جنرال مرادعلی مراد را به حال خودش رها کنید
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۵۹    ۱۳۹۷/۴/۲ کد خبر: 152159 منبع: پرینت

آقای جنرال مرادعلی مراد را به حال خودش رها کنید ، ایشان انسان عاقل ، بالغ و تیز هوش است که خوب می تواند از خود نمایندگی کند و برای خود تصمیم بگیرد که چه باید بکند و چه باید نکند ، انصافا هیجگونه نیاز به وکیل مدافع نه دارد.

گذشته از آن نوحه سرای و همدردی برای آقای مراد کدام درد را دوا نمی کند ، درد مردم افغانستان در مجموع و درد هزاره ها به خصوص درد یک فرد نیست که در کدام پست ایفای وظیفه می کند ، درد اساسی مردم افغانستان سیستم مبتنی بر تبعیض است که در آن افراد در هر کجای این سیستم که قرار داشته باشد یک مهره از زنجیره همین سیستم است که باید در خدمت همین سیستم خود را عیار نماید.

پس بهتر است به جای داد و واویلا برای رفتن و آمدن این و یا آنکس توان خود را ولو اینکه اندک باشد هم برای انسانی سازی نظام در افغانستان متمرکز نمایید تا اینکه همه اقوام کشور اعم از پشتون ها ، تاجیک ها ، هزاره ها ، اوزبیک ها و تمام اقوام کشور نظر به اصل شایسته سالاری وارد خدمت در نظام شوند ، واقعا درد آور است که بسیاری ها به جای اینکه در عمق سیاست وارد شوند در سطح آن بازی می کنند که در این صورت هم خود را به مسخره می گیرند و هم مخاطبان خود را ، اگر مشکل افغانستان به یک فرد و جایگاه آن فرد ارتباط می‌ داشت ، بسیار به آسانی قابل حل بود ، لذا مشکل افغانستان بالاتر از آن است که در دایره یک فرد حل گردد.

حسن علی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنرال مراد
حسن علی
نظرات بینندگان:

>>>   در کشور که شایسته سالاری مبنایی کار نیست فقد روابط و ظوابت بر اساس نژاد تعین میشود چه توقع میرود؟

>>>   Ahmadi
کشور اشغال شده استقلال ندارد!!!
نیروهای خارجی نظامی و ملکی به رهبری امریکا و ناتو در افغانستان از مصونیت مطلق و همه جانبه قضایی برخوردار اند و حتی اگر مرتکب فاجعه بارترین و ضد انسانی ترین جنایت ها علیه مردم بی گناه غیر نظامی کشور ما شوند بار بار هم جنایات بزرگ بشری نمودند که دولت و دستگاه قضایی حق پیگرد کیفری و مجازات عادلانه آنها بر پایک قوانین قضایی داخلی و حتی بین المللی را ندارند.
مردم حق انتخاب رای و خود ارادیت را نداشته و نمونه اش نشست بن ‌و چند دور از انتخابات ریاست جمهوری در کشور میباشد.
همچنان طالب از مصونیت کامل برخوردار بوده و کس اجازه ندارد که از جنایات طالبان که هر روز خون مردم و سربازان مظلوم درمانده کشور را میریزند، بپرسد و در مقابل اعتراض نماید. !!!

>>>   اقای که این نظر را نوشتین ای کاش این احساس را قبل از اینکه اقای مراد به این پوزیشن برسد بیان میکردین میگفتیم که واقعا شما انسان خوبی میبودین مگر افسوس که اقای مرا در وظیفه های قبلی خویش چی کرد این را تاریخ بیان خواهد کرد نه اقا مراد بلکه تمام کسانیکه به پوست های بلند کماشته شدن جز خیانت خدمت نکردن تاوقت که در پوست های بلند بودن هیچ خبری نبود نه از وطن ونه از ملت وخیانت وقت که به وظیفه های پاین امدن ویا سبک دوش شدن باز تمام مقامت را به خیانت متهم میسازند تا اون دور با همان خاینین یکجا کار میکردن ودزدی میکردن وقت که از مقام کناره رفتن باز انسان خوب وطن پرست میشوند تا حال جز اقارمضان بشردوست دیگر همگی تان خاین به این وطن بودین واستین با اجازه که صد سال پیش امریکاه مردم افغانستان را تحقیق وارزیابی کرده بود وسه گذینه را کشید
۱- مردم افغانستان تعبیض دارد
۲- مردم افغانستان احساس وطن ندارند
۳- مردم افغانستان در مقابل پول برادر خود را میکشند
این سه گذینه از اول افغانستان بود مگر کم حال دراوج احیری ان رسیده هیچ کس تا حال پیدا نشده است که به نفع این کشور کار کند جز منافع شخصی شان پس از همگی خواهش داریم که بی طرفانه بگویند یکی این ها خدمت نکرده اند جز خیانت اگر کدام شان خدمت میکنند چرا در مطبوعات اعلان نمیکند وچهره ها کثیف خاینین را افشاه نمیکنند وقت که در قدرت است هیچ خبری نیست باز که ازقدرت باز ماندن دردنیا فغان میکنند که خیانت در این دولت است پس از این معلوم میشود که همگی شان خاینین استند که خداوند همگی شان را به قهر خود گرفتار کنند که همگی را به ماتم غم شاندن

>>>   من به حیث یک افغان بالای جنرال صاحب مراد افتخار میکنم. دزد نیست و نمیترسد...

>>>   او را قصدآ معاون وزیر دفاع درامور امنیتی شهر کابل مقرر کرده اند.
زیرا میدانند که هزاران طالب در اثر پروگرام آتش بست در شهر کابل مستقر شده اند و منبعد حملات انتحاری را براه می اندازند و گناه این همه را بدوش جنرال مراد می اندازند که امنیت کابل را گرفته نتوانست و او را به پارلمان استیضأ خواهند کرد و چند داو و دشنام نیز نثارشخواهند کرد و بعدآ با رای عدم اعتماد او را بر طرف خواهند کرد.
و اگر امنیت کابل را بگیرد، نور علا نور. هر روز به تعداد اقوام قبیله در شهر کابل اضافه خواهد شد و میلیون ها طالب از پاکستان داخل شهر کابل خواهد شد.
بنأ انتخاب به خودش است که چی میکند؟

>>>   این وظیفه برای جنرال مراد علی مراد نیز مسئولیت کلان گذاشته شده است.مسئولیت گارنیزسیون کابل باید به ادم فعال سپرده شود.
ومن الله التوفیق

>>>   آقای علی حسن بسیارمنطقی وسنجیده تحلیل کردید.
باکول

>>>   بسیار عالی و علمی، من هم با شما کاملا هم نظر هستم

>>>   روش و موسم خدمت تغییر کرده و هزاره ها و خصوصاً جنرال کارکشته ای مثل مراد علی مراد ظرفیت و خصوصاً اعتبار لازم برای خدمت این موسم را پیدا کرده و از معدود رهبران جهادی و نظامی است که در افغانستان نوین جذب و رشد خواهد کرد و هزاره ها و تمام افغانها باید به او افتخار کنند که این فرصت نصیبش شده!
و به گپ های ایلایی و بیگانه تر ها بازی نخورید.
اس پ هزاره

>>>   جز هزاره هیچ کسی توصیف این جنرال را نکرده است اینرا میگویند تعبیض


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است