اساتید الازهر مهمان رییس جمهور غنی
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۹    ۱۳۹۷/۳/۲۴ کد خبر: 151944 منبع: پرینت

رییس ‌جمهور شام روز گذشته استادان جامعۀ الازهر که در مدارس مختلف کابل مصروف تدریس اند را دعوت نمود و نماز و افطار را با آنان همراه بود.

در این ضیافت افطاری که سفیر مصر نیز حضور داشت، ابتدا دوکتور مصطفی عبدالجلیل به نمایندگی دیگران صحبت کرد و ضمن تقدیم سلام ها و تمنیات نیک رییس جمهور مصر و رییس جامعۀ الازهر به رییس جمهور و مردم افغانستان، در بارۀ فعالیت های شان در خصوص آموزش جوانان افغانستان معلومات ارایه نمود.
وی از رییس جمهور بخاطر ضیافت متذکره تشکر نموده، گفت که افغانستان و مصر روابط دیرینه دارند و ما افتخار می کنیم که در بخش های تدریس زبان عربی و علوم انسانی در افغانستان فعالیت داریم.

در مقابل رییس جمهور غنی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات به استادان جامعۀ الازهر مصر، گفت که افغانستان و مصر علایق دیرینه و دوامدار دارند و این مناسبات همه جانبه و اصولی بوده و در عرصه های مختلف ادامه دارد.
وی افزود که سید جمال الدین افغان و محمد عبده در ایجاد ارتباط میان کشورها بخصوص افغانستان و مصر نقش اساسی را از نگاه فکری ایفا کرده اند.
رییس جمهور خاطرنشان کرد که مناسبات ما با الازهر شریف مهم است و برای ما مایۀ افتخار می باشد و تاثیر الازهر شریف روی شخصیت های مختلف در افغانستان بخوبی هویدا بوده است.
رییس جمهور غنی ضمن اینکه نقش استادان جامعۀ الازهر شریف را در معرفی ارزش های اسلامی و تنویر عامه مهم دانست، گفت که تجارب مصر در عرصه قانون بخصوص قوانین جزایی و مدنی برای ما مهم است.

در اخیر این دیدار دوکتور مصطفی عبدالجلیل، لوح تقدیر را به رییس جمهور غنی اهدا کرد و برای وی آرزوی موفقیت نمود.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
الازهر
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   یک روزگاری ازهر جایگاه خاص ورفیعی داشت پادشاه ها وریس های جمهور ازان هراس داشتند وقتی استعمار انگلیس به مصر تجاوز کرد اولین حمله ای انها بالای ازهر خلع سلاح وغیر نظامی بود ومیگفتند از اینجا انسانهای ازاد اندیش ومبارز تعلیم وتربیه میشوند وعلیه استعمار صف ارای مینمایند و...
کنون که ازهر بدست نامرد ها وابن الوقت هااشغال گردیده وپاپی از کلیا را در ریاست ازهر نصب کرده اند باید ازهر را تا این حد پاین بیاورند وازهر در همچو شرایط نیازی ومتقی وقاسم فارغ دهد وباز اینها مداح های ارگ وامریکا وانگلیس شوند واگر این بار انگلیس به مصر حمله نماید دیگر چهار دیواری ازهر را با توپ نمی بندند بلکه ان را زیارت میکنند وازان مجد وتقدیر بعمل می اورند
چون ازهر کنونی دیگر بجای ازادگان ونیک اندیشان دکتور مصطفی خلیل وداکتر نیازی وداکتر متقی وقاسم شنواری تولید کرده است وپس ازین کوچک ترین خطر برای استعمار وکفار نیستند واین مرکز مبارزه وجهاد را اشغال نموده اند
تبنگ چی

>>>   همه شان مربوط استخبارات مصر و اسرائيل است، بروند كار مصر را خلاص نمايند،

>>>   جالب است!
دین اسلام از عربستان نشأت کرده است و مکاتب دینی در دیگر کشور ها با کلتور و عنعنات و رسم و رواج های شان آمیخته شده است و هرکدام مطابق کلتور و عنعنات و رسم و رواج هایشان هم قرآن را ترجمه و تفسیر کردند و هم هزاران حدیث را به پیغمبر نسبت داده و کتاب های حدیث نوشته کردند.
جالب آن است که در بعضی جاها مثل سمرقند و بخارا که بحر وجود ندارد و از غواصان و غواصی خبر نداشتند، آیات و یا احادیث مربوط به غواسی را به گونه دیگر ترجمه و تفسیر کردند.
و هر چیزی که در قرآن به کلتور و عنعنات و مزاج شان برابر نبوده است، به گونه دیگر ترجمه و تفسیر شده اند.
اما در خود عربستان که زبان عربی زبان مادری شان است، میگویند که چیزی که در قرآن نوشته شده است، نه ترجمه کار دارد و نه تفسیر.زیرا قرآن شعر نیست که بخاطر وزن و قافیه قسمی گفته شود که معنی آن به تفسیر ضرورت داشته باشد.
اخوان المسلمین نیز از مصر بنا به تفسیر غلط از کلمه جهاد برخواسته است، در سراسر کشور های اسلامی توسعه پیدا کرد که حسن البنا و سید قطب و محمد قطب بنیاد گزاران آن و گلبدین و ربانی پیرو مکاتب آنها بودند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است