داستان كرزي و اعمار قبر مارشال فهيم را بدانید
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۲    ۱۳۹۷/۴/۱۰ کد خبر: 152301 منبع: پرینت

پشتونهاي افراطي از كرزي سوال كردند چرا شما فهيم را مارشال ساختيد و چرا دولت شما به قبر مارشال فهيم اين همه بودجه اختصاص داد و دانشگاه بنام مارشال فهيم ساختيد؟
حامد كرزي در پاسخ گفته بود: واقعاً اين حقيقت است كه به اوغانها غول مي گويند شما مگر نميدانيد خدمتي مارشال فهيم به پشتونها كرد در صد سال كسي نكرد؟!
مارشال فهيم ما را زنده كرد، همه چيز را به ما برادر گفته تقديم كرد!
تا زماني به آن نياز داشتيم پيش ما بود وقتي به ماجرا پي برد به ما اخطار داد كه حكومتداري براي شما اوغانها بس است كارش را تمام كرديم!
اول صبح هم رفتيم سر جنازه يك مراسم با شكوه براي دفن كفن آن برگزار كرديم...

خداوند مارشال فهيم را رحمت كند، در يك اشتباه به سر مي برد كه به پشتون ها اعتماد كرده بود كه يك حكومت ملي و فرا قومي بسازند. اما وقتي آگاه شد دانست كه كرزي و پشتونها دسيسه كرده به كرزي اخطار داده بود كه حكومتداري نوبت غير پشتون ها است اما كارش را تمام كردند!

از ترور هاي مخالفان سياسي بايد آموخته باشيم كه رهبران مهم نبايد دشمنان خود را كوچك بشمارند.
ترور ها در تاريخ با روش هاي مختلف صورت گرفته ممكن است سمي باشد در لباس، غذا و... آغشته شود يا مستقيم...

بنظر من از مواد مدت دار در ترور مارشال فهيم كار گرفته شده بود كه بعد چند مدت دچار ايست قلبي شود. وي بايد پزشك، آشپز و... مخصوص مي داشت و هيچگاه به قوم فاشیست های پشتون اعتماد نميكرد! اعتماد به آنها باعث نابودي خود و بد بختي مردم تان مي شود.
داستان خدمت بيشتر، قبر مجلل و بزرگتر اين است!!

گل امیری
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فهیم
کرزی
شایعات
نظرات بینندگان:

>>>   عبدالمنان شیوای شرق
اری موافقم این بار یکی مرد صادق، شجاع، تسلیم ناپذیر و مردم گرا باید وارد کارزار شود. از کسانی که نیمه راه، معامله گر، خایین، رای فروش، ترسو، بزدل و روزمره اند نباید حمایت صورت گیرد.
این بار باید دوراندیشانه و محاسبه شده موضع بگیریم. نوبت معامله گر و تسلیمی ها به تاریخ پیوسته است.

>>>   جیب بارور
تا جایی که من محاسبه کرده‌ام، مردم ما دیگر از شعار خسته شده‌اند. دیگر هیچ حرف احساساتی یا احساسات برانگیز در گوش مردم ما خوش نمی‌خورد. مردم ما از بس آزمودند و ناامید شدند، دیگر به هیچ‌کسی باور ندارند و یک‌سره از تمام سیاسیون ما دلسرد شده‌اند. به نظر من دیگر هیچ‌کسی برای فریب دادن باقی نمانده است‌. مردم از بس حمایت کردند و ناامید شدند، حتا از شنیدن نام‌های شما نیز دیگر خسته شده‌اند. سرسپرده‌ترین طرف‌دارهای شما که حاضر بودند سینه‌ی خود را برای دفاع از شما در برابر مرمی سپر کنند، امروز وقتی دیدند که لاف‌های شما زیر نام "حق سیاسی" حتا از ماحول خودتان بیرون نمی‌شود، دیگر از شما بیزار شده‌اند. مردم به نیکویی، مرد و نامرد، جسور و بزدل، صادق و معامله‌گر را شناخته‌اند. خام‌بازی‌های شما به اندازه‌ی چندین سال تجربه‌ی سیاسی مردم را هوشیار کرده است، حداقل من دیگر برای هیچ‌کدام از شما یخن پاره نمی‌کنم، چرا که به نیکویی دانستم کسی را که من دشمن می‌دانستم و در حمایت تو در برابرش قرار می‌گرفتم، هم‌نشین و هم‌دسترخوان شماست. وضعیت به گونه‌یی است که از بیرون رفتن و برگشتن به خانه‌ی خودتان شکرگزاری و هیاهو می‌کنید، پای‌کوبی می‌کنید که خدا احسان کرد و غنی ما را اجازه داد به افغانستان برگردیم، آن‌طرف‌تر چارتا بی‌حافظه بار دیگر القاب‌ها و عنوان‌های خیالی سر می‌دهند و هو می‌کشند. پذیرفتن شکست و اعتراف به ناتوانی امر اخلاقی و بسیار منطقی است، باید بپذیرید که شما حیثیت نمایندگی از نسل باشرف جوان ما را نداشتید و هیچ‌کدام شما نتوانستید در سیاست کشور از مردم ما نمایندگی درست بکنید، حداقل دیگر از دروغ‌های شاخدار و لاف‌های تکراری دست بکشید. بگذارید کسی که شایستگی نمایندگی از مردم ما را دارد وارد صحنه شود.

>>>   مارشال پول خورد و با سرود ملى به پشتو موافقت كرد
با خبر

>>>   با وصف چنین کاری خاینانه و جنایت کارانه به پدر اش ادیب جان پسرک نازدانه اش با دادن یک چوکی بدون صلاحیت در ریاست امنیت ملی از قوم و زبان و ملیت خود تیر شده طبق خواست قومگرایان اوغان تذکره الکترونیکی بنام ملیت افغان را بخود گرفته و توصیه جاهلانه اش بدیگران هم همین است که ملیت افغان را در گرفتن تذکره های برقی تان بپذیرید روزی خواهد رسید کهاین پسرک فریب خورده مانند پدر از عواقب پشت پرده قبولی ملیت مردمان غیر پشتون بنام ملیت افغان بتمام اقوام اگاه خواهد شد که به سرنوشت پدر مبتلا گردد و نام بد قوم و تاریخ هم گردد .

>>>   محترم گل امیری ! من نه تاجک هستم و نه پشتو ن . اما یک افغان . نوشته ها و نظریات خودت را می خوانم و می بننم که مملو از تعصبات قومی است به نظر من هر کسی که در افغانستان به هر موقفی است اگر در ذهن و ضمیرش این تعصب جدا دارد خاین است افغانستان و هر کشوری از نژاد ها و اقوام مختلف تشکیل شده باید با هم برابر و مساوی و حرمت و حق برای هم دیگر قایل شوند که در جهان متمدن همین کار می شود. حتماٌ خودت یک کسی هستی که سواد کافی داری و مقالات و مطالبی را نوشته می توانی ، نمی شود که خود را ازین عذاب و تنفر قومیتی که فکر و اندیشه ات را مصروف ساخته و حتماٌ از آن رنج هم می بری خود را رهایی بدهی و مثبت بی اندیشی . تعصب و نفاق انگیزی قومی و لسانی میان اتباع یک کشور خیانت ملی است و هرکه خود را مدافع منافع یک قوم واحد در کشور دانسته علیه اقوام دیگر حرف می زند خاین ملی !

>>>   خداوند همه بزرگان درجه اول را شهادت نصيب كند، تا ملت يك اندازه آرام شود

>>>   غیر پشتون کسی دیگری درین سرزمین حکومت کرده نمیتواند. بی غم باشید و نجاری کار .... نیست. از بچهٔ سقو گرفته تا سقوی دوم را همه تماشا کردند. به جز دزدی هیچ نکردند.

>>>   راست گفته کرزی.
دوست ما گفته غیر پشتون ها دیگر کسی حکومت کرده نمی تواند. یک پشتون ره نام بگیر که بیدون حمایت خارجی ها یک روز حکومت کرده باشد؟ بچه سقاو مرد بود مرد
بدخشانی

>>>   Abdul Ali Faiq
هوشدار كريمانه و تطبيق عملگرايانه!
با هيچ كسي رحم نخواهيم كرد ولو برادر خوني ما هم باشد!!
هر كسيكه در مقابل احياي نهضت #خراسان جفنگويي، سنگ اندازي، مشكل تراشي، ياوه سرايي، سرباز گيري، بازار يابي، كينه توزي، شف شف گويي، مُولي گرايي و لگند برداري ميكنيد. ما وي را هم با قلم، هم با قدم، هم با دادخواهي، هم با كمپين و هم با... از سر خر جهلش پائين مي اندازيم، رويش را سياه ميكنيم و در زباله داني تاريخ پرتابش مينمايم ! ما تصفيه و فيلتر كردن را بهتر است كه از داخل آغاز كنيم، چون استعمار ما راهمواره از طريق ارازيل و اوباشان -خودي-خنجر زده است!

>>>   هوشدار كريمانه و تطبيق عملگرايانه!
با هيچ كسي رحم نخواهيم كرد ولو برادر خوني ما هم باشد!!
هر كسيكه در مقابل احياي نهضت #خراسان جفنگويي، سنگ اندازي، مشكل تراشي، ياوه سرايي، سرباز گيري، بازار يابي، كينه توزي، شف شف گويي، مُولي گرايي و لگند برداري ميكنيد. ما وي را هم با قلم، هم با قدم، هم با دادخواهي، هم با كمپين و هم با... از سر خر جهلش پائين مي اندازيم، رويش را سياه ميكنيم و در زباله داني تاريخ پرتابش مينمايم ! ما تصفيه و فيلتر كردن را بهتر است كه از داخل آغاز كنيم، چون استعمار ما راهمواره از طريق ارازيل و اوباشان -خودي-خنجر زده است!

>>>   نه مارشالت بر کشور چیزی کرده نه پارشالت نه سرشالت برو بیدر کلش در فکر عیش ونوش وکس گایئی خود بودند غرق نشه وفحشا وفساد در همین غرق مردند وبس.
جلریزی

>>>   گل امیری!
ازین دست بشویید که اگر صد فهیم دیگر هم ّیدا شود ما برجای هستیم! فهیم فقط یک تفنگ سالار قرون اوسطی بود! او هزاران هموطن را در کابل ترور کرد( 3000 نفر قهرمانانیکه سالها ّکستان را ترسانده بود و به یک بلیست خاک ما تعرض کرده نمیتوانست! اما خانه مارشال خراب که افغنستان را به مزدوران فعلی ّاکستان یعنی طالبان ایلا کرد و به دامل مزدوران روسی تاجیکستان گریخت!
اگر فهیم مردم را نجات داده می توانست ّدر و اسلاف یک هزار ساله او چرا غیرت نکرد تا از ازبیک , روس و دیگران در تاریخ 1000 گزشته ازادی بخواهد! اما امروز ازادی افغان را تحت سوال میبری؟ کسیکه اسلافش در هزار سال ازاد نشدند ّشتون را تهدید کرده نمیتواند!
ما ّیروزیم و میشویم
افغان

>>>   علت اصلی عقب ماندگی افغانستان ، حاکمیت ۳۰۰ ساله رهبران قبیله ی پشتون تبار جمع دین زدگی مردم افغانستان است ؛ دیگردلایل بسیارکوچک و برامده از دوعلت اصلی اند .

>>>   چند نفر خود فروخته وقرمساق مانند کرزي.غنی خلیل زاد اتمر وبه اضافه گلبدین.این لعنتی ها فکر کردند.هنوزهم میتوانند آب را گيلي کنند ماهی بگیرند.این عقب مانده ها همان رویش را در دست گرفتن که60 سال قبل عبدالرحمن.نادر غدار و حکومت های خاین قبلی در دست داشتن.این شيطان صفت ها نمی دانند که دنیا کاملا عوض شده همیشه چهار پنج نفر مرتجع وخودفروخته.وکچه در رأس حکومت ذلیل وابسته به اجنبی ها درکشور ما هستند.که بالای اقوام افغانستان متشکل از پشتون تاجیک ازبک هزاره پشه ای و بلوچ حکومت میکنند.البته در این سال ها مردم هوشیار وبيدار شده اند دیگر آن رویش های پوسیده و زنگ زده دیگر کارایی ندارد.دیگر مردم آن زمان ساده زندگی می کردند و حالا جهان دیده شدن دیگر حاضر نیستن زیر بار زور زندگی کنند.هرکشور که ریس جهمور اش با مردم رفتار نیک وصادقانه داشته عمر آن ریس جمهور ومملکت اش دراز طولانی بوده.اما ازقدیم ها گفتن پادشاه ظالم و حکومت که مملو از شیطنت در، داخل اش وجود داشته باشد هم ریس دولت وهم حکومت آن توسط مردم آن کشور پوزش بخاک مالیده شده .در هر جای از نقاط این دنیا این اتفاق افتاده درهمین کشوری خود ما چند بار توسط همین مردم افتاده
(ماهیگیر

>>>   تیمورشاه، امیری که از اثر پُرخوری به هلاکت رسید.
تیمور شاه درانی، پسر احمد شاه درانی بود، او هم اکنون در کابل در ساحه ای نزدیک به پنجاه جریب زمین دفن است و مقبره ای عظیم دارد.
تیمور شاه پس از مرگ پدرش احمد شاه درانی، شاه خراسان شد. او دارای 300 زن بود، هر شب تا ده زن را در خوابگاه‌‌اش می پذیرفت و هر هفته یک دختر باکره به حرم‌سرای‌اش افزوده می‌شد.
تیمور یک زن‌باره و فاقد هر نوع باور دینی بود، او به شدت پرخور و شکم پرور نیز بود. تیمور زمستان ها را به مناطق گرم از جمله پشاور می رفت.
تیمور به گمان اغلب 46 سال داشت که برای گذراندن زمستان به پشاور رفت. او در پشاور مشغول عیش و عشرت بود و در اثر پر خوری بیمار شد. پزشکان گفتند که باید به کابل برده شود تا مگر تغییر هوا برایش درمان شود. اما او با ورود به کابل جان باخت.
تیمور 70 فرزند داشت و از جمله، 34 آن پسر بود. پسران تیمور از هر قوم و قبیله بودند. پس از مرگ‌اش اقوام هر پسر به دنبال او ایستادند و او را امیر انتخاب کردند. تعدد پسران تیمور چنان مصیبت بار بود که 34 سال (1793 – 1836) کشور را غرق نبرد و خون ریزی کرد.
از رخنمای_محمد امین شهریار

>>>   AhanGar
تمام اقوام غیر اوغان یا غیر پشتون اگر امروز همه بر ضد این اوغانهای شئونیست، متقلب، و تمامیتخواه یکدست و متحد نشوید واه بر حال تان.
تمام اختلافات و گله شکوه های گذشته را کنار بگذارید و متحد و همدست بر ضد فاشیزم و ظلم اوغان مبارزه کنید ورنه همه یکی یکی نابود و زبون میشوید.

>>>   Behnoosh
طالبان ارگ هستند و مردم باید متوجه باشند که این گماشته گان ارگ و طالبان آمریکایی میباشند .خدا امربکارا بشرماند که از قبیله بی فرهنگ وددمنش چه دیده است که سراپا در خدمت تروریستها است.

>>>   فهیم چمبلک را میگی اووو دزد و قاتل حرفوی بود دختران و پسرانش پودری شدند بسیار مردم را کشت سقو دوم بود شکر که مرد از غمش بی غم شدیم و بدانید این کشور مربوط پشتون ها میشود هیچ کس حق پادشاهی درین کشور را ندارد ولاو که ۲۰ دانه سقوی ها بیایند و بروند این را بدانید سقوی ها

>>>   وقتی تروریست و مخالفان.پشت پرده با این بی دین های ارگ نشين.سروکار دارند مثلی کرزي خائن و غنی مرتجع به آنها میگویند برادر .برای چه هر روزه مردمان بیگناه این سرزمین از ملکی گرفته تا نظامی این مملکت کشته میشوند.ازیک طرف هرروز در حمله هاوانتحاري طالبان خانه شان غارت وخودشان کشته میشود از طرف دیگر.این بی ناموس ها دور از چشم مردم با آنها ساختک وبافتک دارد.این چه سیاست پست وبیشرمانه خبیثانه است مردم نمی دانند.موقع که طالبان دریک ولسوالي حمله میکند.ریس جمهور خرکوس ما یا خارج از کشور است ویا اگر در داخل هم است خودش را میزند به نافهمی.یا اینقدر طولش میدهد که آن مناطق بدست خون اشام ها بی افتد غارت شود یا مردم کشته شوند وده بيناموسي دیگری.این رسم و فرهنگی است که در کشوری ما حاکم است
(جان محمدشينواري

>>>   دیگراقوام وملت ها بکجارسیدند ما هنوزکلمه واسمای قوم ومنطقه را بابسیار مزه نشخوار میکنیم.بخصوص انهای که ادعای روشنفکری وروحانیت دارند .ازعوامل گله یی نداریم.بدبختانه جامعه جهانی هم ازهمین قماش حمایت میکند .که دوام وضعیت به نفع هیچ کس نخواهد بود.

>>>   یاد در وطن نبودید و یاهم خودرا به کوچه حسن چپ میزنید که این کرزی بود که دزدان سرگردنه را زنده کرد به قدرت رساند و همه چیز را به نفع آنها تمام کرد ورنه این بگیل ها دیگر ازصحنه سیاسی رانتده شده بودند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است