طالبان و داعشی ها از شهرها خارج نشدند
نا امن سازی ولایت ها و شهرهای هم مرز با ایران و کشورهای آسیای میانه از اهداف اصلی حضور امریکا در منطقه است. اجرایی شدن این طرح بهترین راه برای جابجایی افراد و جابجا کردن سلاح و مهمات بوده است 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۰    ۱۳۹۷/۳/۲۹ کد خبر: 152041 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، آمارهای دولتی از وزارت های دفاع و داخله نشان می دهد که در سه روز آتش بس حدود 35 هزار طالب وارد شهرها شده و بیشتر از نصف آنان خارج نشده و در شهرها جابجا شده اند.
محمد رادمنش، سخنگوی وزارت‌ دفاع می‌گوید تنها در پایتخت حدود ۲۴۰۰ عضو طالبان وارد شده بودند که حدودا نیمی از آنان از شهر کابل خارج نشده اند.
طالبان هنگام وارد شدن به کابل در دو ورودی شهر ثبت‌نام شدند و آمار دولتی نشان می‌دهد که نیم از آنها در پایتخت باقی مانده‌اند. اما در دیگر ورودی های شهر کابل نه ثبت نامی بعمل آمده و نه سلاحی از آنان گرفته شده است.
در این میان گروه طالبان در بیانیه‌‎ای آتش‌بس سه‌ روزه از سوی این گروه را موفقیت‌آمیز و نشان از قدرت طالبان توصیف کردند.

ظاهرا بخش های کشفی و ستخباراتی نظام از جابجایی طالبان در نقاط مختلف کشور اطلاع دقیقی در دست ندارند و در این سه روز فقط مبهوت ابهت طالبان شده از تعقیب و جابجایی آنان غافل ماندند. به همین دلیل سکوت اختیار کرده و به هیچ رسانه ای پاسخگو نیستند.
شورای امنیت و ریاست امنیت ملی کشور هیچ تدبیری جهت نظارت و تعقیب و سپس انهدام شبکه های مخفی طالبان و جابجایی اخیر آنان اتخاذ نکردند و صرفا مانند دیگر مردم نظاره گر بودند. با شاید عمدا چنین کردند تا برادران ناراضی شان از آنان راضی باشند!

طالبان در کابل آنهم فقط از دو ممر ورودی سلاح های دست داشته شان را تحویل نیروهای امنیتی دادند و چند تن افراد این گروه که از کابل خارج شدند، در دو مبادی ورودی و خروجی شهر کابل همه سلاح ها را تحویل گرفتند و رفتند اما در دیگر مبادی ورودی کابل هیچ سلاحی از هیچ طالبی تحویل گرفته نشد و آنان با سلاح های سبک و نیمه سنگین خود وارد پایتخت شدند که نمونه آن طالبان مسلح در کوته سنگی به مشاهده عموم رسیده است.

پیش بینی می شود که حدود بیست هزار طالب مسلح در شهرهای مختلف کشور جابجا شده باشند که در آینده نزدیک پیامد این جابجایی ها در ناامنی ها به منصه ظهور خواهد رسید.
در این سه روز در کنار طالبان دیگر گروه های مسلح تروریستی نیز وارد شهرها از جمله کابل شدند که این موضوع از دید مردم و نیروهای امنیتی پنهان مانده است. گروه هایی مانند داعش که گذشته و حال و فعالیت شان برای همگان مشخص شده است.

از آنجا که طرح آتش بس از سوی آمریکایی ها ریخته شده و اشرف غنی و طالبان صرفا مجریان این طرح بودند، جابجایی داعش در نقاط مختلف کشور از جمله شهرهای امن و مناطق غیر پشتون بخصوص در مرزهای ایران و ترکمنستان و تاجیکستان هدف اصلی بوده است.
زیرا نا امن سازی ولایت ها و شهرهای هم مرز با ایران و کشورهای آسیای میانه از اهداف اصلی حضور امریکا (در کنار غارت و چپاول) در منطقه است. اجرایی شدن این طرح بهترین راه برای جابجایی افراد و جابجا کردن سلاح و مهمات در این مناطق بوده است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
داعش
آتش بس
نظرات بینندگان:

>>>   معنای آتش بس در جنگهای جهان این بوده که دوطرف درگیر علیه هم دیگر تیر اندازی نکنند. اما آتش بسی که اشرف غنی اعلام و سه روز عید را هم که طالبان اعلام کرد تا حالا در هیچ جای دنیانظیر آن دیده نشده است. پشت پرده این آتش بس چه بوده است که طالبان به کمال جسارت و بدون ترس واردشهرهای افغانستان شده و با دولتیان و نظامیان دست داده و از آنان با هدیه گل و پذیرایی های متنوع استقبال شدند. طالبان از کجا مطمئن شدند که در هنگام ورود به شهرها هیچ آسیبی به آنان نمی رسد؟ بر این حادثه نمی توان اسم آتش بس را گذاشت و نیز نمی توان آن را صلح قلمداد کرد و هیچ گونه توجیهی برای ورود طالبان ب شهرهای مختلف کشور وجود ندارد جر اینکه گفته شود سران دولت افغانستان و پاکستان و نیز سران طالبان برای ورود طالبان به شهرها هماهنگ بوده و به بهانه آتش بس نیروهای طالبان را وارد شهرها نموده تا در فرصت مناسب حملات خود را از داخل شهرها آغاز کنند. اشرف غنی برای انسجام و متحد کردن پشتونها از هر وسیله ای استفاده می کند و تمام پشتونها را از هر قماشی که باشند چه خلقی و پرچمی و چه اخوانی و طالب و چه داعشی و القاعده و چه پاکستانی و افغانستانی همگی را می خواهد در برابر غیر پشتونها قرار داده و آنان را بر تمام مقدرات کشور مسلط کند. ممکن است اشرف غنی برای تحقق این هدف کاملا موفق نباشد اما تا حدی به موفقیت های دست یازیده و توانسته جمع بین اضداد پشتونها تا حدودی جامع عمل بپوشاند.

>>>   جالب این جاست که مقام های امنیتی میگویند که طالبانی که دوباره از شهر ها نرفتند،ما آنها را تحت کنترول داریم.
آیا در طول هفده سال گذشته صد ها عملیات انتحاری که در شهر ها صورت گرفت،آیا همه شان را تحت کنترول داشتید؟

>>>   خداوند غنی را خیر ندهد که همه کار هایش بی پلان بوده ومردم رادچار مصیبت های گوناگون مینماید آتش بس یعنی اکمال نمودن طالبان و جابجائی شان در قرا وقصبات که امروز مردم از این آتش بس رنج میبرند
علی از قندز

>>>   اشرف غنی وکرزی افغانستان رابه فحشاخانه غربیها و آمریکایهاتبدیل کرده اندطوریکه حالاهمه شبکه های مجازی
پرشده ازفلم های عیاشی سربازان خارجی بازنان افغان
حتی درفلم های حالیودی هم زنان افغان رانقش فاحشه
رامیدهندحالا ازهمه جای دنیابرای عیاشی به افغانستان
میایند که شاید حتی نظامیان عربی هم بخاطرهمین کار
قصدامدن به افغانسنان رادارند واگرنه صدمراتب ازسرباز
عرب کرده سربازخودافغانستان شجاع ودلیراست ولی موضوع جای دیگراست افغانستان درطول تاریخ هیچگاه
مثل امروزنبوده که عیاشی وقماربازی وبچه بازی و
بی نمازی وعتیادبه انواع موادمخدرات وبی احترامی به بزرگان وپدرومادر شاهدنبوده دختران وپسران خانواده به بیراهه میروند پدر ومادرحق ندارد که از بینی بالاتر گپ
گپ بزند پدران ومادران همه میدانندکه اولادهایشان کارهای اشتباه وخلاف میکننداما هیچ چیزی گفته نمیتوانند اینهاهمگیش ازلطف وبرکت همین حکومت فعلی است که میخواهد افغانستان راتبدیل به آمریکا وغرب کندامانمیدانندکه افغانستان کشوراسلامی است وازقدیم ها
پابندفرهنگ اسلامی بوده واین فرهنگ فلاکتبارغربی برای
مابربادی ونابودی به ارمغان میاورد طوریکه هم داریم ثروت کشورماراغارت میکنند وهم کشورمارا بطرف نابودی
تدریجی میبرندبودن خارجیها هیچ وقت باعث قتع جنگ وخونریزی درافغانستان نخواهدشد جزاینکه به سیاه روزیهای مابی افزایند.
شعیب سردار

>>>   کسانی و مدعیانی و حاکمانی طالبان را بر می گردانند که با دروغ و دغل و سانسور با اعتماد مردم بازی کردند و مردم افغانستان را ماًیوس و راه رشد جهل و خرافات طالبان را باز و مهیا ساختند و عاقبت مردم را بدامن طالبان انداختند. ما اگر نتوانیم اعتماد مردم را جلب و محبوبیت اجتماعی کسب کنیم، خودبخود راه ورود به عرصهً قدرت سیاسی دیگران را باز می کنیم. از ماست که بر ماست.اگر قوانین دموکراتیک مرزهها وخطوط سیاسی افغانستان را ترسیم و تعیین کند، نه تنها طالبان بلکه هر شخص و گروه سیاسی دیگر مانند طالبان و غیره حق دارد آزادانه در روند فعالیتهای سیاسی کشور شرکت کرده و در تعیین سرنوشت سیاسی کشور دخیل باشد، به شرطی که طالبان نیز دست از سلاح و خشونت و ترور برداشته و تابع قوانین دموکراتیک نوین افغانستان گشته و در حدود و حیطهً همین چار چوب دموکراتیک به رقابت و فعالیت سیاسی بپردازد، اما آیا قوانین افغانستان دموکراتیک هست؟ آیا طالبان و متحدینش به این رشد و بلوغ و مرحلهً سیاسی رسیده است؟
به امید آنروز. زنده باد صلح و آزادی. پیروز باد مردم افغانستان

>>>   مردم مظلوم و قربانی افغانستان باید بدانند که طالب و داعش از اول در خانه سران دولت کرزی و غنی بودند. در دوره غنی علنی و بسیار مضحک و رسوا شد. حالا روابط مخفی و نیمه علنی کاملن علنی شد. خوب است که طالب در بین مردم بیاید و از مخفیگاه های و خانه سران دولت بیرون شود. مردم خود شان بهتر میتوانند امنیت خود را بگیردند و طالبان را زیر نظر داشته باشند. طالب و داعش و اعضای حزب گلبدین باهم هیچ فرقی ندارند. از طالب وحشت و هیولا برای ترسانیدن مردم ساخته اند. طالب در برابر قدرت مردم هیچ است. نقشه های مخفی باداران طالب و داعش خطرناک است. جوانان و مردم باید آن نقشه ها را خنثی کنند.

>>>   سلام.افغانستان یک کشوراسلامی است.اگربعضی اشخاص
تلاش دارندکه افغانستان باید مانندغرب شود.اشتبافکر
کرده. افغانستان هیچ وقت تسلیم کفارنخواهدشد. حتی اگرهمه مردم هم قربانی شوند

>>>   طالبان ــ همانند حزب اسلامی حکمتیار به مهره های سوخته باید مبدل شوند . برای دستیابی به این هدف ، گرداننده گان اصلی جنگ ، همانگونه که زمینه ی ادغام حزب اسلامی حکمتیار را در بدنه ی حکومت ماهرانه مساعد ساختند ، با بالابردن اهمیت طالبان از نظر نظامی و سیاسی ، زمینه را برای ورود طالبان نیزدربدنه ی حکومت ماهرانه مساعد خواهند ساخت .
اعلام امریکا مبنی برآماده گی مذاکرات مستقیم با طالبان ، گواه این کوشش امریکاست .
این که چگونه و با کدام مهارت ، با شرکت قاتلین هزاران انسان بیگناه ، امریکاییان و انگلیسان ، دیموکراسی ، آزادی و عدالت را در افغانستان تحقق می بخشند تا هنوز کسی پاسخ اش را نیافته است .

>>>   این ها طالبان خیالی باشند ؟

>>>   من فکر میکنم که این طالب از آسمان نیافتاده بلکه اینها زاده همین تنظیم های جهادی که سالهای متمادی بخاطر ازبین بردن سرک ومکتب و منابع اقتصادی واازبین بردن نسانهای روشن و دانشمند و کارکن وکارفهم وازبین بردن سیستم های گوناگون دولتی فعالیت داشته اند . اینهاهم به همین قسم پروگرام هادارند. اینکه سردمداران حکومتی داد وبیداد و واویلا میگویند . گ و ز خر است . حالا مردم میفهمند که شیر سفید است وگاو سیاه. خداوند همه این فروخته شدگان ووطن فروشان را تباه وبرباد کند. الهی.

>>>   آمدن مخالفین دولت در شهر کابل ودر شهر ها پایمال کردن خون شهیدان و سربازان بوده و حامیت طالبانی پشتون ها را نشان داد واز سوی دیگر از اوربند واز آتش بند کدان تعریف نبوده و تا الحال شورای صلح ودلت مردمان را فریب داده و زمینه را برای بدست گرفتن مخالفین مساعد می سازند و دیدار های طفلانه و بچه گان رهبران دولت با سربازان کوچک طالبان از جمله وزارت داخله . در اهتزاز در آوردن بیرق طالبان در فراز حاکمیت دولت نهایت شرم آور است و
زره

>>>   چه نيرنگ باشد به اين خشک وتر
که يک آسمان نيست بالای سر !
يکی چون « معمر۱ » هلاکش کنند
کشند در خيابان و خاکش کنند
بسازند بهر « مبارک » قفس
دريغ آرند از وی ، کشيدن نفس
پس از سال ها ، چالش و انتظار
بيارند « پينوشه» را پای دار

***
مگر در بر وبوم آزادگان
به اقليم مردی، به افغانستان
سپارند اورنگ به غارتگران
به دزدان ناموس و مرگ آوران !
+++
دوباره به طالب دهند نام و کام
که ضد تمدن ، نماید قیام
کشد بانوان را درون قفس
نشیند، ز ریشش پراند مگس
سراید به تی. وی ، « مناجات حق»
سپس هرکجا ، بشکند تخم لق
قضاوت سپارد به ملای کور
به مقعد کند حکم دین را به زور...

پانویس :
۱-- منظور معمر قذافی، حاکم معدوم لیبیا است.

>>>   (دست‌کم '۲۹ سرباز ارتش' افغانستان در حمله طالبان در بادغیس کشته شدند)
این خبری است که در سایت بی بی سی امروز ۳۰ جوزا نشر شده درست در هنگام آتش بس کوچی زی، جالب اینجاست که رسانه‌ها داخلی خبر را بر عکس به نفع کوچی زی نشر می کند. این هم کاپی خبر داخلی.

نوشته شده توسط طلوع‌نیوز امروز - ۱:۴۶ پس‌از چاشت - ویرایش شده در تاریخ: امروز - ۳:۱۴ پس‌از چاشت
کشته‌شدن ۲۴جنگجوی طالب در درگیری با نیروهای امنیتی در بادغیس.

همه دست را به هم داده تا کشور را دو دست تقدیم پاکستان کرده و احیای یک پشتونستان بزرگ و یکی از ایالت های پاکستان باشد .چیزی که راکتیار به صراحت اعلام کرده و رفت و آمد های مقامات ارشد امنیتی پاکستانی و همچنان اتمر لنگ در نزد بادارانش گواهی این پلان شوم میباشد.

رهبران تاجک ،هزاره و ازبک بخوابید و خیانت کنید در حق سرنوشت مردم تان .نفرین به شما.
(غفور)

>>>   در ابتدا همه به این دسیسه حیران بودند که این نیرنگ را چرا به راه انداختند وچگونه طالبی به ظاهر سر سخت وسازش ناپذیر وجاهل اتش بس را ولو یک ساعته می پذیرد؟ این عمل بیشترینه به یک شوخی وبازی طفلانه میماند تا یک واقعیت عینی بعد ازین که موعد موعود فرا رسید وخواب ورویا به واقعیت تبدیل شد انهای که فکر میکردند شاید قضیه را احتمالا به خواب می بینند نه ازین جهت که اصل موضوع اشکال دارد بلکه ازین لحاظ که صاحب بر نامه وپروگرام به چه هدف این بازی را به راه انداخته است وهمه نیک میدانند که بازیگران از یک کشور ومیدان هم متعلق به همان استعمار گران کهنه کار وپخته کار است
بعد از اکمال دوره ای بازی همه دانستند که منظور اصلی امتحان جوانب بازی که ایا تحت قومانده باقی مانده اند ویا تمرد میورزند وباز به همین منظور ده ها هزار افراد طالب وداعش را داخل وظیفه دادند ونیروهای احتیاطی واشتبنی ساختند تا در موقع ضرورت به یک حربه وضربه کار را تمام نمایند
تبنگ چی

>>>   Nawabi
8 uur ·
طالبان جواب آتش بس اشرف غني را دادند:
تروريست هاي طالب ٣٠ سرباز ارتش را در ولسوالي هاي بالامرغاب و آب كمري ولايت بادغيس كشتند.
آتش بس روز هاي عيد، و سرازير شده تروريستان طالب به شهر ها اعتماد به نفس آنها را بالا برده است. اكنون مي دانند كه هر قدري كه بكشند و جنايت كنند، روزي پاداش بيشتر بدست مي آورند و مورد استقبال بيشتر قرار مي گيرند. از يك جامعه ي عقب مانده قومي كه تروريست و جنايتكار برادر و اتل و... خطاب شود، بيشتر از اين مي توان انتظار داشت؟

>>>   رهبراگرهوشیارمیبودبدنبود
مردم اگربیدار میبودبد نبود
گربجای این گروه رهبران
یک رهبرباوقار میبودبدنبود
ماغلامی ازغلامان گشته ایم
اهل ما بادارمیبودبد نبود
گربجای پودر.چرس وتیریاک
ان چلم وتنباکوآب دار میبودبدنبود
دوخت وطن زآنکه درکام اجنبی ها
رقاص درصحنه وبازارمیبود بد نبود
نصیر ( فیضی )

>>>   >>>   The meaning of the cease-fire in world wars was that the two sides would not shoot against each other. But the fire that has been announced by Ashraf Ghani and the three days of the Eid, which the Taliban has announced, has never been seen anywhere in the world. Behind the ceiling of this cease-fire, the Taliban insisted on entering the streets of Afghanistan in a bold and fearless manner, and lost their voices to the government and the military, and were welcomed with a variety of flower gifts and receptions. Where did the Taliban make sure they will not be harmed when they enter the cities? The incident can not be called a ceasefire, nor can it be considered peace, and there are no justifications for the arrival of Taliban in different cities of the country, despite the fact that the heads of state of Afghanistan and Pakistan, as well as the Taliban leaders, have said that the Taliban are to enter the cities It is in harmony with the Taliban forces to enter the cities under the pretext of a ceasefire to launch attacks on the cities at the right time. Ashraf Ghani for solidarity and uniting the Pashtuns from any device that uses all Pashtuns of all stripes are in the mood and the flag and the Brotherhood, the Taliban and the Islamic State and al-Qaeda and the Pakistani and Afghan everyone wants to non- Pashtuns and puts them in control of all national destinies. Ghanaian Ashraf may not have succeeded in achieving this goal, but has partially achieved some successes and has been able to comprehend the complexity of the Pashtun conflicts.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است