اشرف غنی "خرقه مبارک" را از صندوق بیرون کشید
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۲    ۱۳۹۷/۳/۲۲ کد خبر: 151889 منبع: پرینت

بافرمان اشرف غنی رییس جمهور، خرقه مبارک حضرت رسول از صندوق مخصوص بیرون کشیده شد.
محمد نسیم اخندزاده متولی خرقۀ شریف ضمن خوش آمدید به رییس جمهور، در مورد پس منظر، تبرک و قدسیت خرقۀ شریف صحبت کرده، گفت که احترام خرقۀ شریف به تمام افغان ها و مسلمانان جهان لازم است.
وی به درگاه ایزد متعال دست دعا بلند که به برکت خرقۀ مبارک، جنگ جاری و ناامنی در کشور خاتمه یابد و صلح پایدار و اخوت، وحدت ملی و صمیمیت و برادری در میان افغان ها بیشتر گردد.

سپس داکتر فضل‌ محمود فضلی مشاور ارشد ریاست جمهوری، حکم رییس جمهور غنی را در رابطه به بیرون نمودن خرقۀ مبارک از صندوق مخصوص، قرائت نمود. در این حکم چنین آمده است: از متولیان محترم خرقۀ شریف به ریاست الحاج مولوی محمد نسیم آخندزاده تقاضا می کنم که خرقۀ حضرت محمد مصطفی(ص) را که برای این شهر و کشور برکت بزرگ است، جهت دعا و به امید پایان یافتن خون‌ریزی و تامین صلح و فلاح در کشور از صندوق مخصوص بیرون نمایند.

متعاقباً متولیان خرقۀ شریف در حضورداشت رییس جمهور غنی، خرقۀ مبارک را از صندوق مخصوص بیرون نمودند و پس از مسح و احترام خاص، دعا کردند که به برکت آن در کشور صلح پایدار و اتفاق و اتحاد برقرار گردد.

بعداً رییس جمهور غنی طی صحبتی گفت: این یک روز تاریخی است که برای سومین مرتبه مردم افغانستان به خرقۀ شریف مراجعه می کنند و خرقۀ حضرت محمد مصطفی(ص) به هدف شفاعت به بارگاه خداوند متعال از صندوق مخصوص بیرون می شود.
وی افزود که آرزو دارم به برکت خرقۀ مبارک در افغانستان فضای صلح، ثبات، وحدت ملی و برادری حاکم گردد.

رییس جمهور غنی خاطرنشان کرد: شب ۲۷ ماه مبارک رمضان است و رییس جمهور تان در این مکان مبارک به هدف دعا برای برقراری صلح و ثبات پایدار در کشور، آمده است. وی افزود که آن احترامی را که احمدشاه بابای بزرگ به خرقۀ مبارک داشت، دولت جمهوری اسلامی افغانستان نیز دارد. این میراث بزرگ و ارزشمندی است که تمام جهان اسلام بالای آن فخر می کنند.

رییس جمهور غنی و هیات همراه اش پس از زیارت خرقۀ مبارک، از مزار احمدشاه بابا نیز دیدن کردند و به روح موصوف اتحاف دعا نمودند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خرقه مبارک
اشرف غنی
نظرات بینندگان:

>>>   از خرقه مبارک دیگه دست بشویید.
زیرا اگر طالبان افغانستان را بگیرند، بخاطر آن که خرقه مبارک در دست اشرف غنی خورده است و چتل شده است،آن را خواهند شستند و در اثر شستن خراب خواهد شد.
اگر به خشکه شویی بدهند،شاید مواد کیمیاوی خشکه شویی آن را خراب کند.
یگانه چاره اش این است که خرقه را در مابین بگذارند و چهل قاری چهل شب و چهل روز ختم کنند،تا خرقه پاک شود.

>>>   خرقه پرستی شرک است.

>>>   انشاالله که برکت خرقه مبارک پای این کاسه لیسان و نوکران بیگانه از این وطن کوتاه میکند

>>>   سلام، این کار کاملاً از نظر اسلام درست نیست، آیا میشود یک تکه برای افغانستان صلح بیاورد. لطفا از خواب بیدار شوید، دست به کار شوید تا خداوند خودش بالای ما رحم کند
هادی احمد شهر کابل

>>>   اشرف غنی که ۱۰۰ کله قاق خودرا به کعبه بزند تا تعصب را این قوم کنار نگذارند و مسلمان نشوند هیچ فایده ندارد اینها زده خداو ورسولش هستند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است