معضل دسترسی افراد روانی به سلاح گرم در آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۴    ۱۳۹۷/۴/۶ کد خبر: 152246 منبع: پرینت

پولیس‌های آمریکایی در حالی با شیوع گسترده جرایم ناشی از اسلحه روبرو هستند که خشونت با اسلحه هر روز نود و شش کشته می‌دهد. در همین حال، بحث شدیدی درباره نحوه مانع شدن از دستیابی افراد دچار بیماری روانی به سلاح وجود دارد.

شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی نیوز نوشت: مشکل کمتر مطرح شده این است که درباره تعداد زیاد سلاح‌ها در خانه افراد سالمند و دچار آسیب ذهنی یا زوال فزاینده عقلی، چه اقداماتی باید صورت بگیرد.

افراد سالخورده در آمریکا که دچار بیماری زوال عقل هستند نیز از جمله افرادی به شمار می‌روند که به صورت غیر ارادی مرتکب جرائمی با استفاده از اسلحه می‌شوند.

بر اساس این گزارش، ۹ درصد آمریکایی‌های شصت و پنج ساله یا پیرتر که مبتلا به زوال عقل هستند، مرتکب قتل می‌شوند. بر اساس نظرسنجی «مرکز تحقیقات پیو» در سال ۲۰۱۷، چهل و پنج درصد افراد در سنین شصت و پنج سال و بیشتر، در خانه‌هایشان سلاح دارند. در عین حال، کسی روند شناسایی این افراد را که به صورت بالقوه می‌توانند اقداماتی خطرناک انجام دهند، پیگیری نمی‌کند.

بررسی چهار ماهه موسسه «اخبار سلامت کِیسِر» نشان می‌دهد افراد مبتلا به زوال عقل در ده‌ها مورد در سراسر آمریکا از سلاح برای کشتن یا زخمی کردن خودشان یا دیگران استفاده کرده‌اند. گزارش‌های خبری، اسناد دادگاه‌ها و اطلاعات بیمارستان‌ها نشان می‌دهد از سال ۲۰۱۲، پانزده مورد قتل و بیش از شصت مورد خودکشی روی داده است؛ هر چند این موارد قتل و خودکشی احتمالا بیشتر از این بوده است.

عاملان تیراندازی اغلب در زمانی که دچار سردرگمی، جنون، توهم یا تهاجم که از نشانه‌های شایع زوال عقل هستند، اقدام به تیراندازی کرده‌اند. این افراد، نزدیک‌ترین افراد به خود را کشته‌اند. افراد مبتلا به زوال عقل که به اسلحه دسترسی دارند همچنین به طرف افرادی که ملاقات کرده‌اند از جمله مامور پست، پولیس و راهبر قطار، تیراندازی کرده‌اند. در مواردی طرح اتهام، این نظر مطرح شده است که بسیاری از مهاجمان صلاحیت محاکمه شدن را ندارند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سلاح گرم
آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است