باختگان قاعده بازی
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۱    ۱۳۹۷/۳/۳۱ کد خبر: 152099 منبع: پرینت

عنوان فوق کنایه تلخی است که هرازگاهی ارگ یا دستگان ارگ به نشانی مشخصی حواله می دهند.

بیان این عبارت یکی از واقعیت هایی است که نمی شود به سراغ توجیه آن رفت از دیری است که هوشمندانه رفتارهای دوطرف (برندگان و بازندگان) را زیر ذره بین دارم و روی آن فکر می کنم اما آنچه که بعنوان یک واقعیت در رفتارهای این "باختگان قاعده بازی" به وضاحت دیده می شد حرمت به جایگاه مخاطب بود.

به یاد دارم اگر تنشی یا تقابلی هم پیش می آمد این باختگان جوانمرد که یک زمان برندگان میدان بودند با کمال شکوه و جلالشان همواره خود به سراغ مخاطبانشان می رفتند و برای حل قضایا آستین برمی زدند و تا جاییکه سخاوتمندانه امنیت را خودشان تامین کردند و قدرت را با کمال امانتداری تحویل دادند اما برعکس برندگان امروز سیاست افغانستان که در فخر فروشی شهره جهان اند این کار را تن به ذلت تلقی می کنند و هیچگاهی حاضر نیستند مخاطبشان افراد به قول خودشان از جنس باختگان باشد.

شما قضیه بلخ و ارگ را دیدید و شنیدید از آغاز تنش ها تا پایان که استاد عطا و حرف هایش داغ ترین سوژه ی خبری برای همه رسانه ها بود و هر روز به نشانی ارگ پیام های تازه و هشدارهای بلند و بالای داشت اما در مقابل از جانب حکومت کابل تنها کسی که باید حرف های استاد عطا را پاسخ می داد "منیره یوسف زاده" از جایگاه یک سخنگو بود و ارگ مخاطبش را خیلی کوچکتر از آن معرفی می کرد که خود واکنش داشته باشد و سرانجام بدون اینکه غنی و دیگران به صحنه بیایند "یوسف زاده" برنده میدان شد و از سهم خودشان به خودشان هدیه داد.

همینطور امروز برای همه فریادهای افراد وابسته به حوزه ی مقاومت تنها شاه حسین مرتضوی کافی است که برای همگان در همه عرصه ها مخاطب نویسی کند و با کنایه های تلخ همه را به ریشخند بگیرد. غنی برای افراد غیر از خود عبارت جالب را خلق کرده است "باختگان قاعده بازی" پس در زیر مجموع این عبارت هیچ فردی پیدا نمی شود که غنی آن را به عنوان یک مخاطب احترام کند و به انتقادات و پیشنهادات شان تمکین نماید.

از سویی دیگر امروز غنی برای همه ی این باختگان از منبر مسجد تا منبر ارگ افراد تربیه شده دارد که حتی حاضرند فراتر از مخاطبان غنی در افغانستان با بهای اندک از آدم تا خاتم مخاطب نویسی کنند.

عصمت الله راغب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارگ
باخت
مخاطب
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   ‎آزادی AZADI‎.
از آقاى امرالله صالح ریيس روند سبز می‌پرسيم!
سرنوشت همان پرونده و گزارش سقوط کهندژ چطور شد و تا كجا رسيده است؟؟
شما كه ریيس گروه حقيقت ياب سقوط فاجعه بار کهندژ بدست گروه طالبان بوديد و در نشست خبرى تان با رسانه ها اعلان كرده بوديد كه بزودى گزارش را در ده ها صفحه نشر خواهيد كرد.
اكنون ٣ عيد و ٣ سال از آن ميگذرد، اما شما تا هنوز گزارش آن را نشر و پخش نكرديد تا مردم افغانستان عاملان و خائنان سقوط کهندژ را بشناسند.
اميدواريم كاربران فيسبوك همه اين سؤال را از آقاى صالح داشته باشند تا اينكه بدانيم صالح صاحب گزارشى را كه وعده كرده بود چه كار كرده است.

>>>   Najib Salam
حتا آنهاى كه ادعاى اسلاميت مى كنند ، نام خراسان اسلامى ترين اسم است بر اين خطه . خراسان بز رگ و كهن در قلمرو اسلام، متمدن ترين حوزه بود و صدا ها دانشمند و عالم اسلامى و علوم ديگر در دامن اين قلمرو پرورش يافتند و مهم ترين آثار از همين قلمرو برخاست .
تمدن خراسانى از درخشان ترين دوره هاى تمدن بشرى است ، تمدنى كه اكنون هم در جهان درخشش دارد و افتخار آفرين است .
اگر مى خواهيم همه يى اقوام زير يك چتر سر زمين بدور از دغدغه هاى قومى زنده گى كنند ، خراسان يگانه نام با مسما براى سرزمين ماست .
افغانستان و افغانيت ادامه يى يك جفا و يك فاجعه يى تاريخى است .

>>>   کسی که مرد میدان دیده نمیشه
پشتون به سران تاجک اوزبک هزاره حق سکوت داده
پشتون دو تا را با پول نقد خریده و ملیونها را سر میزنه و‌فرار می‌دهد
پس باید از یخن مسولین تاجک اوزبک هزاره گرفت که چرا کوتاهی و ترس و سکوت اختیار کردن

>>>   خروس که‌ بر سر دیوار میرود فکر میکند که دنیا زیر پایش میلرزد
و گروهی دزدان که خود را به اصطلاح مقامت میداند همین فکر را میکند در حالی که این خروس ها را همه شناخته آمد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است