واکنش جمهوریخواهان آمریکا به نشست ترامپ-کیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۸    ۱۳۹۷/۳/۲۳ کد خبر: 151915 منبع: پرینت

نمایندگان جمهوریخواه آمریکا نسبت به نتایج نشست رهبران امریکا و کوریای شمالی به شدت شک و تردید دارند.

رویترز نوشت: اگر دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا معتقد است که دیدارش با کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی یک لحظه بسیار مهم در تاریخ جهان بوده است ولی رهبران حزب جمهوریخواه نسبت به نتایج این نشست به شدت مشکوک هستند.

بر اساس این گزارش، گرجه رهبران جمهوریخواه از مواضع ترامپ در قبال کوریای شمالی و دیدار وی با کیم استقبال کرده اند ولی نگرانی خود را نسبت به ابهامات موجود در توافقنامه ای که در این دیدار به امضای دو طرف رسیده، ابراز داشته اند.

رهبران جمهوریخواه از ترامپ خواسته اند تا برای برداشتن گام های آینده در قبال کوریای شمالی بسیار محتاط و مراقب باشد.

جان کندی سناتور جمهوریخواه در اینباره گفت: این مهم است که ما این واقعیت را فراموش نکنیم که رهبر کوریای شمالی یک آدمکش است، وی قاتل مردم کوریای شمالی است. تعامل و برخورد منطقی با چنین شخصی مثل این است که بخواهید با دست به کوسه غذا بدهید. این بدان معنا نیست که این کار شدنی نیست ولی باید بسیار محتاط و مراقب باشید.

این در شرایطی است که به نظر می رسد جمهوریخواهان به طور کامل از رویکرد ترامپ در قبال کوریای شمالی و تعامل با رهبر این کشور حمایت نمی کنند.
مارکو روبیو دیگر سناتور جمهوریخواه نیز از برخورد آرام ترامپ با رهبر کوریای شمالی به شدت انتقاد کرده است.
ترامپ در مصاحبه با صدای آمریکا رهبر کوریای شمالی را یک آدم بامزه توصیف کرده است که عاشق مردم کشورش است.

روبیو با انتشار پستی در توییتر نوشت: کیم جونگ اون اصلا یک آدم با استعداد و باهوش نیست. او رهبری کوریای شمالی را از پدر و پدر بزرگش به ارث برده است. او یک کلاهبردار واقعی است که در هیچ گونه دموکراسی قادر به انتخاب شدن نیست.
سابقه تاریخی نشان می دهد که جمهوریخواهان آمریکایی مواضع بسیار سختگیرانه ای در قبال کوریای شمالی اتخاذ کرده اند. حتی ترامپ همین چند ماه پیش در آستانه جنگ هسته ای با کوریای شمالی قرار گرفته بود.

جمهوریخواهان آمریکایی بر این باورند که دولت ترامپ باید همچنان فشار بر کوریای شمالی را حفظ کند تا پیونگ یانگ صداقت خود را نشان دهد.
پل رایان رییس کنگره آمریکا نیز تاکید کرد: ما همواره باید در باره این مساله شفاف و روشن باشیم که در حال برخورد و مواجهه با یک رژیم آدمکش هستیم که سابقه طولانی از قتل و آدمکشی دارد. تنها زمان نشان خواهد داد که آیا کره شمالی این بار جدی است یا نه. ما باید در عین حال حداکثر فشار اقتصادی را حفظ کنیم.

رویترز افزود: سیاست خارجی دولت ترامپ می تواند بر نتایج انتخابات میان دوره ای کنگره تاثیرگذار باشد.
دموکرات ها نیز به شدت از سیاست و راهبرد ترامپ در قبال کوریای شمالی انتقاد کرده و بر این باورند که ترامپ با موافقت با لغو مانورهای نظامی مشترک با کوریای جنوبی ، عملا اهرم فشار در مذاکرات را از دست داده است و در مقابل هیچگونه ضمانت روشن و قاطعی از کیم نگرفته است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جمهوری خواهان
امریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است