سوریه از جنایات آمریکا به سازمان ملل شکایت کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۴    ۱۳۹۷/۳/۲۳ کد خبر: 151914 منبع: پرینت

وزارت امورخارجه سوریه اعلام کرد: تداوم جنایت ها و حمایت های آمریکا از تروریسم و بکارگیری تروریست ها و شبه نظامیان جدایی طلب از ایالات متحده برای تحقق اهداف واشنگتن نمایانگر سهل انگاری شورای امنیت در اعمال قوانین بین الملل است.
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، وزارت امور خارجه سوریه در ارتباط با حمله غیرقانونی جنگنده های ایتلاف بین الملل به سرکردگی آمریکا و بمباران خانه های مردم در تل الشایر واقع در حومه حسکه این نامه را صادر کرد که در اثر آن 12 غیرنظامی از یک خانواده در یکی از اردوگاه های پناهندگان عراقی در روستای خویبیره در جنوب شرق الشدادی کشته شدند.

وزارت امورخارجه سوریه بر پایان یافتن اقدامات ایتلاف و توقف طرح های تجاوزکارانه اش علیه تمامیت ارضی سوریه که هدف از آن طولانی تر کردن بحران در این کشور است، تاکید کرد.
وزارت امور خارجه سوریه گفت: دمشق بار دیگر از شورای امنیت خواست به مسوولیت هایش در خصوص حفظ صلح و امنیت جهانی و محکوم کردن این کشتارها و اقدام فوری به منظور متوقف کردن قتل عام مردم و پیشگیری از تکرار آنها و پایان بخشیدن به حضور تجاوزکارانه و غیرقانونی نیروهای آمریکایی و خارجی و بازداشتن آنها از اجرای طرح هایشان عمل کند.

بیش از 900 غیرنظامی از ابتدای فعالیت ایتلاف به اصطلاح بین المللی تاکنون در حملاتی که در سوریه و عراق انجام داده است، کشته شده اند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سوریه
آمریکا
سازمان ملل
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است