فریب نخورید، آتش بس بهانه است
در پس پرده این آتش بس سه روزه، نقشه قتل بیشتر دیگر اقوام کشیده می شود. این روزها به بهانه آتش بس، دوطرف قوم پشتون باهم آشنا می شوند، تا در آینده از این آشنایی برای سرکوب دیگر اقوام استفاده کنند 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۵    ۱۳۹۷/۳/۲۶ کد خبر: 151975 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، هردوطرف جنگ را پشتون ساخته اند، هم طالب و داعش پشتون است و هم حکومت در اختیار پشتونها! در این میان فقط دیگر اقوام به نابودی کشانیده شده اند. هرچند از مردم بیچاره پشتون سوء استفاده می شود اما آنچه در آخر به نتیجه خواهد رسید، یکدست کردن قدرت در تمامی نقاط کشور بنام پشتون ها ولی در راستای منافع آمریکایی ها است.

آمریکایی ها به دیگر اقوام اعتماد نمی کنند، تاجیک ها قسمت عمده شان به اروپایی ها و قمست اندک شان به ایران وابسته هستند،
ازبک ها در طول دوران حکومت های مختلف به ازبکستان و ترکمنستان و ترکیه از لحاظ قومی وابستگی دارند و در چند دهه اخیر بیشتر از جانب ترکیه تامین شده اند.
هزاره ها به دلیل اعتقادی به ایران وابسته هستند، هرچند ایران در گذشته در قسمت این قوم کوتاهی کرده است اما این وابستگی اعتقادی می تواند برای خارجی ها و به خصوص آمریکایی ها خطر آفرین باشد.
بقیه اقوام هم که در اقلیت هستند هرکدام به کشوری وابستگی دارند و برای آمریکایی قابل اعتماد نیستند.
اما قوم پشتون تمام وابستگی شان به پاکستان است، پاکستان هم کشوری کاملا در اختیار آمریکا است. پس می تواند برای آمریکایی ها از همه نظر قابل اعتماد باشد.
این موضوع در طول دهه های گذشته بارها و به کرات به اثبات رسیده است.

هرچند برخی از افراد تشنه قدرت و شهرت و زر اندوزی از میان اقوام غیر پشتون، مدام در حال چاپلوسی و تملق برای آمریکایی ها هستند و گاها به مقام های بالای حکومتی نیز رسیده اند، اما هرگز به معنی واقعی در قدرت نبوده و از آنان مانند عروسک های خیمه شب بازی به نفع قوم پشتون استفاده شده است. در حقیقت این افراد خاینان به مردم خود بوده اند، زیرا نه کاری توانستند در راستای بهبود اوضاع قوم خود در حال و آینده انجام دهند و نه زمینه قدرتمندی قوم خود را فراهم آورده اند. بگذریم که از این دست افراد در حکومت فعلی به وفور یافت می شود. (شاید در فرصتی به این مقوله بصورت مفصل بپردازیم)

اما توصیه به اقوام غیر پشتون این است که زیاد در یک آتش بس سه روزه میان قوم پشتون خوشحالی نکنید. زیرا در پس پرده این آتش بس سه روزه، نقشه قتل بیشتر دیگر اقوام کشیده می شود. این روزها به بهانه آتش بس، دوطرف قوم پشتون باهم آشنا می شوند، تا در آینده از این آشنایی برای سرکوب دیگر اقوام استفاده کنند.

این نقشه قبلا در مناطق دیگری در حصه های کوچک عملی شده و پس از نتیجه مطلوب اینک بصورت آزمایشی در چند ولایت به نمایش گذاشته می شود. در تمام ولایاتی که این نقشه در این سه روز عملی می شود، در آینده از وجود دیگر اقوام پاکسازی خواهد شد و این نمونه در دیگر ولایات به مرور اجرا می گردد.

متاسفانه در این روند پشتون سازی، سران اقوام غیر پشتون سر در لاک مادی و دنیوی فرو برده و هنوز خواهان اجماع و شرکت در حکومت آینده هستند و به انتخاباتی که از همین اکنون نتیجه آن مشخص است، دلخوش کرده اند.
چقدر کوتاه نظر و پیش پا بین هستند این سران فریب خورده اقوام غیر پشتون!!!
خداوند عاقبت همه را بخیر کند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پشتون
آتش بس
نظرات بینندگان:

>>>   چقدرتهداد طالبها زیاد است همه افغانستان پر از طالب است
همگیشان اگر ....اردوی مولی افغانستان را سیل میبره پس طالب است که دعوای حکومت میکنند

>>>   کاملا دقیق گفتید
واقعیت های جامعه امروز را فقط از این شبکه می بینم
شیما کابل

>>>   پشتون سازی برنامه امریکا در افغانستان است و بقیه باید به کشورهای دیگر مهاجرت کنند یا کشته شوند
شعیب از مزار شریف

>>>   از روز اول معلوم بود که دولت کابل با طالبان و پاکستان همپیمان است و طالب در ارگ کرزی و غنی احمدزی جا دارد.

>>>   تمام سران اقوام غیر پشتون را فریب دادند این ها هم بسیار ساده هستند ولی اینها درگیر پول و قدرت شدند و همه مردم را معامله کردند

>>>   تا حال این آمریکا لعنتی نفهمیده و متوجه نشده که دشمنان اصلی آنها همین پشتون ها است .این ها دراین هفده سال با طالب جنگیدن که همه شان پشتون بوده.فقط آن چهارنفر جادوگر که حکومت افغانستان را قبضه کردن.این خبیث ها ذهن دولتمردان آمریکا را جادو کردن.در واقعیت طالبان مخالف حکومت هیچ وقت به این چهار نفر جادوگر یا همان حکمتیار اهمیت نميدند.من دولتمردان آمریکا متاسفم که تا حالا متوجه نشدن که سران حکومت افغانستان 17 سال است از کرزي گرفته تا غنی این ها را فریب می دهند.به قول نویسنده بالا هم حکومت دست پشتونهاست وهم مخالفان حکومت پشتون هستند ودیگر نژاد ها فقط جان هایشان را مایه میگذارند برای این ها( حاجی غنی از کابل

>>>   حال که شما بیرق طالبان را بالا بردید ما هم بیرق خراسان خود را بالا میبریم ما زیر بار ننگ جلادها هیچ گاه نمیرویم

>>>   پلان خطرناک است برای غیرپشتون ها.طالب,گلبدین,شبکه حقانی,القاعده,داعش همه از یک آخر آب میخورند. انتحاری آنفجاری,حملات تهاجمی,وترورها وقتل های زنجیره یی.همه از یک قوم خاص اند درجهت کشتار تاجیک ها ,هزاره ها,ودیگراقوام تلاش دارند آمدن شان به شهر کابل ودیگرشهرها خیلی خطرناک دانسته میشود درشهرها جابجا شده سلاح ومهمات بدست شان از طرف حلقات فاشیستی درون دولت داده خواهدشدترورهارا شوع میکنند.

>>>   Badry
بعد از بلند شدن پرچم سفید طالبان در شهر پلخمری، مجاهدین خراسانی پرچم سیاه و سپید و سبز خود را بلندتر از پرچم طالبان به اهتزاز در آوردند .
فکر می کنم در افغانستان سر آغاز یک جنگ بسیار خونین در پیش است نه صلح و اتش بس جبری !

>>>   دوستان ارجمندم درود بر شما ،
سیاست آتش بس شوونیست های قبیله ، تکرار سیاست مصالحه ملی روز های پایانی داکتر نجیب الله است .

سیاست صلح و آتش بس با طالبان خود ترقان و تسلیمی گلبدین به دولت معامله ملی اگر پایان خونریزی و خودکفانی ، باشد یک عمل قابل قدر و ستودنی است ، اما دو اما دارد .
۱ -- اما ، جلو خودترقانی ، راهگیری ، تجاوز بر ناموس مردم ، حیوانات اهلی و آدمکشی داعش طالب زوی را کی خواهد گرفت که روز طالب آتش بسی باشد و شب مجاهد و خوانی داعشی شود ؟
۲ -- اما ، چی تضمین نظامی ، سیاسی و حقوقی وجود دارد که طالب ریشوی پاکستانی و اخوانی های گلبدین بعد جا به جا شدن در ادارات کلیدی ، از سوی شوونیست های قبیله مسلح نشده کودتای فرمایشی نمی کنند ؟
این چال شوونیست های قبیله یک به یک تکرار سیاست مصالحه ملی روز های پایانی حاکمیت داکتر نجیب الله است اگر کمی دقت کنیم . همان اخوانی های اوغان گلبدینی که بدون سلاح به شهر کابل داخل شدند و بعد مسلح شدن جنگ های خونین کابل با راه اندازی کردند .
--------------- نتیجه :
تکرار در تکرار و بار بار نوشته ام که اوغان اوغان است ، اخوانی ، خلقی ، پرچمی ، تکنوکرات و دموکرات ندارد ، هر روزی که اواغنه تمامیت خواه انسجام پیدا کنند ( که بعید نیست آنروز )، یکشبه همه از الف تا یای شان طالب ریشو شده به صفوف طالبان می پیوندند و کسی بوی هم نمی برد . پیوستن گلبدین به دولت امریکایی غنی ، رهایی زندانی های اخوانی گلبدین از زندان ها و پیوستن طالب به سیاست اتش بس همه پیش زمینه های یک تحول خونین برای تداوم حاکمیت اواغنه است ، نه برای صلح و پایان جنگ گویا رهایی بخش از شر لنده غر های شمالی .
شهنشاه پخته یی و دو رگه بلخ گریخت ، جنرال پادشاه ساز ازبیک تبعید شده ، کی در برابر یورش اواغنه ایستاده گی جنگی خواهند کرد ؟ هیچکس ! چند تاجیک مسلح خواب برده جمعیتی مصروف کشیدن نعره یی تکبیر اند و چند هزاره بامیان به اندیشه تطهیر مقعد حسب فرمایش امام زمان .
من نوشتم و شما خوانید ، به ویژه آنهایی بخوانند که ادعا دارند در بین اواغنه انسان های خوب و لی هم حضور دارند ، این فیسبوک نشانه باشد .
( منصور بدری )

>>>   طالب باید تضمین بدهدکه اگر بینی یک ادم درافغانستان
خون شدباید نام طالب درلیست سیاه قراربگیرد انوقت باید بااین شیاطین صلح شود درغیران اینها وقتی با دولت صلح کردن چند وقت بعد هم از دولت پول وقدرت میگیرد وهم بنام داعش مردم را قتل عام میکنند چونکه اینها به قسم وقران هیچ اعتقادی ندارند

>>>   Abdul Hai Khurasani
این آتش بس نیست، بلکه انارشیزم لگام گسیخته و فروپاشی صلابت و هیمنه‌ای دولت و نظام حاکم فاسد در کشور می باشد.
حضور یگانهای مسلح تروریستان طالب با پرچم تزویر و شیطانی و استقبال از طرف مسوولین به معنی به رسمیت شناختن باند های تبهکار و مشروعیت بخشیدن سیاسی به جنود شیطان و سپاه جهل در کشور است که می تواند تبعات ویرانگر و تباه کننده یی به همراه داشته باشد.
حضور طالبان در شهر ها با انواع اسلحه و سرود و پرچم شیطانی یی شان، در واقع نمایش قدرت و مانور نظامی و سیاسی می باشد که می تواند با هدف شناسانی نقاط ضعف نیروهای نظامی و امنیتی همراه باشد.
از طرف دیگر؛ که می تواند تضمین نماید، که این باند تبهکار و جنایت پیشه در سرتاسر کشور با استفاده از ایام عید
جغرافیای فرمانروایی خود را توسعه ندهند و سنگر های خود را مستحکم نسازند؟
پاسداران حریم انسانیت و آزادی، این فرزندان رشید نیروهای نظامی و امنیتی باید بیش از پیش هشیار باشند و به خاطر داشته باشند که این تروریستان نه معتقد به قانون و اخلاق اند، و نه تعهد به انسانیت و حقوق بشر دارند.
متوجه باشیم که خوشحالی زودگذر مردم مظلوم و شهروندان عزیز ما به ماتم همیشگی تسلط فاشیسم و تروریسم تبدیل نشود!

>>>   من به صلح باور دارم، اما به طالبان و اشرف‌غنی هیچ گونه اعتمادی ندارم. یک‌تعداد هموطنان ما خیلی ذوق‌زده شده اند و به‌جای آتش‌بس- حتا کم است حکومت امارات طالبان را اعلام موجودیت کنند. ورود طالبان به بهانه‌ی «آتش‌بس» به شهرها با جنگ افزارهای سبک و سنگین یک تهدید جدی برای پس از میعاد «آتش‌بس» است. قدرت‌نمایی و مانور طالبان در روزهای عید یک روی‌کرد غیر عادی به‌نظر می‌رسد. من به همه هموطنان و جوانان که در بیست‌و چند سال قربانی طالب و تفکر طالبانی شده‌اند، پیش‌نهاد می‌کنم که به‌ این ساده‌گی فریب این‌هارا نخورند. یکی از طرح‌ها می‌تواند این باشد تا حلقه تمامیت‌خواه ارگ طالبان را مثل گلبدین حکمتیار به عنوان یک جبهه قومی و نظامی درحمایت از ارک در برابر رقبای سیاسی خویش بسیج کنند. صلح یک امر خیر و انسانی است، اما لطفن فریب شؤنیستان را زیر پوشش «صلح و آتش‌بس» هم نخورید. بسیاری‌ها در سرشت‌شان صلح و عدالت نیست و مثل نادر غدار در قرآن مهر می‌کنند، اما در فرجام تن به غداری و خیانت می‌دهند. لطفن گوسفند نباشید و فریب فاشیزم را نخورید. به‌جای ذوق‌زده‌گی کمی آینده‌نگر باشیم و حافظه تاریخی هم داشته باشیم.
هارون معترف

>>>   Najib Salam
اكنون پلان هاى فاشيستى حكومت غنى با نمايش قدرت طالبان ديگر چنان آفتابى است كه هر نوع غفلت حكم خيانت تاريخى را دارد . اكنون خراسان خواهى از يك آرمان بايد به يك هدف استراتيژيك تبديل شود. ورنه همه غرق خواهند شد .

>>>   Qayoumi
زیر کاسه نیم کاسه است تمام طالبان در جا های وخصوص جاگزین شدن یک تعداد شان دست خالی امدن دوباره با صلاح رفتند

>>>   عطا صفوی
نتیجه ملاقات عبدالله به لندن ......!
آتش بس ، یا زمینه سازی برای تسلیم حاکمیت؟

>>>   Ali Faiq
خطرناكترين كابوس و ....سازي افغان ملت!
احمق سازي جامعه توسط مغز متعفن براي سلطه گرايي و انتخابات وو ! چهار دانه كتاب سوز، .....و تمدن گريز را به نام طالب و صلح خواه ميخواهند بالاي مردم شهيد پرور ما جلترنگ زنند!
صداقت ز بيگانه افسانه است
خبردار بيگانه بيگانه است
به هوش آي كرگس نه پروانه است
خبردار بيگانه بيگانه است(عاصي)

>>>   Najib Salam
هنوز هم شك داريد كه طالب ها پشتون نيستند و يا پشتون ها بستر آنها نيستند .

>>>   جنگ دولتهای کابل و امریکا با طالبان از روز اول دروغ بود و این یک توطئه امریکا و پاکستان بود و ادامه دارد. امروز میخواهند بنام صلح انتخابات را خراب کنند و تقلب در انتخابات است و کشتار مردم را بطور علنی ادامه دهند چون مردم از تمام نقشه های پنهان غنی پاکستان و باداران آنها خبر شدند.

>>>   خوب لندغران ودزدان حالا که شده زور تان در کمر تان هه هه هه زنده باد اشرف غنی و ملا هیبت الله اخوند

>>>   شما مردم نه به صلح اعتماد دارید و نه صلح میخواهید. کاش از قدرت و زور هم برخوردار می بودید.
ابوالفضل

>>>   بهانه چه؟ تمام شهرهای شمالی، حنوبی و شرقی و غربی را طالب ها ګرفته و با مسولین امنیتی عیدی کردند. مردم همه از آنها پزیراهی نمودند. خلاص شد دیګه هر چه بګویم ما افغان نیستیم هیچ جایی را نخواهد ګرفت.
اکرم کابلی

>>>   خراسانی ها کجا هستند؟ برنامه های تان همه برآب شد. هههههههه
اکرم کابلی

>>>   با خبر همیشه به جاپه ای یک طرفه نرویدتیغ کفار ده پهلو دارد بهر سو بر گردد انسان میکشد وافغان همین دیروز در ننگرهار غیر از پشتون کسی دیگری کشته نشد استعمار به دنبال اهداف نا مشروع خود است برایش خون پشتون وتاجک واوزبک یک رنگ دارد
اختلاف جنس بیدل در لباس افتاده است
ورنه یک رنگ است خون درپیکرطاوس وزاغ
در هلمند وقندهار وننگرهار وزابل طالب وداعش تنها پشتون میکشند بلی در شمال وغرب سایر اقوام باهم برادر افغان هم کشته میشوند ولی این قتل عام عمومیت دارد هیچ قوم خاص را تمییز نمی دهد
اصل برنامه این است که اهداف دراز مدت انها نابودی فرهنگ اصیل این مرزوبوم وچپاول دارای های مادی ومعنوی افغانستان میباشد مارا با اختلاف افگنی وتشتت وپراگندگی وانداختن میان هم مصروف ساخته خود پلانهای خویش را در منصه ای اجرا میگذارند اشرف غنی ریس جمهور افغانستان نیست ریس تقلبی امریکا وانگلستان است ومانند او چند مزدور واجنت دیگر چون کرزی وعبدالله وحکمتیار وصبغت الله و... را رویکش نموده در پشت پرده خود حکومت مینمایند کسی که در انتخابات اول دونیم در صد رای می اورد در ظرف چهار سال ارای پاک وتصفیه شده ای !!! اورا باهزار تقلب ونیرنگ به ۵۳ درصد میرسانند جای بسیار سوال است وانها چنان می اندیشند که با تحمیل جنگ های چهل ساله توانسته اند حافظه ای ملت افغان را بگیرنداین خواب است ومحال است وجنون واین راه که انها میروند به ترکستان است
مدت تقریبابیست سال گروهی را باسم مجاهد علیه اشغالگران روس استعمال نمودند گرچه در زمره ای انها عناصر انگشت شماری چون ربانی وسیاف وحکمتیار و...اگاهانه در دام انها افتیده بودند وسایرین ناخود اگاه در خدمت انها قرار داشتند واهداق شان راستی ازادی افغانستان واعلای کلمتء الله و رفعت لوای دین خدا بود ولی نمیدانستند که رهبران نا مرد وخود فروخته وخاین شان انها را معامله کرده واین مرام مقدس را به بازی گرفته اند در اثنای راه شیر مردان چون مسعود ومزاری وتعداد محدود اگاهان سیاست های استعماری سد راهشان گردیدند برای اجحاف انها طالب را ویا به تعبیر دیگر سران طالب را از طریق ای اس ای اجاره نمودند وباز مدت بیست سال به قتل وغارت ادامه دادند کنون که وظیفه ای انها نیز به پایان رسیده داعشی های شکست خورده از عراق وسوریه را گرد هم اورده چند مدتی انها را استخدام مینمایند وتا ان زمان چیزی برای دست برد باقی نمانده وکلیسای رولا غنی هم در ارگ تکمیل میگردد ودین افغانستان را رسما مسیحیت اعلان نموده وجنگ های صلیبی را به راه انداخته خود صحنه را ترک خواهند گفت
تبنگ چی

>>>   جالب است سران دیگر اقوام چون‌ ربانی مسعود مزاری اگر حلقه‌نوکری پاکستان و ایران را تا اخرین لحظه زندگی‌ننگین شان به‌گردن داشتند اصلا برایتان مهم نیست اما قاق روده‌گک‌ بیچاره‌اگر هر قدر کوشش هم‌میکند باز هم بنام‌قومگرا تخریب میشود من فکر میکنم که‌شما چند تن فیسبوک چلونکی و‌باداران جهادی تان وارتان خطا شده چون‌در صلح‌و‌امنیت دکان های شان ضربه‌هولناک‌میبینند در صدد سبوتاژ پروسه‌هستید نشود روزی که حتی پشتونی که در عوض قبیله و‌قوم‌پرستی صرف و صرف به‌انسانیت و اسلامیت‌عقیده دارد را هم اتش تعصب تان دامن گیر شده و به‌پیوستن به صفوف طالبان اشپشی مجبور کنید که‌ادرس شما جنابان یک‌بار دیگر از کولاب سر در خواهد اورد.

>>>   اصلا این اتش بس به ابتکار اتمر و ستانکزی و غنی صورت گرفته تا این پشتو ن های افغان را در شهر ها اشنا سازد و علیه جنبش و پنچرمین ها اقدام نمایند
در پشت پرده دیگر چیز ها است

>>>   این آتش بس بالاخره یک فاجعه را در قبال دارد ! من حیرانم طالب چطور آتش بس میکند حتما زیر کاسه یک نیم کاسه ئ است و شاید هم گمان من اشتباه باشد
شبنم

>>>   Faqiri
راستى هميشه گفتن طالب در تمام مليت ها است !!!
ايا در پروسه صلح طالب ،طالب همه مليت ها شامل است يا تنها از مليت پشتون ؟؟
اگر در پروسه صلح از طالب ديگر مليت ها كدام تصوير داريد لطفن در صفحات شريك كنيد !!
كه ما هم بفاميم !!
خوب نميشه كه در جنگ باشند و در صلح نى
سوال بر انگيز !!!!!!

>>>   شعیب زیاد خوش نباش همان طوریکه امریکا و روس پشتون را سوار شده
بعد از این خوش کرده سوار خواهد شد
شما تنها افتخار کنین و کلان و خوردی که در بین پا میروه گذارش بدهین
نه کسی کشته خواهد شد و نه مهاجر
از این به بعد یک بر ده جواب خواهیم داد

>>>   منجم زاده
در این دو روز پشتون ها با پشتون ها بغل کشی کردند و ظاهرا خوشحال بودند ، در این خوشی ها تاجیک ها ، هزاره ها ازبک ها سهم نداشتند این نمیتواند ضامن صلح باشد .

>>>   أمريكا إز سمت جنوب نامده راه دخولي أمريكا را رباني ، فهيم ، دوستم ، سياف ، خليلي إز سمت شمال داخل أفغانستان به أمريكا داده است لطفا به بإدار تان نمك حرامي نكنيد
حق نويس

>>>   دوستان از این دولت همه چیز بر میاد، داعش طالب و... الکی نبود که آقایون این ور آنون ور میرن و پیمان می بندد و جناب ریس جمهور با عجله از آقای قمر بانجو با پشت در های بسته صحبت و با همکاری کاخ قرمز افغانستان ورود طالبان رو خیر مقدم گفتند و یادتون رفته سال 1996 روز جمعه مردم بیچاره کابل از خواب پا میشن، همه کابل رو با مردمان لباس سفید چشمان سرمه زده با یک وحشت و ترس به هم دیگه نگاه می کردند، دیدند و الان جای تعجب ندارد سر نوشت کشور افغانستان به هم چو چیزی که از پشت پرده و پیش پرده هدایت میشن چه می‌توان کرد صرف دعا کند که خدا دشمنان کشور به لعنت کند امین.

>>>   صرفا متحد شدن جواب این توطیه است

>>>   این همه خود خواهی وخود سازی برای صاحبان قلم نمگنجد که در مخالفت از همبستگی مردم سخن های زهراگین وتفرقه را بیندازد بگزارید در این مملکت بیچاره بعد از این همه خونریزیها صلح برقرار شود ،همه افغانها عزیز و. با ایمان اند وبرادر یکدیگر اند وهیچ کدام با یکدیگر فرقی ندارد تنها و تنها فرق همه مسلمانان در تقوا وایمان راسخ شان در نزد خالق یکتا است هر افغانی که قوم پرستی میکند تفوق طلبی میکند وخود. را خوبتر و اعلی تر میداند از دایره انسانیت خارج است امید جوانان وشیران این مملکت بیچاره فریب کسانی را نخورند که هرروز در صفحات اجتماعی بر ضد. برادران خود تبلیغ میکند و. مسایل لسانی وقوم پرستی را مطرع میکنند.
عبدالله ریحان

>>>   دقیق - بیرق طالبان کاملآ نقض کننده حاکمیت دولت و مزخرگی بودن وزارت داخله بود - آتش بس نبود نمایش قدرت گران فاشیسم بود
زره

>>>   ناحق نویس
امریکا را سگ شوی های امریکا چون خلیلزی، کرزی، احدی، جلالی، غنی کوچی، وردکی، و یک چند تا اوغان دیگر آوردند و تاحال غلامی او را میکنند۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است