حتی دختران هم با طالبان سلفی گرفتند
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۱۵    ۱۳۹۷/۳/۳۰ کد خبر: 152068 منبع: پرینت

حتی دختران از روی سرگرمی با انتحاری‌های احتمالی آینده سلفی گرفتند. وقتی طالبان، بی‌آزار به میان مردم آمدند، خشم و نفرت از آنان جای خود را به سرگرمی و تماشا داد. نیروهای پیاده طالبان را که از نزدیک دیدند، مردانی با موهای دراز و چشم‌های سرمه‌کشیده، بیشتر کنجکاوی تماشای موجودات نیمه‌وحشی به‌دست مردم داد.

از طرف دیگر، مردم افغانستان گویا حافظه تاریخی ندارند، و همواره مقهور و به نوعی شیفته قاتلان خود‌ بوده‌اند. کابل در تاریخ معاصر بارها از مهاجمان داخلی و خارجی مانند قهرمانان استقبال کرده‌ و اصلاح‌گران را فراری داده‌ است. (در روانشناسی این رفتار نوعی بیماری است که فرد شیفته قاتل خود می‌شود.) حتی اهل سیاست نیز طالبان را مردمی ساده و نیمه‌وحشی می‌بینند که می‌توانند در جهت خواسته‌های خود آنان را به بازی بگیرند. در دهه ۱۹۹۰ دقیقا همین اتفاق افتاد، هرکس که طالبان را به بازی گرفت، تا آخر طالبان کابل و حتی مزار را گرفتند، اما همه بازی‌گران خود قربانی این بازی شدند. معلوم نیست چه وقت نوبت کرزی و اشرف غنی می‌رسد؟

حالا که اشرف غنی هیجان‌زده است، نمی‌داند اول کدام امتیاز را پیش‌کش طالبان کند! تا یک روند تاریخی صلح را مفت به نامش ثبت تاریخ سازد. ظاهرا اشرف غنی، از کرزی نیز پیش افتاده است و موفق‌تر در برابر طالبان و پاکستان ظاهر شده است. سررشته مدیریت و مغز برنامه‌ریز طالبان اما ساده نیستند، خیلی زیرک و مجهز اند. آن‌ها سررشته این مردان ساده را به هیچ کس نمی‌دهند.

یاسین رسولی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سلفی طالبان
دختران
نظرات بینندگان:

>>>   Nawabi
8 uur ·
طالبان جواب آتش بس اشرف غني را دادند:
تروريست هاي طالب ٣٠ سرباز ارتش را در ولسوالي هاي بالامرغاب و آب كمري ولايت بادغيس كشتند.
آتش بس روز هاي عيد، و سرازير شده تروريستان طالب به شهر ها اعتماد به نفس آنها را بالا برده است. اكنون مي دانند كه هر قدري كه بكشند و جنايت كنند، روزي پاداش بيشتر بدست مي آورند و مورد استقبال بيشتر قرار مي گيرند. از يك جامعه ي عقب مانده قومي كه تروريست و جنايتكار برادر و اتل و... خطاب شود، بيشتر از اين مي توان انتظار داشت؟

>>>   طالب کسانی است که آبرو و عزت غیرت ندارند وجدان ندارند افغانهارا میکشد و جنگ شان با خارجی ها است انسان نیستن وانسانتیت را نمی دانند.

>>>   دل تان کفیده‌ مردم افغانستان از شما وحشیان مدرن به تنگ آمده چون شما ها آنقدر وحشی بی غیرت بودید‌ که‌بعضی های تان ناموس تان را‌خود تان بالای همکار دفتر ‌و بعضی افراد دیگر بخاطر پول تعارف کردید و حالا ناموس شما از شما خوک صفت ها بی زار است

>>>   غنی گک قومگرای قوم اندیش اتش بس یکجانبه را به نفع طالبان یکی پی دیگر اعلان میکند و با اینکار اش نظامیان مدافعین کشور ما را به بسیار ساده گی توسط طالبان ترورست خاین وطنفروش اله دست پاکستان قتل کرده و ازینکار اش خودش و حنیف اتمر مشاوراش و گلبدین قاتل جاسوس سابقه دار پاکستان همفکر اش و جبار قهرمان پلاستیکی دوست و رفیق همکار سابق گلبدین و دیگران شان راضی و خوشحال هستند و بدوام اینکار تاکید هم دارند .

>>>   طالبان مزدوران همسایه اند واتفاقا سرمه کشیدن نوعی ارایش متعلق به انسان هاست نه وحوش .
انها با برنامه غالب شدند.البته باید با اربابان وباداران انها که همسایگان است مذاکره شود تاصلح حاکم شود.
شیوای بلخی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است