حکمتیار خواهان تعیین وزیر در وزارت مالیه است
اکلیل حکیمی باید از مقامش عزل می شد تا زمینه برای انتصاب یک شخص مورد تایید حکمتیار بر مسند وزارت مالیه فراهم می گشت. حکمتیار از نحوه مدیریت برنامه صلح رژیم با طالبان شاکی است 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۴۴    ۱۳۹۷/۴/۶ کد خبر: 152241 منبع: پرینت

بر اساس گزارش های رسیده از ارگ تنش بین گلبدین حکمتیار و محمد اشرف غنی احمدزی بر سر عملی شدن وعده های ارگ بالا گرفته است. حکمتیار خواهان تعیین وزیر مالیه است. اکلیل حکیمی باید از مقامش عزل ساخته می شد تا زمینه برای انتصاب یک شخص مورد تایید حکمتیار بر مسند وزارت مالیه فراهم می گشت. حکمتیار از نحوه مدیریت برنامه صلح رژیم با طالبان شاکی است. حزب اسلامی حکمتیار از امتیازاتی که رژیم به طالبان پیشکش کرده برخوردار نشده است.

بازی دوگانه ارگ در روند گویا صلح با حزب اسلامی حکمتیار نسبت به طرح صلح ارگ با طالبان فرق دارد. امریکا توانست با کمک بریتانیا و همکاری پاکستان گلبدین حکمتیار را مجبور به پذیرش کنارآمدن با رژیم دست نشانده اش در کابل کند. اگر گلبدین حکمتیار از پذیرش طرح صلح پیشنهادی امریکا و شرکایش سرپیچی می کرد به سرنوشتی بدتر از ملا عمر گرفتار می شد. زمانی که حکمتیار اطلاع یافت که نزدیک ترین افرادش برای امریکا و بریتانیا جاسوسی می کنند و خودش توان جیک زدن را در برابر داماد ها، پسر کلان، منشی و دو یار غار نشینش نیست، مجبور شد تن به صلح دروغین با رژیم موجود در کابل بدهد. خاکه طرح صلح با حزب اسلامی حکمتیار در سال 2008 میلادی ریخته شده بود.

حالا حکمتیار که هنوز در برابر جمعیت اسلامی عقده مندانه و حسودانه برخورد می کند و مانند بیماران روانی همه شکست های خود را بر دوش جمعیتی ها می اندازد، از این به خشم آمده که جمعیت اسلامی مخالف صلح عادلانه با جناح های مسلح و مخالف رژیم وجود در کشور نیست. گرچه جمعیت اسلامی هم از بحران مدیریت چالش های سر راه این حزب رنج می برد، اما حزب اسلامی حکمتیار متوجه شده که امریکا و بریتانیا با آوردن حکمتیار به کابل زمینه زندانی ساختن سردستک آن گروه دهشت افگن در زیر سایه بالون های جاسوسی شان شده اند. حکمتیار عنقریب چهره اصلی خود را برملا می کند.

بریتانیا اکنون به صورت مستقیم جهت شامل ساختن طالبان تحت قیادت آی ای آی در نظام موجود در افغانستان تلاش می کند. با وارد شدن طالبان به کابل، حکمتیار به حاشیه رانده خواند شد. از این جهت است که حکمتیار با تنظیم های جهادی طفیلی شده ارتباط برقرار کرده تا در صورت ورود طالبان به کابل حداقل به صفت یک نیروی مطرح برای حفظ موقف خود بحران آفرینی های تازه ی را به ارمغان آورد. از همین رو ارگ کوشش دارد وزارت امور مالیه را به حزب اسلامی افغانستان واگذارد. اما افغان ملتی ها که خود را داعیه داران پشتونستان بزرگ می شمارند، خواهان تقرار یکی از افراد خود به صفت وزیر مالیه افغانستان هستند.

جنگ پنهانی بالای به دست گرفتن لجام قبایل غلزایی بین گلبدین حکمتیار، انوارالحق احدی، ملا هیبت الله، حامد کرزی و محمد اشرف غنی احمدزی جاری است. زلمی خلیلزاد هم کوشش کرده تا حکمتیار را قانع سازد از کشیدگی و کشمکش در برابر ارگ و باداران آن و طرح های تمامیتخواهانه و احصارطلبانه تبارگرایان حاکم بر اریکه قدرت غضب شده اجتناب کند. قرار است در رژیم بعد از دایر شدن جرگه بزرگ قومی قوم گرایانی مانند انورالحق احدی و علی احمد جلالی نقش کلیدی بازی کند. اما حکمتیار می خواهد با فشار وارد کردن بالای ارگنشینان کابل زمام امور مالی این دستگاه فاسد را زیر سلطه و سیطره خود در آورد.

وزارت مالیه افغانستان باید به وزارت امور زکات و مالیه افغانستان تبدیل شود. این نظریه را این قلم قبلاً به یک تن از نمایندگان سیاسی افغانستان مطرح کرده و خواهان عملی شدن این نظریه شده است. اما براساس اطلاعات موثق از کابل اکنون حزب اسلامی حکمتیار می خواهد از این نظریه به نفع اهداف خاص خود استفاده ابزاری کند.

تبدیل کردن وزارت مالیه به وزارت امور زکات و مالیه به یک شرط به نفع افغانستان است که وزارت مذکور به چنگ هیچ حزب و جناح سیاسی یا فومی نیفتد. جمع آوری زکات می تواند موجب شود که وزارت مذکور سالانه از زکات پردازان بیش از سه ملیارد دالر امریکایی جمع آوری کند و با این پول دامن فساد را از جامعه فقرا برچیند. اصل حکمت پرداختن زکات برای فقرا همانا برچیدن دامن فساد در همه ابعاد زندگی فقرا و جامعه است و توجه به ایم امر مهم به نفع کشور و ملت است. آن شخصیت محترمی که به ایشان پیرامون تخییر نام و ساختار وزارت مالیه افغانستان نظر داده شد، به این قلم گفت: با کابل تماس گرفتم و برادران را گفتم که بالای تاسیس بیت الزکات کار کنند."

سید حسیب مصلح


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مصلح
حکمتیار
نظرات بینندگان:

>>>   خداوند این فاسقان روی زمین را از روی زمین بزیر زمین فروبرد تا این هایی که اینقدر زجر بد بختی را از دست اینها کشیدند دل شان صبر پیدا کند اگر مادر بی پسر شدند از دست همین خائنین ها است اگر زن بدون شوهر شدند اگر جوانان معتاد شدند اگر کافر شدند اگر در در یا ها غرق شدند همه بد بختی از دست همین مزدوران وطن فروش است

>>>   iai
ای جوان ؟ ای مردم ؟ ای جامعه مدنی؟ بلاخره ای آنها که زنده هستید و دست وپای و کله دارید ؟ میدانید بالای شما چه میگزرد. این نوکر استعمار نوین با یک گروه خود فروش که در ارگ لانه نموده هر روز شما را توهین، تحقیر نموده هویت شما را با فرهنگ بلند آریایی تان از شما میگیرد. جوان میهنم برخیز قیام کن، رستاخیز نوین را برپا کن در غیر آن از بیخ و ریشه این آدم دیوانه شما را نابود میسازد فاشیستان قبیله نیز با وی دست واستین را برزده برای نابودی هویت شما با هم یکی گردیده اند.

>>>   از أركان حزب گلبيدين كدام شخصيت مالي وجود ندارد كه وزير ماليه شود، شايد كدام خلقي حكمتياري را بياورند، يا فاروق دزد را،

>>>   از (اشرار بی فرهنگ) گِله کردن غلط است.

>>>   Faiq
سروران خراساني درود!
ادبيات تان را در مقابل اين گروهي پاي لچ و تمدن گريز تغير دهيد و تفنگ تان را دهن پر كنيد.. كاري را كه چورج واشنطن در امريكا، آيرلندي ها در آيرلند شمالي، عمر مختار در ليبيا، مسعود بزرگ در خراسان و ببران سياه در چيكاگو كرده اند !! براي تامين عدالت از دو گزينه بايد كار گرفت: #تفنگ و #قلم!

>>>   راوی‎ heeft een video gedeeld.
دو صد هفتاد سال به زور ، به جبر، به نیرنگ حکومت کردند. دو صد وهفتاد سال صدای مردم را در گلوی شان خفه ساختند. دو صد هفتاد سال وطن فروختند و غلامی بیگانه را کردند. از صدای عدالتخواهی وحشت دارند. وحشیگری شان را در این نوار تماشا کنید . امروز در مجلس نماینده گان قصد حمله بر داکتر پدرام را داشتند که موفق نشدند.

>>>   غنی بزرگترین عوامفریب، ماکیاولیست و دروغگو است. او بخاطر باقی ماندن در ارگ از هر وسیله ای استفاده ابزاری و موقت میکند. غنی در همین گذشته های نزدیک امان الله خان را بعنوان وسیله ای برای دو سه روز به نفع خود استخدام کرد
و گفته های چون راه او را تعقیب میکنم و برنامه های ناتمام اورا تکمیل مینمایم هر روز تکرار میکرد!!! آخرش فیلیلیفس!! بر آمد. همین اکنون مقبره امان الله در جلال آباد به محل امن برای قماربازان و "پودریان" معتاد مبدل شده که 24 ساعت مصروف قمار و نشه هروئین و تریاک اند ولی عوامفریب و دروغگوی بزرگ حتی در قصه اش هم نیست!!!!!
با احترام
غضنفر از "جمهوری اسلامی پودریان افغانستان"!!!!!!

>>>   Najib Salam
مرتضوى اين خود فروخته تلاش دارد تا به دستور غنى مخالفت ميان تاجيكان و هزاره ها را دامن بزند، توصيه من به اين وجدان مرده اين است كه؛
ديگر مردم مى دانند كه كى كيست ، نسل جوان بيدار و در صحنه است ، اين نسل قادر است تا سايه هاى تاريك را عبور كنند و ميان اين دوقوم هم فرهنگ هم دلى را ايجاد كنند ، هزاره ها و تاجيكان سرنوشت شان مشترك است و نسل جديد اين پل را براى رسيدن به آينده زده اند ، آن هاى كه مزدور شده اند و در خدمت ارباب قدرت و فاشيزم قبيله قرار گرفته اند ، از چشم مردم افتيده اند و مسخ شده اند .
به حال افراد مانند تو بايد ترحم كرد.

>>>   Omid
اختصاص دادن ۱۰ کرسی، بدون انتخابات به کوچی ها در مجلس یک راهکار غیر استندرد و مبتنی بر جاه طلبی و فاشیزم است. برای کسانی که روز اینجا تردد میکنند و شب در پشاور میخوابند و هیج تعهدی برای کشور ندارد، نه مالیه میپردازند و نه در صفوف نیروهای امنیتی حضور دارند، دادن اینگونه امتیازات، غیر ملی و منطبق برای منافع ملی نیست. از نماینده گان در مجلس خواهانیم تا جلو این طرح غیر ملی را بگیرند و آنرا باطل سازند.

>>>   مگر می شود مردم افغانستان همزمان دوتا و در دو جبهه دشمن داشته باشد؟ شما هم بر علیه آمریکا شعار می دهید و هم بر علیه طالبان. در این میان جایگزین و آلترناتیو ما مردم افغانسان شده حکمتیار؟ یعنی نتیجهً تبلیغات ضد آمریکایی ما ظهور حکمتیار و گسترش طالبان شده است. رقابت و جنگ مذهبی به تمام عیار در کشور ادامه دارد و کسی صحبت آزادی و دموکراسی و حقوق بشر و ثبات سیاسی نمی کند. چرا؟

>>>   تا وقتیکه این شجره زقوم ....گلبیدین نکبتیار و ذریتش و فریب خورده گان دنباله رویش را کنند افغانستان روی آرامی و خوشبحتی را نخواهد دید.من تاسف میکنم به حال آن اشخاصی که ساکنین اصیل کابل و همچنان دیگر فارسی {دری}زبانان که از آباء و اجداد فارسی زبان و فرزندان اصیل این سرزمین هستنند این فاشیست ناقل آنها مهاجر حطاب میکند . متاسفانه که این بیچاره هاهنوز هم خجالت آمیز در عقبش دنبک زده روان هستنند.

>>>   وزارت مالیه را به این خونخوار ندهید. پول حلال همه مشکلات در جامعه فعلی افغانستان است. وزارت مالیه یعنی شاهرگ اقتصادی کشور. این خونخوار مریض روانی با گفتن شمال و جنوب پشتون و تاجیک و حزبی ‌جمیعتی و ندانم چی چی و با در دست داشتن شاهرگ اقتصادی کشور ، همه را به روز سیاه خواهد نشاند و همه را به جان همدیگر خواهد انداخت. جانی را بگذارید که یگان لاف و پتاق اینجا و آنجا بزند و بیش‌تر از پیش خود را منفور بسازد.

>>>   شما مطمین باشید که وزارت مالیه چه که هیچ وزارت به گلبدین قصاب کابل تسلیم شده بدولت داده نمیشود گرچه که گلبدین هر روز با دم خود زی پای ریس جمهور را جاروب میکند خلیلزاد بخانه گلبدین رفت وبرایش جدی اخطار داد که اگر حدو خود پا فرا تر نهی اسناد و شواهد خیانت هایت به این کشور و مردم وجاسوسی هایت در چهل سال گذشته که هنوز هم دسبردار نشده اید خودت و پسر ات بزندان افگنی میشوی و نود و نو در صد مردم هم از تو ناراض هستند و خواهان محاکمه ترا دارند گلبدین با معذرت خواهی و سپردن تعهد به خلیلزاد متعهد گردید که دیگر از خیانت های انجام داده گذشته اش نادم و دیگر انرا انجام نخواهند داد و اگر از من دیگر چنین خیانت و خططا سرزد هر جزای که برایم داده شود قبول دارم وزارت مالیه را اشرف غنی به مشاور خاص خود اقای قیومی میدهد و دقیق هم است .

>>>   پس از چند ماه تسلیمی گلبدین حکمتیار بدولت وحدت ملی ملا هیبت الله در یک سخنرانی ویدو یی اش در مورد گلبدین حکمتیار که از طریق بی بی سی بنشر رسیده بود ملا هیبت الله رهبر گروه طالبان با چنان الفاظ کوچه بازاری گلبدین را توهین تحقیر کرده بود که یاد اوری ان الفاظ زننده بزبان هر انسان نمی کنجد گلبدین را علاوه بر جاسوس و خاین بی غیرت بی ننگ تسلیم شده چیز های دیگری یاد کرده بود و به ان اکتفا نکرده بودو حتیا از حریم فامیلی اش هم گذشته بود دشمنی گلبدین نه تنها که با حزب جمعیت و حزب وحدت و حزب جنبش و مردم کابل و دیگر ولایات سابقه دیرینه دارد و کینه و کدورت در دل دارد که تا حال نا حل است با گروه طالبان که جاسوسان پاکستان مانند خودش که بسراش انباق امده است هم دشمنی و کینه و کدورت در دل دارد و از جمله کسانی که با مصالحه با گروه طالبان خوش نیست و سنگ اندازی میکند قصاب کابل گلبدین خاین است گلبدین غرق در کینه و تعصب به همه کس و خواهان دستیابی قدرت کامله دولت بخودش است و همین سبب شده که حتا اعضای فامیل اش و طرفداران سابقش از ان جدا شده بدولت پیوستند خدا تباه کند گلبدین ....را که کشور و مردم ما را تباه کرد.

>>>   باسلام با آمدم گلبدین حکمتیار به افغانستان خیلی از قدرتمندان وخائین وطن میدانن که روزهای آخر قدرتشان است وباید با قدرت خداحافظی کنند

>>>   این خیانت آشکارا در برابر سایر اقوام است آیا شده در این ‍‍مقام ګاهی از سایر اقوام نیز وزیر شود آیا این مقام انحصاری است که دزدی برای دیګران بکند
س کابل

>>>   یکی از نظردهندگان گفته ( از اشرار بی فرهنگ ) چه گله.
بلی ما افغانها ازین اشرار بی فرهنگ که سالهاست این دزدان -وطن فروشی - فساد-غصب زمین- بی ناموسی -وصدها بی بندو باری میکنند هیچ نوع توقع نداریم . هرکس ازینها توقع امنیت - توقع حکومت داری - توقع عدالت - وتوقع خدمت میکنند در راه اشتباه روان اند. ازینها هیچ توقع نباید کرد. ق


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است