جلریز در آتش و خون
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۴    ۱۳۹۷/۴/۲ کد خبر: 152150 منبع: پرینت

طالبان شاهراه ورودی مناطق مرکزی را در میدان وردک مسدود کرده و صدها موتر در دو طرف این شاهراه، گیر مانده اند.
گزارش شده است که در این امتداد بیشتر از 16 پوسته سقوط کرده و طالبان به سمت « سیاه خاک » در حال پیشروی می باشند.
در اثرحملات طالبان ۱۲ نفر کشته و بیش از ۳۷ نفر اسیر و هزاران مسافر در اوج اضطراب و وحشت حملات طالبان قرار دارند و منتظرند که تادولت نیروهای دفاعی بفرستد، اما تاجاییکه دیده میشود، دولت به بهانه آتش بس، سکوت کرده است و فاجعه دارد ابعاد بزرگتر و گسترده تری بخود بگیرد.

برادر یکی از کاربران فیسبوک در تماس تلفنی گفته است که: لحظه به لحظه طالبان به ما نزدیک میشود و مسافران همه لحظه شماری حملات آنها را برخود دارند. در اینجا تلفن ها آنتن نمیدهند و من حداقل سه تا جهار کیلومتر به کوه بالا شده ام و برایت ( برادرش ) زنگ زدم. همه خانواده ها هنوزاز سرنوشت مسافران خود خبر ندارند.

اگر دولت اشرف غنی با فرستادن نیروهای کمکی دفاعی، به داد مردم مناطق مرکزی ( هزاره ها ) نرسد، این بدان معنا است که در خلق فاجعه با طالبان همسو بوده که سوره عقد آن در آتش بس یک جانبه دولت خوانده شده است. در جانی خیل پکتیا، فیصله ای مناطق امن برای طالبان شکل میگیرد، اما در جلریز و میدان وردک، هزاره ها را به رگبار می بندند، راه را بر مسافران می بندند و اسیر میگیرند.

هرگاه چنین فاجعه ای گسترده شود، دولتیان و والیان هزاره تبار مقصران درجه اول این جنایت تاریخی است. آنها از نام هزاره صاحبان کرسی شده اند، اما اگر در روزهای مرگ و زندگی تبارش، چشمان شان را به روی تحمیل فاجعه برهزاره نمی بندند. به دولت برای فرستادن نیروهشدار بدهند. در صورتیکه دولت به هشدار شان بها ندهد به وجدان انسانی خود مراجعه نموده، رسماْ استعفا نموده و در کنار مردم شان بایستند. باز آنوقت خواهیم دید که اشرف غنی چگونه میتواند حکومت کند؟ چون گفته اند که « زور مردم، زور خدا است. »

وضعیت کنونی جلریز و میدان وردک، فاجعه بار است، اگر دولت و دولتیان هزاره، به داد مردم نرسند، مطمین باشند که صدای ملت خاموش نمیشود و صداهای تعصب و تبعیض و نوکران هزاره ای شان را به گورستان تاریخ خواهد سپرد. چون دیگر کارد به استخوان رسیده است. برای طالب در جنوب « مناطق امن و صلح » ایجاد میکنند، اما در مرکز و شمال آنها را به جنگ و خلق فاجعه تشویق می نمایند.

علی تقوایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تقوایی
جلریز
نظرات بینندگان:

>>>   Arianfar
امنیت باید بومی شود. دولت توان تامین امنیت را ندارد. هراتیان باید همه مسلح شوند و امنیت خود را بگیرند. باید امنیت هر شهر و هر ده از سوی خود باشندگان تامین شود. باید والی، ولسوال، علاقه دار و شهردار همه از خود هرات باشد. مردم باید خواست های مشروع خود را با جدیت مطرح کنند. در غیر آن کشتارهای زنجیره یی به راه خواهد افتاد.

>>>   Allahyar
جنازه ۱۷ تن از شهدا که شب گزشته توسط جنایت کاران طالب در ابکمری دست جمعی به شهادت رسیده اند
هر کسی بالای فاشیزم رحم میکند و این جنایت کاران پست فطرت را برادر خطاب میکنند لعنت شان باد
ای ملت خو برده بپا خیزید که دشمن عزت و ناموس تان در فکر دلیل ساختن شما برده گرفتن شما و ناموس تان هست
تا چی وقت خواب غفلت بسر میبرید بپا خیزید که فردا دیر هست

>>>   آزادی AZADI
اوغانستان یگانه کشور در جهان است که سربازش هیچ ارزش ندارد.
روزانه صدها سرباز بخاطر هیچ کشته میشوند. هیچ کس ابرو خم نمیاورد. جان سرباز بیچاره را به اندازه یک مرغ ارزش نمیدهند. سرباز بیچاره جان میدهد و مقامات کشور شدید در فکر دزدی و خویش خوری و قوم گرایی استند. هیچ مقامی تا کنون بخاطر کشته شدن روز افزون سربازان حس جگرخونی و تشویش نکرده است. بازهم میخواهند با طالبان همتبار خود معامله کنند و زمینه را مساعد میسازند تا سربازان بیچاره از پشت خنجر زده شوند. ای وای سرباز بیچاره

>>>   وقتی ما خود ما به خود ما رحم نمیکنیم پشتون و دولت چی رحم کنه
چهل سال است تورن امان و طالب هزاران هزار جوان را به رگبار بسته
که خواسته که تورن امان را از بین ببره و یا کی خواسته چشم سرخ به این وحشی ها نشان بدهد
وقتی همه آرام تماشا میکنه طالب که مزدور است هر کاری که از دستش بیاید میکنه فقط یک نفر را کشت ده نفر را بکشین یک تا اسیر گرفت ده تا اسیر بگیرین تا بفهمه
تا حال هزاران کشته دادیم ولی یک هزار باید فدای باشیم تا هزاران مفت از بین نرویم

>>>   این شد دولت مرگت باد اشرفک.
احمد تالقانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است