دزدان و قاتلان در لیست نامزدی انتخابات!
آیا افرادی که بر خلاف تمامی معیارها و قوانین انتخاباتی موفق به ثبت نام در نامزدی انتخابات مجلس شده اند، می توانند از مردم رای بگیرند یا مانند گذشته، انتخابات در کشور به رای مردم بستگی ندارد؟ 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۵    ۱۳۹۷/۴/۱۰ کد خبر: 152297 منبع: پرینت

لیست ابتدایی نامزدان انتخابات مجلس نمایندگان اعلام شد. در این لیست ماننند سالهای گذشته، تقریبا از همه قشرها شرکت کرده اند. در میان لیست تایید شده ابتدایی نامزدان از ملا و کارگر و کارمند دولتی و حکومتی و آزاد گرفته تا دزد و قاتل و مفسد اجتماعی و طالب و داعش و... به چشم می خورد.

آنچه در این میان بیشتر از همه جلب توجه می کند، حضور کارمندان برحال دولتی و حکومتی می باشد که باید بر اساس قانون انتخابات از پست ها و مقام های شان استعفا می دادند تا در انتخابات مجلس نمایندگان شرکت کنند، اما این افراد هنوز بر چوکی های شان تکیه زده و برخی از آن منابر به نفع نامزدی شان در انتخابات استفاده می کنند.

در طرف دیگر قضیه، متهمانی حضور دارند که هنوز پرونده های اتهام شان باز بوده و از آنان رفع اتهام نشده است. درحالیکه باید قبل از نامزدی در انتخابات از دادگاه صالحه برائت می گرفتند.

از اینها که بگذریم به به افرادی در این لیست ها بر می خوریم که تشهیر به فساد اخلاقی و اجتماعی و یا زورگویی های مسلحانه شان هنوز مردم را می آزارد و برخی از مردم ملکی متعجب اند که چگونه این افراد صلاحیت نامزد شدن در انتخابات را بدست آورده اند؟

در زمان ثبت نام نامزدی در انتخابات مجلس نمایندگان، گزارش هایی در رسانه نشر گردید که برخی افراد زورمند به مراکز ثبت نام رفته و به زور اسلحه ثبت نام کرده اند، در حالیکه واجد شرایط ثبت نام نامزدی در انتخابات نبوده اند.

برخی دیگر نیز که قاتل و جانی و فاسد بودن شان ثابت است و ده ها و صدها سند و مدرک و دلیل مبنی بر اعمال ناشایست و کفر آمیز شان وجود دارد، از وزارت داخله سند برائت گرفته و در مراکز انتخابات برای نامزدی در مجلس ثبت نام نمودند.

با این وضعیت یک سوال اساسی وجود ارد و آن اینکه آیا این افراد که بر خلاف تمامی معیارها و قوانین انتخاباتی موفق به ثبت نام در نامزدی انتخابات مجلس شده اند، می توانند از مردم رای بگیرند یا مانند گذشته، انتخابات در کشور به رای مردم بستگی ندارد و پول پارتی جای رای مردمی را پر می کند؟

خداوند بزرگ همه را به راه راست هدایت کند.
کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
لیست ابتدایی
نامزدی
نظرات بینندگان:

>>>   ولا شبکه افغان پپر هم چی گپای ره نشر می کند فکر می کنید وکیلان فعلی کلش مردم بسیار با عزت وبا ابرو هستند سگ زرد برادر شغال دزد نباشی وکیل نمی شی خلص یک کلام یا دزد باشی یا با دزدان هم نشین وکیل می شی وبس.
کوهبندی اله سای

>>>   کدام انتخابات ؟ این انتخابات دروغین و فریب دادن مردم است .
زره

>>>   بخیالم ای سابقه هایش خو همه پدر کرده و آل صالح بودند؟ همان دزدان قدیمی بودند که باعث بوجود آمدن دزدان جدید شدند غم مخورید.

>>>   کدام انتخابات وکدام رای شما فکر میکنم در این کشور نیستید وتجربه برګذاری انتخابات را ندیده ونشنیده اید بهترین انتخابات دوره قبل ریاست جمهوری بود که بوی ګندش همه عالم را ګرفت
س کابل

>>>   مردم .....ما چون ګذشته به آنها رای میدهند - تا خون شانرا بمکند

>>>   یک متل مشهور است که میگویند: به مرگ بگیر که به تب راضی شود.
حالا دولت در مقابل نفر های مورد نظر خودش، یکتعداد قاتل و جانی و دزد و رهزن و چهار عیب شرعی را نیز شامل لست کاندیدان کرده است که مردم بگویند که ازین کفن کش جانی کرده، همین کفن کش دولتی خوب است که اقلآ شرمگاه ما و مردگان ما سالم خواهد ماند.

>>>   عبدالمنان شیوای شرق
اری موافقم این بار یکی مرد صادق، شجاع، تسلیم ناپذیر و مردم گرا باید وارد کارزار شود. از کسانی که نیمه راه، معامله گر، خایین، رای فروش، ترسو، بزدل و روزمره اند نباید حمایت صورت گیرد.
این بار باید دوراندیشانه و محاسبه شده موضع بگیریم. نوبت معامله گر و تسلیمی ها به تاریخ پیوسته است.

>>>   درست است خداوند همه را براه راست هدایت کند. مگر دزدان- قاتلین- غاصبین زمین - مفسدین و بیناموس هارا خداوند درغضب خود گرفتارکند. برای اینها رای مردم تاثیر ندارد.اینها بزور پول وارتباطات تعین میشوند الهی کسیکه برای اینها رای هم بدهند وکسیکه آنهارا تعین هم کنند خداوند دزغضب خود گرفتارکند.

>>>   می گویند سال که نیکو است از بهارش پیداست ! مردم از پارلمان کنونی شکایت دارند در پارلمان آینده مانند زرداد انسانها وکیل و نماینده مردم هستند جطور درین کشور جهالت و بربریت حکم می راند. قرنها این خاک در تاریکی و عقب مانده گی عمداٌ نگهه میشود.

>>>   چون مثالش را نیاری به که نیست
چون دروغش را مثالی نیست بیش

>>>   همین دزدان و قاتلان را کی ها با رای خود به قدرت میرساند؟

>>>   هنوز كجاست!
زير پرچم حكومت تقلبی غنی احمدزی خدا می‌داند چه جنایات و کارنامه‌های فاشیستی دیگر را ببینیم.
این آدم آخر از این کشور «رواندا» خواهد ساخت و جنگ ‌های خانه به‌خانه در خواهد گرفت.

>>>   دزد هم خدا میگوید و صاحب خانه هم ولی دزدان اصلی و چپاولگران قهار از اول تا اخیر فعلا در قدرت اند در این گیرودار دزد را میشناسد و بس.
خارکش

>>>   با تایید برادر که نظر داده هر فردی که به مقام برسد همین حالت است چرا که ما مردم تحقیق وارزیابی شدیم سه گذینه نذد ماست
۱- احساس وطن نداریم
۲- تعبیض نشاد داریم
۳- در مقابل پول برادر خود را میکشیم
این است که هر فردی که انتخاب میشود همین حال است

>>>   اشرف غنی نزد مردم عام منفور ، تشنه قدرت وقومگرا نیست صرف نزد دزدان وآدمکشان منفوراست همچنان تشنه قدرت کسانی است که چوکی ریاست جموری را بیرون ازمرز مملکت مسافرمیساختند
ازطرف دیگردرافغانستان تنها دوستم وعطا نیست کسانی دیگری هم نیز وجود دارد

>>>   نتیجه انتخابات از همی حاله معلوم اس !

>>>   با ثبت تذکره های تقلبی هیچ وقت نمی توان انتخابات را قانونی و شفاف گفت این بار تقلب و بی حیاحی در انتخابات واضح و آشکار است با این تذکره های کهنه که از هزاران تقلب بر خودار است شما میدانید که نیم از پشتون های پا کستان هم شناختی کارت پاکستانی دارند و هم تذکره افغانی . هر چه به فایده شان بود همان طرف میروند و رای میدهند زیرا در دولت حمایت گر دارند .مثل که پایه برق را ماین گزاری میکنند و هنوز هم دولت حمایت میکند . در حالیکه باشندگان همان قریه مقصر هستند که در بین شان طالب تغذیه میشود تجهیز میشود و کمک میشود

>>>   فقط آنعده افغانها بنام "انتخابات"، آنهم انتخابات "شفاف" ، دهل زده میروند که یا وابسته به امریکا هستند، یا هنوز از خوردن خون مردم سیر نشده اند، یا مانند گلبدین برای خوردن پوست و استخوان مردم تازه نفس اند و یا انهایی که صاف و ساده احمق اند!!!

>>>   صیاد صاحب را بگویید که محافظ خود باشند که کدام .....در شکم پندیده اش با چاقو نزند که خدا نخواسته نصف کابل را چتلی نگیرد!!!

>>>   امر اشرف غنی صاحب بالای مامورین دولتی که با فامیل شان به حوزه های ثبت نام بروند نه حقوقی و منطقی است ونه عملی .اول اینکه در یک خانواده در صورتیکه
زوجین حیات باشند صرف دو رای است بقیه که زیرسن اند حق رای دادن ندارند
آولاد که به سن قانونی رسیده انها اختیار خود را دارند و مجبور کردن آنها به
معنی اینست که رییس حمهور حق استعمال زور را برای رای دادن در خانواده
و بیرون ازان به رسمیت می شناسد و این به مسوولیت وجدانی و اجتماعی او تمام می شود. زوجین هم هر واحد اختیار رای خود را دارند .
۲- این از حقوق اساسی شهروندی است که رای دادن آزاد است و قانون اساسی هم در ماده ۸۳ آنرا ( آزاد ،عمومی ،سری و مستقیم ) خوانده
مگر آقای رییس صاحب جمهور از قانون بی خبر است ‌؟ خدا نکند .
م.ش . فروغ

>>>   پس در چوکی پارلمان الی زمان ....شما بنشینید چون این چوکی از پدر هایتان برایتان مانده - شما چه مشروعیت دارید مفتخور ها - ....را بخورید بهتر است از پول خونمردم - ملیاردر شدید هنوز هم کنه واری به چوکی چسپیدید

>>>   همه میدانند که پیروز لانتخابات تقلب است پس راه دومی را پیشنهاد کنید که چی شود؟

>>>   غلام حسینجان ناصری خودت و هم پارلمانی هایت چه قدر مشروعیت دارید
ما نمیگوییم روند آغاز شده درست و شفاف پیش میرود بلکه اذعان برین است
که از الف تا به یا ( از اشرف غنی تا هرسه قوا همگی نامشروع است )
نکاح که اگر نزد قاضی رسمی عقد میشودنا مشروع و بی اعتبار است
چون قاضی به دستور رییس مملکت یا پادشاه توظیف و مشروعیت پیدا میکند
ازینکه رییس جمهور نا مشروع است همه تعیینات و صلاحیت های او نا
مشروع است .
م. امان زنداندیده

>>>   ناصرى هم كم خرج شده حق دارد جيغ بزند

>>>   امی وکالت تو فعلا کجا مشروعیت دارد ؟ همان طیاره سکتور خصوصی راکه از بامیان دوباره بکابل برگشتاندی کجا مشروعیت داشت ؟ اول از خود قضاوت کن !

>>>   به نظر دهنده سوم!
یک کم ذره گپ های خود را سنجیده بگو. در همین پارلمان فعلی تنها ناصری نیست، ما هم هستیم. تو به خاطر یک کیک پوستین را در میتی و همه را غیر مشروع اعلان میکنی.
رمضان بشردوست عضو پارلمان قانونی مادام العمر افغانستان.

>>>   جناب ناصري صاحب ايا شما و أمثال شماكه به حيث نماينده گان مجلس ايفاى وظيفه مينماييد اين قانونى و مشروعيت دارد ، به گفته يك دوست ما كه در بالا تذكر داده اند از الف تا ى حكومت و خلاصه هر سه قواى سه گانه غير مشروع ميباشد ، شما از كدام مشروعيت حرف ميزنيد ، شرم تان باد
اسحق از سويدن ،

>>>   مردم عزیز افغانستان هیچگاه در انتخابات اشتراک نکنید اگر کنید یا نکنید کار دل خودرا میکنند بگزارید که هر ....را که خودشان میآورند بیارند باز یک دزد دیگر را پیدا میکنند که برایشان زیاد ....کند و همه هست بود وطن را در اختیارشان بگزارند .

>>>   من فقط از بشر دوست (پشک دوست )حمایت می کنم وبس چون اوبسیار ادم کم مصرف است اگر رئیس جمهور شود کشور را به سه قران ویک شانزئی می چلاند.
هههههههههههههههههه

>>>   حکومت که زیربنا اش در تقلب و عوام فریبی بنا نهاده شده چه نتظار از انتخابات وابسته بحکومت؟

>>>   وقتی شنیدم یک وزیر کابینه محاکمه می‌شود، بی‌درنگ حدس زدم که این محاکمه نه، بلکه یک عقده‌گشایی سیاسی و قومی خواهد بود. در میان این‌همه خاینِ ملی و دزدانِ با پشتاره و چراغ به‌دست، یک وزیر خوش‌نام، رزاق وحیدی، وزیر پیشین مخابرات که «جرمش» هزاره بودن است محاکمه می‌شود. برعکس آن‌های که خیانت ملی را انجام دادند و انتخابات‌ها را مهندسی کردند، آن‌های که کابل بانک را تاراج کردند، آن‌های که میلیاردها پول را به نام «مکتب‌های خیالی» از بیت‌المال سرقت کردند، آن‌های که در ۱۸ سال طالبان را بسیج کردند و انتحاری‌هارا در مهمان‌خانه‌ها جا‌به‌جا کردند و آن‌های که وزارت مالیه و گمرک‌ها را مرکز فساد سیتماتیک دولتی و رهنمای معاملات قومی ساختند و صدها جنایات دیگر را انجام دادند، پاداش گرفتند، سمت‌های مهم دولتی برای‌شان اهدا گردید؛ اما وزیر تاجیک‌تبار (علی احمد عثمانی) تحقیر و منفک شود، وزیر خوش‌نام دیگر، چون از تیم سیاسی مقابل «تداومی‌ها» آن‌هم یک «هزاره» است، باید تازیانه فاشیستی بخورد، مورد محاکمه و تصفیه قومی قرار گیرد.
این شد عدالت «عمری» اشرف‌غنی احمدزی!
#هارون_معترف

>>>   نجیب بارور
زاخیل‌وال با دزدی‌های میلیونی محاکمه نمی‌شود، فاروق وردک با مکاتب خیالی محاکمه نمی‌شود، صدها وزیر دیگر که دوسیه‌های بسیار بسیار سنگین دارند محاکمه نمی‌شوند، کسانی که بحران‌آفرینی کردند و آشکارا دست به تقلب زدند، محاکمه نمی‌شوند. آنانی که صداهای شان بیرون آمد که امر شلیک به روی شهروندان این سرزمین را خلاف مواضات قانون اساسی داده بودند، مجازات نشدند. ملیاردها دالر در افغانستان حیف و میل شد، هیچ‌کسی محاکمه نشد و... اما یک هزاره، به خاطر این‌که افشاگری می‌کند و از استبداد غنی با آن‌که پوشیده نیست، پرده برمی‌دارد، عقده‌مندانه محاکمه می‌شود. این دیگر اوج تعصب و استبداد آشکار قومی است، خاموشی در این خصوص، ننگ دیگری‌ست که بر پیشانی سیاه سیاسیون ما چسبانده می‌شود

>>>   Kohistani
انتحاروترور میشویم توسط طالب داعش شده وحکومت طالب داعشی ولی در نزد روس وامریکا دشمن وهموطن ما هم که خود همتبار جنایت کار است ویا همزبان خود ما در بیرون برای قبول پنهانده گی از ما شکوه دارند وخطر احساس میکند در حالی که اگر وجدان را مقابل خود قرار دهند ما حتی پشه را هم نمی توانیم بکشیم ولی برای جابجای خود در کشور ها ما را حتی دشمن همان کشور میزبان معرفی میکنند در نزد روس ها تاجیکان دشمن روس نزد اروپایان تاجیکان دشمن اروپا در امریکا وکانادا تاجیکان دشمن کانادایی وامریکایی در حالی که تاجیک از وزیر بیکاره وشریکی تبار در حکومت بیشتر ندارد حال جنرالان امریکایی هم از ما شکوه دارد چون فرزندان ما بر ضد تروریزمی که خود بنیاد نهاد اند میجنگند وتجارت شان را به همزده نمی توانند دشت های ما را تریاک بکارند کشتزار های فعلی تحت حاکمیت طالب کفایت نمیکند وهم سربازان طالب وداعش ازادانه گشت وگذار در همه جا کرده نمی توانند تا اهداف غربی ها وشرقی ها را بدو معطلی براورده سازند
حال هم جنرال امریکایی میگوید که سبب ناکامی ما در افغانستان اتحاد شمال بود راست گفته ورنه افغانستان را به صوبه های پاکستان تبدیل نموده ویک ضراب خانه سلاح وهم یک فابریکه بزرگ پروسس هیروهیین وهین های دیگر میساختد عجب منطقی برابر با منطق شاحین مرتضوی
پس باید به پاخیزیم واز خود دفاع نمایم چون این سناریو از امریکاست وتطفیق نند حکومت وطالب وداعش

>>>   اگر مردم شهامت اين را پيدا كنند كه موتر هاي شيشه سياه را سنگ باران كنند، شايد ديگر هيچ فاسد و دزدي در درون و بيرون اين حاكميت به دزدي و فساد ادامه ندهد. هيچ وزير و صاحب مقام اين دولت به شمول رييس جمهور اشرف غني كه مانند آنها در درون موتر هاي شيشه سياه از ديد مردم پنهان مي شوند، ديگر از ديد مردم پنهان نشوند و پنهان باقي نمانند.
سنگ باران موترهاي شيشه سياه تا حد زياد جلو حملات تروريستان طالب و داعش را مي گيرد.
سنگباران موتر هاي شيشه سياه جلو مافياي قاچاق مواد مخدر و مافياي تجارت غير قانوني را مي گيرد.
سنگ باران موتر هاي شيشه سياه از ميزان جرم و جنايات سازمان يافته مانند: دزدي، اختطاف، قتل و غيره مي كاهد.
سنگ باران موتر هاي شيشه سياه از راه بندان آزار دهنده و درد ناك داخل شهر كابل جلو گيري مي كند.
سنگ باران موتر هاي شيشه سياه جامعه و مردم را بسوي عدالت نزديك مي سازدو مانع ظلم و بي عدالتي مي شود، اگر شهامت ظلم ناپذيري در مردم شكل بگيرد.

>>>   وقتی اصل کشور وریس ارگ وسپیدار نشین هایت زیر سوال باشد دیگر پی سایر مسایل وقت ضایع مکن حکومتی را که جان کیری نصب نموده وقانون اساسی را که دیگران برایت تدوین نموده باشد ازان امید اصلاح وقانونیت مه کن در مجالیس وریاست های تقلبی گذشته چه قانونیت وعدالت وشفافیت وجود داشت که حالا توقع داری تورا به انتخابات وکاندی داتوری و.... مشغول نموده وخود مصروف اشغال وچپاول اندازین بدتر چه مصیبت که در تاریخ افغانستان خانم اول مملکت تو یک مسیحی مارونی خارجی باشد وازین تکلیف اورتر ودرد اورتر چه است هرجا مزدور ودیوانه واعصاب خراب است بر گرده های ملت تو سوار مینمایند در تاریخ بشریت تجاوز واشغال بسیار صورت گرفته در گذشته ها همین ویران سرای ما نیز چندین بار مورد تجاوز وحمله قرار گرفته وما در تاریخ کشور شاه شجاع ها وببرک کارمل وامین وتره کی ونجیب داشتیم اما مانند کرزی وعبدالله وغنی وحکمتیار پر روی وبی حیا ندیده بودیم که در تخت غلامی نشسته اند از استقلال وازادی ووطن وقوم صحبت مینمایندحال که به قول شما جنایت کار ها وزورگو ها ومامورین برحال در مجلس
!!!کاندید شده اند در گذشته الا ما شا ءالله کدام عناصر خدمتگذار وصادق ووطن دوست درینجا سر می جنبانید ؟در مملکتی که زمین وفضا واقتصاد وفرهنگت بدست بیرونی هاباشد خوش هم هستی که انتخابات پارلمانی وریاستی انجام میدهی!
خدا ان ملتی را سروری داد
که تقدیرش به دست خویش بنوشت
به ان ملت سرور کاری ندارد
که دهقانش برای دیگری کشت
لالی از ننگرهار

>>>   Saboor Raheel
جناب والی پروان!‌
مگر "زبانگویی" ات را کدام طمع و کدام دهن پرآبی گرفته است که یخن مقامات کابل را نمی گیرید و نمی گویید که چرا باید کوچه اوغان را اینهمه از پروان تذکره بدهند؟
چرا نمی پرسید که شمار کوچیهای بی تذکره چقدر است و سهم هر ولایت چقدر است؟ چرا برای پروان اینقدر کوچی می فرستید؟
غیرت تان را چه شده است؟
آهاااای وکیل و وزیر و کلانکار پروانی که با سلاح بادیگاردهای جنایتکارتان مردم مظلوم پروان را می ترسانید، شما شیرهای خانه و روباههای بیرون چه کار می کنید!؟

>>>   خوب ملت فغانستان هم اگر خاین نباشه به این روز و‌حالی که مبتلا است نمیبود
ملت کور و دالر را دیده لباس از تن بیرون میاره حتا ریس جمهور
باید خارجی ها حمایت کنه و در بدل چور کنه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است