طرح عربستان سعودی برای انتقال داعش به افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۵۷    ۱۳۹۷/۳/۳۰ کد خبر: 152079 منبع: پرینت

در حالیکه نگرانی‌ها از تسریع روند انتقال داعش به افغانستان افزایش یافته است که مقامات افغان از عملیاتی شدن کریدور هوایی کابل-ریاض و آغاز پروازهای مستقیم بین دو کشور خبر داده‌اند.
به گزارش تسنیم، افتتاح کریدور هوایی افغانستان با عربستان سعودی بار دیگر نگرانی‌های را درباره انتقال تروریست‌ها توسط سعودی از مسیر هوایی به افغانستان افزایش داده است.

«سمیر رسا» مشاور ارشد اشرف غنی در امور مالی و بانکی در نشست خبری از توافق مقامات افغان و حکام سعودی برای اجرایی شدن طرح کریدور هوایی کابل-ریاض خبر داده است.
وی در ادامه تصریح کرد که قرار است طرح کریدور هوایی عربستان- افغانستان از هفته آینده اجرایی شده و انتقال مستقیم کالا بین دو کشور از طریق هوا صورت بگیرد.

گفتنی است که با شکست داعش در عراق و سوریه آمریکا و برخی از کشورهای عربی در حال انتقال بازمانده‌های این گروه تروریستی به افغانستان هستند.
عراق و سوریه مرز مشترکی با افغانستان ندارد و یکی از راه‌های انتقال داعش به افغانستان استفاده از کریدورهای هوایی ایجاد شده بین افغانستان و کشورهای عربی محسوب می‌شود.
بسیاری از اتباع کشورهای حاشیه خلیج و اتحادیه اروپا در سال های گذشته به گروه تروریستی داعش پیوسته بودند که پس از شکست این گروه تروریستی در صدد بازگشت به کشورهای شان هستند.

کارشناسان معتقدند کشورهای غربی و کشورهای حاشیه خلیج از پذیرفتن اتباع شان خودداری می‌کنند زیرا بازگشت آنها به کشورهای اروپایی و عربی می‌تواند خطر بزرگی را متوجه امنیت ملی این کشورها کند.
آمریکا و عربستان سعودی تلاش می‌کنند تا با انتقال داعش به محل دیگری به استفاده ابزاری از آن برای اهداف منطقه‌ای شان‌ ادامه دهند و هم از بوجود آمدن بحران امنیتی در کشورهای غربی و کشورهای حاشیه خلیج جلوگیری کنند.
آمریکا و کشورهای عربی متهم هستند که از طریق تقویت داعش در افغانستان تلاش می‌کنند تا رقبای منطقه‌ای خود از جمله ایران، روسیه و چین را درگیر جنگ کرده تا ناامنی به این کشورها سرایت کند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عربستان
داعش
نظرات بینندگان:

>>>   ببین هر کسی مجرم و قاتل را به خانه خود جا داد خانه اش باید آتش زده شوه
پشتون ها نه خانه داره و نه ابرو و عزت خانه برایشان مهم است
پس دیگر اقوام هم مسول است تا نگذارن مردمان بی سر و بی پا وارد کشور شود
هر جای دستگیر کرد جابجای غم را کوتاه کرده از بین ببره

>>>   Haroon Mutaref
Gisteren om 15:04 ·
هر حركتی زیر نام «صلح» که منتهی به ارگ و اشرف‌غنی شود نزد ما اعتبار ندارد. پروژه‌های ساخته‌گی و دیکته شده نمی‌توانند صدای واقعی مردم شود. حرکتی زیر نام «کاروان هلمند» از ابتدا پروژه‌یی می‌نمایید. ما در حالی‌که تشنه‌ی صلح عادلانه و شیفته‌ی پایان جنگ هستیم، اما تفاوت میان صلح‌خواهی واقعی و پروژه‌های ارگ را می‌توانیم تفکیک کنیم. «رستاخیز تغییر» و «جنبش روشنایی» به عنوان مردمی‌ترین حرکت دادخواهانه در كابل وقتی با تانگ و توب و انتحاری سرکوب می‌گردد، آن‌گاه برای اشرف‌غنی کاروان صلح هلمند و اتش‌بس خیالی طالبان می‌شود آخر عدالت و صلح‌خواهی!
ﻫ . معترف

>>>   Paryani
4 uur ·
شکست تیم فوتبال عربستان ترورست پرور را در برابر یوروگوای برای داعیشان و طالبان و همه ترورستان تسلیت میگویم و امیدوارم که پس از این عربها به جای ترورست پروی و کشتار دیگر مسلمانان یک کمی پول های خداداد را بالای ورزش مصرف کند!

>>>   Nawabi
8 uur ·
طالبان جواب آتش بس اشرف غني را دادند:
تروريست هاي طالب ٣٠ سرباز ارتش را در ولسوالي هاي بالامرغاب و آب كمري ولايت بادغيس كشتند.
آتش بس روز هاي عيد، و سرازير شده تروريستان طالب به شهر ها اعتماد به نفس آنها را بالا برده است. اكنون مي دانند كه هر قدري كه بكشند و جنايت كنند، روزي پاداش بيشتر بدست مي آورند و مورد استقبال بيشتر قرار مي گيرند. از يك جامعه ي عقب مانده قومي كه تروريست و جنايتكار برادر و اتل و... خطاب شود، بيشتر از اين مي توان انتظار داشت؟

>>>   ای کاش عربستان ودیگر ستان ها طرح میداشتند ولو به ضرر کشور های اسلامی ونابودی همه ای مسلمانها واسلام هم می بود برای این ستانها طرح وبرنامه از فرسنگ ها دور داده میشود واین بیچاره ها که از ماهم بیچاره تر اند تنها ان برنامه ها وطرح های خارجی هارا تطبیق ودر منصه ای اجرا قرار میدهند وباز ایکاش اسم کشور های اسلامی بالای اینها نمیبود همانطوری که در باطن با یهود ونصاری اند در ظاهر هم اعلان میداشتند که مااز اسلام ومسلمان بیزار هستیم وما از قبایل اوس وخزرج وبنی نظیر وبنی قریظه میباشیم تا مسلمانها از شر انها دور بوده با احتیاط عمل میکردند بدون شک داعش وطالب والقاعده وحکمتیار و بعض رهبران بدنام ومفلوک مجاهدین که از ابتدا وهمان اوان تاسیس نوکر غرب واجانب بودند همیشه به دول انها رقصیده وخدمتگذار انها بودندومانند {ستانها} اسلام ومسلمان ومجاهد را از عقب خنجر زده اند ودرین میان تا یک مدت مالیزیا واندونیزیا ودولت پانزده سال اخیر تر کیه اگر خدمت مخسوص ومحسوس برای مسلمانها نتوانسته اند ویا اینها را نگذاشته اند تا نیات نیک خودرادر برابر اسلام ومسلمانها وسایر مستضعفین جهان نشان دهند در قلع وقمع انها نیز قلبا وعملا حصه نگرفتند ودر کشورهای عربی نیز دولت قطر موقف های نسبتا بیطرف داشته کمتر به دام معاندین دین واسلام قرار گرفته است ویا عمدا اورا دور نگهداشته اند وسایرین همه انا لله وانا الیه راجعون شده اند
مولا نا قربان

>>>   این موضوع کاملاً‌بجاست داعش پروژه امریکائی است وخطر بالقوه برای افغانستان در آینده کشور های منطقه باید از ظهور این گروه جلو گیری کنند.
اریائی

>>>   امریکا یک ماشین ترور وادمکشی دارد که قبلا ایکس ای وبعد یلک واتر واکنون اکادمی نام دارد ویک اردوی بخش خصوصی است که در ایالت ویرجینیا دفتر مرکزی دارد وباقرارصدادهای میلیاردی که با دولت آمریکا منعقد میکند وظیفه ترور وادمکشی دارد ودر جنگ عراق از ان استفاده شد ودر حقیقت دالرهایی که امریکا از کشورهای خرد شیخ نشین خلیج فارس وعربستان چور میکند این گروه تروریستی راتمویل مینماید.امریکا واسرائیل فکر کردند بسیار فرصت طلایی است حال که سعودی داعیه اشاعه وتوسعه فرهنگ وهابی وتکفیری را دارد بهتر است از این گروه مسلح خصوصی استفاده کند که القاعده وعربستان وقطر وامارات وترکیه در این پروگرام متحد شدند که برنده اصلی این برنامه ریزی دولت امریکااست.گروه تکفیری تروریستی داعش از شکم همین بلک واتر درامد ومادر این طفل نامشروع هیلاری کلینتون بود که خودش اذعان به ایجاد ان کرد ودونالد ترامپ در نطق های انتخاباتی خود چند بار از ایجاد گروه تروریستی دولت اسلامی عراق وشام یا داعش نام برد وگفت ایجاد این گروه تروریستی مفکوره هیلاری بوده است.این گروه که از بلک واتر برنامه کاپی کرد تضعیف وتخریب کشورهای اسلامی وفقیر ساختن انها از جمله افغانستان وایجاد تهدیدات امنیتی در وهله اول برای ایران ودر مراحل بعد ی روسیه وچین را هد ف دارد.وبرای همین هدف چنانکه دیدیم روسیه وایران صدها کیلومتر دورتر از مرزهایشان وبادادن شهیدان زیادی تقریبا اسکلت این گروه تروریستی را در هم شکستند .ودیدیم که ناتانیاهو نخسوزیر دولت اشغالگر قدس سریف به شفاخانه های داخل کشورش برای عیادت مجروحان این گروه تروریست رفت وهمینطور تعدادی از مجروحان داعشی دربیمارستانهای ترکیه برای تداوی اعزام شدند.امریکا از این گروه تروریست واز سایر گروههای تروریستی مثل طالبان حمایه لجستیکی اموزشی وسازماندهی میکند که امریکا را در رسیدن به اهداف شوم خود کمک می نمایند .اما ان چیزی که اهمیت دارد در عراق وسوریه باایجاد الحشد الشعبی یاارتش مردمی وبا کمک جوانان غیرتمند پاکستانی وافغانستانی و نیروهای حزب الله لبنان وایران وروسیه این علف هرز داعش ریشه اش از خاک درامد و من مطمئن هستم به حول قوه الهی داعش دست ساخته امریکا وسعودی در افغانستان بدست جوانان وشیر مردان وطندار من نابود خواهد شد وامریکا مجبور میشود باهمه منافعی که در کشور دارد دم خود را روی کول خود میگذارد واز افغانستان فرار خواعد کرد./
داکتر عبدالرب آچکزی.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است