بحث منطقه امن برای طالبان در جلسه امروز مجلس
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۱۲    ۱۳۹۷/۴/۲ کد خبر: 152154 منبع: پرینت

بخش هایی از کشور به طالبان واگذار می شود و ولایت پکتیا در اولین قدم برای طالبان منطقه امن اعلام خواهد شد.
نمایندگان مجلس، در نشست عمومی امروز، از آتش بس و واگذاری مناطقی به طالبان بنام منطقه امن طالبان سخن گفته و به گفتگو پرداختند.

رییس مجلس، آتش بس و چگونگی گفتگو با طالبان را مبهم می‌داند و تأکید می‌ورزد که مردم از روند پنهانی و ناروشن صلح پشتیبانی نخواهند کرد.
عبدالروف ابراهیمی افزود: صلحی که گُنگ باشد و صلحی که از مردم افغانستان پنهان باشد ما قطعاً قبول کرده نمی توانیم.»

عبدالطیف پدرام، اظهار در جلسه علنی امروز مجلس گفت: «ما با این صلح تحت مدیریت آقای غنی و مدافعان خارجی شان واقعأ نگران هستیم و بسیار روشن و صریح می گویم که هیچ نوع توطیه ای برای ما پذیرفتنی نیست.»

فوزیه کوفی، نیز بیان داشت: «خوب است که ما همین میکانیزم را در جریان قرار بگیریم یک توافقی بالایش وجود داشته باشد یک تعریف مشترکی وجود داشته باشد و پروسه صلح منحیث یک وسیله استفاده نشود که یک گروه برود و گروه دیگر بیاید.»

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   ‎عمر راوی‎ Moqeem

آگاهینامه
خراسانیان گرامی . همانگونه که میدانید دولت فاسد کابل برای از میان بردن داکتر پدرام نقشه های جدی روی دست دارد. همچنان داکتر پدرام را از جهت های مختلف و به شکلهای گوناگون تحت فشار و محاصره قرار داده اند. شرایط را برای پدرام گرامی ما بسیار تنگتر و دشوارتر ساخته اند. داکتر پدرام به حمایت های بیدریغ مادی و معنوی ما نیاز دارد. بیایید دست به دست هم دهیم و این شخصیت مبارز عدالتخواه را که دربرابر ظلم و ستمگری و فاشیزم اوغانی دلیرانه مبارزه میکند، همه جانبه پشتیبانی کنیم و به حد توان خویش برایش یاری رسانیم. برای سازماندهی بهتر یاری رسانی به داکتر پدرام ، (( شبکه همیاری با داکتر عبداللطیف پدرام )) ساخته شده است. پیام مفصل این شبکه به زودی در دسترس شما عزیزان قرار میگیرد و جزییات بیشتر به آگاهی تان رسانیده خواهد شد . به ویژه از خراسانیانی که در خارج کشور به سر میبرند می پرسیم که آیا میخواهید به داکتر پدرام از نگاه مادی و معنوی یاری رسانید؟! راه های کومک رسانی و نام و نشان افراد مورد اعتماد داکتر پدرام را در پیام بعدی به زودی نشر خواهیم کرد.
( از طرف : شبکه همیاری با داکتر عبداللطیف پدرام )
خواهشمندیم این آگاهینامه را به طور گسترده به اشتراک بگذارید و بازتاب دهید.

>>>   Saboor Raheel
۶۰ نفر از تاجیکان بادغیسی توسط فاشیستهای مذهبی افغان در تبانی با فاشیستهای تکنوکرات افغان که بر ارگ حاکم شده اند، در ولسوالی آب کمری و بالامرغاب ولایت بادغیس به قتل رسیده اند.
ارگ و تیم فاشیست تکنوکرات افغان سالهاست ولایت بادغیس را در چنگال فاشیزم مذهبی افغان رها کرده است و برای تامین اهداف خود همیشه یک افغان را در آن ولایت والی مقرر می کند.

فاشیزم افغانی حاکم بر ارگ با مدارا با هزاره ها قصد دارند تاجیکان را سرکوب کنند و بعد از آن به حساب هزاره ها هم برسند. هرچند فاشیزم مذهبی درین مدارا با ارگ همنوا نیست. بدین ملحوظ به خاطر عدم هماهنگی افغانهای ارگ با افغانهای طالب، هزاره ها کمتر مورد حمله قرار میگیرند. این در حالیست که در برابر تاجیکها فاشیزم افغان ارگ و فاشیزم افغان طالب در هماهنگی تام و تمام قرار دارند.

قتل عام تاجیکان از کندز تا بادغیس و از فاریاب تا فراه برنامه فاشیزم افغان حاکم بر ارگ در تبانی با فاشیزم افغان طالب می باشد. تاجیکان سراسر کشور باید با هم متحد شوند. تیم حاکم بر ارگ تا نابودی و برده گی کامل تاجیکان از پا نمی نشینند. صف واحد علیه فاشیزم باید تشکیل گردد.

>>>   Amirzada
بجای متهم کردن کشور های دیگر در حمایت از تروریزم طالبانی بهتر است در مقابل دروازه اشرف غنی در ارگ کابل و دروازه گلبدین قصاب کابل تحصن کنید که چرا جنایات طالبان را عفو می کنند و تروریست ها را فرزندان محبوب شان می نامند و عملیات انتحاری را استشهادی می گویند.
هم چنان از مردم خود بخواهید که به تروریستان در خانه ها و دهات خود پناه ندهند. شما باید دنبال مقصر اصلی باشید. کشور های خارجی از تروریزم قومی شما به نفع خود استفاده می کنند. این کاروان های صلح کاذب هرگز به صلح نمی رسند.

>>>   Ibrahimi
اين هم سهم ما از وكيل...!
نذير احمدزي يكي از وكلاي مورد حمايت رييس جمهور است، محافظين او هر از گاهي همراي پوليس درگير و گاه گاهي سرك نيز بسته ميشود، امروز حين درگيري اوباشان او با پوليس دو موتر ملكي تخريب و شيشه چند آپارتمان هم فرو ريخته است...

>>>   غنی طالب ها را مانند گلبدین می اورد خاطر جمع باشید

>>>   لطیف پدرام امروز شنبه در مجلس نمایندگان:

-طرح صلح با طالبان فقط در چهارچوب جمهوری فدرال برای ما پذیرفتنی ست.

-ما شمالی ها برای دادن هرنوع قربانی برای تامین صلح با مدیریت غنی موافق نیستیم.
صلح را دوست داریم اما نباید قربانی دادن ها به زیان اقوام غیر پشتون باشد.

-در مقابله با هر نوع انارشی به نام صلح ما خواهان محلی کردن امنیت برای دفاع از مردم مان هستیم.

-خیانت ملی در ازای تحکیم حاکمیت یک قوم بر کابل مثل دوران معاهده ی گندمک و خیانت سدوزایی ها را محکوم می کنیم.

-ما در برابر توزیع مخفیانه و یا آشکار تذکره های الکترونیکی غنی مقابله می کنیم.

-سکوت های مقطعی به معنای تسلیم شدن نیست به معنای اتخاذ تدابیر جدید است.

-ما برای جلوگیری از ظلم و تعدی بر حقوق اقوام ایجاد جمهوری اسلامی فدرالی خراسان را مطرح کرده ایم و بر آن پافشاری می کنیم.

>>>   آزادی AZADI
اوغانستان یگانه کشور در جهان است که سربازش هیچ ارزش ندارد.
روزانه صدها سرباز بخاطر هیچ کشته میشوند. هیچ کس ابرو خم نمیاورد. جان سرباز بیچاره را به اندازه یک مرغ ارزش نمیدهند. سرباز بیچاره جان میدهد و مقامات کشور شدید در فکر دزدی و خویش خوری و قوم گرایی استند. هیچ مقامی تا کنون بخاطر کشته شدن روز افزون سربازان حس جگرخونی و تشویش نکرده است. بازهم میخواهند با طالبان همتبار خود معامله کنند و زمینه را مساعد میسازند تا سربازان بیچاره از پشت خنجر زده شوند. ای وای سرباز بیچاره

>>>   صفحات فیس‌بوک پُر است ازخبرهای خونین. قتل، ترور، تجاوز بر زن، سقوط شهرستان، شهادت سربازان، سر بریدن، خودکشی و...
این آمارها نشانه‌ی از موجودیتِ یک حکومت فاسد، بی‌ریشه، فاسق و تقلبی است. مردم هر روز در گوشه و کنار کشور تاوان یک حکومت فاسد را می‌پردازند. همین امروز شام یک زن را افراد نا‌شناس در جلوی چشمان کودکانش در بازار چاریکار سر بریدند.
صفحات فیس‌بوک پر است از خبرهای خونین، این خبرها همه‌اش لکه‌ی ننگ است بر جبین مقام‌های مفسد حکومت وحشت ملی.

>>>   من اگر به عویض طالبا ن باشم برای صلح شرایط ذیل را می گذارم
-- در افغا نستان شریعت اسلا می نا فز شود
شما قضا وت کنید که زنان و دختران به چه سویه گشت . گذار می کنند
-- در دفاتیر دختران به چه سویه می ایند حجاب اسلامی هر گز مراعت نمی شود
قوای خارجی باید هر چه زودتر از وطن اخراج شود

>>>   ازین حالت که درین حکومت تنظیم های جهادی دیدیم هرکس بیاید بهتراست ولو داعش . طالب که هزار مرتبه ازین ....خوبتر است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است