رهبران آمریکا و کوریای شمالی به سنگاپور رسیدند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۹    ۱۳۹۷/۳/۲۱ کد خبر: 151854 منبع: پرینت

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، و کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، وارد سنگاپور شدند. قرار است این دو روز سه‌شنبه ۱۲ ژوئن با هم دیدار کنند. محور گفتگوی ترامپ و کیم برنامه‌های موشکی و اتمی کوریای شمالی است.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، پس از شرکت در اجلاس هفت کشور صنعتی (جی۷) در کانادا روز یکشنبه (۱۰ ژوئن) وارد سنگاپور شد.

هدف ترامپ از سفر به سنگاپور دیدار و گفتگو با کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی است. این دیدار که قرار است روز سه‌شنبه انجام گیرد نخستین دیداری است که میان یک رییس جمهور آمریکا و یک رهبر کوریای شمالی صورت می‌پذیرد.

به گزارش دویچه وله، موضوع‌های محوری گفتگو میان ترامپ و کیم برنامه اتمی و برنامه موشکی کوریای شمالی خواهد بود. آمریکا امیدوار است بتواند کوریای شمالی را به چشم‌پوشی از برنامه‌تولید سلاح اتمی‌اش برانگیزد.

ترامپ پیش از آغاز سفر به سنگاپور گفت که دیدار او با کیم "موقعیتی نادر" برای نزدیک شدن به کوریای شمالی است که دهه‌ها در انزوا بوده است. ترامپ همچنین گفت که چنین دیداری را "به معنای واقعی کلمه ورود به عرصه‌ای ناشناخته" می‌داند و در عین حال نسبت به آن "واقعا خوشبین" است.

رهبر کوریای شمالی نیز اندک زمانی پیش از ترامپ وارد سنگاپور شده بود. ویویان بالاکریشنان، وزیر امور خارجه سنگاپور، به استقبال کیم در فرودگاه آمده بود. کیم پس از ورود به فرودگاه بین‌المللی سنگاپور با لی هسین لونگ، نخست‌وزیر سنگاپور، هم دیدار کرد.

کیم جونگ اون با پرواز شرکت هواپیمای چینی "ایر چاینا" عازم سنگاپور شده بود. سفر او به این کشور واقع در جنوب شرقی آسیا بلندترین سفر او از زمانی است که در سال ۲۰۱۱ به قدرت رسید. هیأتی پرشمار او را در این سفر همراهی می‌کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سنگاپور
کوریای شمالی
آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است