خلیلزاد برای عرض تبریک به سراغ حکمیتار رفت
حکمتیار قدم های اولیه را برداشته است. مخالفت علنی خود با دیگر اقوام را مشخص کرده، زمینه های فکری و فیزیکی داعش را فراهم آورده، در مخالفت با ایران و برخی کشورهای آسیای میانه ابراز وجود کرده ... 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۰۸    ۱۳۹۷/۴/۵ کد خبر: 152219 منبع: پرینت

زلمی خلیلزاد، سفیر اسبق آمریکا در افغانستان با گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی دیدار کرد.
دفتر مطبوعاتی حزب اسلامی اعلام کرده است که طرفین در این دیدار، درباره موضوعات مختلف از جلمه برقراری صلح دایمی در افغانستان، تمدید آتش بش و همچنین انتخابات پارلمانی، بحث و گفتگو نموده اند. اما واقعیت قضیه چیز دیگری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، این گفتگو دوساعت بطول انجامید و در اخیر قرار شد دو نفر از دو جریان موضوع گفتگو را پیگیری کنند. از جانب حکمتیار پسر ارشدش و از جانب خلیلزاد رایزن استخباراتی سفارت آمریکا در کابل.
همچنین در نشست، خلیلزاد خبر استفاده حکمتیار از نیروهای کمکی ناتو را به وی داد که در صورت لزوم حکمتیار بتواند برای سرکوب مخالفان خود از نیروهای ناتو استفاده کند.

برهمگان واضح است که زلمی خلیلزاد دنبال کننده منافع آمریکا در منطقه است. وی با سابقه نماینده آمریکا در سازمان ملل، سفیر آمریکا در عراق و سفیر آمریکا در افغانستان، از جمله سیاستمداران باتجربه آمریکایی است که تا کنون بسیاری از طرح های وی در منطقه و افغانستان به نفع آمریکا به نتایج قابل قبولی رسیده است.

خلیلزاد قبل از اینکه خود را از افغانستان بداند، یک آمریکایی متعهد میداند و در گذشته ثابت کرده است که منافع آمریکا برای وی از همه چیز مهمتر است. تا جایی که افغانستان را فدای منافع آمریکا کرد و سپس میدان را به دیگر همرزمان آمریکایی خود تحویل داد.

در این مطقع زمانی نیز برای مرحله ای دیگر وارد کارزار اوضاع پیچیده افغانستان شده است تا مطمئن شود منافع آمریکا در منطقه و افغانستان در راستای طرح های از پیش تعیین شده به نتیجه می رسد.

در این مسیر خلیلزاد در نخست به سراغ یار دیرین خود که هم از نظر قومی به او اعتماد دارد و هم از نظر فکری که تا کنون به آنچه دستور برایش رسیده عمل کرده است، می رود و از او می خواهد تا در ادامه راه که همانا نابودی و پراکنده کردن دیگر اقوام و رسیدن آمریکا به مقاصد منطقه ای از جمله ایران و آسیای میانه است، مانند گذشته با وی همراه باشد.

حکمتیار در این مسیر قدم های اولیه را برداشته است. مخالفت علنی خود با دیگر اقوام را مشخص کرده، زمینه های فکری و فیزیکی داعش را فراهم آورده، در مخالفت با ایران و برخی کشورهای آسیای میانه ابراز وجود کرده، نیرهای وفادار خود را از زندان ها بیرون کشیده و منسجم ساخته، بیشتر افراد خود را مسلح کرده و در مناطق استراتژیک دیگر اقوام جابجا نموده، دانشگاه ها و مدارس ایدیولوژیک و حتی آموزش های فیزیکی و چریکی و تروریستی خود را پابرجا ساخته و بررقیبان و مخالفان خود بطور مرموزی از لحاظ روانی مسلط گشته است.

ایجا است که خلیلزاد باید با بکس هایی از دالر و انرژی به سراغ حکمتیار برود و به وی برای فعالیت های ماهرانه اش تبریک بگوید.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خلیلزاد
حکمتیار
نظرات بینندگان:

>>>   گلبیدین برای رسیدن به قدرت کار های دوران بچگی اش را ازسر گرفته.
گر اجل فزصت دهد

>>>   حکمتیار کسی نیست که از خود چیزی داشته بلکه از گذشته معلوم است غلام بیگانه ها می باشد. و اکنون پروژه داعش به رهبری امریکا توسط این شخص منفور در افغانستان تطبیق می گردد چون از اول معلوم بود حکمتیار امریکا حکمتیار ساخت و خداکند که پروژه در آسیایی میانه طور تطبیق شود که حداقل باز مردم افغانستان به خاک خون کشیده نشود.

>>>   مردم مجاهد افغانستان سر این دو مرکب اصلا حبر نیستند هردویش نوکر اسست از این ها کرده پودری ها حطرناگ هستند

>>>   انطوری که هویداست حکمتیار گاهی از برنامه ونقشه ای امریکای ها بیرون نبوده در همه تصمیم گیری هاهمراه با ای اس ای محرم راز وعضو فعال بوده اند ارتباطش با امین کودتای تنی وارسال نیروها به باکو وسقوط دولت ربانی از بین بردن تسلیحات عسکری ومنحل نمودن اردوی ملی و... ازینرو حکمتیار همیشه مخالفت خودرا بار وسها وایرانی ها هر چند گاهی ابراز میدارد کنون هم از مجاهد ومسلمان وجهاد واسلام هرگز سخن نمیگوید وخودرا به تکنوکراتها ونوکران امریکا وهم قطاران خود بسیار نزدیک ساخته تمام صحبتهایش از پشتونیزم وقوم گرای ونیشنلیستی میباشد گویا ان حکمتیاری که خودرا فرزند تحریک اسلامی ومجاهد ناب میخواند اورا تبدیل نموده اند وبعوضش کسی دیگری را به ما گسیلگرده اند با این همه جای تعجب نیست کهخلیل زاد ویا اقای ترامپ به دیدار ایشان بروند
روزی گیلدی

>>>   جوجه رو آخر پاييز ميشمارند جناب راكتيار

>>>   خليلزاد هيچكاره است، خودرا مهم جلوه داده، ميخواهد مطرح شود. حكمتيار خو بخاطر به قدرت رسيدن از هر امكان استفاده ميكند. خليلزاد سابق حد اقل در ظاهر موقف ضد پاكستانى داشت . حالا امكان دارد تغير موقف داده باشد. شايد در كانفداراسيون حكمتيار كدام رول مهم برايش وعده داده شده باشد. ياهم برادر بزرگ براي أهداف خاص اينهارا متحد ساخته باشد.

>>>   خلیل زاد شاید همان ۵ ملیون دالر یکه امریکا به دستگیری و یا کشتن گلبدین جایزه مانده بود برایش برده باشد.
عجب سیاست چتلی ؟

>>>   ای خدای مهربان به درگاهت دوعا میکنیم. پیش از این که این ظالم نقشه های پلیدش وبه هدف شوم اش برسد.جانش را بگیر ویا برایش بفهمان تنها کاری که برایش باقی مانده.توبه کردن درگاهی خداوند است.مردم افغانستان.نمی خواهد که این آدم برایشان صلح با شیطنت بیاورد.صلح و آرامش که این شخص میخواهد بیارد مردم نمیخواهند.
(حاجی گل سلام کنر

>>>   اعمال بدي گلبدین را تاهمينجا ما ملت نادیده میگیریم برای اینکه درقبال اش جهاد هم کرده یک چند درصدی کاری نیک هم انجام داده اما بیشتر اش به ضرر کشور و مملکت بوده خودش اگر یک لحظه به جنایات که انجام داده فکراش را متمرکز بکند .حاضر میشود که توبه کند واز خداوند طلب بخشش کند اما این آقا نمیخواهد.به گذشته های خودش فکر کند.چون ازان صحنه های دلخراش خودش هم ميترسد حتی داستان های خشن و وحشت این شخص را مردم هم حاضر نیست بشنوند.فعلا ما ملت افغانستان.از آقای انجنير صاحب حکمتیار خواهش میکنیم به حرف های این ملت عذاب کشیده گوش بدهد چون سن و سالی از حکمتیار صاحب گذشته.الباقی عمری خود را در گوشه مسجد به عبادات بپردازد واز خداوند متعال طلب بخشش کند وبخواهد که صلح را به این مملکت خراب شده برگرداند
( مجاهد پيشمان ح.اسلامی

>>>   آیا شماکه طی 15 بیست سال زمین و هوایی کشور را چور و چپاول کردید و از برکت شعار قوم گرایی و قوم پرستی نان می خورید.ازینرو در مسایل قوم و زبان بیتشر از همه حساس هستید. در هر دزدی و نامنی و فساد دخیل هستید. گاهی سرتانرا به گریبان خود هم خم کرده اید. یکبار به چهره نکبت بار تان نزد ملت رجوع کنید که ترسیمی از شما نزد مردم وجود دارد. لطفا از توطیه و پیش داوری های کاذب دست بردارید و آدم شوید.
بلال آزاد منش از کابل

>>>   دالر وقت دارد . یک وقت در جیب محقق - دوستم - عطا- فهیم - قانونی - عبدالله - اسماعیل خان - صالحک - و غیره .فعلا در جیب حکمتیار می رود. اما در جیب عطا-دوستم -محقق روبل روسی و پول تر کی سرازیر شروع کرده.

>>>   نیویارک تایمز: عربستان در جنگ یمن از اتباع افغانستان کار میگیرد.
نیویارک تایمز هسته اصلی و تشکیل دهنده این گروه را نیروهایی دانسته که قبلاً از طرف سعودی ها در جنگ داخلی افغانستان جنگیده اند و بعدها همین نیروها در قالب #طالبان و حزب اسلامی #حکمتیار به فعالیت های تروریستی خود ادامه داده اند. این در حالی است که تاکنون هیچ یک از مقامات دولتی و امنیتی افغانستان نسبت به این موضوع اعتراض و یا حتی ابراز نگرانی نکرده اند. در ماههای گذشته نیز آژانس خبررسانی اسپوتنیک روسیه در مقاله ای از اعزام صدها تن از نیروهای سابق #القاعده و حزب اسلامی حکمتیار توسط #سعودی ها برای جنگ در #یمن خبر داده بود

>>>   حكمتيار را ما مجاهدين خوب ميشناسيم، نماينده خاص أمريكا بوده و است و خواهد بود، در غير آن پوچاقش را باد ميكرد، و زلمي هم در ارتباط وي با أمريكا از شروع تهاجم روسي رفاقت داشته است، و حالا هم او پيشنهاد كرده خود را كلان بساز در هر كار مداخله نكن، دختران و پسران ات را در ارتباط با سي اي اي و ديگر جهات مصروف بساز، و خود حكمتيار را براي حكومت بعد از صلح طالبان پرورش ميدهند.

>>>   غافلان از کاهلی امروز را فردا کنند
ورنه پیش خود حساب امرور با فردا یکی است
صائب تبریزی

>>>   سگ زرد برادر شغال۰ فاشیزم قبیله چپی و راستی ندارند چون همه یکسان ناموسفروش و وطفروش هستند۰

>>>   اوغان یک گروه بیفرهنگ، نهایت جاهل، و شدیدن بیفرهنگ هستند.
این بدوی ها در حالیکه آخرین گروه قومی هستند که در جمع اقوام خراسان زمین اضافه شده اند، چنین وانمود میکنند که درین خطه مالک همه چیز خودشان هستند و همه آنهائیکه قبل از آنها درینجا حضور داشتند مهاجر هستند، و باید از این ملک یا کشیده شوند یا برده و مطیع اوغان شوند.
در مقابل اوغان باید مصصم و قاطع از واقعیت ها و حق خود دفاع کنید چون منطق، نرمش، و زبان فرهنگ را این طائفه شرور نمیدانند، و آنرا ضعف و بیغیرتی شماتلقی میکنند.

>>>   اگرچه مشت این .... های چون خلیلزاد حال باز شده، و اطلاعات امریکا بسیار چیز هائی را که دیروز در باره کشور ما نمیدانست امروز میداند، ولی این مار های آستین را باید بیشتر به آنها آشکار سازیم۰
فعالین ضد تمامیت خوائی قبیله، از هر گروئی که اند، باید لابی گری موثر تر و فعال تر داشته باشند و همیشه با نامه های محرم و نامه های سر گشاده دولت، اطلاعات دولتی، و پالیسی سازان امریکا را از سهو استفاده و فریب امریکائی ها توسط افرادی چون خلیلزاد در قبال سیاست های امریکا در مورد کشور ما معلومات دهند و روشنگری کنند.
به این روباه مکار اجازه ندهید که یگانه منبع معلومات و اعتماد برای امریکائی ها در مورد کشور ما باشد، و از طرف بودن خود او در مسائل سیاسی کشور ما به امریکائی ها اطلاع دهید۰

>>>   تعریف خلیلزی در یک جمله:
خلیلزی کمزاد، .....درجه یک امریکا، تا حال هیچ کسی را در تاریخ دیده اید که حاضر شده باشد منحیث سفیر و نماینده یک کشور دومی در کشور پدری خود وظیفه اجرا کند، و بانی نگهداشت منافع آن کشور دومی در مقابل منافع کشور آبائی خود شود؟
چنین ....خلیلزاد است۰
این ....از منافع ملی کدام کشور دفاع میکند؟

>>>   كشورهاي دي دخل هم دربي مصالح خوداند فعلابرشان معلوم شدكه همه ملت ومردم همراه حكمتياربوده ضروربايد بيايند ببينندوبشينند.

>>>   سگ زرد برادر شغال است.

>>>   تا زمانی که باهم دشمنی نورزید . مخالف یکدیگر نشوید . تا وقتی که ارزشها دین فرهنگ و وطن را بی ارزش و نا کاره جلوه ندهید شما را نکسی طرفدار است و نه کسی شما را مزدور میگیرد. هر قدر که مخلاف یکدیگر باشید. بر دین و مذهب بتازید اسلام و وطن و هموطن خودرا لعن و تعن بزنید هر کس بشما هم پول میدهد هم سلاح میدهد و هم امکانات را برای بربادی تان فراهم میسازد. هر قدر که به اسلام و وطن تان خایین باشید و اختلاف را دامن بزنید بسیار پول و ثروت قدرت بدست تان میاید. من تا حال از هیچ فردی که مسوولیت دارد چنین نشنیده ام که خاک و وطن خود را برای خود دوست دارم و از زور و توان و عقل خود انرا اباد و یا حفظ و سیانت میکنم. هر کس با پول و زور بیگانهگان میخواهد قهرمان و وطنپرست باشد. که چنین ارمان خیال است و جنون و چنان دعوی هم مزدور است و مردود. تا زمانیکه در زیر لب تان، در کنج دل تان و در ته خوان تان نان اورده شده از پول خارجی باشد دم از اسلام دوستی و و طنپرستی نزنید که دروغ محض است. و این دروغ های شمار را صرف اشغالگران خوبتر و قیمتتر میخرند. پیشی گرفتن در فروش امتاع تان درین بازار مربوط به هنر سیاسی تان میشود.الله دروغ گو را شرمسار روی سیاه و لعنت میفرستد.
مخاطب الف تا یا.

>>>   گلبدین کم مانده سکته قلبی کنم چه نفرت از کفر جهانی امریکا و صلیبی ها داشتی همه دروغ ....انگلیسی من که یک شخص عادی هستم خونم به جوش نیایید تا نام پلید امریکا را میشنوم ولی تو ملا انگلیس عجب ....هستی یگانه چیزی که قلب من را بدرد میاورد استفاده اسلام بر زبان این ....است ...

>>>   تاجیکان ای تاجیکان! من تارخت را دیده ام!
ای مجاهدین! ای مزدوران امریکا و ای دزدان قرن اخر همه رهبران مجاهد با ګلبدین یکی اند! یکی از دیګری بدتر اند! خاک بر سر همه !

>>>   تمام اقوام غیر اوغان یا غیر پشتون اگر امروز همه بر ضد این اوغانهای .....، متقلب، و تمامیتخواه یکدست و متحد نشوید واه بر حال تان.
تمام اختلافات و گله شکوه های گذشته را کنار بگذارید و متحد و همدست بر ضد فاشیزم و ظلم اوغان مبارزه کنید ورنه همه یکی یکی نابود و زبون میشوید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است