شورای قابله‌ها و نرس‌ها از سوی کابینه منظور شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۲۵    ۱۳۹۷/۳/۲۳ کد خبر: 151930 منبع: پرینت

وزارت صحت عامه کشور به منظور تنظیم هر چه بهتر امورات مسلکی و برنامه های تربیوی نرس ها و قابله ها در کشور «شورای نرس ها و قابله ها» را در کشور ایجاد نمود. این وزارت طی پیشنهادی به مقام عالی ریاست جمهوری کشور تقاضای ایجاد شورای نرس ها و قابله ها را نموده بود که این پیشنهاد از طرف مقام عالی ریاست جمهوری منظور گردیده است.

رهبری وزارت صحت عامه جهت پیشبرد کارهای ایجاد این شورا، کمیته ی تخنیکی را تشکیل داده است که در آن نماینده‌گان دیپارتمنت های انجمن قابله های افغان، انجمن نرس های افغانستان، مشاور قابلگی پروژه حمایت، حمایت تخنیکی جامعه اروپا، دفتر بانوی اول در امور صحی و شبکه آغا خان در کابل شامل اند. طرح ایجاد این شورا حدود دو ماه قبل به جلسه کابینه ارائه شده بود که خوش‌بختانه براثر سعی و تلاش رهبری وزارت صحت عامه، در جلسه بروز چهارشنبه کابینه، این طرح منظور شد.

هدف از ایجاد این شورا، تنظیم امور مسلک قابله ها، نرس ها، حفظ صحت و مصوونیت اتباع کشور جهت اطمینان از اینکه قابله ها و نرس ها شایسته و مناسب انجام وظیفه محوله خویش هستند، میباشد.

همچنان این شورا قابله ها و نرس ها را قادر خواهد ساخت تا وظایف شان را به طور مستقلانه اجرا نمایند و نیز یک محیط کاری مناسب طبق لایحه وظایف برای آنها فراهم میگردد.

فیروزالدین فیروز


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فیروز
نرس ها
نظرات بینندگان:

>>>   مه نمی فهمم که در افغانستان کدام اتحادیه سرتاسری کارگران و اتحادیه صنفی دیگر اصناف وجود دارد و آیا آنها خواست هایی دارند؟
آیا آنها بخاطر بدست آوردن خواست هایشان دست به اعتصاب ها و مارش ها میزنند و یا نه؟
در اروپا هربخش کاری اتحادیه های صنفی جداگانه دارند و ارسال بخاطر ازدیاد معاش هایشان دست به اعتصاب میزنند.
طور مثال کارگران میگویند که معاش ما چهار فیصد اضافه شود،اما کارفرماها میگویند،نه یک و نیم فیصد اضافه میدهیم.
بالاخره بعد از چندین روز جلسه بین نمایندگان کارگر ها و کار فرماها،به دو و با دو ونیم فیصد موافقه میکنند و اعتصاب خلاص میشود و کارگر ها دوباره سرکار خود میروند.
اما در عوض در شهر میبینی که نرخ مواد سالانه دو و یاسه فیصد بالا میرود که در نتیجه بالا رفتن معاش هیچ فایده نمی کند.
یگان وقت هم انفلاسبون به مراتب زیادتر از ازدیاد معاش ها است.

>>>   بلی متفکر جهان با برادران ناراضی خود مانع مکتب رفتن دختران میشه و اگر نشد مکتبرا به آتش میکشه و بعد در آخر برای این که ملیون ها دالر از جامعه جهانی را با شریکهای خود به جیب بزنه
شورا قابله و تری را منظوری می‌دهد که هم دل جامعه جهانی را بدست بگیره و هم دالر را بجیب بزنه و هم برادانش به جهاد مقدس خود کامیاب شده باشه
....
احمد از کابل

>>>   بسیار عالی ویک اقدام نیک است .
داکترعبید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است