مولوی فضل الله قربانی توافق اتش بس شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۲    ۱۳۹۷/۳/۳۱ کد خبر: 152104 منبع: پرینت

آمريكايی ها و باكستانی ها بر سر آتش بس توافق كردند.

مولوی فضل الله رهبر طالبان پاكستان قربانی اين توافق بود كه با هوابيمای بدون سرنشين آمريكايی در كنر افغانستان به هلاكت رسيد. ریيس جمهور غنی آتش بس يا اين توافق را اعلان كرد و گفته شد كه طالبان بدون سلاح می توانند روزهای عيد وارد شهرها و از جمله شهر كابل شوند اما پاكستان آتش بس را به مانور نظامی طالبان تبديل كرد.

آن بخش از بدنه دولت كه قبلا جبهه مقاومت ضد طالبان بودند در كوچه ها و عقب دروازه خانه های خود نيروهای مسلح طالبان را مشاهده كردند آنها هيچگونه اطلاعی از اين جريان و اين پروژه نداشتند.

اتش بس آغاز پروژه ای است كه از سوی آمريكا و پاكستان طرح شده و در حال اجرا است. ممكن است يكی از مراحل عملی اين پروژه، ايجاد مناطق امن برای طالبان باشد كه حكمتيار هميشه آن را مطرح می كند.

اگر چنين طرحی كه بدون ترديد طرح و مطالبه پاكستان است عملی شود پاكستان خط ديورند را به سروبی و چهاراسياب منتقل می سازد.

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آتش بس
آمریکا
طالبان
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   Najib Salam
حتا آنهاى كه ادعاى اسلاميت مى كنند ، نام خراسان اسلامى ترين اسم است بر اين خطه . خراسان بز رگ و كهن در قلمرو اسلام، متمدن ترين حوزه بود و صدا ها دانشمند و عالم اسلامى و علوم ديگر در دامن اين قلمرو پرورش يافتند و مهم ترين آثار از همين قلمرو برخاست .
تمدن خراسانى از درخشان ترين دوره هاى تمدن بشرى است ، تمدنى كه اكنون هم در جهان درخشش دارد و افتخار آفرين است .
اگر مى خواهيم همه يى اقوام زير يك چتر سر زمين بدور از دغدغه هاى قومى زنده گى كنند ، خراسان يگانه نام با مسما براى سرزمين ماست .
افغانستان و افغانيت ادامه يى يك جفا و يك فاجعه يى تاريخى است .

>>>   جناب نویسنده این انتفال خط دیورند به سروبی وچهاراسیاب به این اتش بس چی ربطی دارد اگر کمی تاریکنی بی اندازین خوب خواهد بود؟

>>>   در سه روز اتش بس چوب را در ....شان زِد طالبان موفقعيت پاكستان بود نه خوشحالي اتش بس غني هم با استفاده از اتش بس طالبان را همراي گلبدين به تمام نقاط افغانستان جابجا كردند.

>>>   به سیاست و سیاسمتمداران پاکستانی و هوشیاریشان سلام که چنان امریکا را غلام خود ساخته اند هیچ حمله دراوغانستان و خاک پاکستان بدون موافقه ای اس ای صورت نمیگیرد. اوردن تورریستان به سه روز برای کابل وانمود کردند که اگر بخواهیم در ۱ ساعت صلح در خاک تان تامین میکنم اما کجاست دیوانه ها و فاشیستان غول ما بفهمند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است