سربازان آسترالیایی در افغانستان جنایت کرده اند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۳    ۱۳۹۷/۳/۱۹ کد خبر: 151772 منبع: پرینت

یک روزنامه استرالیایی روز جمعه گزارش داد که در بازجویی محرمانه وزارت دفاع از نیروهای ویژه معلوم شده است که سربازان آسترالیایی در افغانستان «زندگی بشری بی اعتنایی کرده» و از قوه استفاده «غیرقانونی» کرده اند.

آسترالیا، که متحد ثابت قدم امریکا است، از ۱۷ سال بدین سو در افغانستان نیرو دارد که علیه طالبان و دیگر ملیشه های اسلام گرا مبارزه می کند. در حال حاضر ۳۰۰ سرباز آسترالیایی در افغانستان مستقر اند.

دادستان های دیوان بین المللی جزایی می گویند که در این دوره ۱۷ ساله هزاران تن در افغانستان کشته شده اند و «دلایل موجهی در این رابطه وجود دارد» که همه طرف های این منازعه مرتکب جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت شده اند.

روزنامه «سیدنی مورنینگ هرالد» گزارش داده است که «افراد داخلی نیروهای عملیاتی ویژه» پیش از این که یک بازجویی رسمی در سال ۲۰۱۶ آغاز شود، طی یک بازجویی محرمانه استفاده غیرقانونی از قوه را تایید کرده اند.

طبق گزارش این روزنامه در این بازجویی روشن شده است که «این مشکلات عمیقا در فرهنگ» نیروهای ویژه و رفتار آن ها «نهادینه شده است».

این روزنامه آسترالیایی در مورد موارد خاص جنایات جنگی یا کشتار چیزی ننوشته، اما از گزارش بازجویان نقل کرده که به «استفاده غیرقانونی و بدون مجوز خشونت در عملیات» و به «نادیده گیری زندگی بشری و کرامت انسانی» از سوی نیروهای ویژه اشاره کرده اند.

در گزارش این روزنامه به نقل از یکی از افراد داخلی نیروهای ویژه نوشته شده است: «من می دانم که در طول ۱۵ سال گذشته اتفاقات وحشتناکی افتاده است. در کابل برخی رویدادهای ننگ آور رخ داده است».

وزیر دفاع آسترالیا و وزارت اش به درخواست ها برای اظهارنظر درباره گزارش این روزنامه واکنش نشان نداده اند.

وزارت دفاع در بیانیه ای که به این روزنامه آسترالیایی فرستاده، نوشته است که «همه ادعاها راجع به نیروهای آسترالیایی را جدی می گیرد» و «از ادعاها درباره اتفاقات مشخصی که نیروهای ویژه آسترالیایی در آن دخیل بوده اند آگاه است».

این وزارت تحقیقاتش را در سال ۲۰۱۶ «راجع به شایعات نقض احتمالی قوانین مربوط به منازعه مسلحانه» توسط نیروهای آسترالیایی در افغانستان طی سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ آغاز کرد.

پیشتر پایگاه خبررسانی آسترالیا (ای بی سی) راجع به اتهام قتل یک پسر افغانستانی توسط نیروهای ویژه آسترالیایی و تلاش برای پنهان کردن آن گزارش داده بود.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آسترالیا
جنایت
نظرات بینندگان:

>>>   Salehzadh
به خدايي خدا قسم اگر من جاي سياست مداران جمعيتي بودم لطيف پدرام خو خير كه با زبان چون برنده تر از شمشير اش جگر ها را داغ داغ كرده يك دو گروه ترويستي ديگر را هم درست ميكرديم و حمايت ميكرديم كه تا حرف ما درست تر به كرسي مينشست.
افغانستان جاي عذر زاري و تضرع و از خود گذري نيست اگر بود در هفده سال همه دار و ندار ما را در پتنوس گذاشته دو دسته به سران قبيله تسليم كرديم و باز هم از پشت خنجر خورديم. يكي طالب شد و ديگري استشهادي و ديگري داعش.
بزن و بكش از ما چه مانده كه نواسه بخورد.
زنده باد لطيف پدرام

>>>   ملت افغنستان برای کشتن خلق شده کسی بنام دوست و کسی بنام دشمن این مردم بیچاره بی روزگار محروم از نعمات زندگی انسانی را میکشد واگر کشتن ان افشا شد با یک معذرت گفتن گپ تمام است و دیگر خیر و خیرت است گلبدین حکمتیار مشهور به قصاب کابل قتل ۶۵۰۰۰ کابلی که در جنگ های قدرت خواهی این جنایتکار تاریخ به اثر فیر راکت های کور ان بشهادت رسانده شده است و خودش انرا کمتر از یکهزار میگوید حتی همین معذرت خواهی را نسبت کبر و غرو اش هم نکرده ولی اما بعوض اینکه به تحقیق ومحکمه کشانده شود باساس گفتار و کردار خودش نزد اربابان قدرت در ارگ از امتیازات خاصی بر خوردار است حرفش قابل قبول ارگ و یار و رفیق ارگ است علتش واضح است چون از یک قوم وتبار خاص با ارباب قدرت در ارگ است علاوتن درفکر و نظر یکسان روان هستند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است