این دو خانم در لیست کمیسیون چه می کنند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۳    ۱۳۹۷/۴/۹ کد خبر: 152285 منبع: پرینت

کمیسیون انتخابات افغانستان نا وقت دیشب، فهرست نخستین نام های نامزدان انتخابات پارلمانی پیشرو را منتشر کرد. در این فهرست اما اسامی شماری از چهره های کهنه و نو، از جمله خانم شکریه ”بارکزی” و خانم شینکی ”کروخیل” نیز به چشم می خورند که یکی سفیر افغانستان در کانادا و دیگری، سفیر افغانستان در کشور ناروی می باشند.

حال پرسش اصلی این است که آیا این دو خانم از وظایف قبلی شان، استعفا کرده اند یا نه؟ اگر استعفا داده باشند باز حتما استعفا نامه های شان باید در آرشیف وزارت امور خارجه موجود باشد.

اگر استعفا نکرده و خودشان را نامزد انتخابات کرده نموده باشند، این یعنی سر پیچی از قوانین نافذه ی کشور و مقررات کمیسیون انتخابات است. یه به عبارت دیگر، این خانم ها می خواهند با یک تیر دو فاخته را شکار کنند.

حضور دوستان عزیزی که اسم های مبارک شان در فهرست نخستین نامزدان انتخابات پارلمانی پیشرو بعنوان کاندیداها منتشر شده، آرزوی بهروزی و کامیابی دارم!

مرتضی جلالی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کمیسیون
لیست انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   Abdullah Sarwary
(#شكايت_بر_عليه_گوسفندخيل_بابا)
با يك جمع بزرگ به كميسيون شكايت‌های انتخاباتی ميرويم و برعليه ضیاالحق امرخیل شكايت مينماييم.
او بزرگترین خیانت را به آرای مردم و دموکراسی انجام داده است.
وي با جمعی دیگر، افغانستان را تا لبه بحران و جنگ داخلی پیش بردند.
به همین دلیل، به محاکم انتخاباتی مراجعه کرده و با اسناد و شواهد خواهان حذف امرخیل از فهرست نامزدان انتخابات پارلمانی خواهیم شد.

>>>   اجازه است یک شوخی کنم ؟ بخاطریکه این دوخانم از اقوام درجه اول هستند که بسیار بخاطر آبادی اوغانستان کوشیده اند و امروز اوغانستان سربلند ترین کشور جهان است از برکت اوغان جاپان گفته است اگر ۱۰۰۰ اوغان را ما در خاک خود مسکن گزین سازیم هیچ کشور جهان با ما رقابت کرده نخواهد توانست. این دو هم اوغان هستند و از عده هر کار میتوانند برایند.

>>>   قانونیت؟
ایشان هم سفیر برحال در کانادا و در عین حال کاندید شورای ملی؟؟
مطابق قانون کسی که به شورای ملی کاندید می شود قبلا باید از پست و مقام دولتی استعفا و کنار برود.
چگونه کمیسیون نامستقل انتخابات مدارک را بررسی نموده است؟
نمونه ای از عدالت و شفافیت.
عاقبت بخیر.
مربی و مربا!

>>>   این دو خانم نه بلکه دو .....پول دوست زر اندوز معامله گر اند در زمان عضویت شکریه بارکزی شهور مختلس ان که چندین ملیون دالر را از کابل بانک و خرید تیل وزارت دفاع به یغما برده بودند با وصف ممانعت از سفر شوهر ان اقای داوی از جانب دادستانی کل کشور اما بکم خانمش شکریه بارک زی و توسط موتر شیشه سیاه خانمش بدون چک پاین بزیر دل طیاره برده میشد و دوباره از همانجا باگشت از سفراش گرفته میشد کسی انرا نه مانع سفراش شده میتوانست و نه بزندان انداخته میتوانست اما وقیتیکه شکریه سفیر ناروی شده شوهر دزد و مختلس ان از جانب محکمه که محکوم به حبس و استرداد پول اختلاس و دزدی گردیده بود از جانب ارگانهای امنیتی فورن بزندان انداخته گرچه که شکریه بارکزی از ناروی برای نجات شوهر اش از زندان و خلاسی از استرداد پول محکوم بها وارد کابل شد و بیشتر از یکماه را سپری کرد و به هر در و دروازه رفته بود مگر سود بخش نبود مزه وکالت را دیده کجا خود را بی بهره میسازد به همین ترتیب خانم شینکی بیسواد نادان معامله گر هم اما سوال اینجا است که کمیسون انتخابات چگونه بدون ترک وظیفه انها را در جمله کاندیدان پذیرفه است ضعف مدیریتی کمیسون انتخابات را با انتشار این دو نام خانم اشکار کرده است .

>>>   آقاي جلالي از كدام قانون گپ ميزنيم. حكومت غير قانوني، ريس جمهور غير قانوني، پارلمان غير قانوني. در تقريبن هـژده سال اخير يك حكومت دست نشانده ، فراقانوني ،جاسوس و مزدور در قدرت است. چند مهره جاسوس ، خود فروش و خاكفروش جا بجا ميشوند. اين چند نَفَر وطن و مردم را گروگان گرفته اند، تمام پول خيرات و گداييرا در جيب خود و خويشاوندان خود ميزنند. شينكي كروخيل و شكريه باركزي هم مربوط همان گروپ اند. يا وزير، يا وكيل يا سفير و يا سناتور. اگر مسأله جاسوسي و مزدوري نباشد، آيا يك مريض رواني ريس جمهور شده ميتواند. نظر به نوشته سپنتا، عبدالله در دور اول انتخابات تقريبن ٥٣٪‏ رأي گرفته بود، اما انگليسها ميخواستند غني ريس جمهور شود. ناگفته نماند كه كرزي هم اشرف غني را ميخواست. اگر مسأله جاسوسي نباشد، آيا يك خاديست جاني پايين رتبه ميتوانند علني در خانه خود كارت چاپ كند و فعلن همه كاره دولت و حكومت باشد. نميدانم ما چه وقت از تعصب دست بردار و واقعيت بين ميشويم. در غير آن اين مهره هاي جاسوس هميشه آب را گل الود كرده ، خود ماهي ميگيرند.

>>>   این دو خانم جهاد بسیار کرده و پنجابی ازشان تا آخرین قطر خون دفاع خواهد کرد
در دوران جهاد پخته داخل کرده جهاد می‌کرد
برای همین قانونی نمیتوانه مانع این دو جهادی شوه
احمد از کابل

>>>   شرشان درکانادا وناروی .. شان درپارلمان !

>>>   اوغان وقانون!!!!!؟؟؟؟؟

>>>   در این جامعه بعض اشخاص نه چشم درارد نه گوش و نه بینی زیرا را قبلا سودا کرده اند و باز در مسایل بسیار کلان دست میزنند. یک ذره شرم و حیا هم اگر باشد خوب است.
من سر تا پای لست اشخاص تائید شده و رد شده کمیسیون را مشاهده کردم این دو خانمم محترم در ان دیده نشدند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است