پنجاه شرکت تجارتی افغانستان در نمایشگاه چین
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۲    ۱۳۹۷/۳/۳۱ کد خبر: 152083 منبع: پرینت

پنجمین نمایشگاه چین- جنوب آسیا و بیست و پنجیمن نمایشگاه صادرات و واردات کنمینگ چین با میزبانی مشترک چین و افغانستان در شهر کنمینگ این کشور برگزار گردید.

در این نمایشگاه به نمایندگی از افغانستان، 50 شرکت تجارتی در 104 غرفه، محصولات افغانی مانند قالین، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، زعفران، میوه خشک و پوست و صنایع دستی را به معرض نمایش گذاشتند.

همچنین در این نمایشگاه به مساحت 600 مترمربع زمین، به هدف نمایش مسایل فرهنگی، پیشرفت های دولت افغانستان و مکانی برای جلسات و دیدارهای تجارتی، تجار افغان نیز در نظر گرفته شده بود.

به گزارش ودصم، در نماشگاه کنمینگ چین؛ شرکت های تجارتی اشتراک کننده، به ارزش 762 دالر امریکایی فروشات داشته و به ارزش یک میلیون 231 هزار دالر امریکایی دیگر با شرکت های مختلف چینی و سایر کشور قرار داد، داد وستد تجارتی عقد نموده اند.

در حاشیه این نمایشگاه، اولین نشست چین- جنوب آسیا با حضور هیئت عالی رتبه کشور، معاون نخست وزیر کشور چین و سایر کشور برگزار شده بود که روی پیوستن افغانستان به پروژه بزرگ ” یک کمربند- یک راه” چین تاکید شد.

همچنان، در این نشست روی گسترش داد و ستد تجارتی میان افغانستان- چین، تشویق سرمایه گذاران چینی به سرمایه گذاری در افغانستان و ایجاد سهولت های ویژه به تجار افغانی بحث و تبادل نظر صورت گرفته است.

گفتنی است که در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، استاد حاجی محمد محقق معاون ریاست اجرایی، مصطفی مستور وزیر اقتصاد، کامله صدیقی معین امور تجارتی وزارت صنعت و تجارت و شماری دیگری از مقامات کشور حضور داشتند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اقتصادی
چین
نظرات بینندگان:

>>>   مه نمیدانم که محقق چرا به چین زیاد علاقه دارد و تا بحال چندین مرتبه به چین سفر کرده است؟
نمیدانم چه وجه مشترک با چینی ها دارد؟
هنگامی که به ایران سفر میکند، ایرانی ها میگویند که لباس هایش خوب است، اما حیف که چهره اش یک رقم دیگر است.
هنگامی که به چین میرود، چینایی ها میگویند که چهره اش خوب است، اما حیف که لباس هایش یک رقم دیگر است.
من متیقن هستم که در این پس پیری با جراحی پلاستیکی چهره اش را تغیر نخواهد داد، اما میتواند هنگام سفر به چین ، لباس خود را تغیر دهد.
اگر چند کلمه چینایی یاد بگیرد، هنوز خوب.
اینه من ک کلمه برایش یاد میدهم:
نین هاو یعنی سلام.
باقی کلمات و جملات را از ترجمان گوگل پیدا کن.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است