئیس حکومت وحدت ملی به باند جنایتکار و تروریست طالبان .
تفریق و تقسیم جنایتکاران با معیار قومی و در راستای تفکر افغانیت، نقض آشکار قانون اساسی و فراهم سازی بستر حملات تهاجمی در روز های عید برای باند جنایتکار و تروریست طالبان در کشور می باشد.
اشرف غنی علناً و رسماً جنایتکاران طالب را « افغان وسله وال طالبان» می داند و از کاربرد واژه های تروریست، دشمن و جنایتکار علیه آنها پرهیز می نماید.
این پیام آتش بس اشرف غنی در واقع چراغ سبز برای باند تروریستی طالبان است و اوج سیاست قومی و فاشیستی اشرف غنی را به نمایش می گذارد.
مجلس نمایشی به اصطلاح علماء در واقع ابزاری بود در راستای قباحت زدایی از قامت شنیع جنایتکاران طالب که ثمره‌ای آنرا در بیانیهٔ امروز اشرف غنی می توان مشاهده نمود.
اشرف غنی به جای اینکه با تقدیر از نیروهای نظامی و امنیتی کشور و با اعلام فرمان آمادگی کامل و تهاجم بی امان علیه جانیان و تروریستان طالب به سرداران و پاسداران کشور روحیه و انگیزه بدهد، با ابراز محبت و تقدیم عیدی به دشمنان؛ فرهنگ و هویت و تمدن و انسانیت لبخند مهر می فرستد.
لینک سخنرانی اشرف غنی در کامنت نخست در اختیار شماست .

>>>   حمد یاسینی زاد
سالهاست که میگویم جنگ قومی است قومی است
کو گوش شنوا؟؟
حال بدبختانه هر دو طرف جنگ در دست یک قوم افتاده مانند دانه گندم غیر پشتونها را در بین خود گرفته به هر بهانه غیر پشتونها را کشتار میکنند
این اعلان اتش بس هم در واقع سربازان غیر پشتون را دست بسته به طالبان پشتون میسپارد

>>>   ورانوس آریا
اشرف فاشیست چند سال است که آتش بس کرده است اما به شیوه دیگر اینکه سلاح و مهمات و تجهیزات جنگی را به نظامیان حکومت ندهد همه را به مخالفان حکومت که همان طالب ها هستند واگذار کند حالا به بهانه عیدانه جوانان ما را به کشتارگاه می کشاند.

>>>   Mujallal
جالب اینجاست که اشرف غنی وطنفروش جاسوس در این اعلامیه به صراحت میگوید که از 27 رمضان تا پنجم عید از حملات تهاجمی بر طالبان ابا میورزد!! در حالیکه این دولت منحوس وهمینگونه دولت دست نشانده گذشته هیچگاه بر طالبان حملات تهاجمی نداشته اند و همیشه طالبان تهاجم کرده اند و اینها دفاع کرده و هزاران فرزندان مظلوم این خطه را نابود کرده اند- طالبان تهاجم میکنند منطقه ای را میگیرند و همه سازو برگ نظامی را تصاحب میکنند ، سربازان را می کشند ، غیر نظامیان را نفله میکنند و بر زنان و دختران تجاوز میکنند و بعد دولت شکست خورده آمادگی میگیرد که دوباره برود و منطقه را تصاحب کند و اینبار بازهم دهها نفر نابود میشوند یا منطقه را دوباره میگیرد و یا جنگ بگونه فرسایشی ادامه پیدا نموده و منطقه به شهر ارواح مبدل میشود.

>>>   خالد ميرزامير
آتش بس با طالبان
اول: حقیقت این است که دولت افغانستان از چندین سال بدینسو با طالبان آتش بس غیر علنی یکطرفه داشته است. از سالها بدینسو نیروهای نظامی افغانستان اجازه هجوم بالای مواقع طالبان را ندارند، تنها اجازه داشته اند که انتحاریون را هنگام ورود بر مواقع دولتی از پای در آورند. نمیدانم اعلان آتش بس کنونی اشرفغنی، رییس حکومت وحدت ملی، چه معنی دارد؟ آیا اکنون افسران نظامی اجازه دفاع از خود را نیز ندارند؟
دوم: با کدام گروه طالبان آتش بس صورت گرفته است؟ چون دولت افغانستان طالبان را به سه کتگوری تقسیم نموده است:
۱.طالبان ناراضی/ برادران ناراضی/ مخالفان دولت. آنعده طالبان اند که بالاب مواضع خودی حمله نموده و یا ولسوالی ها و شهرها را تصرف میکنند. همان گروه اند که آقای کرزی در مصاحبه اش با بی بی سی گفت که آنها حق دارند که هرجای را بخواهند تصرف کنند. دولت با آنها خواهان صلح است و میخواهد در دولت شریک شوند.
۲. طالبان خوب. آنعده طالبان اند که مخالفان سیاسی دولت را ترور میکنند، مانند طالبان که شهید استاد برهان الدین ربانی، شهید جنرال داوود، شهید کاظمی و سایر شهدای زنجیره ای جریان جهاد و مقاومت افغانستان را هدف قرار دادند. همچنان طالبان که میخواستند باقی رهبران جریان مقاومت را یکسره در جنازه شهید سالم ایزدیار از میان بردارند که موفق نشدند. دولت افغانستان با این طالبان همکاری لوژیستیکی و استخباراتی دارد و همان طوریکه وزیر داخله اشرفغنی، آقای برمک، گفت آنها در مهمانخانه ها در شهر کابل نگهداری میشوند.
۳. طبقه سوم طالبان را دولت افغانستان داعش نامگذاری نموده است. آنها آنعده طالبان اند که گردهمآیی های سیاسی و مذهبی هزاره ها و اهل تشییع افغانستان را هدف قرار میدهند، مانند فاجعه دهمزنگ، حسینیه ها و مساجد شیعه ها در کابل و هرات. دولت افغانستان آنها را ظاهرا دشمنان افغانستان خوانده ولی هیچ اقدام برای سرکوب آنها ندارد. برخی ها مانند حاجی ظاهر قدیر، حمیدزی لالی و معاون سنای افغانستان شورای امنیت را پدر آنها میدانند.

هدف ازین تبصره کوتاه این است که نباید به این آتش بس بی مفهوم دولت چشم دوخت و بی پروا قدم برداشت، نشود که خدای ناخواسته مانند سالهای قبل روزهای عید ما به غم تبدیل شود. این آتش بس یکطرفه بوده و هیچ ضمانت اجرایی ندارد.

>>>   Hashemi
من نگران آتش‌بس با طالبان نیستم؛ اما می‌ترسم که مبادا در ختمِ آتش‌بس، سرقوماندان اعلی دستور بدهد "برای مدتی از کابل عقب‌نشینی تاکتیکی می‌کنیم".

>>>   چه فکر میکنید؟
بعد ازین که قوای شوروی از افغانستان برآمد،داکتر نجیب مصالحه ملی اعلان کرد و ار مجاهدین خواست تا به پروسه صلح بپیوندند و به وطن خود برگردند.
آیا مجاهدین مصالحه ملی را قبول کردند؟
حالا با موجودیت شانزده هزار قوای خارجی،طالبان با دولت صلح میکنند؟

>>>   پشتونهاهمیشه داد وفریادمیکنندکه ماانگلیسهارابه زورخود
کشیدیم ازافغانستان پس حالاکجاشد زورشان چرادرمقابل امریکایهاهمگیشان موش شدن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است