احترام و پابندی به تعهدات باید دوجانبه باشد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۲    ۱۳۹۷/۳/۲۰ کد خبر: 151833 منبع: پرینت

حکومت وحدت ملی در ذات و محتوا یک اداره ایتلافی است که ریشه و اساسش توافق دو جناح بخاطر ابا از جنگ داخلی بود. ایکاش انتخابات به یغما نمی رفت تا اداره ایتلافی شکل نمی گرفت.

حکومت های ایتلافی در سراسر دنیا تا زمانی بقا دارند که طرفین به تعهدات خود وفادارند و الی با عدول و سرپیچی از تعهدات توسط یکی از طرفین این نوع ادارات از هم می پاشند و بجای آن حکومت بی طرف موقت روی کار می آید تا انتخابات بعدی را زمینه سازی نماید. روی این اصل ما از ایستادگی جناب داکتر صاحب عبدالله بخاطر عملی شدن تعهدات و پابندی به محتویات این ایتلاف حمایت می نماییم.

در صورتیکه طرف مقابل یعنی جناح ارگ با سوء استفاده از موقف بلندتر خویش در اداره عرصه را برای جناح تحت رهبری داکتر عبدالله تنگ بسازد و بر روی تعهدات خویش پا بگذارد در آنصورت باید انتخابات بعدی زیر نظر اداره موقت و بی طرف که در آن هیچ یک از جناح های کنونی سهیم نباشند صورت گیرد.

با توسل به منافع ملی ، اصول سیاست شریفانه و حرمت به تعهدات 2014 که در آن جناب داکتر عبدالله نمایندگی از کل حوزه سیاسی ما می نماید ما حامی بقای اداره کنونی بوده ایم. اما خاطر نشان می سازیم که این موقف اصول محور ما بستگی به حضور هدفمند و با مفهوم جناب داکتر عبدالله در حکومت دارد.

به عنوان یکی از اعضای کمپاین اصلاحات و همگرایی منتظر خواهیم ماند که تشنج کنونی چگونه حل خواهد شد و به حرف اخر رهبری جناح ما در حکومت وحدت ملی حرمت گذاشته و مطابق به ان اجراات و اقدام خواهیم نمود.

امر الله صالح


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صالح
ایتلاف
نظرات بینندگان:

>>>   تفاوت حکومت ائتلافی ودوسره درچی است

>>>   Fatah
بازهم همين عبدالله و باز هم به همين عبدالله ميگوئيم، نظر به اخبار درز نموده عبدالله در دور اول با ٥٦٪؜ راى برنده شده بود، بعدش كه انتخابات به گندش رفت و حكومت تحميلى وحدت ملى پيشنهاد شد، چرا عبدالله از موقف ضعيف پيش آمد و جاى دوم را در اين حكومت قبول كرد.
حالا مگر جنگ داخلى نيست؟ حالا مگر توطئه در اردو، در پوليس، در امنيت، در وزارت خانه ها بيداد نمى كند؟ در هر توطئه به صدها افسر و سرباز جان خود را از دست نمى دهند؟ حالا مگر مردم بدون جنگ داخلى به شكل گروهى قربانى نمى شوند؟
خاموشى عبدالله اگر از جبن و ترسش نيست از چيست؟
شما خود هميشه ميگوئيد از موقف ضعيف نبايد با دشمن مذاكره كرد!
حالا موقفش ضعيف است، عبدالله حتى جرأت پذيرش مردم را در خارج ندارد بخاطريكه حرفى و دليلى به گفتن ندارد. در خارج مى آيد از انتقاد مى ترسد، كسانيكه با او درجهاد و مقاومت دوشادوش رزميده اند، آنها را پذيرفته نمى تواند.
اين جو سياسى را خود عبدالله ساخته است و افكار و نظريات اين قبيل برخاسته از اين جو است كه فضايش همه را دلگير نموده...

>>>   Shahzad
موقف عبدالله خان روشن است و او خود جزِ از يك برنامهِ خيانت بزرگ ملي به آرمان هاي مردم و آنانيكه برايش در انتخابات گذشته اعتماد كرده اند است . دست عبدالله و غني براي سپوتاژ ديگران و تحميل هويت اوغاني و إيجاد يك حكومت ضعيف فاسد و قومگرا در يك كأسه اند و او عملاً تسليم سياست هاي فاشيستي و ديكتاتور مآبانهِ غني و تيم اش شده است !
اين حمايت هاي فيسبوكي شما جاي را هم نميگرد و بيهوده خودتان را در موقف مدافع وزير انرژي قرار ندهيد كه حرف تان دو پول ارزش ندارد .!

>>>   Arya
صالح و دوستم هردو غلام حلقه به گوش اوغان ها اند که همیشه مانند کاعذ تشناب استفاده میشوند

>>>   شنیدن "اصول سیاست شریفانه" از زبان صالح کمی عجیب مینماید!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است