مسلمانان شهر مومبای هند روز قدس را گرامی داشتند
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۰۱    ۱۳۹۷/۳/۱۹ کد خبر: 151804 منبع: پرینت

صدها تن از مسلمانان شهر مومبای هند روز جمعه با شرکت در تظاهرات ضد صهیونیستی، روز جهانی قدس را گرامی داشته و حمایت خود از آرمان فلسطین را اعلام کردند.

در ابتدای این مراسم مسلمانان حامی فلسطین پس از برگزاری نماز جمعه در مسجد شیعیان خوجه به خطابت مولانا روح ظفر به خیابانها سرازیر شدند.
آنها با حمل پارچه نوشته هایی، تجدید بیعت خود با آرمان های امام راحل درباره قدس شریف را اعلام کردند.
آنها همچنان با سر دادن شعار مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا انزجار خود را از جنایات رژیم صهیونیستی اعلام کرده و خواستار آزادی سرزمین های اشغالی شدند.

شماری از سخنرانان نیز در این مراسم به ذکر تاریخچه روز قدس پرداخته و بر لزوم استمرار حمایت از آرمان های فلسطین تاکید کردند.
مولانا سلیم اجانی یکی از روحانیون شیعه با اشاره به اینکه حمایت از مظلوم از روش های اهل بیت بود، مظلوم پرستی را از وظایف اصلی شیعیان و محبان اهل بیت خواند.

همچنین مولانا غلام عباس از روحانیون شهر مومبای در سخنان خود اظهار داشت تا زمانیکه مسلمانان برای رفع مشکلات خود همت نکنند و شیوه های غلط خود اعم از تفرقه، سوظن و افترا زنی را اصلاح نکنند خداوند سبحان مسلمین را از امداد الهی دور خواهد کرد.
جاوید زیدی دیگر سخنران این مراسم نیز ضمن ابراز نارضایتی از برخی انتقادات، بر حمایت از مظلومین جهان به عنوان یک وظیفه انسانی تاکید کرد و گفت سیره ائمه اطهار همواره حمایت از مستضعفان بوده است.

در ادامه یکی از شعرای حاضر در مراسم شعری به زبان اردو با عنوان قدس را آزاد می کنیم، قرائت کرد.
در پایان مولانا سید حسنین کراروی امام جماعت مسجد ایرانیان و نماینده آیت الله سیستانی نیز با اشاره به گستاخی های اخیر رژیم صهیونیستی در قتل عام مردم بی گناه فلسطین هشدار داد اگر کشورهای اسلامی امروز نسبت به این غده سرطانی ایستادگی نکنند، رژیم صهیونیستی یکی پس از دیگری کشورهای اسلامی را غصب خواهد کرد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هند
قدس
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است