جاسوس پاکستانی مهمان ویژه عبدالله در لندن
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۷    ۱۳۹۷/۳/۲۱ کد خبر: 151860 منبع: پرینت

وارث وزیری، مامور آی اس آی چگونه از فلتر ملاقات با عبدالله در لندن عبور نموده است؟

اخیرا عبدالله در یک حرکت مرموز وارد لندن شد و در آخرین روزی سفرش یک ملاقات با یک تعدادی معدودی افغانستانی های مقیم لندن بر گزار نمود. دایره ملاقات از ترس نفوذ منتقدان بیشمار عبدالله خیلی محدود به شکل نمایشی تر تیب داده شده بود. ازین رو یک فلتر امنیتی و فلتر تجسس فکری روی دست گرفته شده بود. در محور ترتیب این ملاقات مجیب رحیمی سخنگوی عبدالله قرار داشت و از نیروهای امنیتی بر یتانیا نیز کمک خواسته شده بود.

در میان افراد مورد اعتماد دعوت شده وارث وزیری از وزیرستان شمالی نیز دیده میشود. اما او در عقب عکس که با تیر سرخ نشانی شده دیده میشود و یک موبایل برای گرفتن عکس در دست دارد.
پرسش اساسی این است که وارث وزیری کی است و کی او را در فلتر افراد قابل اعتماد درین ملاقات دعوت نموده است؟

وارث وزیری از وزیرستان شمالی است و برادران و طایفه او با استفاده از پروژه پشتونستان خواهی داوود خان تحت نام ناراضیان پاکستانی صاحب قدرت و ثروت در افغانستان شدند. در حکومت حزب دموکراتیک خلق افغانستان بویژه در دوران حکومت نجیب الله و در تحت حمایت سلیمان لایق قدرت و نفوذ فوق العاده پیدا کردند.
وارث وزیری از سالهای ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۲ ظاهرا بحیث کارمند خاد در امور دانشجویان پاکستانی در سفارت افغانستان در مسکو کار می کرد.
او در عین وقت در دانشگاه که من در مسکو تحصیل می کردم، درس می خواند. ولی اکثرا مصروف کار های استخباراتی در سفارت بود و کمتر درس می خواند.
او در سال ۱۹۸۸ به امر سلیمان لایق یک تعداد آثار تاریخی با مهر آرشیف ملی از کابل به مسکو آورده به استاد روسی، رهنمای خود رشوت داد و در بدل آن استاد رهنمای علمی برایش تیز دوکتورای او را بنویسد.

جالب این است وارث بخاطر قدرت نمایی و طعنه به ما آثار مذکور را از کسی پنهان نمی کرد و با تکبر می گفت من این آثار آرشیف ملی و مواد خیلی مهم را به استاد راهنمایم تحفه می دهم.
دانشجویان افغانستانی مقیم انستتوت علوم اجتماعی از جمله بنده به این کار او سخت مخالفت کردم و این عمل او را نمک حرامی به افغانستان و خیانت و دست برد به آثار نایاب و سری افغانستان نامیدم. علیه او جلسه ترتیب دادم ولی چون او از حمایت فوق‌العاده سلیمان لایق و نفوذ خانواده و برادر ارشد او در حکومت نجیب باعث شد که نتوانستیم جلو او را بگیریم. در نتیجه من را بعد از یک تحقیق در سفارت افغانستان از مسکو اخراج کردند. اینکه من بهای مخالفتم را پرداختم مهم نیست و از آن پشیمان هم نیستم. ولی وارث وزیری بحیث کارمند خاد و با استفاده از امتیازات قبیلوی و نفوذش در دولت وقت به آزار و اذیت بسیاری دانشجویان در شوروی وقت می پرداخت و بویژه توهین و تحقیر فارسی زبانان و زورگوی و تعصب غیر قابل تحمل شده بود.
بار ها در برابر زورگویی ها و تعصب او ایستادگی کردم. داستان اینکه تا چه حد متعصب و تفوق طلب بود و تا توان داشت مانع تحصیل فارسی زبانان در شوروی می شد درین بحث نمی گنجد.

وارث وزیری بعد از سقوط حکومت نجیب به پاکستان رفت و پاسپورت پاکستانی گرفته و بد ترین حرف ها به آدرس مردم افغانستان بویژه داکتر نجیب نثار کرد. چنانچه داکتر نجیب در روز های اخیر حکومتش این پشتونستان طلبان جعلی را جاسوسان آی اس آی نامیده بود که تمام هست و بود افغانستان را فدای آنها کردند.
وارث وزیری بعد ها با پاسپورت پاکستانی به لندن آمده و در انجمن های پاکستانی بحیث پاکستانی سر سپرده و در انجمن های افغانستان بحیث رهبر پشتونهای لر و بر مصروف فعالیت شد.
تا زمانیکه امانیار نماینده گلبدین در لندن زنده بود در تحت رهبری او فعال بود و با ظهور طالبان عاشق ملا عمر و طرفدار الحاق افغانستان به پاکستان شد.
در حکومت کرزی و غنی برای خود باری دیگر تحت نام لر او بر پشتانه جای پای پیدا کرد.

او سه پاسپورت دارد؛ پاکستانی، افغانی و انگلیسی. یک پایش در پاکستان در رفت و آمد است پای دیگرش نزد سلیمان لایق در کابل.
او چند سال پیش ۷۸ سالگرد سلیمان لایق را در لندن تجلیل کرد. او چند تا دوکان قصابی در منطقه ای بنام Edgware لندن دارد.
در سال ۱۹۹۹ زمانیکه طالبان شمالی را سوختاند و مردم آنرا قتل عام کردند در لندن یک مظاهره بزرگ علیه پاکستان برگذار شد و مظاهره مذکور به خشونت کشیده شد و شیشه های سفارت پاکستان را مظاهره چیان خشمگین با پرتاب سنگ شکستند و بیرق آنرا سوختاندند. وارث وزیری از بالکن سفارت پاکستان عکس های مظاهره چیان را می گرفت و تهدید می کرد که تاوان آنرا خانواده های مهاجر تان در پاکستان خواهند پرداخت. در نتیجه آن مظاهره تعدادی از متعرضان توسط پولیس بریتانیا نیز باز داشت شدند و هلیکوپتر های انگلیسی بالای سر مظاهره چیان به چرخش در آمد.
من بار ها وارث وزیری در محافل افغانستانی ها در لندن را بحیث پاکستانی نمک حرام و دزد آثار تاریخی افغانستان نامیده او را اجازه حضور نمی دهم.

پرسش آخری این است وارث وزیری چگونه شامل لست افراد با اعتماد مجیب الرحمن رحیمی شده است؟ وارث وزیری بخاطر کدام ماموریت خاص وارد محفل شده بود؟
پاسخ این سوالات را گردانندگان ملاقات با عبدالله باید بدهند.

هارون امیرزاده
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


جاسوس پاکستانی مهمان ویژه عبدالله در لندن

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جاسوس پاکستانی
مهمان عبدالله
نظرات بینندگان:

>>>   Najib Salam
نخبگان ، رهبران و جريان هاى سياسى پشتون محو ر ، بدون استثنأ همه مانند يون مى انديشند ، هيچ تفاوتِ ميان شان وجود ، اينها همه اقتدار بدون قيد و شرط حاكميت قبيله يى را مى خواهند ، در ميان پشتون ها جريان فكرى راست و چپ وجود ندارد ، تمامى اينها در فرجام باور شان به شوؤنيزم قومى و تبارى ختم مى شود ، مهم نيست در ظاهر چه نام ها و درفش هاى دارند ،مانيفست شان همان سقاوى دوم است .
اين تاجيك ها ، ازبيك ها و هزاره اند كه هيچ از تاريخ نمى آموزند و در خدمت اين روح مخرب اند .

>>>   سفر عبدالله به لندن توطئه جدید علیه مردم شمال در حساس ترین شرایط کشور است. پیامد سفر نامیمون عبدالله را تا چند هفته دیگر در نسل کشی مردم شمال و توطئه های انتخاباتی احساس خواهید کرد

>>>   بوکوحرام بیا ای مردمه بخور
از دیگر گپ های یون صاحب که بگذریم سه گپ‌اش خیلی جالب و درخور تامل است.
- انتخابات افغانستان باید بر اساس عرف و عنعنات عیار شود. مثلن،‌ اگر یک دختر یا زن خودش نمی‌تواند بیایید برادش یا پدرش حق داشته باشد به جای او رای بدهد.
- عقبه جبهه ما را طالب گرفته است. ما اونجا رفته نمی‌توانیم. یکبار طالب صلح کند باز ببینم که چه کسی به اینها (اقوام غیر افغان) تذکره می‌دهد. اینها باید کولاب و تهران بروند.
- اینها (اقوام غیر افغان) اوقدر غیرت هم ندارند یک چند مظاهره کردند و چند بمب که میان شان روان کردیم دیگر غیرت و جراات مظاهره را هم ندارند.
والصلح الخیر

>>>   جاسوسان خود فروخته شده بدنام بی غیرت بی عزت از طرق های مختلف در جاهای دلخواه شان با هزاران چال و نیرنگ بخاطر جمع اوری اطلاعات به بادار خود راه پیدا میکند شما هم اکنون ببینید در کشور خود ما که جاسوسان ای اسای و ام اکس ای که تا دیروز عضویت خاد و کا جی بی را داشتند چطور چهره تبدیل کرده اند اکنون بخاطر کسب قدرت و سرمایه به چندین استخبارات خود را تسلیم کرده و بدستور انها در حرکت است ریس جمهورغنی رادر مشت شان گرفته تمام قضایا و اجراات دولتی را از داخل ارگ درقبضه خود دراورده و از نام ریس جمهور انرا عملی میکند بطور مثال در حالیکه اشرف غنی احمدزیریس جمهور در سفر به چین بود و داکتر عبدالله ریس اجرایی در سفر بریتانیا بسر میبرد فرمان بر کناری اقای عثمانی وزیر انرژیواب از داخل ارگ به امضای ریس جمهور صادر میگردد که حتی نمونه امضای ریس جمهور غنی را هم در دست دارند و عنداضرورت از ان استفاده میکنند در زمان ولایت والی قبلی بلخ مقدار زیاد زمین ولایت بلخ طی فرمان بنام ریس جمهور غنی با امضای ساختگی و جعلی ان برای اصف مهمند خاین وطنفروش جاسوس پاکستان داده شده بود وقتیکه به مخالفت والی بلخ قرار گرفت بخاط جلوگیری از ابرو ریزی شان از داخل ارگ صدای جعلی بودن امضای ریس جمهور را بالا کردند که سر انجام اصف مهمند از طرف دستگاه عدلی و قضایی بمدت پینج سال محکوم به مجازات غیاب شد در حالیکه اصف مهمند در شهر کابل و در ارگ رفت و امد داشت اماتاکنون زندانی هم نشده ازادانه گشت و گذار دارد یک شخص و چند چهره را در فلم دیده بودیم ولی حالا زنده انرا در وجود حنیف اتمر و معصوم استانکزی و چندین تای دیگر در داخل ارگ میبینیم که وارث وزیر هم از همین قماش مردم چند چهره است .

>>>   Mutaref
گروه فاسد و قوم‌گرای ارگ اگر هر قدر از طالبان قباحت‌زدایی کنند و آن‌هارا در هفت پارچه‌ای پاک بپیچانند، بازهم نجاست طالب باقی می‌ماند. طالب وتفکر طالبانی نه منطق می‌شناسد و نه انسانیت. بهترین طالب طالب مرده است. حلقهٔ حاکم ارگ بنابر تعلقات عاطفی و قبیلوی که با طالب دارد همواره سعی کرده جنایات آن‌ها را بپوشانند و بسیاری از کارنامه‌های شنیع آن‌هارا در پای «داعش خیالی» و دیگر گروه‌ها ختم کنند. دشمن مردم قبل از آن‌که طالب باشد، حامیان طلب است که مهمان‌خانه‌ و نقشه‌های جنایت را در اختیار‌شان قرار می‌دهند. ما پیش از آن‌که قربانی طالبان باشیم، قربانی عامل طالب هستیم که با تمام نیرو در قصرهای شیک درکابل لمیده اند.

>>>   کسی که رشوت دهد اشیای موزیم را با مهر ارشیف انهم برای یک استاد پوهنتون رشوت نمیدهد بلکه انرا میفروشد و اگر رشوت بدهد پول میدهد بخیالم که خودت را دعوت نکرده بودند بسیار کوفتت کرده اقای میرزاده حالا همه فهمیده اند که خودت جاسوس هستی و ضرورت نیست ه در مجالس مهم افغانها باشی تا جایی که من خبر دارم حتی در مجالس شخصی افغانهای مقیم لندن هم خودت را زحمت نمیدهند جون همیشه تفرقه اندازی میکردی و تمام گذارش مجلس های شخصی را در بین افغانها قصه میکردی قهر نشو ادب بیاموز و جاسوسی را رها کن به دردت نمی خورد میفهمم بسیار زورت داده که خبرت نکردند ههههههه عباس همصنفی ات

>>>   Azimi
داکتر صاحب گرامی.
مسعود در ماه های اخیر هم از فهیم خان آگاهی پیدا کرده بود و هم از عبدالله خان.
اینکه بعد از اینهمه خیانتهای آشکار او ، این همه مردم چگونه به او اعتماد میکنند و از عکسهای سلفی با او در لباس شان نمی گنجند جای تعجب است.

>>>   Salam
فاشيزم قومى پشتون ديوانه وار دنبال محو كامل همه يى ارزش هاى هويتى ، فرهنگى و تمدنى سر زمين خراسان است و جنون زده تلاش دارد تا كشور را هويت تك قومى بخشد ، فاشيست هاى پشتون مى دانند كه اشغال كشور توسط امريكاى ها بهترين فرصت براى تحقق آرمان هاى فاشيستى شان است .
اگر اين گروه ديوانه و فاشيست در همين جا توقف داده نشود ، فرايندش يك فاجعه يى تاريخى خواهد بود

>>>   دوستان معامله گران را باید شنا خت مانند یونسی قانونی عبدالله عطا نور امراله صالح درجه یک خاین،٬ مرحوم مسعود هیچ گاه به این ها اعتماد نمی کرد به خاطر یکه این ها یا پشتون آند مثل عطا و عبدالله وبا خویشاوندی دارند با پشتون ها مانند قانونی٬عطا نور از قوم مومند می باشد نه تاچیک در زمان طالبان عطا به عربستان می رود آیا گاهی از این سفر کسی می داند مرحوم مسعود هیچ گاه اعتماد به عطا نمی کرد به خاطریکه عطا یک آدم مشکوک بودوهمچنان با عبدالله که
ایشان روابط با پشتون ها مثل علومی داشت

>>>   این خو جاسوس مشهود و مشهور است خدا که دیگر چقدر جواسیس دور و پیشش را گرفته اند.؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است