نشریه تونسی: آمریکا عامل بیشتر فاجعه ها در جهان
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۲۱    ۱۳۹۷/۴/۱ کد خبر: 152136 منبع: پرینت

تارنمای نشریه «الرای التونسی » طی مقاله ای پیرامون استانداردهای دوگانه آمریکا در برخورد با تحولات منطقه ای و کشورهای مختلف نوشت، دخالت های آمریکا در امور داخلی کشورها و دولت ها عامل بیشتر حوادث فاجعه بار جهان است.

این نشریه تونسی افزود: بر خلاف ادعاهای دولت آمریکا، این کشور هیچ توجهی به حقوق بشر یا گروه های بشردوستانه ندارد. تصمیم های اخیر دولت آمریکا در مورد مردم فلسطین نشان داد که این کشور نژادپرست و در خدمت رژیم صهیونیستی است و از کشورهای استکباری حامی تفکرات دیکتاتوری حمایت می کند.

این تارنما اضافه می کند: دخالت آشکار آمریکا در امور فلسطین باعث ایجاد تنش و مشکلات امنیتی در منطقه و خشم مردم در کشورهای عربی و اسلامی شده است، این دخالت ها چهره واقعی آمریکا را نشان داد و نقاب از چهره این کشور برداشت.

الرای التونسی در ادامه نوشت: مردم منطقه اکنون دریافته اند که دولت آمریکا فقط به فکر منافع خود است و همه سخنان و ادعاهایش در مورد حقوق بشر، تنها برای پوشش گذاشتن بر نقض حقوق مردم و پیش بردن طرح های استکباری است. این کشور اکنون آشکارا در امور لیبی، تونس، یمن، سوریه، فلسطین و عراق دخالت می کند و این دخالت ها باعث ایجاد تنش و دشمنی بیشتر میان طرف های درگیر و تبدیل به مانعی در مسیر راه حل های سیاسی شده است.

این نشریه می نویسد: دولت آمریکا در هیچ کشور عربی و اسلامی به حقوق بشر احترام نگذاشته و تاریخ نیز ثبت کرده است.آمریکا با آفریقای غنی از منابع زیر زمینی چه کرده است و این مردم فقیر را چگونه به استثمار درآورد.

الرای التونسی در ادامه به نقل از «عبدالمجید العبدلی » استاد روابط بین الملل دانشگاه تونس نوشت: اوضاع حقوق بشر در جهان با خارج شدن آمریکا از شورای حقوق بشر بهتر می شود. از نظر مقام های آمریکایی، حقوق بشر در نظام های دیکتاتوری رعایت می شود اما در کشورهای مردم سالار نه. معیارهای آمریکا برای سنجش حقوق بشر بی ارزش است.

این استاد دانشگاه در ادامه این سوال را مطرح کرد که آیا حقوق بشر در فلسطین اشغالی که مردم فلسطین را بمباران می کند و آن ها را به قتل می رساند، رعایت می شود؟
وی در پایان گفت، خارج شدن آمریکا از شورای حقوق بشر یک تصمیم سیاسی است و نشان می دهد آمریکا احترامی برای سازمان های بین المللی که عضو آن است، قائل نیست. دلیل اصلی خارج شدن آمریکا از این شورا این است که قطعنامه هایی در محکومیت اسراییل صادر می کرد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نشریه تونسی
آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است