کدام صلح و کدام صلح خواهان؟
اگر میخواهید چند روزی صبح و چاشت و شام خوب بخورید و بنام جنبش صلح مزاحم مردم کابل شوید و مصونیت رسمی حتی برای هر خلافی از جانب ارگ پیدا کنید، به جمع این بیکاران در انتظار چور کابل بپیوندید 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۴۲    ۱۳۹۷/۴/۶ کد خبر: 152243 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، کاروان صلح‎خواهان هلمندی که ماه گذشته پیاده از شهر لشکرگاه، بسوی کابل حرکت کرده بود، هفته گذشته به کابل رسید. این کاروان فاصله ۶۳۰ کیلومتری میان هلمند و کابل را طی کرد. ظاهرا آنها خواستار تمدید آتش‎بس میان حکومت و گروه طالبان و شروع مذاکرات صلح بین دو طرف بودند و قرار بود پس از رسیدن به کابل طی یک گردهمایی بیانیه خود را بخوانند و بروند اما استقبال گرم ارگ، آنان را در کابل ماندگار کرد و اینک هشتمین روزی است که با خرج ارگ در کابل میخورند و استراحت می کنند و راه مردم را بند آورده اند.

در کشوری که مقوله صلح با پیچیدگی های فراوان روبرو است، 9 نفر از هلمند راه افتادند که به طالبان بقبولانند تا دست از جنگ برداشته و با دولت و امریکایی ها صلح کنند. در میانه راه و در کابل برخی افراد بیکار دیگری نیز به آنان پیوستند و طی این چند روز حد اقل شکم شان سیر می شود. در این میان باداران شان که در ارگ استقرار دارند، با داغ کردن این افراد بی خبر از همه جا، حواس مردم را از موضوع های مهم روز دور کرده توجه عامه را بسوی ده تا آدم بیکار که معلوم است از کجا خط می گیرند، جلب می کنند.

یک تعداد دیگر نیز که شنیدند ده تا آدم بیکار از هلمند رفته در کابل میخورند و استراحت می کنند، آنان نیز از کنر بسوی کابل راه افتادند تا تداوم لشکر بی سر و ته مجهول ارگ گردیده در کنار دیگران منتظر چور کابل باشند.

در این میان، تلویزیون طلوع که معلوم است از کجا خط می گیرد، وظیفه دارد تا موضوع را داغ کرده و بسیار بزرگ جلوه دهد و از بین این افراد رهبر بسازد و فردا در کنار دیگر رهبران بی خاصیت که فقط دردسر اضافی این ملک اند، علم کند.
فیس بوک چلونی های ارگ نیز بیکار ننشسته به اینها شخصیت داده آنها را صلح خواهان واقعی این مرز و بوم جلوه می دهند.

به شما پشتون های عزیز در دیگر نقاط کشور توصیه می کنم اگر میخواهید چند روزی صبح و چاشت و شام خوب بخورید و بنام جنبش صلح مزاحم مردم کابل شوید و مصونیت رسمی حتی برای هر خلافی از جانب ارگ پیدا کنید، به جمع این بیکاران در انتظار چور کابل بپیوندید. تا با کمک شما کابل ندیده ها یکبار دیگر کابل چور شده و ویران گردد و نقشه کودتای از قبل طراحی شده آمریکایی در پایتخت کشور عزیزم یکبار دیگر تحقق پیدا کند.

شما غیر پشتون های مستقر در کابل و دیگر ولایات، تحصن نکنید و داد صلح خواهی برنیارورید که کسی حرف شما را نخواهد شنید. همچنان که در گذشته بجای شنیدن حرف های تان، شما را به گلوله بستند. پس همچنان آرام بخوابید و اختلاس کنید و زیر پای یکدیگر تان را خالی نمایید که همه جا آرام است و کسی به شما کاری ندارد، اما پاسپورت های تان آماده و دم دست باشد که در لحظه فرار راحت بتوانید مردم را مانند گذشته تنها بگذارید!

خداوند همه را به راه راست هدایت کند.
کد (4)


کاروان صلح‎خواهان هلمندی

کاروان صلح‎خواهان هلمندی

کاروان صلح‎خواهان هلمندی

کاروان صلح‎خواهان هلمندی

کاروان صلح‎خواهان هلمندی

کاروان صلح‎خواهان هلمندی

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صلح خواهان
کابل
چور
نظرات بینندگان:

>>>   چیزی را که میخواهم بنویسم ارتباطی با مقاله ندارد!
دو دقیقه قبل تلویزیون را نگاه میکردم برنامه در مورد فعالیتهای شاروالی کابل بود. هر سوالی را که از کارمند شاروالی میکرد جواب این بود ما نواقص خودرا میپذیریم و بشما اطمینان میدهیم که "عنقریب" موضوع را حل میکنیم!!! اگر متوجه شده باشید تمام ارگانهای دولتی دز تمام موارد همین جواب را ارایه میکنند. بنا برین پیشنهاد مینمایم که نام دولت افغانستان "جمهوری عنقریب اسلامی افغانستان " گذاشته شود!!!! انشاءالله همه قبول دارند. نعره تکبیر!!!

>>>   Fazel Zarifi
....های ولگرد و پشتونیست های انتحاری امروز می خواستند بالای دکتر پدرام بزرگ حمله کنند و به آقای پدرام آسیب فیزیکی برسانند.
نشست مجلس نماینده گان با تنش های لفظی و فزیکی مواجه شد.
این تنش ها پس از اعتراض عبداللطیف پدرام که برخی ازحلقات ارگ را فاشیست خطاب کرد، اوج گرفت.
کمال صافی، یکی از نماینده گان مردم کندز با آقای پدرام درگیر تنش های لفظی و فزیکی شد و به وی اجازه داده نشد تا سخنرانی کند.
سرانجام رییس مجلس نماینده گان نشست عمومی مجلس را پیش از آغاز آجندا پایان اعلام کرد.

>>>   iai
ای جوان ؟ ای مردم ؟ ای جامعه مدنی؟ بلاخره ای آنها که زنده هستید و دست وپای و کله دارید ؟ میدانید بالای شما چه میگزرد. این نوکر استعمار نوین با یک گروه خود فروش که در ارگ لانه نموده هر روز شما را توهین، تحقیر نموده هویت شما را با فرهنگ بلند آریایی تان از شما میگیرد. جوان میهنم برخیز قیام کن، رستاخیز نوین را برپا کن در غیر آن از بیخ و ریشه این آدم دیوانه شما را نابود میسازد فاشیستان قبیله نیز با وی دست واستین را برزده برای نابودی هویت شما با هم یکی گردیده اند.

>>>   Zarifi
موج ایم که آسودهگی ما عدم ماست
تا هنوز که دکتر پدرام به تنهایی خود توانسته است جیغ پشتونیزم و پشتونیست های ولگرد کوه سلیمانی که هیچ منطق مدنی ندارند را در بیاورد و حتا از غولبدین حکمتیار را، و این خود بزرگی پدرام را نشان میدهد.
و تشکر از از وکیل های اقوام شریف هزاره، اوزبیک، تاجیک.... که از دکتر پدرام بزرگ پشتبانی کردند و امروز رسمن شورای ملی به دو دسته شد اوغان و غیر اوغان

>>>   Amirzada
حمله بر لطیف پدرام را شدیدا محکوم می کنم
داکتر پدرام صدای رسای مردم آزاده، عدالت خواه و سر بلند" ملت خراسان" است. حمله بر او حمله بر یک ملت است.
فاشیزم قبیلوی منطق باخته بیش ازین نمی توانند با خشونت و لجاجت ماشین توحش و تعصب خود را به حرکت بیاورند. زمان تک تازی فاشیزم به آخر رسیده است.
دفاع از پدرام دین ملی و انسانی نیروهای عدالت طلب و ضد فاشیزم قبیلوی است.

>>>   Dehganpoor
این ها را ببینید که مثل وحشی ها بالای دکترپدرام حمله کردند .
این نوع آدم ها منطق ندارند که از این طریق یک مشکل اجتماعی را حل کنند به این دلیل زندگی کردن در زیر یک سقف با اینها روز به روز تنگ تر می شود.
باید برای بیرون رفت از چنین تنگنایی ، یک چاره ی سنجید و او چاره ازنظر من تجزیه این کشوراست و هرچه زودتر که شود بهتراست، فدرالی شدن این کشور هم این مشکل را حل نمی کند .

>>>   وقتیکه‌ چند نفر مانند انسان و بخاطر جلوگیری از قتل وغارت به جاده ها میاید آنها آماده جور کابل می‌شود وقتیکه به هزاران لندغر و دزد و‌رهزن با‌تفنگ و چاقو مانند حیوانات به سرم ها میریزد و از یک لچر بنام قهرمان یاد می‌کند و کابل را چور کردند انها‌خوب‌شدند اینها بد. ل....

>>>   صلح با کسی میشود که از انسانیت، فرهنک، و همدیگر پذیری چیزی بداند، نه با وحشی های بیابان و بیفرهنگ های جاهل۰
صلح با طالب پروسه ناکام است چون طالبان به مدنیت و احترام متقابل باور ندارند و فقط غوارو نه غوارو را میدانند۰
بیتفاوت است دولت تا چه حد برای این بیفرهنگ ها امتیاز بدهد بازهم طالب همان طالبی که بود خواهد بود۰
خر عیسی گرش به مکه بری
چو بیاری باز همان خر بود

>>>   این صلح خواهان هلمندی به دولت و طالبان اخطار داده اند که تا زمانی که آنها بین خود صلح نکنند و از جنگ دست نکشند،آنها دست از پلو خوردن برنخواهند داشت و هر روز به پلو خوردن خود ادامه میدهند.

>>>   از چهره این مردم هویداست که جنگ و بدبختی پختونوالی بسیار رنجانیده شان اما هنوز هم نمیخواهند بجای پختونوالی را انسانیت تبادله کنند. این مردم همان مردم هستند که برای طالب و داعش سرباز میدهند و این مردم همان مردم هستند که امروز ما شاهد ۳ میلیون معتاد مواد مخدر هستیم. آیا اینها دست این جنایت کشیدنی هستند ؟

>>>   مگر می شود مردم افغانستان همزمان دوتا و در دو جبهه دشمن داشته باشد؟ شما هم بر علیه آمریکا شعار می دهید و هم بر علیه طالبان. در این میان جایگزین و آلترناتیو ما مردم افغانسان شده حکمتیار؟ یعنی نتیجهً تبلیغات ضد آمریکایی ما ظهور حکمتیار و گسترش طالبان شده است. رقابت و جنگ مذهبی به تمام عیار در کشور ادامه دارد و کسی صحبت آزادی و دموکراسی و حقوق بشر و ثبات سیاسی نمی کند. چرا؟

>>>   به عکس اول توجه کنید ازین اقدام عوض بوی صلح بوی پلووقورمه میایه.مه میگم نوش جان.

>>>   کدام احمق میتواند قبول کندکه به خواست ۱۲ پای لچ بعد از ۴۰ سال جنگ درین وطن صلح می ایید.
جواب:دومین مغز متفکر دنیا.

>>>   این ها قهرمانان استند که در آفتاب داغ صدای صلح را باند کردند ‌‌شما ها هنوز هم حیا نداریم عزت تان رفت ناموس تان رفت فامیل هایتان خون هایشان به سرک ها جاری شد هنوز هم چنگ میخواهند جای شرم است ولا از خدا بخواهید مه همین یک بهانه شود و‌صلح که همیشه در انتظارش استیم بیاید توهین نکنید چون هر قوم از طالب و‌انتحار جزا دیده تروریست های ضد اسلام هیچ وقت اقوام را نمیشناسند در جریان چنگ دست به تبلیغات عیسویت میزنند اکر میخواهند واقعا صلح شود بس صدای صلح را بلند کنید

>>>   همین اشخاصیکه از هلمند به بهانه صلح امیده اند همه شان مبلغ ده هزار دالر توسط سفارت امریکا دریافت نمو ده اند و این مسله جنگ و صلح همه کار امریکا است زیرا دیگر بو دیجه امریکا کم شده

>>>   زور کم قهر بسیار

>>>   بسیار جالب مخلوق هستید، با وجود این همه لشکر و مصارف پول خارجی ها و با گذشت این همه سالها و ریختن خون هزاران سربازان و فرزندان این وطن، نتوانستید جانب مقابل را شکست دهید ویا کدام راه و چاره برای آینده خود پیدا کنید ولی با انهم اگر چند نفر با قبول این همه زحمات میخواهند یک کاری کوچک برای صلح کنند، ولی به جای تشویق و ابراز امتنان چنین الفاظ رکیک را برای آنها استفاده میکنید. زور ندارید ولی چیغ هایتان آسمان ها را گرفته.

>>>   شما اگر به یک مسجد یک قریه هم بروید برایتان یک لقمه برنج و قورمه میدهند ، اینجا بلاخره مرکز یک کشور و گویا مردمان مهمان نواز زندگی دارند......

>>>   مر راوی
ترس از خدا کنید این قدر نگویید که « نصف قدرت در دست ماست » !
اگر نصف قدرت در دست « ما » میبود، حالا همه دستگاه دولت پشتونی نمی شد. اگر نصف قدرت به دست « ما » میبود، حالا افغان ملتی و طالب و گلبدینی تمام سرنوشت کشور را بدست نمیداشت، هر روز در هر طرف جوانهای ما سلاخی نمیشدند، هر روز از تمام ارگانهای دولتی در مرکز و ولایات رانده نمی شدیم، وزیر و رییس تاجیک لت و کوب نمی شد و با هزار توهین سبکدوش نمی گشت، طالب های مسلح در خانه های ما در سه روز عید شیرچای نمی خوردند، گلبدین اینطوری حکم نمی راند، هویت و زبان ما زیر پا نمی گردید، اینچنین در محاصره کوچی و ناقل و گروه های مسلح پشتون قرار نمی داشتیم، اینچنین شرمبار و ننگین خاموشی و سکوت پیشه ما نمی شد، به خاطر خوشی چند تا فاشیست خود را « افغان » نمی خواندیم، کسی جرات نمی کرد تذکره اوغانی را بالای ما تحمیل کند. هیچ قدرتی در دست « ما » نیست، مردم را فریب ندهید !

>>>   ستگار دهگان
جنگ های کابل یک دسیسه فاشیستم بخاطر برگرداندنیدن دوباره حاکمیت دونیم قرنه قبیله ای براه انداخته شد؛ که اقوام غیر افغان نا آگاهانه به آن کشانیده شدند و به جان هم افتادند. افغانها با اتکاء به کشور های خارجی هم حکومت را تصاحب کردند و هم جبهه مخالف آنرا؛ و از دو طرف بر اقوام غیر افغان ستم میکنند. اقوام غیر افغان بدون همدلی و همدیگر پذیری هرگز نخواهند توانست به این استبداد قومی پایان دهند.

>>>   Kakar
آقای غنی تنها یک مامور اجرایی کشور خارجی است که باید مانند نجیب که مشی مصالحهء ملی را بدستور ګرباچف اعلام کرد او نیز آشتی وآتش بس را باطالبان بطور یکجانبه اعلام کرده است۰ بقیهء سخنانش از دید قرآن وپیامبر فقط عوامفریبی مضحک است

>>>   نویسندگان دزدان بی نام.
نطربه علاقه شخصی دزدان بایدکاروان دزدان از هلمند به خاطر چور به کابل می آمدتا به همفکران خویش یک جاشده گروپ دزدان تکمیل شود.
ه.ب از پنجشیر

>>>   .این آتش بس نتیجه یک مغز گندیده غنی با کمک بادار احمقش
امریکا،اروپا و جامعه جهانی ملل متحد بود که به ترورستها
اجازه داد تا از نزدیک همه جا را ببینند و بعدا ترور نمایند
سفیر امریکا در کابل بی شرمانه آتش بس را مدت ۱۸ روز
برای غنی ،عبدالله ،اتمر ستانکزی مزدورانش قبولاند.در
حالی که طالبها از روز اول به کشتار سربازان و مردم
ادامه داده اند و تا حال هزاران نفر را کشته خانه ها و
موسسات را تخریب نموده اند فقط امروز گمرک آی
خانم را در مرز تاجکستان آتش زدند .و اضافه از
۵۰ سرباز و غیر نظامی را کشتند وموتر های پولیس
را با خود بردند این چه آتش بس رزیلانه یک طرفه
بزدلانه و حماقت امریکا ،اروپا.جامعه جهانی و غنی
بی شعور بود.طالبها نامردانه عزیز الله کاروان را
کشتند ودر سمت جنوب هم هزاران نفر را به قتل
رسانیده و هیچ تمایلی به صلح ندارند ..شرم و ننگ
تان باد ..
روز ها ماه ها و سال ها میگزرد ولی جوانان خورآسان
با این دو مغز گندیده شفترغنی و عبدالله دانکی تر داکتر
خر کشتار میشوند ..طالبها مزدور سر سپرده پاکستان
و اسلام پوسیده ۱۴۰۰ ساله عرب است ، پاکستان وعرب
مزدور کثیف امریکا و انگلیس است...امریکا بی شرمانه
ملت خورآسان را به کشتن میدهد وغرور آنرا رزیلانه
با التماس صلح از طالبهاپایین آورده،و طالبهای مزدور را
بزرگنمایی می نماید..امریکا تا چپاول کامل معادن این وطن
یک دولت ضعیف و آغا بله را نگهمیدارد.ومزدورانش را
پاکستان و عرب به تولید زیادتر طالب و داعش کمک میکند
از خود بپرسید داعش چطوری حتی در سمت شمال مستقر
شد.من با ترامپ رییس جمهور امریکا .با صراحت لهجه
گفتم.در صورتیکه امریکا با عراق پیمان امنیتی هم ندارد
چطور داعش را از عراق ظرف ۳ ماه گم کرد ولی دروطن
هم پیمان امنیتی دارد وهم منشور ملل متحد.چرا اینقدر صلح
را از طالبان گدایی میکند.در حالی که ما میدانیم که این امریکا
است که در پشت پرده کثیف قبر مردم را با شریک کثیف ترش
پاکستان و عرب میکند غنی وعبدالله کاره ای نیستند آنها آله
دست امریکا و انگلیس هستند .بنا همه مردم باید خود را به
یک انقلاب سر تاسری آریایی وخورآسانی آماده کنند.امپریالیزم
انگلیس ،امریکا روس و اسلام پوسیده ۱۴۰۰ ساله عرب بیش از
خرسهای کاغذی نیستند. و این وطن از شما و نیاکان تان است
و این متجاوزین با اداره مافیایی ملل متحد هیچ حقی ندارند که
بگویند ما چه کار کنیم وچه کار نکنیم...به پیش به سوی خورآسان
نوین....نابود باد پاکستان ،مزدورانش طالب ،داعش،راکتیار ،حقانی و
متجاوزین بر خاک سپند خوراسان..هرکی که باشد...
jamshid

>>>   افغانستان همیشه در جنگهای مذهبی و نژادی و قومی و فقر و عقبماندگی خواهد ماند. بطور خلاصه هر کشور و جایئکه ثبات و امنیت سیاسی در کار نباشد در آنجا پیشرفت اقتصادی نیز در کار نخواهد بود. پیش شرط ثبات و امنیت سیاسی فقط استقرار دموکراسی و قوانین حقوق بشر جهان و حاکمیت قوانین دموکراتیک هست و نه رقابتهای مذهبی و باند بازی.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است