افغانستان قانون پناهندگی ندارد
افغانستان هنوز قانون امور پناهندگی ندارد، بنابراین فعلا هیچ خارجی نمی‌تواند در مورد تقاضای پناهندگی خود جواب مثبت بگیرد در حالیکه افغانستان 6 میلیون مهاجر در جهان دارد 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۶    ۱۳۹۷/۳/۲۹ کد خبر: 152038 منبع: پرینت

وزیر مهاجرین با شرکت در یک کنفرانس خبری از پیش‌نویس قانون امور پناهندگی در افغانستان خبر داد.
وی امروز سه‌ شنبه، ۲۹ جوزا در این نشست خبری در کابل گفت: افغانستان هنوز قانون امور پناهندگی ندارد، بنابراین فعلا هیچ خارجی نمی‌تواند در مورد تقاضای پناهندگی خود جواب مثبت بگیرد.

سید حسین عالمی بلخی افزود: طرح قانون امور پناهندگی تدوین شده و فعلا در وزارت عدلیه است، ما امیدواریم این طرح به زودی نهایی و برای تصویب به مجلس نمایندگان ارسال شود.

بلخی از تعداد مهاجرین در کشورهای دیگر خبر داده افزود: افغانستان در حال حاضر، حدود شش میلیون مهاجر در بیرون از کشور دارد و وزارت امور مهاجرین، برای رسیدگی به مشکلات و دفاع از حقوق آنان تلاش می‌کند.

وی از برگزاری جلسه کمیته مشترک با اتحادیه اروپا در مورد پناهندگان اظهار داشت: برای رسیدگی به مشکلات مهاجرین افغانستان در کشورهای اروپایی، یک کمیته مشترک با اتحادیه اروپا داریم و جلسه پنجم این کمیته، به زودی برگزار خواهد شد.

وزیر امور مهاجرین به تعداد عودت کنندگان به کشور اشاره کرده اضافه کرد: امسال حدود ۳۳۲ هزار و ۵۵۳ نفر از تمام کشورها مهاجرین بازگشتی داریم، از این میان بیش از ۳۲۰ هزار آن از کشورهای ایران و پاکستان بوده اند. در سال جاری حدود ۹۵۵ نفر از کشورهای اروپایی به کشور بازگشته اند، اما ۲۴۶ نفر آنان بگونه اجباری اخراج شده و مابقی داوطلبانه بوده است. میزان مهاجران بازگشتی امسال مشابه سال گذشته است، زیرا سال قبل مجموعا ۶۱۹ هزار عودت کننده داشتیم که بیشترین آن از ایران بود.

بلخی از توزیع زمین به عودت کنندگان و مهاجرین داخلی سخن گفته اظهار داشت: وزارت مهاجرین توزیع زمین را برای مهاجرین بازگشته به زودی آغاز خواهد کرد، زیرا اگر به مشکلات آنان رسیدگی نشود، دوباره راه مهاجرت را در پیش خواهند گرفت. برای آوارگان دو برنامه داریم، نخست آنان در مناطقی فعلی شان با مردم دیگر ادغام خواهند شد و در برنامه بعدی، تلاش می‌کنیم، تا زمینه برگشت آنان به مناطق اصلی‌شان فراهم شود.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قانون پناهندگی
وزیر مهاجرین
نظرات بینندگان:

>>>   پيام من براي پاكستان ستيزان عزيز:

چرا پاكستانى ها در كشور ما عمق استراتيجي مانند هندي هايكه عمق اقتصادي-سياسي خلق كرده اند؟ چرا طالبان، حقاني، حزب اسلامي و ديگر گروهاي دهشت افگند را به حيث پوقانه هاي سياسي استفاده ميكنند؟ اين چرا ها و جنگ ها پسين برميگردد به مسئله خط شناخته شده ديورند. " Durand Line Recognised Border" اين خط را خان هاي قبيله چندين مرتبه درادوار تاريخ فروخته وامضا نموده اند و اين مناطق اصالتاً و تاريخاً حق پاكستان محسوب ميشود و دنيا هم آن را بطور رسمي مي شناسد و در اين مورد شواهد تاريخي در وزارت خارجه افغانستان، امريكا، ملل المتحد و كتابخانه برتانيا" British Museum"موجود است....

كسانانيكه با جهل و ذهنيت قبيلوي آشنايي دارند، خوب ميدانند كه قبيله بدون خصومت و تقابل نميتواند زيست كنند. چون قبيله بقاي خود را در جنگجويي و نا بودي ديگران مي بيند. و ما كلان ترين نمونه هاي آن را هر روز در كشور داريم تجربه ميكنيم. صلح دائمي براي قبيله مرگ تدريجي و افلاس بحساب ميايد!

اگر حقيقت پرست باشيم، پاكستان حق دارد كه سرحد خود را ببندد و رفت و آمد را مانند چين، ايران، ازبكستان، تاجيكستان و ديگر كشورها همسايه قانونمند سازد تا قاچاق مواد مخدر، قاچاق اسلحه و دستان انتحاري در آن مناطق كوتاترشود. من در اين مورد مطالعه عميق تري دارم و حق را با پاكستان ميبينم و حق امرالله صالح هم است كه در شعار هايش ادامه دهد تا خون بهاي آن را مردم ما براي چندين سال ديگر بخاطر خط خيالي ديورند بپردازند..

ميخواهم اين را خاطر نشان سازم كه پيشرفت و پسرفت روزگارما بستگي بربرنامه هاي كاري خود ما دارد نه بر ديگران.. بطور نمونه، كشور پاكستان كه ما آنها را "دال خور ميگويم" استقلال خود را در سال 1947 از هند گرفته است و اكنون يكي از پيشرفته ترين كشورها آسيايي بحساب ميايد. همينگونه جاپان و ديگر كشور هاي جهان. و شوربختانه، كشور ما "پلو خوران" ديروز از " صلح با طالبان " جشن گرفته اند و كه آنها هر روز دارند سر ميزنند و آدم ميكشند و ما ديگران را داريم ملامت ميكنيم...! اگر ملا عمر پاكستانى بود، پس كرزي كجايي است؟ اگر كرزي پاكستانى است، پس اشرف غني كجايي است؟ اگر همه اينها پاكستانى اند پس ايجاد پاكستان كه در سالهاي ١٩٤٧ شده است. پس آيا افغانستان قبل از ايجاد پاكستان واقعا آرام وگل و گلزار بوده؟ هرگز نه! پس اينجا گناه كي است؟ پاكستان؟ روسيه؟ و يا امريكا؟ بگذاريد چند پرسش عام فهم ديگر را نيز از شما بزرگان داشته باشيم: همه در جريان هستيم كه جهان ما را دارد كمك هاي سرسام آور مالي ميكند و اين كمك ها در كجا به مصرف ميرسند؟ جهان براي ما خوب ترين پارلمان را ميسازد، پس از اين پارلمان كي ها و چگونه استفاده ميكنند؟ جهان بر ما بيمارستان هاي عالي ميسازد، پس چگونه از آنها استفاده ميشود؟ اين پرسشها پاسخ جدي مي طلبد! پاكستان ستيزي هاي رهبران بي برنامه، مارا از پيشرفت بسوي يك خراسان دمكراتيك عقب تر ميزند

ع.ع. فايق

>>>   وزیر صاحب!
در قدم اول برای مهاجر نا شده ها زمین و سرپناه توزیع کنید تا مهاجر نشوند.
دوم اینکه برای برگشته ها هم به گونه مشروط توزیع کنید.یعنی
1 حق فروش را تا 50 سال ندارند
2 در صورت دوباره مهاجر شدن دوباره به دولت تعلق میگیرد

>>>   اگر‌به‌پشتونهای‌ پاکستانی ‌باشد ‌که‌قانون ‌دارید‌ وزود‌به‌انان‌ شناسنامه‌ میدهید‌‌ ولی‌برای ‌ادم‌خوب ‌که‌به. درد کشور‌ میخورد‌ قانون ‌پناهندگی ‌نداریو فقط ‌برای ‌تروریستان ‌پنجابی‌‌قانون ‌پناهندگی ‌دارید.

>>>   از این وزیر بی صلاخیت چه ساخته شود .
زره

>>>   افغانستان کجایش درست است که قانون پناهندگی داشته باشد😅😁😁

>>>   جناب وزیر صاحب انتقاد نکن
چند وقت است که شما وزیر تشریف دارید
شروع کن یک پیش نویس آماده کن و به کمیته قوانین ارائه کن این هم قانون
محبوب الله از هرات

>>>   پشتون ها پاکستانی را به نام افغان اقوام و قبایل کارت می دیهد و چرا ؟
زره


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است