سی هزار پولیس در خط اول جنگ ماه ها حقوق نگرفتند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۶    ۱۳۹۷/۳/۱۹ کد خبر: 151778 منبع: پرینت

روزنامه نیویارک تایمز روز چهارشنبه 8 ژوئن 2018 با انتشار گزارشی نوشت، حقوق 30 هزار سرباز پولیس افغان که در خط اول جنگ خونین علیه طالبان قرار دارند ماه هاست پرداخت نشده است.

در گزارش این روزنامه آمریکایی آمده است، ایتلاف جهانی به رهبری آمریکا هم بخاطر فساد در رهبری نهادهای امنیتی افغانستان، حمایت مالی از این شمار نیروهای پولیس را متوقف کرده است.

نیویارک تایمز نوشته است، این حمایت‌های مالی جامعه جهانی به عنوان مجازات در برابر فساد در رهبری نیروهای پولیس به ویژه حضور سربازان خیالی در افغانستان، متوقف شده است.

در این گزارش آمده است، کمک های جامعه جهانی توسط کشورهای عضو ناتو به نیروهای افغانستان سالانه تقریباً چهار میلیارد دالر می رسد که مقام های ناتو امیدوارند، این تأخیر کمک‌های مالی شان حکومت افغانستان را وادار کند تا روند ثبت بایومتریک سربازان افغان را سرعت بخشند‌.

در همین حال، محمد صابر سروری، رییس بودجه و اقتصاد وزارت امور داخله افغانستان به روزنامه نیویارک تایمز گفته است، کمک کننده‌ها هزینه 30 هزار سرباز پولیس را از ماه مارس میلادی یه اینسو نپرداخته اند و آنان از این کمک کننده‌ها خواسته اند تا این افراد که در خط مقدم جنگ اند، را وارد سیستم کنند اما حرف شان شنیده نشده است.

از سوی دیگر، نجیب دانش سخنگوی وزارت امور داخله افغانستان در این زمینه گفته است، سربازان پولیس که تا کنون حقوق شان پرداخت نشده کمتر از 30 هزار سرباز می باشند اما این وزارت تلاش دارد که حقوق آنها را از کود دیگر پرداخت نماید تا زمانی که روند ثبت بایومتریک آنها تکمیل گردد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سی هزار پولیس
حقوق
نظرات بینندگان:

>>>   نمر نمر بزک که جو لغمان میرسد ما سربازان به خاطر حقوق خو د تا کنون پا بند مانده ایم اگر 15 روز دیگ هم معطل شود وظیفه را ترک خواهیم نمود
سرباز سرحدی

>>>   اصلا مردم بی غیرت افغا نستان شما همه تان بی امت هستید شما همه مستمره کفر هستید ریا ست جمهو ری ما ارگ نه بلکه سفارت امریکا است همه روزه پرو از های زیادی از این سفارت صورت می گرد داعیش و غیره از همین سفا رت تمو یل می شود شما به خا طر دالر مسمانی خود را از دست ندهید قیا م نما ید علیه کفر تا خداوند شما را یاری برسا ند در غیر ان همه ما و شما در روز اخرت جو اب گو خو اهد بودیمبر پا خیزید اگر غیرد ادرید

>>>   Mazdak Farid
دروغ همیشه زیبا می نماید ، زود پذیرفته می شود و اگر بار بار گفته شود به باور مبدل می گردد ، سنگک می گردد و سخت جان می گردد . تاریخ داده شده و رسمی سرزمین ما تاریخ دروغ ها و باور های سنگ شده است . تاریخ غرور ها ، عشق ها و نفرت های برباد دِه است . شهر و ده و اقتصاد و فرهنگ را با دروغ نمی توان ساخت . دروغ "مکتب های خیالی " عدالت خیالی ، صلح خیالی ، " وحدت ملی " خیالی ، اکثریت و اقلیت خیالی و بسیار خیالی های دیگر را می سازد که بالا تر از خیال نداریمشان . آنچه داریم ؛ توانایی آزاد بودن است . توانایی که بار بار خورد شده و به هیچ گرفته شده اما هیچگاه نمرده .

>>>   Dehganpoor
می گویند : " بگیرش که نگیرت " .
این آقا دقیقن همین کار را می کند زیرا همه میدانند که خودش یک دزد مشهور و شریک مافیای مالی و پارلمانی است و در ضمن نابکارترین رئیس پارلمان درتاریخ این کشور ولی ادعا دارد که مبارزه او برضد دزدان و مافیاست.
تعجب نکنید ، اینجا افغانستان است .

>>>   پولها به جیب احمدزی فاشیست ریخته میشود.

>>>   غنى يك شخص .....است واگرنه چهارسال است كه شكايت ميكنند پوليس ها هم بيغيرت شده اند هر كدام كه از كلان ها در دم شان امد عوض دشمن اورا مرادار كند اگر وزير بود اگر ريس بود واگر كسي كه در راس اين كار است عوض گپ اورا ....تا همه بيغم شود ٠

>>>   بلی این کار میراث این قوم است در دوران استبداد
خائین شاهی عسکر همیشه کشنه بودند به خاطر چه
جیره شان را صاحیب منصبان ظاهر شاهی دزدوی
میکردند هیچ کسی حق نداشتن که اعتراض کند
اینها ظالیم دور از انسانیت است اینها یزید است
اینها شمیر است اینها ملت را خراب کرد آواره کردند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است