پرخاش و کشمکش جدید ترامپ با متحدان غربی اش
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۵    ۱۳۹۷/۳/۲۱ کد خبر: 151865 منبع: پرینت

دونالد ترامپ که در حال سفر به سنگاپور با انتشار توییتی می گوید که از بیانیۀ پایانی اجلاس هفت کشور صنعتی یا جی 7 حمایت نمی کند.
در بیانیه گفته شده که بر محور وفاداری به نظام تجارت جهانی تنظیم شده است. ظاهراً خشم رییس جمهور امریکا را اظهارات جاستین ترودو صدراعظم کانادا پس از پایان اجلاس در نشست خبری بر انگیخت که اعلان کرد در آغاز ماه آینده(جولای 2018)تعرفه های جدید علیه محصولات امریکایی وارداتی به کانادا وضع می کند. او در این نشست گفت اینکه آمریکا فعالیت اقتصادی کانادا را "تهدیدی برای امنیت ملی" خود قلمداد کند برای کانادا "اهانت‌آمیز" است. او گفت که کشورش به دیگران امتیاز نخواهد داد و مرعوب نخواهد شد. ترامپ دو هفته پیش با وضع تعرفه 25 درصدی برای واردات فولاد و تعرفه 10 درصدی برای واردات آلومینیوم بسیاری از متحدان سیاسی و اقتصادی آمریکا را شگفت‌زده کرده بود.

ترامپ پس از این نشست خبری صدراعظم کانادا، او را "ناصادق و ضعیف" خواند و اعلان کرد که از بیانیۀ پایان جی 7 حمایت نمی کند. در حالی که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که گفته شده رهبری اروپاییان در انتقاد از آمریکا را در این اجلاس بر عهده گرفته بود، ضمن پرتنش و صریح خواندن گفتگوها از اجماع هر هفت رهبر حاضر بر سر بیانیه نهایی اظهار رضایت کرده و نسبت به اصلاحات در نظام تجارت جهانی خبر داده بود. اما به نظر می رسد که ابراز رضایت خانم مرکل قبل از وقت بود و ترامپ خشمگین آب سردی بر دست صدراعظم آلمان ریختاند.

این تصویر که ترامپ را در حال نشسته نشان می دهد و به نظر می رسد که گوش شنوایی در برابر متحدان غربی خود ندارد بیانگر اجلاس پر تنش جی 7 است. بی بی سی در گزارش خود می نویسد که جان بولتن مشاور امنیت ملی امریکا که این جا در کنار ترامپ ایستاده به نظر می رسد به رهبران جی هفت می گوید که دوران سواری گرفتن از امریکا گذشته است.

محمد اکرام اندیشمند


کشمکش جدید ترامپ با متحدان غربی اش

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
متحدان غربی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است