اي اوغان؛ زياد نشخوار نَكُن!
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۳    ۱۳۹۷/۳/۲۷ کد خبر: 151985 منبع: پرینت

اي افغان!
اينجا كنعان و مصر أسوان نيست،
قوم موسي و لشكر فرعون نيست!
اينجا سرزمين من است كه نامش خراسان است، ريشه عميق در تمام شهرهاي اين سرزمين و كشورهاي همسايه دارم، مي توانيد ريشه هاي عميق تاريخ و فرهنگ من را درجهان ببينيد،و يادگار تاريخ نياكان من هنوز در بلخ،سمرقند،تركستان،هرات،غزني و... وجود دارد؛ دوست داريد زندگي كن، دوست نداريد آرام بگير زياد نشخوار نكن! نه تورا اجدادت قوم بني اسرائيل مي پذيرد و نه قوم فرعون كه بردگان آنها بوديد!
هنوز استخوان نياكان تو در پيرامون أهرام ثلاثه مصر دفن است! تو از وحشت آن روزگار كه سنگ هاي عظيم الجثه را براي قصر مردگان حاكمان فرعون انتقال مي داديد به كوه سليمان فرار كرديد و از كوه سليمان آهسته آهسته با كاروان شتر و گوسفندان خودت به طرف خراسان سرازير شديد...
اي افغان!
شما به بهانه مسلمان بودن حاكم ما شدي!
به بهانه مظلوم نمايي نام خراسان را به آه ناله تغير داديد!
به بهانه كوچي ها زمين هاي مان را غصب كرديد!
به بهانه برادري قتل عام مان كرديد!
به بهانه دوستي مال منال مان را گرفتي!
اي افغان!
سرود ملي را به زبان خودت نشر كردي!
پول را به زبان تان چاپ كردي!
حكمتيار، ملاعمر كرزي و ديگر قاتلان مردم مارا قهرمان خودتان ساختي!
شهرها و جاده هاي سرزمينم را بنام قاتلان ما مسمي كردي!
از سخن گفتن با زبانم من را منع كردي!
ومن را در شناسنامه ها افغان ساختي!
و...
اي افغان!
تو بي رحمانه همه چيز را از ما گرفتيد زمين، مال، تاريخ، هويت، زبان، فرهنگ و...
نه با زور بلكه با دسيسه برادري،مسلماني و مظلوم نمايي!
حالا ميخواهيد خراسان را ترك كنيم؟!!!
اي افغان گوش هايت را بازكُن
اينجا خراسان است نه افغانستان!
با هزاران سال تاريخ پر افتخارش كه همه را در آغوش گرم خود جاي داده است اينجا پايان "نيرنگ"داستان برادري و مسلماني تو است!
اي افغان! نميگم به كوه سليمان و صحراي سينا برو!
چونكه اينجا خراسان و مهمان نواز است!
اما اي اوغان! ديگر زياد نشخوار نَكُن!

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اوغان
امیری
نظرات بینندگان:

>>>   اینجا افغانستان مهد پشتون است.شما که ادعای خراسان دارید برو خراسان ایران ببین چکار باهات میکنندکولابی.
زنده بادافغانستان کشوراحمدشاه بابا

>>>   گل امیر پشتون میگه اگر خر خود را در کنده بلوت بخارد از بلوت چیزی کم نمیشه ، حال خودت هم هر چه زورت میرسد بگو اما پشتونها میدانند که در قوم ناجک هم مردمان وطندوست و شریف وجود دارد ....

>>>   أميرى!! به ادرس غلط امدى!! خور اسان در اين سرزمين نيست!! اينجا افغانستان هست! جاى را كه خودت مى خواهى او يكى از ولايت هاى كوجك در سرزمين همسايه ايران هست! برو آنجا و مطالبه تابيعت كن!! اينجا اكر خداى نا خواسته افغان ها را زياد أذيت كردى با اين ....كويى مبادا كه به غضب شوند و ترا به كولاب بفرستند جيزيكه خودت حتما" نمى خواهى!!

>>>   کسانیکه خراسان را به ایران کنونی مقایسه میکنند باید به تاریخ رجوع کنند و تاربخ را مطالعه کنند نه اینکه حرف های بیسوادن و خود فروخته ها را قبول کنند که افغانستان وجود نداشت، بلکه انگلبس ها اسم خراسان زمین را به افغانستان تبدیل کردند.
فارس

>>>   ای اوغان حالا وقت فریب ودسیسه بازی ات رو به ختم است دیگر این توانائی را از دست داده ئی که چل و فریب کنی و با زاری و اشک مظلومانه کوچی گری جای به گوسفندانت بخواهی وبعد درین ودران دشت و مزرعه خراسان جای بگیری و فرداادعای چراگاه را کنی وبعدا" ادعای مالکیت کرده دیگران را مهاجر بنامی. این خراسان است نامی که بالای آن گذاشتی از کوهای سلیمان است نام خراسان را دوباره زنده خواهیمکرد و تو باتمام خدمت گذاری و نوکری ات بامریکاو مزدورانش ترد خواهید شد انشاالله .
صابر از کابل

>>>   کتاب «شاهدبازی در ادبیات فارسی»، جرقه ای بود که از آتش آن، مدتی ست که خرمن جعلیات می سوزد. روشنگری های کتاب «شاهدبازی در ادبیات فارسی»، خمار جاه طلبانی را شکست که با غوطه در ابحار ادبیات به اصطلاح فارسی، برای تسکین روان های پریشان، فکر می کردند سود معنوی این ابحار، فارغ از شکند هایی ست که اگر محیط بحر را با تمام موجودی آن بنگریم، به یقین که فعالیت ها و کارنامه هایی هشت پا ها و نهنگ ها، آرامش منظر جانوران بی آزار را برهم می زند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است