مسعود: افراد جمعیت و جنبش بر ضد حکومت می‌جنگند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۷    ۱۳۹۷/۳/۲۶ کد خبر: 151970 منبع: پرینت

شماری از جنگجویان مسلح حزب جمعیت و جنبش اسلامی در شمال افغانستان بر ضد حکومت می‌جنگند.

احمد ضیا مسعود، عضو برجستۀ حزب جمعیت اسلامی، ضمن بیان این مطلب گفته است که تنها طالبان عامل بر هم زدن امنیت و ثبات در افغانستان نبوده، بلکه به گفتۀ وی، بیشتر گروه های مسلح مخالف دولت در فاریاب و جوزجان، اعضای وابسته به حزب جمعیت اسلامی یا جنبش اسلامی اند.

به گزارش صدای آمریکا، آقای مسعود گفت "این به خاطری است که مردم نتیجۀ مشارکت سیاسی خود را در یک روند سیاسی به شکل شفاف نمی بینند. وقتیکه من حضور خود را در ساختار نبینم، وقتیکه نتایج رای خود را نبینم، مسلماً تفنگ می گیرم و بر علیه حکومت جنگ را شروع می کنم".

این مشاور پیشین رییس جمهور محمد اشرف غنی در امور حکومتداری خوب که در مراسم سالیاد قربانیان جنبش "رستاخیر تغییر" صحبت می‎کرد، حکومت را متهم به کشتار فعالان این جنبش کرد و به گونۀ مشخص انگشت انتقاد به سوی رییس جمهور غنی بلند کرد.

شماری از جوانان سال گذشته در همین روز، با انتقاد از عملکردهای حکومت به ویژه رییس جمهور غنی، دست به راهپیمایی زدند که در اثر برخورد آنان با پولیس چندینعضو"جنبش رستاخیر" به شمول سالم ایزدیار پسر، محمد علم ایزدیار، معاون مجلس سنا افغانستان، کشته شد.

اما فضل هادی مسلمیار، رییس مجلس سنا که در این مراسم شرکت داشت، در واکنش به صحبت های آقای مسعود گفت که حزب جمعیت اسلامی افغانستان در حالی از نداشتن حضور در نظام کنونی صحبت می کند که خود سهم ۵۰ درصدی در نظام دارد.
آقای مسلمیار بگونۀ مشخص خطاب به احمد ضیا مسعود گفت که این نظام است و "زمانی این نظام از تو و کرزی بود".

آقای مسعود در این نشست رییس جمهور غنی را "قاتل" و "تقلبکار" خواند، اما رییس مجلس سنا گفت که اگر چنین باشد، خود آقای مسعود نیز به عنوان مشاور ارشد ریاست جمهوری افغانستان، "شریک قتل" و "نظام متقلب" است.

در همین حال، ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به اظهارات احمد ضیا مسعود گفته است که هر ادعای سیاستمداران باید مبتنی بر ثبوت و مدارک باشد و اگر چنین مدارکی موجود باشد، باید منتقدان "شهامت و جرات اخلاقی" را داشته باشند و این اسناد را به مراجع عدلی و قضایی بسپارند.

شاه حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان، گفت که ادعاهای مطرح شده در پیوند با کارکرد حکومت وحدت ملی "از اساس بی بنیاد و غلط است".

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسعود
حکومت
شمال
نظرات بینندگان:

>>>   اما این جنگجویان بخاطر این که شناخته نشوند، همه لباس های طالبان را پوشیده اند و به زبان پشتو تکلم میکنند که دولت فکر نکند که آنها نفر های حمعیت و جنبش هستند.

>>>   ضیا یکبار دیگر شعور سیاسی خود را به نمایش گذاشت و ثابت ساخت که یک آدم .....است.
اگر پولهای دزدی دست ایشان نمی بود لیاقت سقوی را هم نداشت.

>>>   اکرام اندیشمند
هزاران طالب مسلح با سلاح ثقيل و خفيف و موتر هاي زرهي وارد شهر بلخمري شدند. والي طالبان نيز در ميان اين لشكر مسلح طالبان قرار دارد و بر تمام وسايل نقليه زرهي و غير زرهي ان ها بيرق طالبان نصب است و باشعار زنده باد امارت اسلامي در شهر بلخمري كردش مي كنند.
بوليس و اردوي ملي در حالي كه مردم را تلاشي مي كنند طالبان مسلح را بدون تلاشي بدرقه مي كنند.

>>>   در این هیچ جای شک نیست که احمدزی فاشیست قاتل اصلی جنبش روشنای و رستاخیز است.

>>>   مسعود به قول ایرانی ها غلط میکند واز مغز فرسوده ای خود صحبت میکند او اول عضو بر جسته ای جمعیت نیست وباز من که از فاریاب هستم واز جوزجان وسرپل هم معلومات دقیق دارم هیچ گروپ جنبش و جمعیت با دولت نمی جنگد درست است که ملت عزیز ما از احمد ضیا احمد زی واشرف غنی احمد زی دل خوش ندارند وناراضی هستند ولی گاهندیده ام که در برابر برادران اردوی ملی وپولیس ملی سلاح گرفته باشند همین احمد ضیا ها هستند که هر روز لباس بدل میکنند وموقف تغییر میدهند اما مردم میدانند که این جنگ وحکومت وضیاء ها اله ای دست غیر اند وبخاطر ارمان های نامقدس وکرسی های پلاستیکی وغلامی ومزدوری خون ناحق میکنند واز هیچ ناروا وتظلم دریغ نمی ورزند وبلاخره افغانها وطن خودرا دوست دارند مردم فاریاب وجوزجان افغان اند وافغانستان را دوست دارند برای اهداف ناپاک کسی دیگری خون هم وطن خود را نمی ریزند بس است که چهار دهه ملت را فریب دادند در حالی که خودشان به اسلام وجهاد معتقد نیستند تحت همین اسمای مقس ملت را استعمال نموده پی مطلب خود دلبری کردند کنون خلق ستم دیده ومظلوم بیدار گردیده اند به تحریک کسی وحرف کسی فریب نمیخورند
تبنگ چی

>>>   Badry
بعد از بلند شدن پرچم سفید طالبان در شهر پلخمری، مجاهدین خراسانی پرچم سیاه و سپید و سبز خود را بلندتر از پرچم طالبان به اهتزاز در آوردند .
فکر می کنم در افغانستان سر آغاز یک جنگ بسیار خونین در پیش است نه صلح و اتش بس جبری !

>>>   سلام.
مسعود جان حقیقت همین است.بسیار مشکل است برای کسی که دستش بخون مردم آلوده بوده ودر چور وچپاول مهارت وعادت داشته باشد آرام بنشیند.که شما وباند شورای نظار جنایتکارتان عادت دارید وبهانه جوئی میکنید.آب را خط نموده میخواهید ماهی بگیرید.ولی نمیدانید که تفنک خودتان خود تان را نا بود میکند .وانتقام مردم کابل ازشما گرفته میشود.
قادر پروانی باشنده کابل.

>>>   Abdul Hai Khurasani
این آتش بس نیست، بلکه انارشیزم لگام گسیخته و فروپاشی صلابت و هیمنه‌ای دولت و نظام حاکم فاسد در کشور می باشد.
حضور یگانهای مسلح تروریستان طالب با پرچم تزویر و شیطانی و استقبال از طرف مسوولین به معنی به رسمیت شناختن باند های تبهکار و مشروعیت بخشیدن سیاسی به جنود شیطان و سپاه جهل در کشور است که می تواند تبعات ویرانگر و تباه کننده یی به همراه داشته باشد.
حضور طالبان در شهر ها با انواع اسلحه و سرود و پرچم شیطانی یی شان، در واقع نمایش قدرت و مانور نظامی و سیاسی می باشد که می تواند با هدف شناسانی نقاط ضعف نیروهای نظامی و امنیتی همراه باشد.
از طرف دیگر؛ که می تواند تضمین نماید، که این باند تبهکار و جنایت پیشه در سرتاسر کشور با استفاده از ایام عید
جغرافیای فرمانروایی خود را توسعه ندهند و سنگر های خود را مستحکم نسازند؟
پاسداران حریم انسانیت و آزادی، این فرزندان رشید نیروهای نظامی و امنیتی باید بیش از پیش هشیار باشند و به خاطر داشته باشند که این تروریستان نه معتقد به قانون و اخلاق اند، و نه تعهد به انسانیت و حقوق بشر دارند.
متوجه باشیم که خوشحالی زودگذر مردم مظلوم و شهروندان عزیز ما به ماتم همیشگی تسلط فاشیسم و تروریسم تبدیل نشود!

>>>   من به صلح باور دارم، اما به طالبان و اشرف‌غنی هیچ گونه اعتمادی ندارم. یک‌تعداد هموطنان ما خیلی ذوق‌زده شده اند و به‌جای آتش‌بس- حتا کم است حکومت امارات طالبان را اعلام موجودیت کنند. ورود طالبان به بهانه‌ی «آتش‌بس» به شهرها با جنگ افزارهای سبک و سنگین یک تهدید جدی برای پس از میعاد «آتش‌بس» است. قدرت‌نمایی و مانور طالبان در روزهای عید یک روی‌کرد غیر عادی به‌نظر می‌رسد. من به همه هموطنان و جوانان که در بیست‌و چند سال قربانی طالب و تفکر طالبانی شده‌اند، پیش‌نهاد می‌کنم که به‌ این ساده‌گی فریب این‌هارا نخورند. یکی از طرح‌ها می‌تواند این باشد تا حلقه تمامیت‌خواه ارگ طالبان را مثل گلبدین حکمتیار به عنوان یک جبهه قومی و نظامی درحمایت از ارک در برابر رقبای سیاسی خویش بسیج کنند. صلح یک امر خیر و انسانی است، اما لطفن فریب شؤنیستان را زیر پوشش «صلح و آتش‌بس» هم نخورید. بسیاری‌ها در سرشت‌شان صلح و عدالت نیست و مثل نادر غدار در قرآن مهر می‌کنند، اما در فرجام تن به غداری و خیانت می‌دهند. لطفن گوسفند نباشید و فریب فاشیزم را نخورید. به‌جای ذوق‌زده‌گی کمی آینده‌نگر باشیم و حافظه تاریخی هم داشته باشیم.
هارون معترف

>>>   شمالی
نوکر نو کوک ره به دو میگیرد
کسانی که به غنی سر خم کرده اند بیشتر از دیگران حتی پیشتر از طالبان نکتایی پوش ارگ به خوش اند گویی طالبان رفته اند.
غلام بچه های جدید هر یک برمک، بصیر سالنگی و سالم الماس

>>>   عطا صفوی
نتیجه ملاقات عبدالله به لندن ......!
آتش بس ، یا زمینه سازی برای تسلیم حاکمیت؟

>>>   چرا زبان ها بسته است،بلاخره ستون پنجم خود را معرفی کرد

>>>   پشتون هایکه که مثل مسلمیار تا حال مزدور مانده
چرا اغای مسعود با آنها بحث سیاسی میکنه آنها را شب دعوت کنه دالر در بین پا هایشان بگذاره
مزدور ها استن تا این کشور در جمع فاسدترین کشور در جهان رسیده و‌هنوز هم افتخار میکنن اگر غنی و تیم اش مزدور نمیبود کجای کار شان افتخار داره طالب با انتحار افتخار میکنه راکتیار با انفجار بمب و قتل مردم افتخار میکنه و غنی با تقلب و گوسفند افتخار میکنن
یک تذکره الکترونی و نفوس شماری کامل ‌موثق نداریم افتخار را به بین پای مادران پشتون بزنیم
احمد از کابل

>>>   آقای ضیاءمسعود گفته طالبان سمت شمال یا ازجمعیت است یاازجنبش، به این سوال
باید جواب بدهد که جنایات شمال ازجمله میرزا اولنگ توسط کدام جناح انجام شده
واگر شماقصد مقابله باپشتونیزوتمامیت خواهی دارید !مبارزه مسلحانه خودرا چرا
تحت عنوان طالبان انجام میدهید!؟

>>>   پنچر شده های حوزه مقاومت
رهبری حوزه مقاومت که طی این سالها مشغول معامله و دزدی بود بگونه کامل نفوذ اجتماعی خود را از دست داده؛ و مردم برای شان اعتماد ندارند ؛ اصلا هیچ چیزی و هیچگونه تشکیلات فعالی از مقاومت باقی نمانده است ؛ واکنش های بسیار ضعیف و پراگنده هم مربوط احساسات شماری از هواداران مقاومت نشان دهنده قدرت کاری طرف میباشد ،که در انتخابات پیشرو هم کدام نیروی قوی را در مقابل خود نمیبینند ،وبه راحتی اینگونه حرکات ضعیف قابل مهار میباشد ؛ حالا سوال اینجاست که نتیجه کیش شخصیت پرستی ها ولاف ها چه شد ؟؛ تا چه وقت باز نشستگی خودرا قبول ندارند و به نسل با شرف رسمن تسلیم نمیدهند جایگاه را ؟؛ تا چه زمانی به حرف ها و خود خواهی های پوچ شان ادامه میدهند و خود را برحق میگیرند ؟.
پیشتر از هر گروه و یا کشوری ملامت و قابل مجازات همین رهبران حوزه مقاومت است ؛ و امروز نتیجه تمام نادانی ها و خیانت های شان را میبینیم .
هارون سمرقندی

>>>   ضياء مسعود بسيار ساده و كم عقل است و هر گاهي باعث مشكلات روابط جمعيت و پنجشير با ديگر جهات شده و ميشود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است