آمریکا در افغانستان راه حل یا مشکل؟
آمریکایی ها برای افغانستان صلح نمی خواهند و مردم را همچنان درگیر غوغای جنگ و صلح نگهمیدارند تا روند طراحی های قبلی شان به درستی و دقت تمام به پیش برود 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۶    ۱۳۹۷/۳/۳۱ کد خبر: 152105 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، در اذهان عامه طوری وانمود شده است که آمریکا بخش اصلی از یک راه حل و هم بخشی از مشکل در افغانستان هست.
راه حل به این معنی که بخش عمده ای از امکانات و معاش نیروهای نظامی افغانستان این کشور تامین می کند و چنانچه کمک های نظامی و اقتصادی آمریکا متوقف شود، نظام در افغانستان سقوط خواهد کرد.

البته این از سیاست اصلی آمریکا در حمله به دیگر کشور های بوده است. در تمامی کشورهایی که آمریکا حمله نظامی کرده و در آن کشور های اقدام به ایجاد پایگاه نظامی نموده است، در نخست اردو و تشکیلات نظامی آن کشور را نابود و سپس سیستم دفاعی آن کشور به آمریکا وابسته کرده است.
این سیاست در افغانستان نیز عملی شد و نظام دفاعی افغانستان بنام های مختلفی از جمله دی دی آر و چند پروژه دیگر غربی توسط آمریکا و متحدانش در افغانستان نابود گردید.
اینکه که نظام دفاعی افغانستان کاملا در اختیار و سلطه آمریکایی ها است، آمریکا به عنوان بخشی از یک راه حل شمرده می شود.

از جانب دیگر، مشخص شده است که تمامی گروه های مخالف دولت افغانستان نیز از جانب غربی ها بخصوص آمریکا تامین و تجهیز می شوند. بر این امر سران آمریکایی به کرات اذعان داشته اند که گروه های تروریستی در افغانستان به وسیله آنان تجهیز و تمویل شده اند. نشانه های دیگر از جمله سلاح و مهمات پیشرفته ای که حتی در اختیار نظامی های حکومتی قرار نگرفته است در اختیار طالبان و دیگر گروه های تروریستی قرار دارد.

از جانب دیگر، بخش مهمی از داعشی های مستقر در سوریه و عراق به وسیله هواپیماهای آمریکایی به افغانستان متقل شده اند تا در راستای منافع آمریکا، افغانستان را ناامن کرده و این ناامنی را به مرز های آسیای میانه و ایران برای اخطار به روسیه و ایران برسانند و در صورت امکان داعشی ها و دیگر گروه های تروریستی را به این کشور ها منتقل کنند تا در برابر آمریکا قد علم نکنند و تنها ابرقدرت جهان در همه جای دنیا براحتی و بدون مزاحمت دست به چپاول و غارت کشور ها بزند.

اما اینکه آمریکا در افغانستان از دیگاه برخی علما و "بظاهر" شعار تعدادی از مخالفان مسلح، مشکل اصلی صلح معرفی شده است، یک دسیسه ای بیش نیست. زیرا هر دوطرف موافق و مخالف در اختیار و کنترول آنان است. پس هرزمانی که بخواهند صلح در افغانستان ایجاد شود، کافی است یکطرف قضیه را اکمال نکنند تا طرف دیگر بر وی پیروز شود.

اکنون دیگر بر همه مردم مشخص شده است که آمریکا اگر بخواهد در این کشور دو روزه صلح می آید و نیاز به بهانه تراشی های دیگری نیست. اما آنچه مشخص است، آمریکایی ها فعلا و معلوم نیست تا چند سال دیگر، برای افغانستان صلح نمی خواهند اما مردم را همچنان درگیر غوغای جنگ و صلح نگهمیدارند تا روند طراحی های قبلی شان به درستی و دقت تمام به پیش برود. حالا در این میان چه تعداد دیگر از این مردم بی دفاع کشته و زخمی و آواره می شوند، برای شان مهم نیست.

طرفند دیگری که آمریکایی در افغانستان موفق به اجرای دقیق آن شدند، اختلاف میان رهبران سنتی و دور کردن این رهبران از مردم بوده است. تعدادی از این رهبران را با پول فاسد ساخته اند و تعداد دیگری را با چوکی و شهرت و مقام و برچسب های فساد اجتماعی.

اینک مردمی داریم بی پناه و سرخورده و آواره و از همه جا مانده و هر روز درگیر ناامنی های جدید و معضلات اجتماعی بی پایان. اما اینگونه نخواهد ماند و ظلم ظالم تا ابد پایدار نیست. صبر و حوصله و شکیبایی باید و فعالیت های فرهنگی اجتماعی منطبق با اصول اعتقادی.
در این هیاهو، خداوند بزرگ بداد ما برسد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
صلح
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   پیمان نظامی با آمریکا از اول اشتباه بود.
کرزی ترسید ولی اشرف غنی که مامور مستقیم امریکا بود باعجله امضا کرد و پارلمان هم با عجله تایید کردند و فکر کردند با امضای این پیمان افغانستان گل و گلزار خواهد شد. غافل از اینکه دست امریکا را در غارت و ناامنی باز کردند و به ان صبغه رسمی بخشیدند.
شیما کابل

>>>   Zareh
یکی از موارد که با پدرام و همفکرانش موافق نبودم، مخالفت سیاسی با پیمان نظامی و حضور نظامی آمریکا در افغانستان بود و او در واقع از آغاز سقوط طالبان تا امروز با حضور نظامی آمریکا مخالف بوده است. و اما حالا در این مورد با او همنظرم. آنچه آمریکا در افغانستان بدنبالش است، به نفع افغانستان نبوده است و نیست.

>>>   ترامپ برای ع وغ وعده داده که امریکا در طو ل 16 سا ل همه همو طنا ن شما را به خا طر منا فع شخصی خو د از بین برده است مگر حا لا من برای هر دو شما وعده می دهم که درخا ک شما نه انتحار و نه انفجار رخ خو اهد داد انها همه از طرف ما صورت می گرفت

>>>   تا جایی که در ستراتیژی جدید امریکا دیده میشود،عبارت از ادامه جنگ در افغانستان وگسترش آن در منطقه و کمترین آن پایگاه دابمی در متطقه و کنترول دایمی منطقه است.
از آنجایی که این ستراتیژی خلاف میل کشور های عضو پیمان شانگهای و اتحادیه اروپا و همسایه های افغانستان و کشور های عربی است،بنأ پیشنهاد میگردد تا مشترکاً جلسه یی را تشکیل دهند،تا راه برون رفت ازبن پروبلم دایمی که فعلاً دامن آنها را گرفته است و در آینده شاید این کشور ها به پروبلم های بیشتر ازین ناحیه دچار شوند،جستجو گردد.

>>>   نا گفته نباید گذاشت که عبن پلان جنگ طویل المدت افغانستان،در رمان بیل کلینتن در یوگوسلاویای سابق در نظر گرفته شد بود.اما کشور های اروپایی با سعی و تپ و تلاش خویش،رهبری تامین صلح را در منطقه با فرستادن قوای امنیتی بدوش گرفتند و تا امروز در منطقه صلح دوامدار تامین است.

>>>   حضوره نیروه های اشغالگر باعث ادامه جنگ و کشتار افغان ها خواهد بود . مردم افغانستان به نظامیان وحشی بیگانه نیاز ندارند بلکه نیازه جدی جامعه امروزی افغانستان صلح است . بجای انکه ترامپ بر طبل جنگ بزند به فکره راحل صلح و خروج کامله نیروهای خود باشد. افغانستان هیچ راحل نظامی ندارد و فقط تنها راحل ان که خوده جامعه افغانستان خواستار ان هستند صلح و ثبات است که متاسفانه خارجی ها مخالف ان است و هر دفعه بر اتش جنگ نفت میریزند و به جنگ طلبی و کشتار افغانها ادامه میدهند .
حبیب الله یوسف زی

>>>   كس كه اين وطن تكه تكه را اين مردم بيچاره را دوست نداره وطن ارام شود و مردم زندگي كند اين سبب هر چيز را به فال نيك نميگيرد هميشه منفي گرا است هر گپ را نزد مردم به مسخره ميگيرد نميگذارد كه مردم يك روشن را بيبند با اين أشخاص چه كرد

>>>   ترمب از افغانستان یورانیم مس طلا لاجوردوسایر چیز ها میخواهد ع وغ باید برایش آماده نماید چرا که داکتر صاحب عبالله را به عنوان ونخست وزیر یاد نموده است ببینید که چطور خشحالی میکند

>>>   Soraya Baha
ترمپ تا رسيدن به عمق استراتيژي خود طالبان ( سپاه اسلامي ناتو ) را نگه مي دارد
أمريكايي ها از سال ١٩٨٠ استراتيژي خود را ساخته بودند يعني از زماني كه شوروي ها افغانستان را اشغال كردند، آن زمان وليام كيسي رييس CIA سفري به پاكستان كرد و از حكومت ضياالحق خواست تا گروهي را كه با حكومت كمونيست كابل بجنگد بسيج كنند و پس از آن براي رفتن به آسياي ميانه و حوزه نفتي قفقاز گروهي را به نام اردوگاه شر بسازند كه هدفش همان طالبان بود و جنرال حميد گل نام ( سپاه اسلامي ناتو ) را پيشنهاد كرد تا بحران را به شمال افغانستان و ماوراي شمال گسترش دهند، چون حوزه نفتي قفقاز مي تواند براي دو صد سال كره زمين را نفت بدهد و چپاولگران اروپايي در اين تاراج سهيم شدند و جنگ را تا رسيدن به عمق استراتيژي خود در افغانستان ادامه مي دهند و از سوي ديگر براي توجيه جنگهاي منطقوي خود ، تروريزم را در افغانستان براي مردم خود عنوان مي كنند و حكومت هاي دست نشانده و فاقد پشتوانه مردمي و مزدور تمام عيار را براي ما بر مي گزينند تا برنامه هاي اين چپاولگران را عملي سازند با جاري كردن خون در كشور شان بدون كوچكترين عاطفه و احساس گناه . اين كه بوش چه گفت يا اوباما يا ترمپ تغييري در بهبود اوضاع افغانستان نمي آيد تا زماني كه خود يك ملت سرنوشت خود را با إيثار به دست نگيرد، اين جنگ هاي و بازي هاي سياسي ادامه دارد و مردم را گوسفندي و بيسواد در لجن تضاد هاي زباني و قومي و مذهبي فرو مي برند، چون يك ملت با سواد و أگاه و سربلند را چنين نمي توان در مسلخ تاريخ مثله كرد.
پايان

>>>   اگر دولت افغانستان به این فکر و خیال است که امریکا غربیها پاکستان نوکران خود طالبان را به میز مزاکره برگرداند یک خواب و خیال است و بس . امریکا غربیها پاکستان هیچ وقت دست از حمایت طالب داعش برنمیدارد. بدلیل که منافع درازمدت جنایتکاران غربی و پاکستان در نا امنی افغانستان گره خورده است.
احمد

>>>   صلح در افغانستان بدست دزدها و شیطانهای غربی ناممکن است.

>>>   ... و قاتلان امریکای انگلیسی صلح در افغانستان نمیخواهد. کفارهای غربی میخواهد که جنگ در میان افغانستان پاکستان به وجود بیاید.

>>>   ریش اش 30 سانتی و مطابق شریعت اسلامی..
نامش قطب الدين هلال..
رهبر حزب به اسم حزب اسلامی اسلامی اسلامی..
اما حقوق ماهوارش پول انگفتی مثلا 50000 هزار دالر امریکای توسط انگلیس ها پرداخته می شود..
و بعدش....
جهاد ما برای حفاظت از دین خدا فی آلارض و کاملا فی سبیل الله می باشد..
حزب اسلامی عجب.... شرم تان باد...
شمای که ماهوار پول خرچ دسترخوان تان توسط انگلیس ها پرداخت می شود و هنوز بنام خدا و دین انسان ها را می کشید مسولیت ده ها حمله برجان هم وطن های بی گناه ما را با کمال کثافت کاری تان بدوش می گیرید با کدام وجدان و شرف هنوز بر تفرقه دامن می زنید.
منبع اصل خبر: خنجانی تلوزیون

>>>   شوراي عالي صلح ماهانه ٥٠ هزار دالر به قطب الدين هلال يكي از اعضاي حزب اسلامي در كابل معاش و دستر خوان پولي پرداخت كرده است.
شوراي عالي اين پول ها را به آقاي هلال از كمك هاي انگليس پرداخت كرده است.
خنجاني

>>>   خنجانی از تلویزیون یک میگوید قطب الدین هلال ماهانه 50 هزار دالر آمریکایی را تحت عنوان «معاش و خرج سفره» از بودجهء شورای عالی صلح دریافت می کرده است.گفته می شود این 50 هزار دالر از کمک های «انگلیس» به حساب آقای هلال واریز می شده است.
هلال از چهره های برجستهء حزب اسلامی [شاخهء کابل] و از افراد نزدیک به گلبدین حکمتیار است.حکمتیار - رهبر این حزب از سالهای متمادی به این طرف فراری است.افراد این حزب در هماهنگی با سایر گروه های تروریستی،ده ها تن را درگوشه و کنار افغانستان با شعار «جهاد فی سبیل الله» به خاک و خون کشیده اند.
اگر حوصله داشتید، جملهء دوم متن را یکبار دیگر هم بخوانید.

>>>   سرنوشت کشور بدست جاسوسان وطن فروش ، غنی احمدزی ، جلالی ، احدی وخلیلزاد هم مهره های جاسوس امریکا هستند که برسرنوشت این سرزمین تحمیل شده ومیشوند ! کرزی یکی از جاسوسهای افتابی بود که هیچکس نمی شناختش وهیچ تاثیری بر این سرزمین نداشت ولی اوردنش وبر مردم تحمیلش ساختند ! مردمیکه رهبریشان به دست اجنبی وجاسوسهای خیانتکار گره خورده باشد ، روزگارش همین است که می بینیم !

>>>   معین وزیرخارجه میگوید تا دوماه دیگر ما صاحب دست آوردی درمورد صلح میشویم ! داکتر عبدالله میگوید تا شش ماه دیگر ممکن بتوانیم با اشرار درمورد صلح بجای برسیم ! رئیس جمهور میگوید که دیری نخواهد گذشت که ما به صلح دست یابیم !
از کدامش درست است ؟؟ دوماه ؟ شش ماه ؟ دیری نخواهد گذشت ؟؟
اما این سناتور بی معرفت چیزدیگر میگوید وطبق مـــــد روز ازانگریز وامریکا شکایت دارد !
ر

>>>   مشكل ما زخاير ومعادن ماست كه انگليس ها سالها به ان چشم دوخته بودند.
حالا توسط سگ هاى تعليمي خود انرا شمار ميكنند. وأين دزدان هنوز سالهىاى طولانيرا در در كشور ما به سر حاد بردند.
ح ع

>>>   زمانیکه عساکرروسی ازافغانستان برامدند آمریکائیها وغربیها هم درافغانستان نبود چرادردرآن زمان درکشور ماجنگ بود چراصلح نبود درحالیکه هیچ خارجی درینجا موجود نبود پس باید بپذیریم که مشکل درخود ما هم است تاکه مشکل خود مارا برطرف نسازیم تا زنده هستیم ازینگونه مشکلات نجات نمی یابیم

>>>   یک لیدرتوریسم گفت من مشتریم یک بازنشسته سازمان ملل بود ازاوپرسیدم که چراشماشم به جنایاتی همچون یمن پوشیده ایدگفت سازمان ملل...اقاماباامریکاقرارداد بستیم که هرکشوری به کشوری ماهمله کوند امریکا بدونی هیچ سوال ازماحمایت میکوند اگرامریکا هرجنایتی که درهرکشور مرتکب شود مامیگیم که نخیرم امریکانبوده ویاهم بوده هدفش خوبی بوده

>>>   امپریالزم لیتیم خوار امریکا نمنافقانه بر خورد میکند ، چگونه رهبران طالبان پاکستان را اززیر هربته پیدا میکند وتوسط بی پیلوت آنرا بدوزخ می فرستد اما درافغانستان هر روز سی چهل جوان اردو وپولیس شهید میشود اما یک نفر سرگروپ اشرار توسط بی پیلوت به قتل نمیرسد دیشب قوماندان امنیه یکجابا پانزده پولیس درالسوالی انار دره شهید والسئوالی سقوط داده شده ،
ر

>>>   کسانیکه مخالف بودند با آنها جنگیدید حالا باز چی گپ شد که یکبارشما مخالف شدید بادوست خود کس مخالفت نمیکند

>>>   روس ها هیچ وقت از ناموس افغانستان ستاره اوغان درست کرده به رقص نیاورده بود
روس ها هیچ وقت به ناموس وفرهنگ مردم تجاوز نکرده بود
روس ها هیچ وقت به کشور و دولت داری مردم کارنداشت
رفیق دور ازوطن

>>>   رفیق دور از وطن چرا بیخود نوشته میکنی؟تو مگر در ان زمان بوده ای؟تو مگر روس ها را به چشم دیده ای؟تو مگر از کارهای ان زمان روسها خبرداری؟اگر همین امریکا نمیبود هرروز یا هزاران نفر به دست طالب سربریده میشد یا از خاطر جنگهای داخلی هیچ کس زنده نمیبود.
ایمان

>>>   امريكا از مواد مخدر افغانستان سالانه 75 مليارد دالر عايدات دارد كه ازين مبلغ يك يا دومليارد را به دولت ودهاقين ميدهد

>>>   ایا کسانکی به جنایتکاران کمک و پناه میدهد باید ب انها پاداش داد تا در کار شان تشویق شوند یا انان نیز مجریم هستند؟؟؟؟
در هر روز طالبان جنایتکار دها شهروند مظلوم افغان را گردن میزنند ولی از ساخت فلمی که این جنایتکاران را و جنایت این ادمکشان را به نمیش بگزارد اصلا"خبری نیست که نیست چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ایا اگر امریکا در افغانستان نیامده بود کسی قادر به نفس کشیدن بود امروز؟؟؟؟
ایا در اطراف افغانستان شاهید امضای قرارداتها نستید؟؟؟؟
تا دیروز همین کشورها افغانها را به جنگ در برابری انها دعوت میکردند. باید از گزشتها درس گرفت. اگر امریکا افغانستان را ترک گوید دوباره افغانستان میدان تاخت و تازی کشورهای همسایه خواهد شد/
ادرس

>>>   امریکا حامی و پشتیبان طالبان است که از آنها حمابت صریح میکند. همه جوامع ملل و همه ملت های جهان امروز از این واقعیت آگایی حاصل نموده اند که تروریستها بدون کمک امریکا و انگلیس قدرت مقاومت یک ساعت را ندارند.
گرز رستم

>>>   آی اس آی بدون کمک امریکا هرگز شب را روز کرده نمیتوانند. اگر حمایت امریکا از سر پاکستان برداشته شود . پاکستان بدون مقاومت دو باره با هندوستان می پیوندد

>>>   /... وقتی که طالب افراد ملکی را مثل گوسفند میگشد همه شما ساکت هستید ولی حال که یک بمباران قطعااشتباهی رخ داده همه شما انسان دوست شده اید؟یک بمب امریکایی به اندازه همه کسانی که کشته میشوند ارزش دارد . در ان صورت کدام ..... به جز خود شما که برای مطرح شدن این دروغها را پخش میکنید این حرفهای مفت را باور خواهد کرد؟

>>>   واقا جای بسیار تاسف است که سندی ازجنایات خارجیهاکه زنان وطفلان وطن تو رابه خاک وخون میکشدو برای شما ارائه داده میشودکه توسط خودشان به نشر میرسدو این رامیرساند که ببینیدای افغانها چطور زنان وطفلان شمارابه قتل میرسانیم و شما کاری نمی توانیدبکنیدشما بعوض محکوم وتقبیح کردن و نفرت خوداز بیگانگان واجنبی هابه دفاع ازآنها می پردازید یا به حاشیه میروید تاکی نوکری وبندگی این خارجیها رامکنیداینهااگر غمخوار من وتو می بودندنمی گذاشتند وضعیت افغانستان به این حالت دچار شود مزدورانی به مثل طالب و جبهه شمال وغیره هم که کم ندارد به فرمایش امام حسین رضی الله تعالی عنه اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید
عطالله خواجه صدیقی

>>>   امريكا شيطان بزرگ

>>>   متأسفانه در ولایت هلمند درین رابطه هیچ تحقیقات صورت نگرفته است، جائیکه عساکر انگلیس اورانیوم اخراج میکند.
هنوز کجاست، صبر کنید، تا تمام این ممالک یکه با کرزی قرارداد امضأ کرده اند، شروع به استخراج معادن ما کنند. بعد خواهید دید، که تا چه اندازه مواد مسموم کننده کیمائی محیط زیست را برای مردم بیچاره مسموم خواهد ساخت. آبها و زمین های ما قابل استفاده نخواهد بود و مردم به امراض گوناگون مبتلا خواهند شد.
در افریقا همینطور کردند، در افغانستان نیز همینطور خواهند کرد.
نادر

>>>   خیل ناراحت کننده است که ما افغان ها به جای رسیده ایم که بر سر ما هرگونه سلاحایشان را امتحان میکنند نسل های اینده افغانستان را این گونه به طرز وحشت نا کی نا بود می کنند وبعد دم ازحقوق بشر می زنندچرا ما به خود نمی ایم اخر گناه ماچیست افغان بودن ما مشکل دارد یا مسلمان بودن ما که کفار مسلمین به جان مال این مردم تشنه هستند ایا از مردانگی مردان افغان خبر ندارن یا از غیرت شهامت . افغانهاراه نجات همان راه پدران مان است که برای پاسداری از این مرزوبوم دلیرانه جنگیدنند یک پارچه ومتحد بودنند این عکسها نشادهند ه ای ضعف ما است قدری فکر کنید که چرا این بلا برسر ما امده است .
باز گشت مسیح اله از ایران .سلام بر شرف وغیرت افغان

>>>   سلام دوستان هم وطنان عزیز من نام ‌ام مهدی است در استرالیا زند گی‌‌ میکنم. من با آنکه خودم مقسسر هستم از انکه از وطنی مون فراری هستم خودم را مقصر هم نه مدانم ولی‌ حققت این است که اگر در افغانستان هرچی‌ مگوزرد تقسرری همین دولت ماندن بقیرت است که از هم وطنان خود گوشته قدم روی مقام و پول مانده است اما خدا بر ان جیب دوستان لعنت کند. اگر دولت با ملت دست رو هم دهد پس آمریکا هیچ وقت نه میتواند که با ما مبارزه کند و هیچ طفلی هم با مشکل به دنیا نه‌ خواهد آمد.

>>>   این است نتیجه حکومت پشتونها در افغانستان
مردم افغانستان را خوار و ذلیل ساختند
دست افغانستان پیش همه ممالک دراز است
صالح از بدخشان

>>>   سلام بر ملت افغانستان...
یک دولت خودخواه و حیله گر مانند آمریکا که با افکار یک مشت فراماسون اداره میشود...پایه و اساسش اینست که با هزار و یک نیرنگ و فریب مخفیانه... یک کشور را یا با کشوری دیگر وارد جنگ میکند و یا جنگ داخلی در یک کشور راه میندازد...
اول دور ایستاده و به شما سلاح و مهمات میفرشد که همدیگر را بکشید...بعد شعار دادن رو شروع میکنه و به دروغ از شما دفاع میکنه...حالا به اسم حقوق بشر و آزادی و غیره.
بعد به شما حمله میکند و به اسم اراجیفی که گفته شد بر خاک و ناموس شما تسلط پیدا میکند و هزاران نفر رو میکشد و انواع و اقسام سلاح ها رو بر روی مردمتان آزمایش میکند...
و در حالی که تو فکر میکنی که کشورت را آباد و آزاد میکنند او در حال استخراج معادن و ثروت و میراث کشور توست...

>>>   این گناه از آمریکایی ها فقط که نیست. گناه از مردم است که سالها از طالبان حمایت کردند بدون اینکه به عواقب آن فکر کنند. این مردم بودند که طالبان را به عنوان یک حکومت پذیرفتند و این همان مردم بودند که سالها بی هیچ دلیلی بی گناهان را که از مردم خود ما بودند را کشتند. و این همان مردم هستند که هنوز از طالبان و وهابیت حمایت می کنند. آخر ای مردم چرا به عقل نمی آیید. بی دلیلی هم گناه را از جانب آمریکا ندانید. اگر شما فکر می کردید و از طالبان که دست پرورده پاکستان و عربستان است حمایت نمی کردید الان این وضعیت ما نبود. اگر به نام اسلام آدم بی گناه نمی کشتید این وضعیت ما نبود. اگر به نام سنت پیامبر زن های بی گناه را در خانه حبس نمی کردید و زن های بی گناه را به دلیل اینکه در جامعه فقط قدم زده و کار دیگر نکرده سنگسار نمی کردید این وضعیت ما نبود. این اجر دنیوی شماست به خاطر کارهایی که کرده اید و تا خودتان را اصلاح نکنید همین وضعیت خواهد بود. آمدید و با نام پیامبر و سنت تحجر را پیش گرفتید.

>>>   امیدوارم همه روزه جنایات پنهانی امریکای تروریست و مسلمان کش را افشا کنید تا به مزدوران شان ثابت شود که باداران شان بسیار ظالم و سنګدل هستند و یکروز خود شانرا (مزدوران شانرا) را هم بیرحمانه میکشند ویا ذوب خواهند کرد.
یک افغان

>>>   دیگر ما نباید دم از دموکراسی بزنیم دیگر بس است بسیار خود را فریب داده ایم این هم نتیجه دموکراسی کسانی که به این بهانه میخواهند ثروت و مقام داشته باشند و این که ۳۰ میلیون افغانستانی دیگر به چه مشکلاتی بر میخورند برایشان بیتفاوت است. حالا من از شما مقام پرستان و پول دوستان میپرسم چند سال زندگی خواهی کرد ۸۰ سال ۱۰۰۰ ولی بعد از آن خو هم مرک است با چه روی با جلال با عضمت کبریا روبرو میشوی چه جواب داری واقعاْ متاسفم که فریب این دنیا را خورده کمی خود را تکان بده هنوز هم سر وقت است کمی به حال مردمت اطفال و زنان غم کشیده این ملت دل بسوزان شاید فردا زنده نباشی .
منیر از نیویارک

>>>   امام خمینی رح به مسلمانان جهان هشدار داد بود که امریکا شیطان بزرگ است واقعا همین طور بوده است

>>>   ع وغ ..... و غلام امریکاهستند وبه زور و پشتیبانی امریکا سر مردم افغانستان حکومت میکنند
واگرحکومت مستقل میبود خودشان هم میفهمندکه حکومتشان فسادپیشه وبیکاره است و مردم هم میداند اما همین حکومت هرچی که است باید باشد چونکه امریکامیخواهد.امریکامیخواهدکه جنگ در کشور افغانستان تمام نشود تاآنها سودببرند آنهابتوانند چپاول وغارت کنند.معدنهای رنگارنگ افغانستان را امریکایهااز
صدسال پیش برسی وعلامتگذاری کرده بودند ووقتی شوروی در افغانستان آمدامریکایهاخون میگریستند که بزرگترین ثروت دنیارا از دست داده بودند ووقتی شوروی از افغانستان برامد زمینه مداخله امریکابیشترشد وبین مردم تفرقه انداخت وبرای خود در افغانستان جای پای بازکرد وبه بهانه نابودسازی القاعده وطالب واردصحنه شدکه در اوایل در همه جبهه هات شرکت میکردند دیدن برایشان که به نفع
شان نیست تلفات زیاد است وبه سرنوشت شوروی دچار میشوند وبه فکر پلان دیگر افتادند که همه مسولیت دفاعی را انداختند به گردن خود نیروهای اردوی ملی افغانستان که کشته و معلول ومعیوب افغانهاشوند همدیگر را بکشند دوطرف ولی منفعت وسود را امریکا و انگلیس ببرد شانزده سال است که امریکادر افغانستان درگیراست مگرطالب چقدر قدرت نظامی دارد از کجا تقویت و اکمالات میشود یک چیز ملومداراست کمکی که به نام مردم افغانستان تخصیص میدهند یک مقدارش را به مردم میدهند یکمقدارش را مزدوران میخورند ویک مقدارش هم ازطریق همین نوکران به طالب رسانیده میشود که جنگ ادامه داشته باشدبه امید روزیکه جنگ خانماسوز
در کشورما تمام شود وجای همه دشمنیهارا صلح ودوستی وبرادری بگیرد...
ش ی

>>>   باسلام امریکایها ومتحدانش به بهانه آموزش نظامی ومشوره دهی به نظامیان افغان لنگرانداخته اند ومعدنهای
افغانستان راپاکسازی کرده روان هستند وطالب هم به بهانه جهاد درمقابل خارجیها معدنهای قیمتی راچپاول میکنند واشرفغنی واشرفغنی وگرو چپاولگرش کمکهای که خارجیهابه مردم افغانستان میدهد چپاول میکنند و
دوباره به خودخارجیهابرمیگردانندجهادیهای هم که یک وقتی داد ازجهاد ومسلمانی میزدند وشعارمیدادندکه درکشورمسلمانی که کفارجای بگیردنمازهمگی باطل است حالابعداز چور وچپاول که کرده اند وبه حساب خودشان خوب(وندشانخورده) چنان خود راآرام گرفته اندکه ازسنگ صدامیبراید ازآنهانه یعنی کاملا درافغانستان زنگ چورکن چورکن نواخته شده هرکی خورد و بردنوشجانش
انهم نه چورهای کوچک وخورد و ریز همگیش ملیاردی
ودراین وسط اولادغریب بخاطر یک پول ناچیزمعاش سربازی قربانی میشود واصل عیش ونوش رادزدان میکنند...
بریالی ح

>>>   نه فقط در افغانستان بلکه در تمام دنیا و بخصوص در کشورهای اسلامی دخالت های امریکا وایجاد جنگ وخونریزی باهدف تضعیف رشد وانکشاف و از بین رفتن سرمایه وبه فقر وفلاکت رساندن انها امریکا دست دارد
چوکی پرست

>>>   Kakar
من تا بسيار وقتها مانند صديق پتمن فكر ميكردم كه اشرفغني از بركت ازدواج با يك خانم عرب لبناني وتحصيل در كشور لبنان حتما بزبان عربي هم آشنا است اما حالا ديدم كه اين خر تنها دم كمبود دارد ورنه خر تيار بوده است، قوتهاي استعماري هم براي خرسازي ملتها چه شعبده بازي هاي كه نميكنند

>>>   امریکا برای امریکا رحمت وبرای باقی همه زحمت میباشد این شیر درنده برای سیر نمودن شکم بچه های خود از هر طریق ممکن واز هر جا وهر کشور باید شکار نماید اگر مرحمت داشته باشند واز لطف ومهربانی کار بگیرند دیگر گرسنه می مانند و برای حدود سیصد ملیون انسان امریکای نان وغذاباید بدهند ودریم میان از حماقت ودنباله روی وخاصیت پست فطرتی عده ای چون عین وغین وکرزی وحکمتیار وسیاف وقانونی وامرالله صالح و... استفاده برده انها را از بودیجه ای کشور خودشان واز منابع مالی خودشان اجاره نموده به اهداف استعماری واستثماری خود زودتر میرسد درضمن امریکا وانگلیس والمان را نباید مورد ملامت قرار داد زیرا خاصیت انها استثمار واستعمار است اما اینها که در قید غلامی درامده وبه ملت وکشور خود خیانت میورزند نفرین باید کرد ومورد لعنت وعناد قرار باید داد
لالی از ننگرهار

>>>   امریکا با آندن آقای کرزی و آقای غنی به مقصد خود رسیده است . زره

>>>   امریکاه حذف اقوام غیر پشتون در ادارات و حاکمیت دولت میباشد و امریکا عامل در ج واژه افغان در تذکره های سایر اقوام میباشد . امریکا دفاع گری فاشیسم ونه تطبیق کننده دموکراسی ولیبرالیسم .
زره

>>>   افغانیهای اروپا و آمریکا دیده نمی دانند چی می خواهند، حالا از مردم مظلوم و بی اطلاع و نا آگاه چه توقع و انتظاری دارید؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است