سکوت دولت در مقابل تهدیدها به جاغوری و مالستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۱    ۱۳۹۷/۴/۱۰ کد خبر: 152302 منبع: پرینت

عقاب های غیور با هم یگانه شوید
که کرگسان پی تاراج تان یگانه شده اند.
هزاره ها در کل تاریخ این کشور، متعرض نبوده ودر همه دوران ها هیچ جنگی را آغاز نکرده اند. عبدالرحمن جنگ را بر هزارستان تحمیل کرد و نماد استبداد او یعنی کوچی ها را، سلاله گان زمامدارش برهزاره ها، استمرار بخشید. طالبان در چندین نوبت به مناطق هزاره نشین حمله کردند و این سلسله تا امروز تداوم یافته و بانی هرجنگی علیه هزاره ها، هزاره ستیزان بوده اند.

در روزهای آخر بطور علنی طالبان با فرستادن چندین نامه تهدید آمیز به مردم جاغوری و مالستان، نام افراد خودرا برای احراز سمت های ملکی و نظامی دولتی، از نام امارت اسلامی نوشته اند. تهدید کرده اند که اگر مردم جاغوری و مالستان اینها را نپذیرند، ما با زور آنها را در کرسی های شان قرار میدهیم. اما مردم جاغوری و مالستان پاسخ داده اند که ما تابع دولت هستیم نه تابع امارت. ما خواهان جنگ نیستیم، اما اگر کسانی بخواهند بر ما تعرض نمایند، ما برای حفظ سرزمین، عزت و شرافت خود با تمام قوت به دفاع برمی خیزیم و پاسخ ما برای متجاوزین بسیار سخت و محکم خواهد بود.

بدون شک تهدید طالبان برای آِغاز جنگ با هزاره ها جدی است. اما آنچه که در این میان حلقه گمشده است، موضعگیری دولت می باشد. دولتی های بلند پایه هزاره که از نام هزاره به این مقام ها رسیده اند، چرا دولت را وادار نمی کنند که بطور علنی به طالبان اخطار کند که من از شهروندان خود دفاع میکنم هرگونه تعرض شما را پاسخ قاطع میدهیم.

اگر دولت به زودی طالبان را هشدار ندهد و یا از مردم تحت پرچم خویش دفاع نکند، در واقع نشان میدهد که در عقب این جنگ قرار داشته و بطور روشن طالبان را به « هزاره کشی » تشویق کرده و نیت سلف مشترک شان عبدالرحمن را برای تسخیر سرزمین هزاره ها دنبال میکند.
اما مردم جاغوری و مالستان، از آخرین امکانات شان برای مذاکره با طالبان استفاده کنند. اگر طالبان این خواست مردم را نپذیرند، با آمادگی بیشتر، متکی به نیروهای رزمی و مدافعان غیور خویش، سنگرهای دفاع را محکم نمایند. چون این دفاع یک دفاع مشروع و تاریخی از عزت و سربلندی جامعه هزاره است. بخصوص که جبهه مقاومت به رهبری فرمانده علی پور وارد جاغور ی شده و نیروهایش در خط اول سنگر دفاعی جابجا گردیده است.
همچنان قوماندان شجاعی هشدار داده است که به دشمنان مان مجال نمی دهیم که با زور وارد سرزمین آبایی مان جاغوری و مالستان گردد.

من باور دارم که سلحشوران نسل بیدار هزاره، به طالبان و تروریستان وحشی مجال نمی دهند که پای در سرزمین آبایی شان بگذارند. چون اینها میراث داران ابوذرها، شفیع ها، نصیرها و دهها سردار آزادی اند که با شور و شعور عدالتخواهی در مکتب فکری مزاری بزرگ، پرورش یافته اند و هرکدام با شانه های ستبر شان، تهمتنان زمان خویش اند. این شیران ژیان، روبه صفتان طالبی را درس تاریخی خواهند داد تا زنده باشند رو به سمت سرزمین هزاره نخوابند و رویای تسخیر جغرافیای این ملت با عظمت را بگورخواهند برد.

علی تقوایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تقوایی
جاغوری
مالستان
نظرات بینندگان:

>>>   تقوائی صاحب بگوکه افغانها بیدارباشید تروریستان وحشی راازافغانستان برانید این نظرجامع وهمه شمول است واگربگوئید که اگر برادران هزاره مارااگرنشانه بگیرند باید این برادران ما سنگرهارامحکم کند نظرنیک است اما مانندشما یک کارشناس باید راجع به یک جغرافیای محدود فکرنکند بلکه به تمام مردم ستمدیده افغانستان وخاک مقدس افغانستان فکرکند باز تائید کننده گان نظرت زیاد خواهد شد زیرا گفته است :
بنی آدم اعضاء یکدیگراند
که درآفرینش زیک جوهراند
چوعضوی به درد آورد روزگار
دیگرعضوهارانماند قرار
هزاره ، ازبیک ، پشتون ، تاچک ومتباقی اقوام با عزت این سرزمین تماما برادروبرابراند
مسلمانان برادریکدیگراند

>>>   دانش بى صلاحيت و موزه پاك كه به خون شهيدان و دلاورمردان حزب وحدت خيانت آشكار كرد بايد جواب دهد و بزودى مردم يخن اش را خواهد گرفت. چوكى معاونت هيچگاه اين قدر حقير نبود كه حالاست
ابوذر مالستانى

>>>   علاج واقعه پیش از وقوع
تمام آمادگی های دفاعی تانرا بگیرید.
هیچ راهی جز مقابله و دفاع وجود ندارد.
بر طالب و غنی اعتماد کردن حماقت است.
صاحبان زر و زور هم در کنار تان نمی ایستند.
نگذارید که سالهای شوم طالبانی تکرار شود.

>>>   نفرت انگیز ترین کلمه در نزد مردم ما «حزب وحدت» است چرا که همه نفاق و شقاق ریشه در این باند مخوف داشته ودارد.

>>>   فقط فاطمیون

>>>   وقتی خلیلی و محقق و دانش حرفی برای گفتن پیش از وقوع حادثه ندارن طالب هم حق داره حمله کنه
ولی طالب و هم فکران طالب این را به یاد داشته باشه که تا آخرین توان از دفاع خواهیم کرد قبرستان درست خواهیم کرد

>>>   وقتی خلیلی و محقق و دانش حرفی برای گفتن پیش از وقوع حادثه ندارن طالب هم حق داره حمله کنه
ولی طالب و هم فکران طالب این را به یاد داشته باشه که تا آخرین توان از دفاع خواهیم کرد قبرستان درست خواهیم کرد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است