انتقاد به دولت آلمان، پناهجویان را اخراج نکنید
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۴    ۱۳۹۷/۳/۱۹ کد خبر: 151790 منبع: پرینت

صدراعظم آلمان در مجلس نمایندگان این کشور گفت که پناهجویان افغانستان که با تقاضای پناهندگی‌شان در آلمان موافقت نشده، باید به کشورشان بازگردند. این سخنان با واکنش‌های اعتراضی فراوانی روبرو شده است.
سخنان آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، درباره بازگرداندن آن عده از پناهجویان افغانستانی به کشورشان که درخواست پناهندگی‌شان در آلمان رد شده انتقادهای زیادی را برانگیخته است.

مرکل طی پاسخ به پرسش‌های مستقیم نمایندگان مجلس این کشور به موضوع پناهندگان و پناهجویان افغانستانی هم پرداخت. او در مجلس نمایندگان آلمان "بوندس تاگ" از سیاست خود در ارتباط با پناهجویان دفاع کرد. خانم مرکل گفت که آلمان در شرایط استثنایی سال ۲۰۱۵ میلادی با پذیرش پناهجویان "بسیار مسئولانه" عمل کرده و صحیح بودن این اقدام را دادگاه عالی اتحادیه اروپا نیز تایید کرده است.

مرکل در ارتباط با پناهجویان افغانستانی گفت بازگرداندن آن عده از پناهجویان افغانستانی که با تقاضای پناهندگی‌شان مخالفت شده همچنان ادامه خواهد یافت. او با اشاره به گزارشی از اوضاع افغانستان که از طرف وزارت امور خارجه آلمان منتشر شده، گفت اوضاع این کشور به نسبت گذشته "تغییر محتوایی" نداشته است.

در گزارش در باره اوضاع افغانستان اعلام شده که سفارت آلمان در افغانستان که در پی حمله انفجاری در بهار سال ۲۰۱۷ تعطیل شده بود، بار دیگر کار خود را آغاز کرده است. در این حمله که در برابر سفارت آلمان در افغانستان روی داد بیش از ۱۵۰ نفر کشته شدند.
صدراعظم آلمان در ادامه سخنان‌اش در مجلس نمایندگان آلمان "بوندس تاگ" در این باره گفت بازگرداندن پناهجویان افغانستانی که با تقاضای پناهندگی‌شان در آلمان مخالفت شده، باید ادامه یابد و این فرمان به کلیه ایالت‌های کشور نیز ابلاغ خواهد شد.

مخالفت‌ها با بازگرداندن پناهجویان افغانستان به کشورشان
از جمله انتقادها و مخالفت‌هایی که با سخنان آنگلا مرکل مطرح شد از سوی اولا یلپکه، سخنگوی امور داخلی حزب چپ‌های آلمان بود که در این باره گفت: «این که دولت آلمان بازگرداندن بدون استثنای پناهجویان را به افغانستان اعلام می کند، رسوایی جدید سیاست این کشور را در امور پناهندگی نشان می‌دهد.»

آنالنا بائربوک، رئیس حزب سبزهای آلمان، سخنان صدراعظم آلمان را غیرمسوولانه خواند و گفت که اوضاع افغانستان همچنان فجیع است.
سازمان حقوق بشری "پروآزول" که بارها مخالفت خود را با بازگرداندن پناهجویان افغان به افغانستان اعلام کرده، این نظر را که اوضاع افغانستان بهتر شده، رد می‌کند.
سازمان آلمانی حمایت از اقوام تحت ستم نیز سخنان روز چهار‌شنبه خانم مرکل را در مجلس نمایندگان آلمان "ماجراجویانه" و "به دور از واقعیت" خوانده است.
حزب سوسیال دمکرات آلمان نیز واکنشی انتقادی به سیاست خانم مرکل در ارتباط با پناهجویان افغانستانی داشته است. رالف اشتگنر، نایب رییس این حزب، گفت به خاطر "شرایط بی‌ثباتی که مدت‌هاست در افغانستان حاکم است" باید برای بازگرداندن پناهجویان افغانستانی به کشورشان، هر مورد به دقت بررسی شود.

گزارش وزارت امور خارجه آلمان در باره اوضاع افغانستان
گزارش وزارت امور خارجه آلمان در باره اوضاع افغانستان، گزارشی محرمانه است. اما برخی رسانه‌های آلمان که به بخش‌هایی از این گزارش دست یافته‌اند، نوشته‌اند که این گزارش به مشکلات بزرگ در این کشور نیز می‌پردازد.

گفته می‌شود در گزارش مزبور آمده است که در افغانستان در کنار مناطق جنگ‌زده، مناطقی نیز هستند که از ثبات بیشتری برخوردارند و همچنین شمار قربانیان غیرنظامی در حملات مختلف و درگیری‌ها در این کشور کاهش یافته است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
المان
پناهجو
نظرات بینندگان:

>>>   اشرف غنی وزیر انرژی و آب را پس از مدت ها تنش و حصر خانگی برکنار کرد

>>>   باسلام.
بایداین ظلم و جنایت دولت آلمان درمقابل مهاجرین افغانستان هم مانند جنایتهای جنگی آلمانیهاکه درجنگ دوم جهانی مرتکب شدندثبت تاریخ شودکه درکشورآلمان امروزی ازسراسر جهان مهاجر وجود دارد وبا هیچ کدامش رفتارظالمانه ای مانند افغانها نمیشودچرا این این عمل ضدانسانی وفاشیستی را انجام میدهند درحالی که خود را پیش قدمان حقوق مظلومان حساب میکنند و خود را بنیان گذاران قانون حقوق بشر مشمارند مردم افغانستان چی مشکلاتها وسختیهاو حتی مرگ رابجان میخرند تاخود را به یک نقطه امن جهان که درچنگال فاشیستهای هتلری است برسانند امابعد از مدتی دوباره اخراج میشوند چرا بامردم افغانستان درهمه جای دنیا تبعیض آمیز برخورد میشود.
درسال ۲۰۱۵درموج مهاجرت همراه باافغانها خیلی ازانسانها ازسراسرجهان ازافغانستان،ازسوریه،عراق،پاکستان،ایران،ترکیه ،وکشورهای افریقایی به کشورهای اروپایی سرازیرشدندکه خیلی هایشان در کشورشان جنگ هم نیست مثل ایرانیها و پاکستانیها وترکها چرا دولت آلمان آنهارااخراج نمیکندکه فقط وفقط باید افغانها دیپورت شوند وقتی قانون وجوددراردباید برای همه یکسان باشدچرافقط باید افغانهاقربانی سیاست دولت فاشبستی انگلا مرکل شودکه دروقتی که نیازبه پشتیبانی ومحکم کردن سیاست خودنزدمردم آلمان داشت دروازه های اروپارابروی مهاجرین باز کرد حالاکه دوباره به قدرت رسیده بااخراج کردن افغانها از آلمان میخواهد بازهم خود را نزدمردم آلمان عزیزتر بسازد وافغانها را یک مهر جنایت راهم برپیشانیشان مهرکرده دیپورتشان میکنند این ظلم ها را باید تاریخ درخودثبت کندکه آلمانیهای که خودشان زهرتلخ جنگ را چشیده اند بامردم افغانستان که ازجنگ وآدمکشی روبه فرار آورده بودندچی برخوردی کردند.

>>>   عجيب مردم هستيم ، در ملك خود اجازه گپ زدن نداريم و از خارجي ها ميخواهيم كه ما را مهاجر قبول نمايند، بيائيد ملك خود را آزاد از فساد ، و آباد نمائيم ،

>>>   آلمان جان هرچه زودتر و بیشتر مهاجرین افغانستان را اخراج وبه زودترین فرصت به افغانستان دیپورت کنید.
بااحترام خلیل اکه از سرپل

>>>   به نظر دهنده سومی وچهارمی نیت تانرا بد نگیرین که درکدام انتحاری برابرنشوین که پرخچه هایتان ده المان نیفته

>>>   چرادولت آلمان اعلان رسمی نمیکندکه دیگرهیچ مهاجر
افغانها رانمیپزیرد. که مردم افغانستان خودرابدبخت وآواره راه هانکنند. مثل آسترالیااعلان کندکه دیگرهیچ مهاجری راقبول نمیکند
وسلام.امین اقبال


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است