صلح اشرف غنی با طالبان، صلح نه، جنگ به تمام معنا
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۳۶    ۱۳۹۷/۳/۲۱ کد خبر: 151871 منبع: پرینت

صلح به منظور ختم جنگ در افغانستان یک خواست جمعی مردم است؛ اما در روند صلح غنی با گروه‌های تروریستی چنانچه که با حکمتیار انجام شد، صلح به منظور ختم جنگ و امنیت برای شهروندان نیست؛ بلکه این صلح کاملا بر اساس اجندای قومی و در راستای تضعیف سیاسی و اجتماعی اقوام و گروه‌های است که غنی و حلقه‌اش آن‌ها را مخالف سیاسی خود می‌داند.

بیش از یک سال از آوردن حکمتیار می‌گذرد، نتیجه‌ی این به اصطلاح صلح، جز گسترش تنش‌های قومی و اجتماعی و افزایش ناامنی پیامد دیگری نداشته است؛ کما این که در هر بحث هویتی و زبانی که غنی علیه اقوام دیگر اعمال می‌کند، این حکمتیار است که سخنگوی غنی می‌شود.
حالا صلح با گروه تروریستی طالبان نیز، به قول آقای یون تقویت پشت جبهه برای اجرای پروژه فاشیزم قومی است.

در پیام رسمی دفتر والی لوگر ببنید، این‌ها به تروریستان طالب این گروه قاتل صدها هزار نفر را از زن و کودک و پیر و جوان، چه نوع نگاهی دارند!
کافی است ادبیات این پیام را ببنید و تنها به خون ۱۸ سربازی که طی همین به اصطلاح صلح غنی به برادران طالب در هرات ریخته شد، فکر کنید، بعد ببنید واقعا این صلح به منظور ختم جنگ است؟

خوب است به سخنان اسماعیل یون، همان مشاور کرزی و کمپینر غنی که به خاطرش قانون توشیح شده ثبت احوال نفوس زیر پا شد، نیز گوش دهید تا هدف صلح غنی را با طالبان بیشتر بدانید.
متاسفانه هر قدر چشم‌پوشی کنیم، اما این علایم آشکار می‌سازد که جنگ این کشور، یک جنگ کثیف قومی است.

آثار حکیمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکیمی
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   نیروهای امنیتی بخصوص اقوام غیر اوغان باید فریب اوغانهای قرآن و خاک فروش را نخورند و متوجه جانهای خود باشند که یک دسیسه تما اعیار توسط ارگ و تروریستان پشتون سازماندهی شده اینها باید از شهادت میر حبیب الله خان پند گرفته فریب نمک حرامهای تاریخ را نخورند.

>>>   خوب تاجک هزاره اوزبک خودش اینقدر اجازه داده تا اوضاع تا اینجا وخیم شود تا تماشاگری بیش‌تر نباشن
حال چک چک کنین و بخندین به روز حالی فوق العاده که به انتظار تان است

>>>   لعنت بر کسانی که طالب پرور و طالب اندیش و یا قوم پرست نفاق افگن باشد مانند گلبدین قصاب کابل و اسماعیل یون و ارگ نشینان دوستان و همکاران طالبان اله دست پاکستان .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است