انتخابات های پیش رو را به چند دلیل جدی بگیریم
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۵    ۱۳۹۷/۳/۲۰ کد خبر: 151826 منبع: پرینت

منظورم از چهار انتخابات پارلمانی ، شوراهای ولسوالی ، شوراهای ولایتی و انتخابات ریاست جمهوری ست که طبق تقسیم اوقات کمیسیون مستقل انتخابات تا کمتر از یک سال دیگر برگزار می شوند.

شکی نیست که تاثیر منفی زر ، زور و تزویر را بروی این روند ها در مدت کوتاهی که داریم منتفی کرده نمی توانیم ولی با فکر و تلاش سالم قادر خواهیم بود تا حداقل از وضع نامیمون موجود به وضع نسبتاً مطلوب دست پیدا بکنیم.

اولین معضل دست و پاگیر جامعه و کشور ما نفاق قومی غیر قابل کنترولی ست که متاسفانه حاکمان در حکومت و نمایندگان در مجلس خود به طرز وحشتناکی آن را دامن می زنند.

اگر حاکمان عادل و نمایندگان صادق به منافع ملی از طریق انتخابات بتوانند زمام امور و نمایندگی مردم را به دست گیرند ، حد اقل از رفتن کشور به سمت جنگ اجتناب ناپذیر قومی جلوگیری خواهد شد.

دو مین مشکل جدی فساد اداری و مالی در دستگاه های دولت جمهوری اسلامی افغانستان است که بازهم عدم حضور نمایندگان واقعی مردم در راس این دستگاه ها باعث تداوم و تکثیر این فساد فزاینده گردیده است.

انتخاباتی که در سایه آگاهی و انسجام ملی به مقصد عبور ازین حالت صورت بگیرد تا حد بالایی می تواند ازین روند جلوگیری کند.

سومین مشکلی که میتوان روی اش انگشت گذاشت جنگ و نا امنی ست که بیشترینه از دو عامل بالا آب می خورد ، هرچند حضور و مداخلهء خارجی را نیز در تداوم آن نمی توان نادیده گرفت.
هرچه باشد، راه برون رفت بهتری از انتخابات برای این مشکل هم نمی توان سراغ کرد.

پس همه امکانات را برای برگزاری به موقع و شفاف انتخابات های پیش رو به خرچ دهیم تا بتوانیم خود در حل چالش های اجتماعی و معضل های کلان ملی مان مفید واقع شویم.

برنا صالحی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
برنا صالحی
انتخابات
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است