شمالی بزرگ، جنبش مردمی و مستقل!
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۴    ۱۳۹۷/۳/۲۷ کد خبر: 151994 منبع: پرینت

جریان شمالی بزرگ، جنبش برخواسته از توده های نخبه این مرز و بوم است‌. این جریان با هیچ گروهی در سطح شمالی در ستیز و جدال نیست و در حین حال، با هیچ یکی از گروه ها، جریان های سیاسی و رهبران درون قبیلوی و بیرون قبیلوی بسته و وابسته نیست. این عدم وابستگی این گروه، آن را نسبت به گروه های دیگر، سازمان ها و نهاد های مزدبگیر جدا و متمایز می سازد. وجود افراد و اشخاص که وابستگی دارند به معنای نفی استقلال دیگر اعضا عنوان شده نمی تواند. جریان شمالی بزرگ آغوش بزرگی برای تمام اشخاص و افراد متعهد و متخصص این حوزه دارد. هیچ گونه وابستگی سیاسی اشخاص مانع ورود آنها به این کانون تغییر مبتنی بر تعهد دینی و حق طلبی سیاسی نخواهد شد.

دوستان نهایت ورجاوند!
شمالی بزرگ در پی ایجاد تحول و تغییر در زیر بنای قدرت سیاسی است که این تحول بدیعی است که با یک نفر و یا چند نفر اداره شود. از همین جهت، ما آغوش خود را در حوزه شمالی بزرگ ساختیم و با گزینش نظام غیر متمرکز به این آرمان، جامعه عمل پوشاندیم.

نخبگان نهایت ورجاوند شمالی بزرگ!
گذشته سازمان های شکل گرفته در حوزه شمالی حتی در کابل تجربه تک فردی را منفور ساخته است و همین اصل باعث گردیده است تا میزان اعتماد حتی میان هم فکران و هم باوران فرهنگی-سیاسی یا اصلا ایجاد نگردد و یا اگر ایجاد هم شود شکننده خواهد بود.

هم باوران فرهیخته!
ما باور داریم که شمالی بزرگ منبع اصلی شکست و احیایی قدرت ها در جوامع ما بوده است. نقش این حوزه را تاریخ خوب روایت کرده است که از حوصله این نبشته کوچک بیرون است. به همین دلیل ما زمینه سازی برای جایگاه واقعی شمالی در تعاملات قدرت را داریم.

فرهیخته گان گرامی!
ما هیچگاه استقلال این جریان را از بین نخواهم برد و برای مردمی چون کوه مبارزه خواهیم کرد.
یا هو!
شمالی بزرگ...

رامش نوری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شمال
رامش نوری
نظرات بینندگان:

>>>   عمر راوی
چیزی را که دولت پشتونی کابل و شرکای گلبدینی ، طالبی، افغان ذلتی و سورخلقی اش میخواهند، احیای حاکمیت مطلقه خالص پشتونی است. همگی شان برای همین هدف کلان قومی خود کار میکنند. جنگ شان ، آشتی شان ، رفتن شان ، آمدن شان، همه چیزشان در همین راستاست و مربوط خود شان می باشد. هیچ کار شان برای سود رساندن به تاجیکان نیست. شما توقع نداشته باشید که آنان طوری فکر و عمل کنند که منافع دیگران هم برآورده شود. آنان فقط و فقط منافع و مصالح یک قوم را در نظر دارند. همه کار و کردار شان را باید از همین منظر بررسی کنیم. هیچ خیر و خوبی برای ما تاجیکان از آنان نخواهد رسید. این گپ روشن است که فاشیزم پشتونی یعنی با تاجیک دشمنی .

>>>   زنده باد جنبش شمالی بزرک واستقلال آن از گزند سیاست های امروزی
صابر شمال

>>>   ما متل داریم: ګاو هنوز حلال نشده ،تشتها را برسر ګرفتند!
کدام شمالی؟ کدام جنبش؟ کدام؟ بشرمید!
شما خودرا می شرمانید! شمالی ازاد؟ بس است تاجیکان شریف را نشرمانید!

>>>   این کدام نقد و نظر است یا یکجا کردن چند ورجاوند و برجاوند و ترجاوند.....
اصلن مفهومی ندارد...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است