در وضعیت افتضاح دولت و ملت، سرباز قربانی شد
من به عنوان فردی از این ملت، در برابر سربازان دلیر امنیتی که با وجود این اوضاع افتضاح ملت و دولت بازهم در سنگرها مردانه می‌رزمند، احساس شرمساری و سر افگندگی‌‌ می‌کنم 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۷    ۱۳۹۷/۴/۲ کد خبر: 152141 منبع: پرینت

کسانی که انتظار دارند طالبان پس از ختم «آتش‌بس» دوباره دست به خلق جنایت و دهشت‌افگنی نزنند در واقع به شعور خودشان شک میاورند. هیچ منطقی وجود ندارد طالبی که بیش از 20 سال به نیرنگ‌های متفاوتی مردم را کشته و به خاک‌وخون کشانیده‌اند در سه روز آتش‌بس نمایشی تغییر سیاست بدهند و در برابر مردم و نیروهای امنیتی از مدارا و گذشت کار بگیرند.

اعلام آتش بس از سوی طالبان دوتا دلیل بیشتر ندارد.
اول: در این شکی وجود ندارد که تحریک طالبان یک گروه مستقل نیست. به عبارت دیگر، طالبان ابزاری است دست قدرت‌های منطقه و جهان و این گروه به هدایت و فرمان همین قدرت‌ها عمل می‌کنند. تحریک طالبان را به گروهی سلاح‌ به دست که فاقد شناخت کافی از دولت، ملت، جامعه و انسان است و وظیفه‌ای جز کشتن و ترور کردن ندارد خلاصه کردن عقلانی نیست. گروه طالبان یک تشکیل بزرگ و دارای لایه‌ها و ساختار نظام‌مند است. آنهای که رو در رو با نیروهای امنیتی می‌جنگند، آنهایی که خودشان را انتحار می‌کنند یا دست به حملات گروهی در شهرها می‌زنند نیروهای جنگی طالبان هستند، نه اعضای ارشد و صاحب مقام و منصب این گروه. آنها شناختی از جامعه، از مردم، از دین و از دنیا ندارند و فقط به عنوان یک ابزار کار گرفته می‌شوند. این افراد حتی اگر خواستار صلح باشند کار ساز نیست. ردۀ دوم فرماندهان و مسوولان محلی گروه طالبان هستند که نقش لابی‌ و پل ارتباطی میان تمویل کنندگان و نیروهای جنگی این گروه را بازی می‌کنند.

نیروهای امنیتی افغانستان سال‌ها است که در آتش‌بس و حالت تدافعی قرار دارند، در سال‌های پیش نیز دولت افغانستان از گروه طالبان درخواست می‌کرد به مناسبت روزهای عید دست از حمله و جنایت بردارند، چرا طالبان به این خواست اعتنا نمی‌کردند؟

در واقع آتش‌بس سه روزۀ طالبان با دولت افغانستان در نتیجۀ توافق دولت افغانستان با پاکستان صورت گرفته است. به دنبال کشته شدن رهبر طالبان پاکستانی در خاک افغانستان، پاکستان موافقت کرد که طالبان را به یک آتش‌بس سه روزه فرمان بدهد. دولت افغانستان از این جریان به صورت کامل واقف است، پافشاری اشرف غنی رییس جهور نیز برای گرفتن این سه روز آتش بس نه برای توقف خون و خون‌ریزی بلکه برای جلب حمایت و اعتماد اذهان عامه برای خودش بود که ظاهراً از این کار نتیجۀ دلخواهش را بدست آورد.

دوم: به نظر میرسد که طالبان با آتش بس خود دو نشان را هدف قرار دادند. در کنار اینکه این گروه به صورت بی‌پیشینۀ مورد استقبال دولت و مردم قرار گرفتند، در سه روز که به صورت آزادانه در هر نقطه‌ای از شهرها گشت و گذار کردند تمام خلاها و شکاف‌های امنیتی و استخباراتی را شناسایی کردند تا با استفاده از این شکاف‌ها حملات هدفمندی را راه‌اندازی کنند. در کمتر از پنچ روز از ختم مهلت آتش بس طالبان، این گروه بیش از 100 نیروی امنیتی را در نقاط مختلف کشور کشته‌اند و نیز در برخی ولایت‌ها پیشروی دارند. همین اکنون ولسوالی‌های آب‌کمری ولایت بادغیس و خواجه‌ سبزپوش ولایت فاریاب در آستانۀ سقوط قرار دارند و در اکثر ولسوالی‌های فراه، قندهار، تخار جنگ شدید جریان دارد. این دستاورد برای طالبان در نتیجۀ همان آسیب‌شناسی طالبان از شکاف‌های امنیتی صورت گرفته می‌تواند.

طالبان در این آتش‌بس خود بیش از هر جناحی سود بردند. این وسط خوش‌بینی‌های ساده‌لوحانه ملت برای صلحی که سر و ته آن معلوم نیست، جفای بسیار بزرگ به کسانی است که برای حفظ جان مردم و مال مردم سینۀ شان را سپر کرده‌اند. بی احترامی به جان‌نثاری ها و قربانی‌های نیروهای عزیز امنیتی خیانت است. تازه کردن زخم خانواده‌هایی است که فرزندان‌شان را در صفوف ارتش یا پولیس از دست داده‌اند. وضعیت افتصاح‌تر و مسخره‌تر از نیست که گروه طالبان در برابر همین ملت بی‌حافظه دست به چه جنایت‌های فجیعی نزد و اما ملت آنها را در سر شانه‌های‌شان بلند کرده و برای‌شان سواری دادند.

من به عنوان فردی از این ملت، در برابر سربازان دلیر امنیتی که با وجود این اوضاع افتضاح ملت و دولت بازهم در سنگرها مردانه می‌رزمند، احساس شرمساری و سر افگندگی‌‌ می‌کنم. متاسفم سرباز!

حمید فرهادی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فرهادی
سرباز
نظرات بینندگان:

>>>   Arianfar
دعای دیرهنگام شیوخ عرب ،خینه پس از عید و نوشداروی پس از مرگ را ماند.
شگفتا! عربستان یکی از آفرینندگان طالبان و تمویل کننده همیشگی این گروه، پس از این که این گروه ضاله کشور را به آتش کشیدند، دولت مجاهدان را سرنگون کردند و زمینه اشغال آن را نخست از سوی پاکستان و سپس هم امریکا فراهم آوردند، برای آشتی ان با دولت کابل دعا می کند.
پرسشی که مطرح می گردد، این است که چرا شیوخ مرتجع عرب در سه دهه گذشته به طبل جنگ کوبیدند و اکنون منادی صلح گردیده اند؟

>>>   سخن_اخر يكبار ديگر به همه والدين گرامي اعلان ميكنم كه اولاد تان را نگذاريد به صفوف نيروهاي أمنيتي به خصوص در جبهات جنگ جنگ افغانستان يك جنگ پلان شده با رهبري غني اتمر استانكزي و دار دسته شان به همكاري پاكستان عربستان انگليس و امريكا هست و براي أهداف امريكا اين جنگ را راه انداخته اند از اولادهاي تان مواظبت كنيد تا باشد در سوگ فرزند جوان تان نشينيد.

>>>   Najib Salam
تمامى تلاش غنى و تيم شوؤنيستش براى متحد ساختن نيرو هاى قبيله يى پشتونتبار است ، مهم نيست اين نيرو ها چه مى خواهند ، غنى براى پشتونيزه كردن جامعه به اين نيرو ها ضرورت دارد، مهم نيست طالب باشد و يا حكمتيار و يا هم تنى و گلاب زوى ، غنى مى داند كه بدون همكارى اين نيرو ها برايش مشكل خواهد بود براى پلان هاى بلند مدتش در راستاى يونيفورم ساختن جامعه به نفع منافع تبارى اش سرمايه گذارى كند .
نخبگان سياسى پشتون در نهايت همه به همان ارزش تبارى پشتونوالى پا بند اند و ساير مسايل براى شان اهميت ندارد . تيم فاشيست غنى تلاش مى كند تا اقوام غير پشتون را به حاشيه براند ، آنها را در رقابت معاونيت سياسى و حكومتى بگمارد و از اتحاد شان جلوگيرى كند.

>>>   Shahin Khorasani
دکتور لطیف پدرام امروز شنبه در مجلس نمایندگان:
-طرح صلح با طالبان فقط در چهارچوب جمهوری فدرال برای ما پذیرفتنی ست.
-ما شمالی ها برای دادن هرنوع قربانی برای تامین صلح با مدیریت غنی موافق نیستیم.
صلح را دوست داریم اما نباید قربانی دادن ها به زیان اقوام غیر پشتون باشد.
-در مقابله با هر نوع انارشی به نام صلح ما خواهان محلی کردن امنیت برای دفاع از مردم مان هستیم.
-خیانت ملی در ازای تحکیم حاکمیت یک قوم بر کابل مثل دوران معاهده ی گندمک و خیانت سدوزایی ها را محکوم می کنیم.
-ما در برابر توزیع مخفیانه و یا آشکار تذکره های الکترونیکی غنی مقابله می کنیم.
-سکوت های مقطعی به معنای تسلیم شدن نیست به معنای اتخاذ تدابیر جدید است.
-ما برای جلوگیری از ظلم و تعدی بر حقوق اقوام ایجاد جمهوری اسلامی فدرالی خراسان را مطرح کرده ایم و بر آن پافشاری می کنیم.

>>>   Saboor Raheel
۶۰ نفر از تاجیکان بادغیسی توسط فاشیستهای مذهبی افغان در تبانی با فاشیستهای تکنوکرات افغان که بر ارگ حاکم شده اند، در ولسوالی آب کمری و بالامرغاب ولایت بادغیس به قتل رسیده اند.
ارگ و تیم فاشیست تکنوکرات افغان سالهاست ولایت بادغیس را در چنگال فاشیزم مذهبی افغان رها کرده است و برای تامین اهداف خود همیشه یک افغان را در آن ولایت والی مقرر می کند.

فاشیزم افغانی حاکم بر ارگ با مدارا با هزاره ها قصد دارند تاجیکان را سرکوب کنند و بعد از آن به حساب هزاره ها هم برسند. هرچند فاشیزم مذهبی درین مدارا با ارگ همنوا نیست. بدین ملحوظ به خاطر عدم هماهنگی افغانهای ارگ با افغانهای طالب، هزاره ها کمتر مورد حمله قرار میگیرند. این در حالیست که در برابر تاجیکها فاشیزم افغان ارگ و فاشیزم افغان طالب در هماهنگی تام و تمام قرار دارند.

قتل عام تاجیکان از کندز تا بادغیس و از فاریاب تا فراه برنامه فاشیزم افغان حاکم بر ارگ در تبانی با فاشیزم افغان طالب می باشد. تاجیکان سراسر کشور باید با هم متحد شوند. تیم حاکم بر ارگ تا نابودی و برده گی کامل تاجیکان از پا نمی نشینند. صف واحد علیه فاشیزم باید تشکیل گردد.

>>>   Ahmadi
کشور اشغال شده استقلال ندارد!!!

نیروهای خارجی نظامی و ملکی به رهبری امریکا و ناتو در افغانستان از مصونیت مطلق و همه جانبه قضایی برخوردار اند و حتی اگر مرتکب فاجعه بارترین و ضد انسانی ترین جنایت ها علیه مردم بی گناه غیر نظامی کشور ما شوند بار بار هم جنایات بزرگ بشری نمودند که دولت و دستگاه قضایی حق پیگرد کیفری و مجازات عادلانه آنها بر پایک قوانین قضایی داخلی و حتی بین المللی را ندارند.
مردم حق انتخاب رای و خود ارادیت را نداشته و نمونه اش نشست بن ‌و چند دور از انتخابات ریاست جمهوری در کشور میباشد.

همچنان طالب از مصونیت کامل برخوردار بوده و کس اجازه ندارد که از جنایات طالبان که هر روز خون مردم و سربازان مظلوم درمانده کشور را میریزند، بپرسد و در مقابل اعتراض نماید. !!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است