راهپیمایی روز قدس در عراق برگزار شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۱۹    ۱۳۹۷/۳/۱۹ کد خبر: 151807 منبع: پرینت

راهپیمایی روز جهانی قدس پیش از ظهر جمعه در شهرهای مختلف عراق از جمله در بغداد (پایتخت) با حضور پرشور مردم برگزار شد و راهپیمایان بر ضرورت حمایت از جبهه مقاومت به عنوان تنها راه آزادی فلسطین تاکید کردند.

گروه های مختلف مقاومت اسلامی با انجام رژه نظامی در کنار مردمی که در این مراسم شرکت کرده بودند، بر قدس شریف به عنوان پایتخت ابدی فلسطین تاکید کردند و تنها راه آزادی فلسطین را مقاومت دانستند.
در پیشاپیش این مراسم، فرماندهان گروه های مقاومت اسلامی، روحانیون اعم از شیعه و اهل سنت و تعدادی از شخصیت های سیاسی و نخبگان فرهنگی و دانشگاهی به علاوه سفیر فلسطین در بغداد حضور داشتند.

پرچم بزرگی از رژیم صهیونیستی در کف خیابان محل عبور راهپیمایان ترسیم شده بود تا به نشانه اضمحلال قطعی این رژیم ، در زیر پای راهپیمایان لگدکوب شود.
تظاهرکنندگان که همزمان تصاویری را از امام خمینی، آیت الله سیستانی، آیت الله سید محمد باقر صدر و سید حسین نصرالله در کنار پرچم های گروه های مقاومت اسلامی عراق حمل می کردند، در بخشی از این مراسم پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

نیروهای یگان های ویژه برخی از گروه های مقاومت اسلامی، برنامه های نمایشی از توانمندهای رزمی خود را در معرض دید عموم به نمایش گذاشتند.
تصاویر رهبران جهادی عراق امثال آیت الله شهید محمد باقر صدر و آیت الله شهید محمد محمد صادق صدر و آیت الله شهید محمد باقر حکیم به علاوه شهدای الحشد الشعبی مبارزه با گروه تروریستی داعش به این مراسم زینت بخشیده بود.

این مراسم که حوالی ساعت 9 بامداد به وقت محلی بغداد آغاز شده بود حوالی ساعت 11 به وقت محلی با رژه نظامی گروه های مقاومت در برابر سکوی ویژه مراسم در خیابان فلسطین در شرق بغداد به اتمام رسید.
راهپیمایان روز قدس در بغداد در قطعنامه پایانی خود بر تعلق ابدی قدس شریف به مسلمانان و مخالفت با هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید شد.

در بخشی از این قطعنامه آمده است: راهپیمایان و گروه های مقاومت اسلامی عراق با هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالفند و تنها راه بازپس گیری قدس شریف و آزادی فلسطین را در گزینه مقاومت می دانند.
این بیانیه همچنین به شدت از سیاست های جانبدارانه آمریکا از رژیم صهیونیستی و انتقال سفارتخانه اش به قدس شریف انتقاد کرد.
گزارش خبرنگاران ایرنا از دیگر شهرهای عراق نیز حاکیست که راهپیمایی های مشابهی در سطح شهرهای عراق برگزار شده و حضور مردمی در همه این مراسم ها با شکوه بوده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عراق
قدس
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است